Succesverhalen / geld terug bij Marktplaats oplichting?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Heey allen, zijn er uberhaupt ergens verhalen te vinden over hoe mensen WEL hun geld terug hebben gekregen bij marktplaats oplichting? Je vind genoeg opgelichte mensen en nooit een success verhaal? Of wanneer ze t geld terug hebben dan posten ze niet meer? Ik zelf ben niet opgelicht maar ken wel iemand dus ben benieuwd wat de kans is wanneer je naar een NLxxx00xxxxxx rekening overmaakt..

Ik zou mij voorstellen dat je begint bij een aangifte en natuurlijk doet de politie niks, aangezien de naam bekend is met wat geluk (controle bij overmaken van "Naam komt overeen met rekening") en rekening is bekend, denk ik dat de volgende stap is om naar de kantonrechter te stappen met een zo veel mogelijk ingevulde ESCP ( https://e-justice.europa.eu/content_small_claims-42-en.do ). Daarna moet je een oproep voor die persoon plaatsen in het staatsregister of iets? denk ik. Omdat je het adres niet hebt. Daarna krijg je gelijk omdat de persoon dan niet op komt dagen, of die komt en verliest alsnog, dan krijg je een rechtelijke uitspraak en kan je het geld bij de bank afdwingen van de rekening. Het is een traag proces dat veel moeite en tijd kost maar niet onmogelijk. Je zult wel moeten kijken hoe je de griffiekosten e.t.c. vergoed krijgt.. Ben nog nooit verder gekomen dan in het staatsregister plaatsten maarja was met een buitenlandse meneer, dan is dat net iets anders.

Dus zijn er succesverhalen van geld terugwinnen bij MP oplichting? Welke stappen heb je ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling. Dit topic is daarop geen uitzondering en krijgt van mij dan ook een slotje.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.