Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe kan ik het beste mijn pc upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jenene
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 16-02 21:53
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende:

- windows 10 home
- cpu: intel core i3-6100 3.7 ghz
- radeon RX 470 Graphics
- moederboard: asus H110M-K
- voeding: corsair vengeance 400

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dat is dus de vraag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee als hij maar weer goed loopt

Ga je overklokken?
het beste voor ongeveer 600 euro

Wat verwacht je van ons?[i]
de beste aankopen die passen bij mijn huidige pc om weer maximaal te kunnen game!

Alle reacties

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

E65

Aka Thunderstorm65

Er mist iets, welke onderdelen heb je al gevonden?
Verder: gamen, welke games, resolutie?
Wat versta jij onder goed lopen?

Doet graag mooie dingen met geluid

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:29
Welke fps en texture setting is ook belangrijk.
Je kan met bv MSI Afterburner kijken hoeveel fps je hebt, en hoeveel load er op de CPU en GPU staat tijdens het gamen.
En loopt je PC dus nu niet goed? Heb je een SSD?

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:32
Geef even aan of je een SSD hebt en hoeveel geheugen je erin hebt zitten. Ook is het belangrijk om te weten wat je precies wilt gaan gamen, welke games.

Wat je zou kunnen doen als low budget oplossing is een betere cpu kopen. Je kunt kijken voor een tweedehands i5-6600K bijvoorbeeld, ik zie ze staan voor 100-120 euro. Daarnaast kan je dan een betere videokaart kopen. Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen, maar je kunt denken aan een RX580, GTX1060 of nog beter. Daarnaast zeker weten dat je er een SSD in hebt zitten.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

jenene schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:17:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
600

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende:

- windows 10 home
- cpu: intel core i3-6100 3.7 ghz
- radeon RX 470 Graphics
- moederboard: asus H110M-K
- voeding: corsair vengeance 400

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
dat is dus de vraag

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee als hij maar weer goed loopt

Ga je overklokken?
het beste voor ongeveer 600 euro

Wat verwacht je van ons?[i]
de beste aankopen die passen bij mijn huidige pc om weer maximaal te kunnen game!
Wat mankeert er nu aan dit systeem ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• jenene
Iedereen bedankt voor jullie reacties!! Crucial SSD MX300 275GB dit is mijn ssd kaart trouwens! Ik merk dat ik nu games zoals apex niet optimaal kan spelen.(soms draait hij goed en soms tript hij een zie ik veel zwarte stukken. Als ik veel spellen in can i run it invoer krijg ik meestal het bericht dat mijn cpu outdated is. Ik wil graag met een paar onderdelen de aankomende jaren weer alle nieuwe firstperson mutiplayer games spelen.

Ik heb dus niet heel veel verstand heb van mijn onderdelen en welke aanpassingen ik kan maken met het behouden van een paar.

En nog even over mijn fps, heb tijdens pubg niet meer dan 60 fps vaak lager dan dat en heb ik de settings al aardig laag staan.

• John Rambo
Hoeveel geheugen gebruik je? 8Gb is wel minimum, bij voorkeur 16Gb.

Zoals gezegd je kunt een occasion i5-6600 kopen of eentje uit de 7xxx serie. Ik heb even de cpu support van je mobo geraadpleegd en die moeten erop kunnen. Kijk wel even welke bios versie je eventueel nodig hebt.

Daarnaast kun je dan een leuke videokaart kopen, een 1060 6G / RX 580 moet je voor 200-250 nieuw kunnen kopen geloof ik. Ik zag zelfs een RX580 voor 170 euro: pricewatch: XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+
Je kunt ook tweedehands kijken.

Altenatief zou zijn een nieuw mobo met cpu en dan een occasion videokaart.

Edit

Bijvoorbeeld:
80,- pricewatch: ASRock B450M Pro4
160,- pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
180,- pricewatch: XFX RX 580 GTS Black Edition 8GB OC+

John Rambo wijzigde deze reactie 15-02-2019 12:30 (23%)

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2

• jenene
joo john ik gebruik nu 8 idd!

• jenene
is dit ook een goede upgrade?

Een i5 9400/9500 en een ASRock Fatal1ty H370 Performance En Corsair Vengeance LPX Black 16GB ddr4 geheugen.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:04
De Ryzen suggestie is qua prestaties beter dan een I5 9400/9500.

• John Rambo
jenene schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:53:
is dit ook een goede upgrade?

Een i5 9400/9500 en een ASRock Fatal1ty H370 Performance En Corsair Vengeance LPX Black 16GB ddr4 geheugen.
Dan zit je alsnog met je videokaart die mogelijk een bottleneck gaat zijn.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Best lastige vraag aangezien je een budget cpu, budget moederbord, budget voeding en instap gpu hebt gecombineerd. Toch valt de prestatie van de RX 470 best wel mee, zeker als je niet hoger gaat dan 1920x1080. Dus ik zou eerder kijken of je die dualcore kunt upgraden naar een quadcore. Hier op vraag en aanbod staan bijvoorbeeld 6600K varianten voor pak hem beet 100 euro: categorie: Processors Als je beetje mazzel hebt dan vind je er 1tje waar je ook het moederbord bij kunt krijgen voor een leuk bedrag zodat je ook daadwerkelijk van de K functionaliteit gebruik kunt maken.

Wat betreft geheugen is 8 GB echt zat voorlopig, GPU heeft tegenwoordig zijn eigen geheugen voor textures.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

D-dark schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 22:28:
De Ryzen suggestie is qua prestaties beter dan een I5 9400/9500.
Ryzen2600 is vaak gelijk aan i5-8400, dus is het raar om te beweren dat hij beter is dan een i5-9400(F) die net uit is.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:57
Ligt eraan waarop je vergelijkt.
Wat betreft gaming is een i5 meestal de betere, maar wat betreft multicore performance (incl sommige games) is de 2600 duidelijk sneller.
Na overklokken verslaat de 2600 de 8400 ook vaker met gamen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

mitsumark schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:46:
Ligt eraan waarop je vergelijkt.
Wat betreft gaming is een i5 meestal de betere, maar wat betreft multicore performance (incl sommige games) is de 2600 duidelijk sneller.
Na overklokken verslaat de 2600 de 8400 ook vaker met gamen.
https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Ryzen_5_2600/14.html

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:53
Koop een tweedehands i7-6700 of i7-7700 voor niet meer dan de nieuwprijs van een i5-8400 - 10%. De i5 heeft vergelijkbare prestaties met de i7's.

Als je 8GiB geheugen hebt, ga naar 16. Heb je 2x4, vervang het door 2x8. Heb je 1x8, koop hetzelfde merk/model en plug dat er bij in.

Videokaart vervangen op dit moment is geldverspilling. Wacht op 7nm gpu's voordat je dat gaat doen, krijg je veel meer waar voor je geld.

Mijn blog; Floating Points

• Machiel vlb
  • Laatst online: 19-02 21:33
Of ga voor een tweedehands gpu tip. Altijd navragen of er toch niet mee gemind is
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True