Samengevoegd Wordbestand per secties printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Beste mensen,

Ik heb een een samenvoeging van brieven in Word. Totaal ruim 3.000 pagina's waarvan 1 brief dan 15 pagina's heeft.
Ik wil deze brieven via e-mail in PDF versturen.

Graag zou ik dit samengevoegd bestand dus per 15 pagina's opslaan of printen als PDF. Met 1 druk op de knop dus 200 opgeslagen documenten.
Het liefst zou ik deze dan ook nog een aparte naam willen geven die overeen komt met een gedeelte uit het de betreffende brief: De aan te schrijven persoon of zo.

Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om dit vanuit Word of zo te moeten kunnen instellen. Maar het enige wat ik erover kan terugvinden is dat dit dan via een macro moet. Deze zou ik dan ook zelf nog moeten verzinnen en helaas gaat dat 'm niet worden. Heb het vanzelfsprekend al een keer of wat geprobeerd.

Kent iemand een handige oplossing? Het lijkt er op dat ik nu sectie voor sectie moet printen en opslaan. Dat moet toch makkelijker kunnen?
Daarnaast moet ik er straks nog eens 200 doen en door een foutje in de tekst moet ik nog eens herhalen wat ik al per sectie opgeslagen had. Alle hulp is welkom hoor.

Alvast bedankt!

[ Voor 87% gewijzigd door jpvaneijk op 16-02-2019 14:24 ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou het inderdaad via een -zelf te bouwen waar we wel wat kunnen meedenken- macro kunnen doen in Word zelf.

Of als het altijd precies 15 pagina's is: print 1 PDF (of enkele, als 3K pagina's te veel is). En splits vervolgens die pdf op.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Bedank voor je snelle reactie zeg!
In PDF splitten heb Ik ook overwogen maar levert nauwelijks tijdswinst op voor zover ik overzie t.o.v. een aparte print per sectie en de bestandsnaam ombenoemen.

Beter is een werkend macro. Ik snor de macro even op waarmee ik wat geknoeid heb.

Inmiddels had ik met deze explodepages.bas gerommeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/732294

Daarnaast nog aan het rommelen geweest met een oude splitter van ene Doug Robbins
http://www.gmayor.com/individual_merge_letters.htm
Ik deed dan ongeveer de code gebruiken als hieronder maar het bestand werd uit de opmaak getrokken. Waarschijnlijk omdat ik niet wist hoe ik de juiste opmaak moest behouden.

Helpt dit? Sorry trouwens, deze inform,atie had ik natuurlijk ook gelijk kunnen geven.
Thanx

Sub Splitter()

'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

' splitter Macro

' Macro created by Doug Robbins to save each letter created by a mailmerge as a separate file.

'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dim Letters As Integer, Counter As Integer

Dim DocName As String, sRange As String

Dim Pad As String, sNullen As String

Dim aRange As Range

DocName = "Overeenkomst 2019 - "

Pad = "G:\kiesmijn eigen pad hier natuurlijk"

Letters = ActiveDocument.Sections.Count

Selection.HomeKey Unit:=wdStory

Counter = 1

While Counter < Letters

ActiveDocument.Sections.First.Range.Cut

Documents.Add

Selection.Paste

'-----------------------------------------------------------------------------

'Naam samenstellen uit 1e alinea van tekst

Set aRange = ActiveDocument.Paragraphs(1).Range

DocName = aRange.Text

If Right(DocName, 1) = Chr(13) Or Right(DocName, 1) = Chr(10) Then

DocName = Left(DocName, Len(DocName) - 1)

End If

ActiveDocument.Sections(2).PageSetup.SectionStart = wdSectionContinuous

ActiveDocument.SaveAs FileName:=Pad & DocName & ".doc", FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, _

Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _

EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _

SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False

ActiveWindow.Close

Counter = Counter + 1

Wend

End Sub

[ Voor 81% gewijzigd door jpvaneijk op 16-02-2019 15:53 . Reden: URL toegevoegd ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)