Teteringen
Maar waarom zou je in godsnaam een 362-pag. file willen opdelen in 362 aparte files???
[ Voor 70% gewijzigd door sjroorda op 26-03-2003 15:50 ]
Hoe wil je één pagina selecteren dan?Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 15:51:
Jij kunt er een macro voor maken die de pagina selecteert, opslaat, etc.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik heb totaal geen ervaring met macro's in Word, maar kun je niet per pagina printen naar bestand?
En dan iedere keer het pagina nummer ophogen? of zow...
Maar ik ben nog steeds erg nieuwsgierig naar de beweegredenen... Dus TS, laat eens wat van je horen
Verwijderd
Dan moet je je handboek wel per pagina opslaan... (wat ook weer terug te vinden moet zijn voor werknemers (per pagina)).
Zit zo'n beetje met hetzelfde (echter 20 blz.)
ik werk bij een installatie bedrijf en ik krijg zo juist een aantal meet raporten terug van de monteurs; deze hebben een data netwerk gemeten van 362 aansluitingen. Deze komen uit de Fluke meter als 1 groot TXT-stand.
Maar ze hebben alles willekeurig gemeten dus de vollig worden klopt niet en ik moet elke meting apart opslaan.
Teteringen
Dan is het uiteraard verkeerd gegaan bij het ontwerp voor het handboek.Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:08:
Stel TP heeft een ISO-handboek geschreven, dan moet dat handboek aangepast kunnen worden met een versienummer (per pagina).
Dan moet je je handboek wel per pagina opslaan... (wat ook weer terug te vinden moet zijn voor werknemers (per pagina)).
Zit zo'n beetje met hetzelfde (echter 20 blz.)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
In een Word-doc zou dit niet (zo makkelijk) kunnen, maar een txt zou geen problemen moeten opleveren. Denk dat iets dergelijks de snelste methode is.
Zou je ook kunnen vertellen hoe ??In een Word-doc zou dit niet (zo makkelijk) kunnen, maar een txt zou geen problemen moeten opleveren. Denk dat iets dergelijks de snelste methode is.
scheelt mijn een hele hoop werk.
Teteringen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Report 0001 Date 2003-03-26 Results blaat ----- Report 0002 Date 2003-03-26 Results blaat --- Report 0003 Date 2003-03-26 Results blaat |
(ik noem maar iets als voorbeeld); dan kan je een programma de file laten inlezen, zoeken op '-----', en zodoende elk stuk verwerken en onder een andere naam opslaan.
maar ik hoor het wel
Teteringen
Je bent voor een keer niet de pineut.Arie26 schreef op 26 maart 2003 @ 15:47:
Ik heb hier een word document met 362 bladzijde's is het nu mogelijk om elke bladzijde als een appart bestand op te slaan![]()
Of ben ik gewoon de pineut en kan ik elke blad zijde zelf af zonderlijk opslaan
Geef eens antwoord op de volgende vragen:
• In welke directory moeten die documenten komen?
• Hoe moeten die bestanden heten (bijv. meting -> meting1.doc, meting2.doc, etc)
[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2003 17:09 ]
Teteringen
• Word starten | ALT + F11 indrukken | CTRL + R
• Rechtermuisknop op Normal | Import file...
• Selecteer explodePages.bas
• Klik op de save knop
• Sluit de VBA editor af
Nu kan je je document openen (kan trouwens elk document zijn
ALT + F8
Selecteer de macro, klik op Run en ren snel weg
In de code kan je een aantal dingen wijzigen:
ChangeFileOpenDirectory ("E:\GoT\") <- geef hier de directory op waar de bestanden moeten komen
strVoorvoegsel = "Cable ID" <- geef hier de voorvoegsel van je bestandsnaam
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| Sub explodePages()
' Macro created @ 26-03-2003
' BtM909
Dim varTotalPages As Variant
Dim i, intBrowser As Integer
Dim strVoorvoegsel, strName As String
Application.ScreenUpdating = False
varTotalPages = ActiveDocument.Content.Information(wdActiveEndAdjustedPageNumber)
intBrowser = varTotalPages - 1
ChangeFileOpenDirectory ("E:\GoT\")
strVoorvoegsel = "Cable ID"
Application.Browser.Target = wdBrowsePage
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
For i = 1 To intBrowser
Application.Browser.Next
Selection.HomeKey Unit:=wdStory, Extend:=wdExtend
Selection.Cut
Documents.Add Template:="Normal", NewTemplate:=False
Selection.Paste
strName = strVoorvoegsel & i
ActiveDocument.SaveAs FileName:=strName, FileFormat:=wdFormatDocument, _
LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=False, WritePassword _
:="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
False
ActiveWindow.Close
Next i
'Laatste pagina: pfew :P
strName = strVoorvoegsel & varTotalPages
ActiveDocument.SaveAs FileName:=strName, FileFormat:=wdFormatDocument, _
LockComments:=False, Password:="", AddToRecentFiles:=False, WritePassword _
:="", ReadOnlyRecommended:=False, EmbedTrueTypeFonts:=False, _
SaveNativePictureFormat:=False, SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:= _
False
ActiveWindow.Close
Application.ScreenUpdating = True
End Sub |
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 19-06-2003 13:56 . Reden: Wat code aangepast en een lelijke programmeerfout eruit gehaald :P ]
Teteringen
Hij doet het
nou dta scheelde mijn een hoop werk zeg
nu staan er netjes 362 bestandjes in 1 directory
zo mijn werk zit er voor vandaag weer op
Teteringen
eehh..... Waar kan ik de factuur naartoe sturen.... ?Arie26 schreef op 27 March 2003 @ 08:29:
JJJAAAAAAUUHH
Hij doet het![]()
nou dta scheelde mijn een hoop werk zeg
nu staan er netjes 362 bestandjes in 1 directory
zo mijn werk zit er voor vandaag weer op
Verwijderd
Tijdje terug was er een topic over 'voor wie heb je respect?' - Gezien de posthistory van TS en de reacties van BtM909 is dit aantal voor mij met +1 gestegen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 09:30 . Reden: Wel alles lezen, Andina ]
Ik ben er over aangesproken door iemand en ik heb er echt van geleerd voor ik zomaar een topic open hoor.offtopic:
Tijdje terug was er een topic over 'voor wie heb je respect?' - Gezien de posthistory van TS en de reacties van BtM909 is dit aantal voor mij met +1 gestegen
Teteringen