Nieuwe bewakingscamera setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-08 21:28
Beste Tweakers,

Bij mij in de buurt wordt de laatste tijd meer ingebroken dus is het tijd voor wat camera's rondom het huis.
Ik wil graag 3 camera's, gevoed door PoE, met bewegingssensor en moet 's nachts kunnen filmen.
Alles het liefst opgeslagen op een NAS(die ik overigens al heb met 4TB raid1).

Wat ik graag wil is dat camera's opnemen als er beweging is na een bepaalde tijd, maar wel zo dat als de 1 beweging ziet, dat de anderen ook filmen. Verder is live meekijken op pc/mobiel een pre. :P

Software wat ik veel tegenkom:
ZoneMinder en BlueIris

Nu is mijn vraag: Welke camera's worden aangeraden?(wel graag een dome) Of hebben jullie een betere oplossing? Ik heb hier namelijk nul verstand van. :)

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:08

Pazo

Mroaw?

Je zou ook eens kunnen rondkijken in dit topic:
Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Qua software gebruik ik zelf BlueIris. Heb 2 camera's (Hikvision bullet) en met de software van BlueIris kan je ook instellen dat als 1 camera beweging ziet, dat ook de ander gaat opnemen.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat een dome net in de verkeerde richting kan staan. Dus kijk goed of die een optie hebben na x tijd terug naar preset x. Anders kan je wel eens eindigen met een filmpje van de buurvrouw voor het raam na een inbraak. Mijn ervaring met Zoneminder is best goed al kan het aan de praat krijgen van een camera soms tegenvallen. Voor thuis buiten zou ik ook rustig naar een deal extreme als leverancier kijken. Kost weinig al vertrouw ik het feit dat ik met de app overal beeld heb niet. (je moet wel een code van de camera invoeren) maar je hoeft geen poort open te zetten. Heb een Hosafe maar voor dat geld mag je niet veel verwachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Frogmen op 07-02-2019 11:09 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Laat ook even weten wat voor een NAS jij hebt. Bij een Synology is het bijvoorbeeld mogelijk om 4 camera's op te nemen met de bijgeleverde software. Daar zitten ook allerlei bewegingsdetectie mogelijkheden in e.d.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 19:14
en veel camera,s hebben motion en mogelijkheid om direct op nas op te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Ik heb deze NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
Dan zit je gebakken. Kijk even naar de package "surveillance station" die kan je in heel veel behoeften voldoen. Daarna kan je eventueel kijken of je een camera uitzoekt die hiermee compatible is (zijn er vrij veel).

https://www.synology.com/en-global/surveillance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
chickpoint schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:52:
Bij een Synology is het bijvoorbeeld mogelijk om 4 camera's op te nemen
2 bij mijn weten. Anders heb ik 3 extra licenties gekocht terwijl ik er maar 1 nodig zou hebben :)
Wacht; Je hebt 't niet over ('bijgeleverde') licenties maar over max. aantal camera's. Dat is, afhankelijk van je model NAS, bij mijn weten niet echt gelimiteerd (maar er komt natuurlijk een moment dat je NAS 't niet meer trekt).

Ik heb zelf 5 camera's (die overigens nog zéér recent nog van pas kwamen toen er een fiets bij ons gejat werd _O_ Dader gepakt en fiets vergoed (door dader) *O* ). Extra licenties kosten je ongeveer €50, maar je kunt 'packs' kopen van 4 en 8 die goedkoper zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 07-02-2019 20:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
RobIII schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:46:
[...]

2 bij mijn weten. Anders heb ik 3 extra licenties gekocht terwijl ik er maar 1 nodig zou hebben :)
Wacht; Je hebt 't niet over ('bijgeleverde') licenties maar over max. aantal camera's. Dat is, afhankelijk van je model NAS, bij mijn weten niet echt gelimiteerd (maar er komt natuurlijk een moment dat je NAS 't niet meer trekt).

Ik heb zelf 5 camera's (die overigens nog zéér recent nog van pas kwamen toen er een fiets bij ons gejat werd _O_ Dader gepakt en fiets vergoed (door dader) *O* ). Extra licenties kosten je ongeveer €50, maar je kunt 'packs' kopen van 4 en 8 die goedkoper zijn.
Correct, 'vroegah'was het 4 stuks. Maar zie nu in de NVR selector dat het inmiddels afhankelijk is van de NAS die je hebt. Maar zie dat de 218play er al 15 doet :X Je krijgt overigens 2 licenties van synology gratis erbij, goed dus voor 2 cameras.

Cam licentie synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
chickpoint schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Dan zit je gebakken. Kijk even naar de package "surveillance station" die kan je in heel veel behoeften voldoen. Daarna kan je eventueel kijken of je een camera uitzoekt die hiermee compatible is (zijn er vrij veel).

https://www.synology.com/en-global/surveillance
Thx, handige pagina om ff door te spitten.

De rest trouwens ook bedankt, dit helpt enorm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Gebruik zelf Blue Iris in combinatie met een drietal Hikvision dome cameras. Werkt super! Echter is Blue Iris Windows-only, dus het zal niet gaan draaien op een nasje. Je zou dan een Windows (server) VM oid moeten maken op een server.

[ Voor 16% gewijzigd door MaxTheKing op 08-02-2019 14:37 ]

Pagina: 1