Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ervaringen Digifotocursus

Pagina: 1
Acties:

• schoenzool
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23-10 16:57
Beste tweakers,

Ik ben een beginnend fotograaf en heb nu sinds enkele maanden een nikon d5200.
Dit bevalt erg goed en wil graag me verder verdiepen.

Ik zag op marktplaats een aanbieding staan voor een digitale fotografie cursus.

http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/digifotocursus/

Deze wordt gegeven door de organisatie "digifotocursus".
Echter kan ik op internet weinig ervaringen of reviews vinden.
Op de site staat dat het onder begeleiding is van professionele fotografen en docenten maar verder is er weinig info te vinden over de kwaliteit.
Heeft iemand ervaring met deze cursus? En is het de moeite waard.

Ps andere suggesties voor om me te verdiepen zijn ook altijd welkom.

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:05
Het is een online cursus zo te zien, denk dat je beter gewoon een goed boek kan kopen van je geld. Online valt ook echt meer dan genoeg gratis te leren, meer dan ze ooit in zo'n online betaalde cursus aanbieden :)

Wat je er leert waarschijnlijk zijn de standaard dingetjes als diafragma / scherptediepte, sluitertijd, iso en de relatie ertussen, en wat standaard regeltjes over compositie e.d.

Ik ken de cursus niet hoor, ik zeg alleen wat ik verwacht, en dat IK denk dat je beter een boek kan kopen, of op youtube kanalen lekker informatie kan gaan vergaren :) Daarnaast ook veel zoeken naar kritiek op je eigen foto's door te posten op internet fora e.d.

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:44
Mooie foto's maken vereist toch enige kennis. Als je heel enthousiast bent, maar geen zin hebt om droge stof over F-getallen en sluitertijden te lezen dan kan zo'n cursus erg handig zijn om dit soort onderwerpen op een spelende wijs te leren.
Kreeg je trouwens geen voucher bij je camera voor een "cursus" fotografie? Ik heb een half jaar geleden een D3200 gekocht en daar zat ook zo'n voucher bij... (nooit gebruikt though)

• Lasteraar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:49
http://www.digitalefotografietips.nl/

Erg handige site.
En bovenal, gratis !

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-11 19:27

PowerUp

Moderator Foto & Video
Even een schopje naar workflow.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-11 10:05
Linkje van lasteraar is inderdaad een mooi punt om te beginnen. Ik wil er wel een kratje bier om wedden dat daar meer te leren is dan van die cursus ;)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
Handige site inderdaad, maar niet echt in cursus-vorm. Afgaande op de beschrijving op marktplaats moet je foto's maken die vervolgens worden beoordeeld. Dat idee staat me aan, en de prijs lijkt ook mee te vallen (50 euro). Maar ik vind werkelijk niets aan ervaringen of reviews over deze site.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• douPel
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-08 20:53
quote:
pven schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 06:58:

Afgaande op de beschrijving op marktplaats moet je foto's maken die vervolgens worden beoordeeld. Dat idee staat me aan, en de prijs lijkt ook mee te vallen (50 euro).
Wat geinig, daar heb ik tweakers voor en ipv 1 mening krijg ik er dan meer. Is nog gratis ook :+ .

Nee, ik ga mee met mijn voorgangers. Het net staat bordevol info. Van het posten van foto's en vissen naar (opbouwende) kritiek en ook van het kijken naar andere foto's, valt heel veel te leren.

douPel wijzigde deze reactie 08-08-2013 09:18 (4%)

• schoenzool
quote:
Gumball schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:43:
Kreeg je trouwens geen voucher bij je camera voor een "cursus" fotografie? Ik heb een half jaar geleden een D3200 gekocht en daar zat ook zo'n voucher bij... (nooit gebruikt though)
Inderdaad ik heb een voucher gekregen maar nog niet de tijd gehad om hem te verzilveren. Wel van plan maar wou me eerst een beetje verdiepen.

De site http://www.digitalefotografietips.nl/ ziet er inderdaad intressant uit, en er valt daar nog genoeg te leren zo op het eerste oog. Eerst daar maar is mee beginnen, bespraart me weer een paar tientjes.

