Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pfsense KPN IPTV Niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• MikeP.
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:50
Hoi,

Ik heb via deze tutorial https://venxir.tweakblogs...kpn-glasvezel-via-pfsensekpn met pfsense het internet werkende gekregen, helaas werkt iptv nog niet..

Als ik de tv ontvangers aanzet dan geeft die de 301 melding dat ik niet aan de modem verbonden ben.
Ik draai pfsense op versie 2.4.4_2.

ik weet niet wat het probleem is kan iemand mij helpen?
Dit staat er wel in mijn pfsense log.
https://i.imgur.com/E9XeOuX.png

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

• manii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:55
wellicht het antwoord wat gegeven is op mijn topic kan je helpen?

KPN en PFsense

manii wijzigde deze reactie 10-02-2019 21:01 (3%)

• MikeP.
Ik heb jou topic idd ook helemaal gevolgd, helaas zonder resultaat..

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Werkt hij wel als je de ontvanger direct aansluit op de router?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:35
Om bij het begin te beginnen, heeft je pfSense wel een 10.x.x.x adres van KPN gekregen? Sowieso maak eens screenshots van de relevante configuratie gedeeltes, dus interfaces, DHCP server, IGMPProxy en firewall regels.

Daarnaast wat laten je logs zien, zowel voor IGMPProxy als voor de firewall? Het plaatje uit de TS is zo klein dat ik niets kan lezen helaas.

Zonder veel meer info kunnen we hier niet meer dan gokken vrees ik...

• MikeP.
Soldaatje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:09:
Werkt hij wel als je de ontvanger direct aansluit op de router?
Ik heb pfsense draaiende met een managed switch en router on a stick dus dat gaat helaas niet lukken..
Ik heb wel igmp snooping aanstaan op het lan vlan.
ik222 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:10:
Om bij het begin te beginnen, heeft je pfSense wel een 10.x.x.x adres van KPN gekregen? Sowieso maak eens screenshots van de relevante configuratie gedeeltes, dus interfaces, DHCP server, IGMPProxy en firewall regels.

Daarnaast wat laten je logs zien, zowel voor IGMPProxy als voor de firewall? Het plaatje uit de TS is zo klein dat ik niets kan lezen helaas.

Zonder veel meer info kunnen we hier niet meer dan gokken vrees ik...
Pfsense heeft een 10.247.x.x adres gekregen, hier komt de waslijst met screenshots!
Iptv interface
Interfaces
DHCP
Igmpproxy
Iptv firewall rules
Lan firewall rules
System logs
Firewall logs
Logs filtered op igmpproxy

Waar zou ik eigenlijk de log van igmp vinden? ik zie nergens een knopje ervoor en dit is eigenlijk het enige stukje log wat het geeft..

Bedankt dat jullie allemaal hebben gereageerd!

• Paddywacker
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-02 15:05
Als ik jou zou zijn, zou ik even jouw ip uit de screenshots verwijderen (system logs)

• ik222
@MikeP. IGMPPorxy logt naar de system logs, dus inderdaad hetgeen wat je post zijn dan alle logs. Ik zie zo snel geen fouten in je geposte screenshots. Nog een paar aanvullende vragen:

- Zie je bij de services status ook dat IGMPProxy draait?
- Maak nog eens een screenshots van Firewall -> NAT en dan tabblad outbound. Dit om te zien of er wel outbound NAT gedaan wordt over de IPTV interface.
- Maak nog eens een screenshot van Diagnostics -> Routes, dit om te zien of je netjes de juiste /21 route naar het ITV platform krijg vanuit KPN via DHCP RFC 3433.

• MikeP.
Wat fijn dat er zo snel gereageerd wordt! Bedankt hiervoor!
ik222 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:11:
@MikeP. IGMPPorxy logt naar de system logs, dus inderdaad hetgeen wat je post zijn dan alle logs. Ik zie zo snel geen fouten in je geposte screenshots. Nog een paar aanvullende vragen:

- Zie je bij de services status ook dat IGMPProxy draait?
- Maak nog eens een screenshots van Firewall -> NAT en dan tabblad outbound. Dit om te zien of er wel outbound NAT gedaan wordt over de IPTV interface.
- Maak nog eens een screenshot van Diagnostics -> Routes, dit om te zien of je netjes de juiste /21 route naar het ITV platform krijg vanuit KPN via DHCP RFC 3433.
Ik zie inderdaad dat igmpproxy draaid in de services page.
Outbound rules
Routes
Paddywacker schreef op maandag 11 februari 2019 @ 00:32:
Als ik jou zou zijn, zou ik even jouw ip uit de screenshots verwijderen (system logs)
Gelukkig zijn dat de ip adressen van kpn! Dus heb er geen problemen mee dat het daar staat. Wel bedankt voor het opletten daarop!

• ik222
Dat ziet er allemaal goed uit.. Welke switches heb je tussen je pfSense en je settopbox hangen en hoe heb je IGMP snooping en je VLANs daarop geconfigureerd? En zie in je DHCP leases lijst wel dat de settopbox ook een intern IP krijgt van je pfSense?

• MikeP.
Netgear GS108Ev3 is de switch die ik gebruik, ik heb daar igmp snooping op de lan vlan aangezet.
Ik heb dus op die switch een paar trunked ports voor ook de connectie richting pfsense omdat mijn intel nuc maar 1 nic heeft.

Ik zie idd ook in de dhcp leases dat de tv ontvanger gewoon een ip adres krijgt.. dus het krijgt gewoon een ip adres zonder problemen.. Ook kan ik deze zonder problemen pingen

Ik begin steeds meer te denken alsof het een probleem in pfsense is dus ga ik het waarschijnlijk zometeen resetten en even opnieuw installeren.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True