Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste,

Ik heb onlangs een nieuwe samsung TV gekocht, de UE55NU8000.

Op onze vorige TV samsung 40 inch uit 2012 of 2013 hadden we een aantal mediatheken van duitse zenders.

Nu staan deze mediatheken er helaas niet meer tussen als downloadbare apps.

Als ik ga googlen kom ik uit op HbbTV... heel simpel ga naar de zender waarvan je de mediatheek wil inzien en druk op de rode knop.
Klinkt simpel, zo gezegd zo gedaan, maar dan opent die ziggo on demand....

ik wil dus de ard mediatheek openen, zonder dat die ziggo on demand opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Dankjewel.

Maar de TV staat al als nederlands, ding is in NL gekocht.
De ziggo CI+ module werkt ook naar behoren.

Ik wil alleen i.p.v. die stomme ziggo on demand (welke ik al uitgezet heb), een andere mediatheek kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:59

job

Ik gok dat apis29 bedoelt dat je het omgekeerde kan doen, de tv omzetten naar een duits model.
Leuke gedachte, heb er geen verstand van dus weet niet of het werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 22-02-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Als er "certified voor Ziggo" op de doos staat dan is HbbTV uitgezet.

Soms kan je daarom heen door de landcode (niet de taal) op Duits te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
Je kunt Ziggo-ITV uitzetten in de instellingen van de CI+-module, dan zou hbbTV gewoon horen te werken. Echter geeft Ziggo maar bij een beperkt aantal zender de benodigde signalering door (NPO, vroeger ook SBS, maar die zijn er blijkbaar weer mee gestopt).

Van wat ik op het internet vind lijkt het erop dat de regio voor de smart-hub wordt bepaald aan de hand van het IP-adres ten tijde van de installatie, als dat klopt zou je de TV eens opnieuw moeten proberen te installeren maar dan via een VPN uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ivos87 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:27:
[...]Dankjewel.

Maar de TV staat al als nederlands, ding is in NL gekocht.
De ziggo CI+ module werkt ook naar behoren.

Ik wil alleen i.p.v. die stomme ziggo on demand (welke ik al uitgezet heb), een andere mediatheek kunnen openen.
Je moet idd het omgekeerde proberen (CI+ verhaal daar is verder niet relevant). Die Duitse apps ga je natuurlijk niet krijgen met een NL toestel, net zo goed als dat je de Duitse HbbTV niet gaat krijgen via de Ziggo kabel.
Hier bijv. iemand die de NPO app nu op een Duits model heeft: guide506 in "Samsung tv uit duitsland landcode omzetten naar nederland" (weet niet 100% of het bij jou ook zal werken omdat je zelf in NL zit maar dit zal de enige mogelijkheid zijn die je kunt uitproberen; land- of taalinstellingen op Duits zoals in de post erboven. HbbTV dus vergeten en hopelijk krijg je zo wel de apps op de tv)

[ Voor 30% gewijzigd door apis29 op 22-02-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zemisch
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb een Samsung smart tv met hbbtv support maar het probleem ligt dat ziggo deze service blokkeert puur opzet .Maar ook kan het aan geoblocking liggen wat Duitsland eigenlijk zul stoppen erg veel mogelijk op Duitse zenders en andere.Nederland weet niet beter wat hbbtv inhoud.De Nederlandse zender zijn mee gestopt ook niet echt interessant.Belangrijk is ziggo on Demant uit zetten via het menu rote knop op uit.Helaas pindakaas jammer.Wel blij dat Arte nu in dolby te ontvangen is nu nog naar HD.Ik hoop dat ziggo het eindelijk doorgeven doet.Ondanks alles top service wat ziggo betreft erg snel geholpen respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is een kick van een 3-jaar oud topic.. Daarnaast is d epost ook niet echt duidelijk leesbaar, dus ik zet deze voor nu dicht. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.