Je bedoelt wie het gaat aanleggen? De installateur sluit het systeem aan en de besturing loopt via Loxone (Signum). De installateur heeft niet bepaald kennis van zaken omtrent dit verhaal. Hij sluit het aan zoals ik het hem heb aangegeven.Gwaihir schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:45:
[...]
Zeker als deze ook in Amersfoort komt: mag ik vragen door wie?
Dat zal inderdaad niet altijd het geval zijn. Ik ben ook benieuwd hoe effectief het systeem is. Onderstaande grafiek geeft aan in hoeverre de Comfofond ingaande lucht koelt. Ik weet niet bij hoeveel M3/h dit is.Gwaihir schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:45:
[...]
Netjes, maar m.i. wel optimistisch. D.w.z. het zal sommige nachten vast relevant zijn, maar op warme dagen heb ik niet de illusie dat de Comfofond lucht onder het dauwpunt van de woning weet aan te leveren.
/f/image/AwaclZSSzAmENDFsTDaovaCj.png?f=fotoalbum_large)
Inderdaad dit wordt vaak zo gedaan. Ik ga het via Loxone regelen. De schakelaars van Loxone bevatten allen temperatuur en luchtvochtigheid sensoren en alle groepen van de vloerverwarming servomotoren. Het loxone systeem kan dan aan de hand van deze gegevens het douwpunt continue berekenen en daarmee terug koelen tot dit punt. Ik hoop hiermee nog wat nauwkeuriger te kunnen regelen. Maar zoals gezegd, deze ervaring moet ik nog opdoen.Gwaihir schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:45:
[...]
Hmm.. meestal niet daadwerkelijk, slechts via een grove schatting. D.w.z. de meeste WPs gaan afhankelijk van buitentemperatuur (en dus zonder naar luchtvochtigheid te kijken) op 18 graden zitten, of iets hoger als 't echt warm is.
[ Voor 3% gewijzigd door Pantio op 28-08-2021 22:07 ]
/f/image/Y6veLPp7ED3q19fQ5YOKF6vX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7DFXMNHKndLVgvRU0nHxLcX5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/43qtDJJTIMWBjkVbmkgJCDj3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mFyZr95bCT0BCSCEG0NSQBRa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dQaicTS634ASi9HZYT9XpOHT.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7a0vxgP4HCWT1r17BkWMVKGY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gIwIFCYovuZZyB6ugsWdtniS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9fuGHYEmZhVkQgn10FwvXe0w.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/COV0z2h9sOROhtTy6cd0KrdS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9SFaJhdkJgXXDOch4KbXEDM8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q0zuEoTEs0YOtrZeivcS2jbN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bw8zrqfJwaZzAiD8JczNEIAC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MQbVpo3kXp5t9eO4nEPC0gPo.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LI0UQ1GM4B0lwVs0vJhBAjtb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/huQjmRwmKar7uFkCQA2pYx8e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/saVqOWyLOMiiLFKaSaZSeiws.jpg?f=fotoalbum_large)