Welke Monitor voor PS4 Pro Gaming? (4K/HDR)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flygrizzle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Gaming monitor voor gebruik met de PS4 Pro

Wat is je budget?
Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht maar denk dat m’n max een beetje rond de €500 ligt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst heb ik iets met 4K en/of HDR. Ik speel met name COD en dan zijn de vibrante kleuren wel erg leuk. Daarnaast wil ik het maximale uit mijn PS4 Pro halen en dus is 4K wel een gewilde optie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben zelf nu in het bezit van een low end Acer monitor van 27 inch. Dit speelt prima maar ik verlang wel naar een upgrade. Ik game aan een bureau op een stoel, dus laidback op de bank met een grote 4K tv is geen optie. Verder maken de speakers niet uit aangezien ik of mijn KRK’s aansluit mocht ik “dik” geluid willen hebben, en voor gamen gebruik ik een headset!

Om de ideale monitor voor de lezer te beschrijven:

Tussen de 24-28 inch, 4K en het liefst ook HDR, zo goedkoop mogelijk (€300-€500)

Alvast bedankt voor de tips!

Vergeet niet, ik ben een complete noob wat betreft!

PS: TN of IPS hecht ik niet superveel waarde aan, maar denk dat ik IPS prefereer. Ook maken mij de refreshrate en reactie snelheid niet gek veel uit. Bijna alle monitoren zijn volgens mij 1ms-5ms en dat is voor mij goed genoeg, en zolang het boven de 60Hz is het ook top, aangezien de PS4 Pro volgens mij daar niet boven komt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 17:24
Als je HDR wil dan zou ik al niets dan IPS overwegen en dan blijven er niet superveel opties meer over. en neem aan dat je met boven de 60Hz minimaal 60Hz bedoelt want 4k en meer als 60 Hz is een hele dure hobby. Alle schermen zijn tegenwoordig minimaal 60 Hz dus daar hoef je geen rekening mee te houden in je zoektocht.
Je goedkoopste optie in de pricewatch is dan de:
pricewatch: LG 27UK600-W Zwart

Je heb goedkopere monitoren maar dan moet je de gedacht HDR en ips toch wel laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
Ik zou toch gaan voor een 2 k 144hz monitor tenzij je echt 4 k wil voor gaming verkies ik liever een 144 boven een 60 en met 4 k een 144hz vinden is verschrikkelijk duur en er bestaan ook niet veel modellen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19
Machiel vlb schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:14:
Ik zou toch gaan voor een 2 k 144hz monitor tenzij je echt 4 k wil voor gaming verkies ik liever een 144 boven een 60 en met 4 k een 144hz vinden is verschrikkelijk duur en er bestaan ook niet veel modellen van
PS4 doet 60hz en zeker niet meer dan 60fps, dus dat heeft geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
Echt dit wist ik nog niet weer wat bijgeleerd hahah ik heb 144hz monitor op men ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flygrizzle
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe monitor nadat de oude net stuk is! Ik had een KG271bmiix van Acer. Verder vrij degelijk, alleen wat aan de doffe kant vond ik zelf, en niet zo scherp kwa resolutie als ik had verwacht.

Wat is je budget?
Ik heb uit eerdere vragen begrepen dat dingen als 4K en/of HDR toch al gauw heel duur kunnen worden, maar ik zal m’n budget maar max rond de €300 zetten, aangezien ik van een koopje voor de hiervoor genoemde Acer afkom!

Ik vond Acer zelf erg fijn om te gebruiken en ook een toffe look hebben, bij een vette setup staat een tof scherm natuurlijk superdik! [/i]

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik game dus nu al een tijdje op een monitor aan een bureau met headset. Mijn oude Acer had erg slechte speakers maar die gebruik ik nagenoeg toch niet. Ik game tegenwoordig wel op een PS4 Pro en voornamelijk FPS. Nou meldde ik al dat de Acer die ik had prima was, alleen wat doffere kwaliteit leek het me, en ook de resolutie viel wat tegen.

