TV met dode pixel garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 19:33
Ik ben al een tijdje bezig om een (goed werkende) tv te vinden maar het is moeilijker dan gedacht.

De situatie:
Wij komen van een (zeer tevreden) Panasonic 42AS600 af en willen graag wat groter.
Wij hebben toen de LG 55UK6470 gekocht maar geretourneerd omdat er 4 driehoeken zichtbaar waren in het scherm. Vervolgens hebben wij een PHILIPS 55PUS6503 gekocht maar bij deze flikkerde het beeld om de 15 seconden.

Daarna hebben wij een Samsung UE55NU7100 gekocht waar eerst 5 strepen in het beeld zaten en een dode pixel. Daar is toen een nieuw moederboard (voor de strepen) in gekomen en een nieuw scherm (voor de dode pixel). De strepen waren weg maar nieuwe dode pixel kwam ervoor terug (op een andere plek). Na 5 reparaties belde Samsung mij om aan te geven dat ze de tv niet meer gaan repareren maar dat hij gecrediteerd wordt. De tv wordt opgehaald door hun maar nu moeten wij dus weer opzoek naar wat anders.

Ik zoek een?
TV tussen de 55 en 60 inch (muurbeugel kan maximaal 60 inch aan).

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 750 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken en film te kijken. Daarnaast ook nog gamen op de PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
We willen in ieder geval 1 van de volgende merken:
- Panasonic
- Samsung
- Philips
- LG

We hebben 1 winkel gevonden die dode pixel garantie aanbiedt tegen meerprijs (plattetv.nl) maar bij een dode pixel is de doorlooptijd voor omruiling 2 tot 3 weken. Als dit dus een paar keer achter elkaar voor zou komen zou dit erg lang gaan duren.

Welke vragen heb je hier nog over?
We hebben wel een aantal eisen en vooral de eerste eis wordt heel moeilijk denk ik:
- Dode pixel garantie (al bij 1 pixel). Hier mag een meerprijs aanzitten.*
- Minimaal 3 HDMI poorten.
- We willen graag een tv waar de kabels niet naar achteren steken maar opzij (welke kant maakt niet uit).

* Ik heb een hele erge hekel aan dode pixels dus ik wil dat er bij aanschaf 0 dode pixels inzitten al weet ik ook dat dat nog een hele opgave gaat worden. Daarom wil ik dus graag (ook al is dat tegen meerprijs) een dode pixel garantie.

Ook vind ik het een beetje grijs gebied, ik heb inmiddels van Samsung meerdere monteurs en 2 medewerkers gesproken die allemaal zeggen dat Samsung 0 dode pixels garandeert en al vervangt bij 1 dode pixel (er is al een paar keer een nieuw paneel ingezet maar tot nu toe steeds met een dode pixel op steeds een andere plek). Op de Samsung site staat dat er minimaal 7 dode pixels moeten zijn. Dat heb ik hun ook verteld maar volgens hun moeten ze na 1 dode pixel al vervangen. Weet iemand hoe dit nou daadwerkelijk zit? Ik wil niet mijn eigen glazen ingooien maar ik vind het zo tegenstrijdig.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25
Stomme vraag, maar wat doe jij met je tv's :+

Iig een behoorlijke pechvogel als het op tv's aankomt!

Verder denk ik dat je gewoon wat winkels moet bellen om te vragen naar de pixel garantie, de winkels die dat aanbieden daar kun je dan een tv uitzoeken.

De overige eisen zijn namelijk niet zo moeilijk, misschien nog even de input lag in de gaten houden ivm het gamen. :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
LuisjeNL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:05:
Stomme vraag, maar wat doe jij met je tv's :+

Iig een behoorlijke pechvogel als het op tv's aankomt!
Haha geen stomme vraag hoor, maar ik doe vooral tv kijken en gamen zover ik weet :P
LuisjeNL schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:05:
Verder denk ik dat je gewoon wat winkels moet bellen om te vragen naar de pixel garantie, de winkels die dat aanbieden daar kun je dan een tv uitzoeken.

De overige eisen zijn namelijk niet zo moeilijk, misschien nog even de input lag in de gaten houden ivm het gamen. :)
Ik heb nog geen enkele winkel kunnen vinden die bereid is pixelgarantie te geven. Ik heb er meerdere gebeld en ook op internet kom ik niks tegen behalve plattetv.nl. Nu heeft coolblue wel een 30 dagen tevredenheidsgarantie maar ik vind het ook zo sneu voor ze als ik 5x een tv moet omruilen voordat er 1 bijzit die geen dode pixels heeft.

