Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:52
Mijn vraag:
Ik heb na veel omwisselen eindelijk een tv gevonden zonder dode pixels (zie topic TV met dode pixel garantie).

Echter viel me vandaag in 1x op dat het paneel niet recht in het frame zit.
Ook vind ik dat er best wel een dikke zwarte rand zit tussen het frame en het paneel aan de linkerkant.
Rechts is het een heel stuk minder.
Foto links:
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/links.jpg
Foto rechts:
Afbeeldingslocatie: https://www.kene.nl/rechts.jpg
Het is misschien wat ver gezocht maar ik vraag me toch af of dit normaal is?
Ik moet er wel bijzeggen dat de zwarte rand op de foto dikker lijkt dan in het echt maar je ziet het wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung UE55NU7100.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- TV gereset
- Op google en tweakers gezocht naar "tv met paneel niet in het midden" en "zwarte rand tv" maar dan krijg je alleen topics over waar de resolutie niet goed ingesteld staat waardoor je zwarte balken krijgt. Wat ik heb zit zeg maar altijd in de tv.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 09-02-2019 21:11)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:56
Volgens mij ligt dit er gewoon aan hoe het paneel in de behuizing (geplakt) zit. Resetten of wat dan ook gaat niet helpen, het zit gewoon niet gecentreerd.
Heb dit ook met een goedkope monitor. Dat is het nadeel van budget lijnen (waar ik deze TV ook onder schaar).

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
Volgens mij ligt dit er gewoon aan hoe het paneel in de behuizing (geplakt) zit. Resetten of wat dan ook gaat niet helpen, het zit gewoon niet gecentreerd.
Heb dit ook met een goedkope monitor. Dat is het nadeel van budget lijnen (waar ik deze TV ook onder schaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Cyriel85 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:48:
Toch vind ik het best apart als dat "normaal" is voor budget lijnen. Een frame en paneel worden toch zo gemaakt dat dit naadloos op elkaar aan zou moeten sluiten? Ik vind het verschil redelijk groot.

Maar begrijp ik hier dus uit dat dit "normaal" is? Het is me nog nooit eerder opgevallen bij andere tv's maar nou heb ik er ook nog nooit op gelet moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
knorde schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:51:
[...]

Toch vind ik het best apart als dat "normaal" is voor budget lijnen. Een frame en paneel worden toch zo gemaakt dat dit naadloos op elkaar aan zou moeten sluiten? Ik vind het verschil redelijk groot.

Maar begrijp ik hier dus uit dat dit "normaal" is? Het is me nog nooit eerder opgevallen bij andere tv's maar nou heb ik er ook nog nooit op gelet moet ik eerlijk zeggen.
Ik weet niet of het normaal is. Maar in mijn optiek is het een prijs/kwaliteit verhaal. Voor mijn monitor heb ik er iig niets mee gedaan.

Als je de tv pas net (<14 dagen) hebt kan je hem terugsturen en hopen eentje te krijgen die rechter in het frame zit.
Of er bepaalde toleranties zijn waar het aan moet voldoen om aanspraak te kunnen maken op garantie zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Cyriel85 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet of het normaal is. Maar in mijn optiek is het een prijs/kwaliteit verhaal. Voor mijn monitor heb ik er iig niets mee gedaan.

Als je de tv pas net (<14 dagen) hebt kan je hem terugsturen en hopen eentje te krijgen die rechter in het frame zit.
Of er bepaalde toleranties zijn waar het aan moet voldoen om aanspraak te kunnen maken op garantie zou ik niet weten.
Terugsturen kan wel maar dan heb ik weer heel veel kans op dode pixels (zie eerder topic). Daarom wil ik eigenlijk zeker weten dat dit niet normaal zou zijn voordat ik een dergelijke actie zou ondernemen.

Misschien zijn er nog meer mensen met ervaringen over deze randen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 262853

knorde schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:57:
[...]

Terugsturen kan wel maar dan heb ik weer heel veel kans op dode pixels (zie eerder topic).
Of een logo dat 0,05mm scheef zit, een knopje dat aan de ene kant hoger is dan de andere kant, etc.
Als je maar lang genoeg zoekt vind je altijd wel iets, zelfs bij een tv uit het duurdere sigment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik ben vandaag bij de bcc en de mediamarkt geweest om eens te vergelijken. Tot mijn grote verbazing is dit bij een groot deel van de tv's zo, vooral bij de Samsung tv's (ook de duurdere modellen).
Het is bij allemaal links, net als die van mij.

Het zal dus wel enigszins normaal zijn en ik zal er verder niks mee doen maar het verbaasd me wel dat ze dit niet recht krijgen. Ik heb er nooit eerder op gelet dus ik weet ook niet of dit iets is van de huidige modellen of dat dit al langer "speelt".
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Of een logo dat 0,05mm scheef zit, een knopje dat aan de ene kant hoger is dan de andere kant, etc.
Als je maar lang genoeg zoekt vind je altijd wel iets, zelfs bij een tv uit het duurdere sigment.
Het lijkt misschien overdreven (misschien is dat het ook wel) maar toch verbaasd het me dat ze dit niet goed in het midden kunnen krijgen. Je zou denken je hebt een paneel en een frame die naadloos op elkaar passen waardoor je nooit afwijkingen zou kunnen krijgen.

Maar zoals hierboven gemeld is het blijkbaar meer regel dan uitzondering dus laat ik het maar zo.

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 09-02-2019 21:15 ]

Pagina: 1