Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gaming/editing pc 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Lasagna24
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-08-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voornamelijk voor gaming en voor foto- en videobewerking. Games die ik speel: CS:GO, Fortnite, Rocketleague. Ik speel 1080p en ik zou graag met dit systeem 144+ fps willen halen(ook al moet ik dan settings op low zetten). Verder gebruik ik lightroom voor foto's(semi-professioneel) en première pro voor video. (adobe programmas lopen nu prima op mijn laptop, games zijn meer de bottleneck dus vandaar dat ik ook een systeem wil gaan bouwen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
800euro is echt de maximum prijs

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ducky one 2 tlk toetsenbord, razer deathadder elite muis en LG 24 inch monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik werk met een budget en als ik leuk kan gamen op 1080p en verder goed met adobe programma's kan werken dan ben ik dik tevreden. Verder mag het er mooi uit zien en ook enigszins stil zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs/kwaliteit staat voorop

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een witte kast van NZXT uit gekozen met tempered glass. Heb producten gekozen die neutraal uitzien, zwart of grijs. Ik wil later nog RGB fans nemen, maar eerst kijken hoe de fans die erbij komen het doen.

Ga je overklokken?
Nee, ik verwacht van niet. Ik heb hier geen ervaring mee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback of het een goed systeem is, of als betere product of goedkoper weet. Is de voeding van 400w voldoende? Ik vind de kast er mooi uitzien, maar weet iemand of die ook een beetje stil is en goede airflow heeft?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 199,-€ 199,-
1ASRock B450 Pro4€ 82,95€ 82,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 215,-€ 215,-
1NZXT H500 Wit€ 75,95€ 75,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 99,90€ 99,90
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 794,07

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Het gekozen moederbord is een micro-atx model, in je kast kan je ook een ATX model kwijt, bijv. pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4

De voeding is voldoende inderdaad.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Voor 18 euro meer voor je cpu kan je ook een ryzen 1700x halen.je hebt dan wel 2 cores en 4 threads extra.
Let wel op dat je dan een koeler nodig hebt. Ook de 400 watt voeding zit op het randje, ik denk dat je met je systeem eerlijk gezegd nu al tekort komt.

CPU:
product: AMD Ryzen 7 1700X

Koeler:
pricewatch: Gelid Solutions Tornado

Voeding:
pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 700W

144fps ga je sowieso niet halen met deze hardware, ook niet met een 2600x Je moet dan moet je echt richting een intel cpu denken.
Al met al zit je dan 20 euro boven je budget, als je veel meer edit dan zijn die 2c/4t het zeker waard. :)

[ Voor 49% gewijzigd door NomadTitan op 07-02-2019 08:10 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
NomadTitan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:03:
URL="https://tweakers.net/pricewatch/704457/cooler-master-masterwatt-lite-700w.html"]pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 700W[/URL]
Een be quiet! Pure Power 11 400W downgraden naar een Cooler Master Lite 700W? Waarom zou je zo'n veel slechtere voeding willen? De voeding is niet eens goedkoper, dus wat is het voordeel?

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 07-02-2019 10:02 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
-The_Mask- schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Een be quiet! Pure Power 11 400W downgraden naar een Cooler Master Lite 700W? Waarom zou je zo'n veel slechtere voeding willen? De voeding is niet eens goedkoper, dus wat is het voordeel?
Wou ik net zeggen.

btw:
Kwaliteit > Wattage

Don't let perfect be the enemy of good.

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:11
Voor 18 euro meer voor je cpu kan je ook een ryzen 1700x halen.je hebt dan wel 2 cores en 4 threads extra.
Let wel op dat je dan een koeler nodig hebt. Ook de 400 watt voeding zit op het randje, ik denk dat je met je systeem eerlijk gezegd nu al tekort komt.
Ik heb een 1700x en deze heeft echt geen aftermarket cooler nodig. Ik heb hem zelfs licht overclocked met de stock cooler. AMD heeft prima stock-coolers :)

• Lasagna24
Vidra schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:59:
Het gekozen moederbord is een micro-atx model, in je kast kan je ook een ATX model kwijt, bijv. pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4

De voeding is voldoende inderdaad.
Dankjewel, dit had ik helaas over het hoofd gezien. Ik heb nu dit moederbord uitgekozen: pricewatch: ASRock B450 Pro4

Deze heeft iets minder een gaming look en kost ook minder.

• Lasagna24

CPU:
product: AMD Ryzen 7 1700X

Koeler:
pricewatch: Gelid Solutions Tornado

Voeding:
pricewatch: Cooler Master MasterWatt Lite 700W

144fps ga je sowieso niet halen met deze hardware, ook niet met een 2600x Je moet dan moet je echt richting een intel cpu denken.
Al met al zit je dan 20 euro boven je budget, als je veel meer edit dan zijn die 2c/4t het zeker waard. :)
wat betreft 1700x vs 2600x. 1600x zou inderdaad helpen bij productiviteit, maar ik vraag mij af of ik die 2 extra cores echt nodig ga hebben. Ik doe op het moment nog geen 4k editing, mischien in de toekomst als ik ooit een betere camera heb. Dus op dit moment denk ik dat ik toch bij de 2600x blijf tenzij dat iemand me toch nog weet te overtuigen voor de 1700x.

wat betreft 144fps, ik had er ook bij vermeld dat het op LOW settings mag. Deze video: YouTube: Ryzen 5 2600 + RX 580 8GB | Test in 11 Games geeft op fortnite 100fps met EPIC settings dus op LOW verwacht ik dat die wel 144fps haalt, zeker als ik stretched res speel.

