Hallo, ik stel mijzelf eerst even voor. Ik ben Raymond, 15 jaar en zit op het comenius college. De laatste tijd nu ik mijn telefoon niet meer gebruik zie ik steeds meer om mij heen. Kinderen die continu op hun telefoon zitten. Geen sociale interactie met elkaar hebben zonder telefoon. Brutaliteit naar docenten en elkaar, elke dag is er wel een knockpartij of worden mensen (zwaar) gepest. Ik heb laatst ook in het nieuws gezien dat kinderen (bijna) niet meer een analoge klok hebben of ze snappen niet hoe dat werkt. Kinderen behandelen elkaar als een stuk stront. Klinkt eielijk hypocriet om over de jeught te gaan praten als ik dat zelf ook ben maar waarom is alles gewoon zo slecht? Kinderen hebben zijn echt disrespectvol naar docenten, schelden ze uit, soms word er wel eens een stoel gegooid of worden en spullen naar de docent gegooid. Dan probeer ik het voor de docent op te nemen en dan krijg ik zelf een stoot. Ik zit nu met een gebroken neus thuis. Wat doen we tegenwoordig dan fout dat kinderen zo zijn? Slecte opvoeding? geen controle op school? Sociale media? Ik vind het zo jammer dat het met de jeught van tegenwoordig zo slecht gaat.
Kunnen jullie misschien jullie ervaringen delen of een mening geven? Dat zou fijn zijn.
Kunnen jullie misschien jullie ervaringen delen of een mening geven? Dat zou fijn zijn.