Binnekort een maandje naar thailand, daar ga ik fotos maken en als het een beetje lukt plaats ik ze op tweakers voor tips. Genoeg ervaren mensen hier.

Bedankt allen

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik ben overigens niet voor mezelf aan het kijken, maar mijn vrouw leek het interessant (en dus moet ik info verzamelen :P). Vooral de cursus-vorm vindt ze interessant. Op Tweakers is ze nooit te vinden, en op sites wordt het ook niet cursus-vorm aangeboden. De aanbieding is nog een week geldig. Het is maar 50 euro, maar het is toch weer 50 euro.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• schoenzool
Het is wel gemakkelijk omdat je elke weet wat doet en de lesstof in kleine brokjes krijgt ipv een druk boekwerk. Maar als student ga ik toch voor het boekwerk

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23
Iemand dit in de tussentijd toch gedaan? De cursus is nu in de aanbieding voor 25 euro namelijk en ik twijfel :)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Yahrr
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:50
Als je er geld aan uit wilt geven zou ik de plaatselijke fotowinkel binnen lopen om te vragen wat voor cursussen zij geven. Dan ga je met mensen op stap en kun je al je vragen kwijt, wat online niet het geval zal zijn.
Daarnaast staat You Tube vol met info. Met dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om hun kennis met anderen te delen. Zoek maar eens op fotocursus:
YouTube: Betere foto's nemen met diafragma, sluitertijd en ISO
Deze is ook super voor het werken met Lightroom:
YouTube: Lightroom Retouching Tutorial: Create Amazing Sunsets - PLP#74
Of de oude rot in het vak:
YouTube: Tips & Tricks 8

Pentax K100D K20D K3II 16-45 16-50 50-200 50-135 / Sigma 10-20mm Sigma 28-200 / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• XeNeRgY
Ik heb de cursus besteld. 25 euro is prima te doen en dat kan ik mooi combineren met de info uit dit topic. Zal mijn ervaring met de cursus hier wel posten.

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:01

BlaTieBla

Blake Returns

Als Engels geen probleem is, dan kan ik de filmpjes van Mike Browne op YouTube nog wel aanraden. Alles van het fotograferen zelf tot nabewerking komt langs. Ik heb een aantal filmpjes wel eens gebruikt om op de fotoclub het 1 en ander bij anderen toe te lichten.

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Heb deze cursus cadeau gedaan aan moeders en zij is er mee gestopt. Reden: Ze vond cursus materiaal niet prettig lezen en ze vond manier van communiceren niet prettig van de begeleider. Ze is na les 3 afgehaakt en ze leest nu een boek en de website digitalefotografietips.nl en zo nu en dan ga ik even met haar een uurtje oefenen.

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

• ravdeijk
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-05-2015
Ik heb juist positieve ervaringen met digifotocursus! In het verleden al eens een cursus bij het LOI gevolgd en in het vergelijk met hun is de lesstof duidelijker en leuker om door te nemen. Wel kan het even duren voordat je antwoord krijgt op de ingestuurde oefeningen (maar hier leer ik vaak wel het meest van).

• XeNeRgY
Ik ben er ook mee gestopt na 2 lessen maar dat kwam vooral omdat ik te weinig tijd had om ook daadwerkelijk te gaan fotograferen. De materialen vind ik wel prettig om te lezen en ook duidelijk in uitleg. Het duurt inderdaad even voordat je een reactie krijgt van de begeleider.

• arenddek
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 01-09 15:40
Ben reeds anderhalve maand gestart met de cursus fotografie voor gevorderden. Ik heb inmiddels de oefeningen voor twee lessen opgestuurd maar nog niets vernomem. Ben van plan ermee te stoppen op deze manier gaat het mij te langzaam.
Zal er nog een mailtje aan wagen.

(wordt vervolgt) :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creativebear
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 19-05 02:33
Er staat nergens op internet een recensie geen inhoud van de cursus,als je de basis begrippen van fotografie wilt leren ga dan naar YouTube daar is het gratis.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True