• Lasagna24
Ik heb een aantal reacties gelezen over de voeding dat het misschien niet voldoende zou zijn. Is die voeding van be quiet 400w voldoende of kan ik beter een met een hoger wattage nemen? bijv. pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W of mischien weet iemand een goedkopere optie(moet wel stil zijn).

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lasagna24 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:55:
Ik heb een aantal reacties gelezen over de voeding dat het misschien niet voldoende zou zijn. Is die voeding van be quiet 400w voldoende of kan ik beter een met een hoger wattage nemen? bijv. pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W of mischien weet iemand een goedkopere optie(moet wel stil zijn).
70 euro is toch wel vrij veel voor een voeding als de Pure Power 11. De 400W is eigenlijk gewoon de enige met een goede prijs en die voeding is ook gewoon genoeg voor jouw systeem zonder overklokken.

Andere ook goede opties zijn de pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W voor 60 euro bij Amazon of de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W voor 70 euro max.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lasagna24
Dan ben ik er in principe uit. Alleen voor het geheugen zie ik dat sommige ondersteund word door ryzen. Van Corsair vengeance lpx 16 gb (3000) is er een van 100 euro en van 119. Alleen die van 119 staat volgens AMD als compatibele. Is het waard om een risico te nemen voor de goedkopere ram?

• Lasagna24
Niemand?

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Ben ook benieuwd @Lasagna24 weet je toevallig al welk geheugen geschikt is voor die ryzen?

• TommyChase
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:48
Lasagna24 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:41:
Dan ben ik er in principe uit. Alleen voor het geheugen zie ik dat sommige ondersteund word door ryzen. Van Corsair vengeance lpx 16 gb (3000) is er een van 100 euro en van 119. Alleen die van 119 staat volgens AMD als compatibele. Is het waard om een risico te nemen voor de goedkopere ram?
Met dat Corsair geheugen verwacht ik geen problemen. Gewoon doen

Verwijderd

Kappie85 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:28:
Ben ook benieuwd @Lasagna24 weet je toevallig al welk geheugen geschikt is voor die ryzen?
Hebben jullie al eens gekeken op de QVL-lijst van de moederbordfabrikant?
Verder kun je natuurlijk ook de betreffende topics doornemen of zoeken in het forum.
Voorzetje: AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic
En uit de reviews van geheugen kun je ook informatie halen.
TommyChase schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:53:
[...]

Met dat Corsair geheugen verwacht ik geen problemen. Gewoon doen
Euh nee, onverstandig plan, Ryzen is nogal kieskeurig wat betreft de gebruikte geheugenchips.
Als je kijkt bij deze kit, lees je in de reviews dat er geen problemen zijn met Ryzen.

• TommyChase
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:57:
[...]

[...]

Hebben jullie wel eens gehoord van een QVL-lijst van de moederbordfabrikant?
Verder kun je natuurlijk ook de betreffende topics doornemen of zoeken in het forum.
Voorzetje: AMD Ryzen & AM4 Ervaringen topic
En uit de reviews van geheugen kun je ook informatie halen.
[...]

Euh nee, onverstandig plan, Ryzen is nogal kieskeurig wat betreft de gebruikte geheugenchips.
Als je kijkt bij deze kit, lees je in de reviews dat er geen problemen zijn met Ryzen.
Juist uit de reviews van het geselecteerde geheugen blijken geen problemen te worden ondervonden.

Verwijderd

TommyChase schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:58:
[...]

Juist uit de reviews van het geselecteerde geheugen blijken geen problemen te worden ondervonden.
Dat zijn er welgeteld 3 waarvan 1 al aangeeft dat het bios de snelheid niet lekker uitleest. Verder 3 reviews tegenover 29? Dat geeft ook wel iets aan, verder zie ik geen minpunten behalve de hoge prijzen van destijds.

• TommyChase
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 01:06:
[...]

Dat zijn er welgeteld 3 waarvan 1 al aangeeft dat het bios de snelheid niet lekker uitleest. Verder 3 reviews tegenover 29? Dat geeft ook wel iets aan, verder zie ik geen minpunten behalve de hoge prijzen van destijds.
Ehm. Jij leest zeker alleen de reviews van 2 jaar terug? AMD heeft hier al lang geleden actie in ondernomen. Daarnaast lees je bij meer recente reviews (ook jou geselecteerde kit) gewoon positieve reacties icm Ryzen. Google even want er zijn massa's fora te vinden waar AMD met kritiek van "onder andere" corsair sticks aan het werk is geweest. Zoals ik al zei dat is anderhalf tot 2 jaar geleden en gold niet alleen voor Corsair.
Pagina: 1