Mijn vraag
Ik gebruik de volgende code: Python 3.7.2
en krijg het volgende resultaat:
Ik ben een beginner. Ik wil een specifieke waarde uit dit CSV overzicht halen: bijvoorbeeld alleen de waarde op de tweede regel: de waarde 33. Dit zonder header. Ik wil deze waarde aan een variabele toekennen en verder gebruiken.
Het lukt mij echter niet dit voor elkaar te krijgen, wat ik ook probeer. Ik ben nu het spoor bijster.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast ontzettend bedankt voor uw reactie
...
Ik gebruik de volgende code: Python 3.7.2
Python:
1
2
3
4
5
6
7
| import csv filename = 'nummer.csv' with open(filename, newline = '') as file_object: csvreader = csv.reader(file_object, delimiter = ';', dialect='excel') for row in csvreader: a = (row) print(a) |
en krijg het volgende resultaat:
['vnaam', 'anaam', 'dnaam_1', 'dnaam_2', 'dnaam_3', 'geb_dag', 'geb_mnd', 'geb_jr'] ['2', '5', '5', '5', '33', '1', '1', '9'] ['3', '4', '2', '11', '10', '22', '6', '8']
Ik ben een beginner. Ik wil een specifieke waarde uit dit CSV overzicht halen: bijvoorbeeld alleen de waarde op de tweede regel: de waarde 33. Dit zonder header. Ik wil deze waarde aan een variabele toekennen en verder gebruiken.
Het lukt mij echter niet dit voor elkaar te krijgen, wat ik ook probeer. Ik ben nu het spoor bijster.
Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast ontzettend bedankt voor uw reactie
...
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 08-02-2019 01:02 . Reden: Code tags toegevoegd; wil je dit voortaan zelf doen? ]