Emoticons converteren naar SVG

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
Notendop:
Ik zou graag de emoticons naar SVG willen converteren, en vroeg me af of jullie misschien de bronbestanden nog hebben? Dan nog betwijfel ik dat jullie die zouden delen, maar ik denk ik vraag het toch :)

Uitleg:
Ik ben frontender, en wanneer ik Tweakers.net ingezoomed gebruik (en op mobile) is het elke keer een splinter in mijn oog dat de emoticons onscherp zijn. :>

Los van de vraag of ze misschien een visuele update zouden kunnen gebruiken (ik wil geen discussie beginnen :P ) omdat de rest van tweakers er tegenwoordig wat strakker uit ziet.

Zou het wel gaaf zijn als de emoticons er ook nog strak uit ziet als je wat meer ingezoomed bent.
Ik was zelf begonnen met de eerste smiley, (uit verveling/frustratie ;) )
Je kan hier de SVG downloaden, en een vergelijking zien tussen oud en nieuw.
Maar toen dacht ik, misschien vind tweakers dit ook wel een goed idee, en willen ze wel helpen.

op 100% zijn ze vrijwel identiek, maar ingezoomed blijven ze mooi scherp.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken, en ik zag ook dat andere iconen niet in SVG formaat zijn. Staat dat nog in de planning?

[ Voor 0% gewijzigd door bskibinski op 10-02-2019 23:51 . Reden: toevoeging dat het op mobile ook onscherp is. ]

Accessibility first

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bskibinski schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:40:
Notendop:
Ik zou graag de emoticons naar SVG willen converteren, en vroeg me af of jullie misschien de bronbestanden nog hebben? Dan nog betwijfel ik dat jullie die zouden delen, maar ik denk ik vraag het toch :)
Wat een beetje lastig is, is dat we lang niet op al die plaatjes het (volledige) auteursrecht hebben (wel gebruiksrecht). En ik betwijfel of we de bronbestanden "nog" hebben, aangezien ik vermoed dat een groot deel nooit bij ons is geweest :P

Ik kan me voorstellen dat de originele makers er geen bezwaar tegen hebben om e.e.a. in svg te zien, maar kan dat niet namens hen daadwerkelijk beloven. Werken animaties voor svg trouwens al goed in de oude "recente" browsers (zoals IE11 en Edge)?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken, en ik zag ook dat andere iconen niet in SVG formaat zijn. Staat dat nog in de planning?
We hebben dusdanig veel iconen en andere designondersteunende plaatjes in de site, dat we niet van plan zijn ze allemaal in een keer om te zetten naar SVG. Wel is de afspraak dat de designers iconen in svg aanleveren voor vernieuwingen aan de site en vaak worden dan ook een setje aanverwante bestaande iconen meegepakt. En als e.e.a. domweg met utf-8 karakters kan, is dat zelfs nog beter (wat wmb niet per se relevant is voor de smileys :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
IE11 mag niet meer beschouwd worden als browser >:) ;)
Maar inderdaad, IE11 en nog steeds EDGE :F ondersteunen geen svg-animaties.

Edge gaat binnenkort over op de webkit render engine, dus daarmee zal dat probleem opgelost zijn (verwacht ik).

IE11 zal het nooit meer krijgen. Als work-around zou ik kunnen kijken of het via css-animations te doen is. Maar eigenlijk is het wel een beetje dood, en opzich is er wel een mooie fallback voor IE11, die krijgen dan een statisch icoontje te zien O-)

Zou ik om toestemming kunnen vragen? en zoja, aan wie/wat?

UTF-8 is inderdaad mooi, maar pas er wel mee op. Bij sommige updates van windows worden sommige van die iconen vervangen door het OS iconen set, die echt compleet uit de toon kunnen vallen (full-color icoontjes). Plus aan SVG's kan je ook mooie ARIA/title/desc attributen toevoegen wat weer goed is voor screenreaders.

Accessibility first

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bskibinski schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:37:
Dit biedt wellicht wat handvaten voor specifiek die vraag: Gebruik smileys T.net

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

bskibinski schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:37:
IE11 mag niet meer beschouwd worden als browser >:) ;)
Maar inderdaad, IE11 en nog steeds EDGE :F ondersteunen geen svg-animaties.

Edge gaat binnenkort over op de webkit render engine, dus daarmee zal dat probleem opgelost zijn (verwacht ik).

IE11 zal het nooit meer krijgen. Als work-around zou ik kunnen kijken of het via css-animations te doen is. Maar eigenlijk is het wel een beetje dood, en opzich is er wel een mooie fallback voor IE11, die krijgen dan een statisch icoontje te zien O-)
De meeste animaties zijn erg simpel en los van wat rotation/moves zouden sommige wellicht zelfs a la gif als een soort video-strip/sprite in svg gemaakt kunnen worden :P

Dus css/js-based animaties zijn sowieso niet per se gek. Statisch als fallback voor IE11 lijkt me verder ook prima.

Dus wat support betreft lijkt het wel ok.
Geen idee eigenlijk, ik ga onze Community-manager (hallo @Ginz) met deze vraag opzadelen :)
UTF-8 is inderdaad mooi, maar pas er wel mee op. Bij sommige updates van windows worden sommige van die iconen vervangen door het OS iconen set, die echt compleet uit de toon kunnen vallen (full-color icoontjes). Plus aan SVG's kan je ook mooie ARIA/title/desc attributen toevoegen wat weer goed is voor screenreaders.
Ik doelde inderdaad meer op dingen als een ster of een van de vele bolletjes. Helaas zijn zelfs die niet altijd ideaal, omdat de relatieve grootte van het element ivt de tekstgrootte lang niet altijd consistent is. En daardoor is het als designelement inderdaad wat tricky :)
Orion84 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:43:
Dit biedt wellicht wat handvaten voor specifiek die vraag: Gebruik smileys T.net
De vraag is hier natuurlijk ook wel een beetje in hoeverre er uberhaupt om toestemmig gevraagd moet worden, aangezien het doel effectief is om domweg dezelfde plaatjes in een ander afbeeldingsformaat om te vormen (is het dan een kopie voor Tweakers of een afgeleid werk). Het wordt wellicht bemoeilijkt doordat @bskibinski het aanbiedt om dat voor ons te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bskibinski

bskibinski

Frontend Developer

Topicstarter
lang leve rechtenkwesties ;)
Wil ze ook wel stiekem converteren, kunnen jullie doen alsof jullie het zelf gedaan hebben. (als ze maar scherp zijn O+ )

Accessibility first

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

@bskibinski, komt dat eens goed uit... Bij mij is er ook al een tijd de wens om onze smillies op een hogere resolutie te maken. Dus als jij ons daarmee wilt helpen, lijkt mij dat een puik plan.

Zullen we even per DM doorgaan?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
bskibinski schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:40:
Notendop:
Ik zou graag de emoticons naar SVG willen converteren
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JmQSp98/Screenshot-from-2019-02-12-12-20-00.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hier liep toch al een topic over? :P

Smilies

Alleen de vierkante ogen zijn geen porem...

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 20-02-2019 16:52 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.