Ik zit met een gelijksoortig probleem. TV/Internet komt binnen via een contactdoos in slaapkamer (oud pand..) en ik heb daar het wifi modem staan van Ziggo en tevens heb ik een vaste internetkabel doorgetrokken naar de woonkamer vanuit Ziggo modem. Deze stopt aan het begin van de woonkamer (ligt zo'n 12 meter opgerold achter de kast), de coax is netjes weggewerkt maar de UTP kabel is vanaf de woonkamer niet meer weggewerkt met de coax. Dit komt omdat ik mijn computer en laptop op verschillende plekken heb gehad in de woonkamer.
Nu ik de speedtest heb gedaan heb ik in de woonkamer met wifi 15 mb per sec download snelheid. In slaapkamer rond de 30 mb. Een wifi booster lijkt mij geen groot resultaat opleveren.
De UTP kabel levert ruim 200 mb per seconde...
Ik werk echter met een laptop en zit vaak op de bank, maar soms ook aan tafel. Hoe kan je die UTP kabel een beetje leuk gebruiken zonder je nek te breken?
Nu ik de speedtest heb gedaan heb ik in de woonkamer met wifi 15 mb per sec download snelheid. In slaapkamer rond de 30 mb. Een wifi booster lijkt mij geen groot resultaat opleveren.
De UTP kabel levert ruim 200 mb per seconde...
Ik werk echter met een laptop en zit vaak op de bank, maar soms ook aan tafel. Hoe kan je die UTP kabel een beetje leuk gebruiken zonder je nek te breken?