Toon posts:

Pc doet het slechter? Waar ligt het aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Laatst is mijn pc soortvan ontploft.
De voeding is stuk gegaan.
Ik heb er een nieuw voeding in gedaan en hij doet het weer.
Maar alle spellen dat ik speel kan mijn pc niet meer aan of op lagere settings?
Wat moet ik doen? Waar ligt het aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 13:34
Zit de monitor wel aan de juiste aansluiting (dus aan de grafische kaart ipv aan de onboard aansluiting?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52
Zonder een complete ts is het voor ons heel lastig om je te helpen. Lees de handleiding voor een goede ts eens door en voeg de goede info toe, dan kunnen we je misschien de goede kant op helpen d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door arvidbeheerder op 16-02-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
Wat voor voeding zat erin en welke voeding heb je er nu in gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zat eerst een 450w in en nu een 500w.
En de monitor zit aan de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Merk en type van de voedingen kan ons meer vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Soort van ontploft? Normaal kan het ook zijn als iets soort van ontploft, dat er collateral damage is dus ook andere zaken kapot / beschadigt.

Zonder een volledige opsomming van je systeem (dus elk component merk & type) alsmede mogelijl een logje/meting met bijvoorbeeld het programma Afterburner, is het natuurlijk raden waar je probleem zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst de voeding: MS-N450-SYS Rev.B van MS-Tech en nu de EWENT EW3900 voeding.
Mijn moederbord: MSI H81M-E33 V2
Graphics card: MSI R7950 Twin Frozr III 3GD5/OC.
Ik speelde games zoals Gta V gewoon op max settings maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 13:01
Voeding op de grafische kaart aangesloten, 6 of 8 pins?

apollo13

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 18:24
Je nieuwe voeding heeft geen aansluiting voor de grafische kaart, deze krijgt dus niet de stroom die hij nodig heeft.
Stuur deze voeding maar terug en probeer een kwaliteitsvoeding te kopen, tenzij je nog een keer een ontploffing wilt hebben.

Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Als je GPU pricewatch: MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC is heb je twee zes pins aansluitingen nodig op de voeding.
Als ik even snel shop in dezelfde prijsklasse kom ik oa op pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550

Maar zoals hierboven staat: Eerste even inlezen rond wat voor voeding er bij jou past is sterk aanbevolen!

[ Voor 30% gewijzigd door Leader98 op 16-02-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om die grafische kaart te gebruiken gebruik ik een molex naar 8 pin en een molex naar 6pin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 18:24
Met zulke verloopjes werken is meestal niet iets wat je wilt doen, je voeding is van bagger kwaliteit en ik zou mijn pc niet aan durven zetten als ie er in zit, en al staat in de naam 500w kan hij slechts 260 watt leveren op de 12volt rail.
Ik weet de rest van je specs niet, maar het is aannemelijk dat die 260 watt niet voldoende is voor je systeem.

Het is overigens ook gewoon mogelijk dat de ontploffing van je vorige voeding andere onderdelen heeft gesloopt, dus het is niet zeker of de voeding nu het (enige) probleem is. Als je met de computer door wilt zou ik hem wel alsnog vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Flamesz op 16-02-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
Die verloopjes zijn in een van mijn PC's een keer gesmolten... Moederbord was toen ook dood...
Niet aan beginnen maar een echte voeding kopen!

Wellicht is een gebruikte voeding een optie?
Ik zie V&A aangeboden: Te koop aangeboden Corsair CX550M langskomen...

[ Voor 42% gewijzigd door Leader98 op 16-02-2019 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Samengevat: de voeding die je had was bagger, de voeding die je gekocht hebt is bagger, koop een fatsoenlijk model (kijk daarvoor in het eerder genoemde Voeding advies en informatie topic - Deel 34) en duim dat de rest van je pc nog werkt. Zo niet, kan je daarna de rest vervangen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de Corsair vs650 geschikt voor mijn pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:55:
Is de Corsair vs650 geschikt voor mijn pc?
Vast wel maar overkill qua rated wattage.

Het topic wat @br00ky linkte, geeft je vast (door goed te lezen) enig inzicht in wat jouw PC vereist aan wattage. Het lastige is (nogmaals) dat je alleen een moederbord en GPU noemt in dit topic hier. Ik kan dus niet raden of je er ook nog 2 SATA-expanders in het hebt zitten met elk 16 HDD's die bij boot-time al 400W nodig hebben.

Graag een complete & volledige lijst van je componenten uitzoeken & posten

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:09:
Om die grafische kaart te gebruiken gebruik ik een molex naar 8 pin en een molex naar 6pin.
Ze kunnen niet alleen doorfikken, maar het feit dat een voeding een verloopstekker nodig heeft, zegt vaak al genoeg.

Die voedingen die jij hebt zijn echt niet geschikt voor een videokaart. Ze leveren veel te weinig vermogen. Dat is het probleem met dit soort zooi. Ze hebben niet alleen mindere interne componenten, maar missen een hoop belangrijke beveiligingen en leveren gewoon te weinig vermogen. 500W is hun piekvermogen, terwijl dat bij een goede voeding van 500W dit continue kan leveren.

Gebruik als stelregel 10 euro / 100watt, dan heb je de allerergste rotzooi die je computer letterlijk sloopt er al uitgefilterd. Dan eens goed kijken naar het advies in Voeding advies en informatie topic - Deel 34. Je hebt namelijk ook een hoop dure rotzooi in voedingenland. Voedingen hebben soms slechte interne componenten, waardoor ze eerder kapot gaan. Ze hoeven dan niet per se gevaarlijk te zijn voor je computer, maar een goede aankoop zijn ze niet.
Pagina: 1