Ik ben bezig om mijn eigen firewall aan te sluiten en de experiabox eruit te gooien.
Ik heb een oude Sophos gepakt en hierop Pfsense geinstalleerd, daarbij heb ik de handleiding van venxir gevolgd. Helaas blijft bij mij de IPtv het niet doen.
Wat ik heb gedaan:
2x de complete handleiding opnieuw gevolgd en geconfigureerd.
Alle reacties gelezen en kijken of ik daar wat andere instellingen moest invoeren.
Logs door genomen
Waar ik tegenaan loop
In de reacties van Venxir blog zie ik wel een paar log meldingen van gebruikers maar, echter kom ik die niet tegen.
Wel kom ik tegen: igmpproxy 92438 select() failure; Errno(4): Interrupted system call
Als ik deze melding google lijkt het erop dat de IGMP proxy niet lijkt te starten, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Wat ik anders heb is dat ik poort 3/4/5 in een een bridge_LAN heb staan en dat ik geen managed switch heb voor de firewall. De kabel van NTU heb ik rechtsstreeks op de WAN poort aangesloten.
Is er iemand die mij mogelijk in de goede richting kan helpen?
Ik werk op versie pfsense 2.4.4
extra
Het volgende heb ik zojuist nog gevonden:
Dec 27 16:39:39 IPTVWAN Default deny rule IPv4 (1000000103) 213.75.167.58:37287 224.3.2.6:9875 UDP
Die kwam omdat ik het subnet van 224.0.0.0 op /16 had gezet ipv /8
Dit probleem heeft het alleen niet opgelost
Ik heb een oude Sophos gepakt en hierop Pfsense geinstalleerd, daarbij heb ik de handleiding van venxir gevolgd. Helaas blijft bij mij de IPtv het niet doen.
Wat ik heb gedaan:
2x de complete handleiding opnieuw gevolgd en geconfigureerd.
Alle reacties gelezen en kijken of ik daar wat andere instellingen moest invoeren.
Logs door genomen
Waar ik tegenaan loop
In de reacties van Venxir blog zie ik wel een paar log meldingen van gebruikers maar, echter kom ik die niet tegen.
Wel kom ik tegen: igmpproxy 92438 select() failure; Errno(4): Interrupted system call
Als ik deze melding google lijkt het erop dat de IGMP proxy niet lijkt te starten, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Wat ik anders heb is dat ik poort 3/4/5 in een een bridge_LAN heb staan en dat ik geen managed switch heb voor de firewall. De kabel van NTU heb ik rechtsstreeks op de WAN poort aangesloten.
Is er iemand die mij mogelijk in de goede richting kan helpen?
Ik werk op versie pfsense 2.4.4
extra
Het volgende heb ik zojuist nog gevonden:
Dec 27 16:39:39 IPTVWAN Default deny rule IPv4 (1000000103) 213.75.167.58:37287 224.3.2.6:9875 UDP
Die kwam omdat ik het subnet van 224.0.0.0 op /16 had gezet ipv /8
Dit probleem heeft het alleen niet opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door Zaratrass op 27-12-2018 16:55 ]