Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 10:53
Hi all,

Onlangs een nieuwe Olympus systeemcamera aanschaft:
pricewatch: Olympus OM-D E-M10 Mark III + 14-42mm f/3.5-5.6 + 40-150mm f/4.0-...

Deze zal vooral gebruikt worden voor 'instapfotografie'; denk aan reisfoto's/portretten/landschappen.

Omdat ik nieuw ben in deze wereld, ben ik op zoek naar een:

- Fotocursus: zijn er bekende fotoscholen/cursussen? Liever geen online.
- Cursusmateriaal: zijn er bekende/goede boeken of tijdschriften verkrijgbaar?

Het gaat mij vooral om het gebruik van de camera (instellingen enz.) bij verschillende omstandigheden, zoals hierboven beschreven.

Dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@-Muncky- Grotere kamera ketens zoals CameraNu en Kamera Express hebben vaak dergeljke cursussen.

Waarom eigenlijk geen online, de beste tutorials zijn namelijk naar mijn mening juist online te vinden.
Denk aan Fstoppers / RGGEDU / CreativeLive / Lynda.com / Karl Taylor etc.

https://www.kamera-express.nl/agenda
https://www.cameranu.nl/nl/agenda

[ Voor 27% gewijzigd door Greatsword op 07-02-2019 17:25 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:38
Ik heb jaren geleden een cursus gevolgd bij de fotovakschool in Amsterdam. Was een aantal avonden met aan het einde een opdracht. Vond het best leuk om te doen, alleen was de cursus aan het begin wel erg basic. Zaken als sluitertijd, diafragma enzovoorts. Achteraf had ik persoonlijk beter een vervolg cursus kunnen doen, in plaats van de instap cursus, dus kijk even goed wat je huidige kennisniveau is. Ze hebben ook open dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@-Muncky- Waar in de buurt zoek je trouwens de cursus?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wat ook nog wel eens leuk kan zijn - zeker voor beginners - is een fotocursus bij de lokale volksuniversiteit. Hier worden heel vaak beginners- en gevorderdencursussen gegeven door professionele fotografen. Ik heb ze zelf ook in een ver verleden gevolgd en je leert er heel prima de basis en krijgt meteen een aantal leuke oefeningen bij die vervolgens klassikaal besproken worden. Erg leerzaam en wat mij betreft een aanrader.

En anders kun je bij vrijwel elke fotozaak een cursus(je) volgen zoals hierboven ook al wordt gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Unidentified schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:22:
Waarom eigenlijk geen online, de beste tutorials zijn namelijk naar mijn mening juist online te vinden.
Denk aan Fstoppers / RGGEDU / CreativeLive / Lynda.com / Karl Taylor etc.
Omdat een fysieke cursus er voor zorgt dat je ook echt op pad gaat. Je kan wel kijken hoe iets moet, maar dan moet je het ook echt gaan doen. Tijdens een fysieke cursus ga je ook echt foto's maken en/of krijg je opdrachten mee.Je krijgt dan ook meteen feedback op je foto's, wat is er wel goed, wat had beter gekund.

Ik heb zelf na het aanschaffen van een OMD EM10 MKII een fotografie cursus in de buurt gevolgd. Erg leerzaam en leuk. Je ziet dan meteen hoe hetzelfde onderwerp heel verschillend kan worden opgevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:03

NMH

Moderator General Chat
Ik heb zelf met veel plezier de Photographing the World cursus van Elia Locardi en Fstoppers gevolgd. Ik weet niet of het wat voor je is, aangezien het wel een online cursus is en het volgens mij wel handig is om enige ervaring met je camera te hebben voor je begint. De reden dat ik hem toch even noem is omdat ze een gratis proefles op Youtube hebben staan, dus je kunt geheel vrijblijvend kijken of het toch wat voor je is. Baat het niet, dan schaadt het niet. :)

In ieder geval veel plezier met je camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 10:53
Unidentified schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:47:
@-Muncky- Waar in de buurt zoek je trouwens de cursus?
Het liefst in Overijssel, maar wil best reizen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:52

bobcom

Dedicated dabbler

Ik heb in 2013 ooit eens een keer van digifotocursus een onlinecursus gevolgd (10 lessen voor €50,-) en dat vond ik wel aardig (een zeventje). Zaten opdrachtjes bij, was niet verkeerd wanneer je helemaal als leek instapte. Werd in diti topic indertijd bediscussieerd, en daar staat ook een link bij naar de site digitalefotografietips.nl. Bij Digifoto hebben ze hun aanbod inmiddels wat aangepast (meer keus en meer geld) maar er is een gratis voorbeeldles, dus je kan altijd ff kijken.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

-Muncky- schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:38:
[...]

Het liefst in Overijssel, maar wil best reizen daarvoor.
Wat dacht je van Den Ham?
https://www.fotokonijnenberg.nl/fotoblog/cat/agenda/

Iets verder weg:
https://www.cameranu.nl/nl/advies
en ze geven ook regelmatig allerlei cursussen.
https://www.cameranu.nl/nl/agenda

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 10-02-2019 13:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50
Je geeft aan online cursussen niet te willen (en ik snap waarom), maar als naslag werk kan ik je zeker Mike Browne aanraden op youtube: YouTube: Mike Browne

Ik heb van zijn video's ontzettend veel geleerd, omdat hij het op een ontzettend duidelijke en makkelijke manier de stof uitlegt.
Pagina: 1