Nou ben ik totaal niet bekend met alle termen en wat ze nou precies doen voor het oog, 4K hecht ik niet zoveel waarde aan gezien de prijs. HDR mag maar hoeft in principe niet. Wel zie ik veel op de fora tegenkomen dat IPS toch wel vaak beter is dan TN voor een type scherm wat ik zoek.

Minimale eisen zijn dus al volgt:

27/28 inch vind ik erg fijn
Full HD natuurlijk
TN beviel prima maar ik zou toch graag IPS proberen
60hz is prima, meer dan 60fps doet de PS4 toch niet
Een snelle response is fijner en dit prefereer ik ook, maar ik zal niet op de 1/2/3 ms nauwkeurig ja of nee zeggen. (Zolang het snel genoeg is voor casual niveau op een FPS vind ik het prima

Nou wilde ik eigenlijk dus nog de concrete vraag stellen over mijn oude monitor; Wat kan het zijn dat het beeld en de kleuren wat dof doen lijken? Ik zit kaarsrecht voor het scherm (TN) en hebn de optimale instellingen op de PS4 aanstaan. Dan toch de kwaliteit voor die prijs?

Alle hulp en advies is van harte welkom, aangezien ik dus de ballen verstand heb!

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Philips 276E8VJSB Zwart

4k ips 60hz voor €250
in deze prijs klasse is er vrijwel niks met zo'n goeie prijs

pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart

kan je nog voor 50 euro speakers kopen

[ Voor 43% gewijzigd door Jean-henri op 03-03-2019 16:51 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flygrizzle
@Jean-henri de vraag is dan nog maar of het ook wat is voor het geld 😥

In principe zijn al mijn eisen niet superhard, vraag me alleen af hoeveel beter de kwaliteit van het beeld tijdens gamen wordt als ik gewoon 1ms - 60hz - 1920x1080 aanhoud, maar dan iets in een hogere prijsklasse zoek?

En begin een beetje twijfels te krijgen over mijn originele Acer monitor, was dat niet gewoon goedkope troep? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

@Flygrizzle Ik denk dat het zeker waar is voor het geld

een goedkoper alternatief voor 1080p zou dan nog zijn:
pricewatch: LG 27MP59G-P Zwart

maar ik zal toch de portomenee open doen en de 4k kopen
(daarvoor heb je toch ook een ps4 'pro'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flygrizzle
Nou heb ik al een aantal keer dezelfde vraag/vragen gesteld, en ben ik na zelf nog meer zoeken en vergelijken op 3 monitoren uitgekomen die voor mij een fijne keus lijken!

Ik speel 99% van de tijd FPS (met name Call of Duty) op een PS4 Pro, aan een bureau met een headset.

De 3 keuzes die eruit zijn gekomen zijn naar mijn weten alledrie ongeveer dezelfde monitor, met wat kleine verschillen en natuurlijk een andere producent, maar nou is mijn concrete vraag;

Iemand die met 1 of meerdere van de 3 monitoren ervaring heeft, en van welke van de 3 ik de meeste “bang for my buck” krijg?

Dit zijn ze dan:

Asus monitor: pricewatch: Asus VG275Q Zwart

BenQ monitor: pricewatch: BenQ RL2755HM Zwart

Acer monitor: pricewatch: Acer KG271 Zwart

Vooralsnog ben ik een verschrikkelijke noob, en heb ik dus echt alle advies en hulp nodig! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Dit is al je vierde (!) topic hierover:
Op zoek naar een gaming-monitor voor de PS4!
Welke Monitor voor PS4 Pro Gaming? (4K/HDR)
Opzoek naar een nieuwe monitor voor console gaming!

Waarom voldoen die topics niet?

[ Voor 81% gewijzigd door PcDealer op 04-03-2019 00:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb al je recente topics maar even samengevoegd. Géén nieuwe meer openen als het over hetzelfde gaat.
Pagina: 1