Verder is me nog steeds erg onduidelijk welke dode pixel garantie Samsung nou daadwerkelijk heeft, het is heel tegenstrijdig. Daarnaast blijkt dat ik de dagwaarde van de tv ga krijgen en niet het volledige aankoopbedrag. Ik vind dat erg vreemd voor een tv van oktober 2018.

Nu kwam ik dit topic tegen maar ik weet nu niet wat mijn rechten daadwerkelijk zijn:
Samsung tv dagwaarde of volledig bedrag terug.
En dan vooral dit stukje:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53657411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25
Dan gewoon online bestellen, kun je hem altijd terugsturen😁 ik heb 2 oled tv's waar ik geen dode pixels op heb ontdekt.

Maar ik ga ook niet elke week met een vergrootglas op het beeld staan;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
LuisjeNL schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:01:
Dan gewoon online bestellen, kun je hem altijd terugsturen😁 ik heb 2 oled tv's waar ik geen dode pixels op heb ontdekt.

Maar ik ga ook niet elke week met een vergrootglas op het beeld staan;)
Haha ik ook niet hoor, maar ik controleer wel (zonder vergrootglas overigens :P) of er bij aanschaf dode pixels inzitten. Het gaat mij erom dat het bij aanschaf vrij is van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hierbij even een update:

Ik heb inmiddels 1 televisie bij bol.com besteld maar daar troffen we (helaas) een dode pixel aan. Geretourneerd en vervolgens een andere tv bij coolblue besteld en tot mijn grote schrik weer een tv met een dode pixel.

Ik krijg het gevoel dat een tv met dode pixels meer regel is dan uitzondering. Is het nou op geen enkele manier mogelijk om een tv zonder dode pixels te verkrijgen? Ik ben bereid er meer geld voor uit te trekken maar het lijkt gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15
6 TV's waarvan 1, 5x laten repareren, jezus haha. Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt, terwijl ik hier toch een berg aan monitoren heb staan. Bizar verhaal in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Inverted_World op 23-01-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Inverted_World schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:00:
6 TV's waarvan 1, 5x laten repareren, jezus haha. Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt, terwijl ik hier toch een berg aan monitoren heb staan. Bizar verhaal in ieder geval.
Heb jij nooit dode pixels gehad? Ben ik nou echt zo'n pechvogel want ik heb echt het idee dat een scherm zonder dode pixels niet (meer) mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 23-01-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15
knorde schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Heb jij nooit dode pixels gehad? Ben ik nou echt zo'n pechvogel want ik heb echt het idee dat een dode pixel vrij scherm niet mogelijk is.
Ik heb het 1 keer gehad in mijn Surface Pro tablet/laptop, maar die is geretourneerd. Verder bij monitoren nooit gehad. Ik heb hier 4x een LG 34UC88-B, 1 keer een Asus monitor, een Sony TV en bij allen uiteraard gechecked op pixels, maar nooit gehad. Het is bizar omdat ik zelf altijd dode-pixels tests doe voordat ik iets daadwerkelijk in gebruik neem. Ik denk dat je inderdaad ontzettend veel pech hebt, of dat het in de TV markt gewoon anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Haha ik zou er zo voor tekenen hoe het bij jou is gegaan.
Zijn er nog meer ervaringen van andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hier even de ontknoping van dit hele verhaal.

Inmiddels een aantal (verschillende merken) televisies verder (dode pixels lijken meer regel dan uitzondering) maar ik heb er nu 1 te pakken die (op dit moment) helemaal vrij is van dode pixels.

Het is weer een Samsung UE55NU7100 geworden. Het is echt een soort van lotto / bingo spelen, je moet net geluk hebben dat je de goede te pakken hebt. Ik hou er eigenlijk helemaal niet van om steeds weer terug te sturen en om te wisselen maar coolblue deed er gelukkig totaal niet moeilijk over.

Eind goed al goed dus, het is / was een hele opgave om een goed werkende tv te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben blij dat het gelukt is, maar het blijft toch bizar. Ik heb ooit een complete rij dode pixels gehad bij Samsung, en die is in één keer gerepareerd. Overigens toen bij BCC gekocht omdat die dode pixel garantie wilden bieden. Maar verder in mijn leven nog nooit een echte dode pixel gehad. En ik controleer er altijd op. Ik vind jouw ervaring dus echt bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb al heel wat tv's gehad en monitoren maar nog nooit een dode pixel......
Pagina: 1