Jeught van tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:
  • 961 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik stel mijzelf eerst even voor. Ik ben Raymond, 15 jaar en zit op het comenius college. De laatste tijd nu ik mijn telefoon niet meer gebruik zie ik steeds meer om mij heen. Kinderen die continu op hun telefoon zitten. Geen sociale interactie met elkaar hebben zonder telefoon. Brutaliteit naar docenten en elkaar, elke dag is er wel een knockpartij of worden mensen (zwaar) gepest. Ik heb laatst ook in het nieuws gezien dat kinderen (bijna) niet meer een analoge klok hebben of ze snappen niet hoe dat werkt. Kinderen behandelen elkaar als een stuk stront. Klinkt eielijk hypocriet om over de jeught te gaan praten als ik dat zelf ook ben maar waarom is alles gewoon zo slecht? Kinderen hebben zijn echt disrespectvol naar docenten, schelden ze uit, soms word er wel eens een stoel gegooid of worden en spullen naar de docent gegooid. Dan probeer ik het voor de docent op te nemen en dan krijg ik zelf een stoot. Ik zit nu met een gebroken neus thuis. Wat doen we tegenwoordig dan fout dat kinderen zo zijn? Slecte opvoeding? geen controle op school? Sociale media? Ik vind het zo jammer dat het met de jeught van tegenwoordig zo slecht gaat.

Kunnen jullie misschien jullie ervaringen delen of een mening geven? Dat zou fijn zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Mijn mening: als het op die jonge leeftijd als zo gaat ligt het niet aan de jeugd. Maar aan de opvoeding van de curling ouders (nieuw woordje geleerd :p ). Dat zie je ook aan het nekvel incident waarbij die leraar volledig gelijk heeft, maar zelf weggestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:59:
Mijn mening: als het op die jonge leeftijd als zo gaat ligt het niet aan de jeugd. Maar aan de opvoeding van de curling ouders (nieuw woordje geleerd :p ). Dat zie je ook aan het nekvel incident waarbij die leraar volledig gelijk heeft, maar zelf weggestuurd wordt.
Inderdaad. Ik vind dat die docent gelijk heeft maar omdat het door de media verkeerd word ingezien denken mensen dat die docent fout was. Belachelijk. En die man zit nu thuis tijdelijk zonder baan :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Que?
Ten eerste waarom die kreet "jeught"?
Wat is er mis met correcte (en wat aandacht voor) spelling?

Of is dat ook een symptoom van die jeugd? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehtweak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:08:
Que?
Ten eerste waarom die kreet "jeught"?
Wat is er mis met correcte (en wat aandacht voor) spelling?

Of is dat ook een symptoom van die jeugd? ;)
Ten eerste, ik kan jongeren gebruiken, of kinderen, of pubers. Maakt niet uit
Ten 2de wat ik al zei, ik ben hypocriet. Zit zelf continu achter mijn playstation 2 en doe niks anders dan mn telefoon,tablet,playstation. Omdat ik geen vrienden heb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Spelling zijn ze in ieder geval niet goed in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wat ik al zei: ik ben zelf hypocriet. Doe zelf ook bijna niks anders thuis dan gamen en telefoon,tabel omdat ik geen vrienden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:13:
Spelling zijn ze in ieder geval niet goed in....
Klopt. Ik spreek meer engels thuis dan nederlands. Heb veel vrienden in het buitenland omdat niemand met mij vrienden wil zijn op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Klopt. Ik spreek meer engels thuis dan nederlands. Heb veel vrienden in het buitenland omdat niemand met mij vrienden wil zijn op school.
Kijk alsjeblieft uit met wat je onder je eigen naam het internet op slingert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. de jeugd is niets anders dan een afspiegeling van de maatschappij.. en die is wel verhard ja. Respect voor autoriteit is minder geworden. Maar laten we niet doen of we vroeger heilig waren. Wat we vroeger baldadigheid en kattekwaad noemde, wordt tegenwoordig geupgrade naar intimidatie en vandalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Dit dus. Ik mis even wat deze OP toevoegt aan dit topic, dus voor nu een slotje. Als TS hier een antwoord op heeft mag ie contact op nemen via dm maar op deze manier voegt het niet veel toe.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.