USB toetsenbord en BIOS????

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Okay, misschien niet helemaal netjes, maar in een nieuw topic toch nog even deze vraag:

Kan ik met een USB toetsenbord ook in mijn BIOS (Abit BH6 moederbord, 2 on-board USB poorten) of moet ik daarvoor een PS/2 toetsenbord hebben. Mijn PS/2 poort is kapot, dus ik zat nu te denken aan een USB bordje.....

Inmiddels was het onderwerp van het vorige topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/190406) toch wel veranderd....

Verwijderd

ik zou het niet weten...je weet ook niet wat de default instelling is?
Het lijkt mij dat je in je bios eerst de usb-support op enabled moet zeeten voordat je keyb het in je bios doet, maar aangezien je niet meer in je bios kunt komen, kun je het ook niet meer aanzetten...

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Bios resetten...

• Cpt.Morgan
Op maandag 23 juli 2001 23:21 schreef digital8 het volgende:
Bios resetten...
Waarom? Herkend ie dan een USB toetsenbord?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Dan stelt hij zelf de standaard instellingen weer in en dan zou het mij verbazen als hij dan geen usb ondersteund...

• Cpt.Morgan
thnx... ga morgen een USB toetsenbordje halen en dan bidden dat alles het doet :). Volgens Anandtech ondersteund het moederbord USB keyboards... dus het zou moeten werken..

• Mox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 16:34

Mox

Ik weet natuurlijk niet hoe het met jouw moederbord is, maar bij die van mij (MSI K7T Turbo) was volgens mij de standaard instelling USB keyboard: disabled. Zo kreeg ik hem tenminste aangeleverd (nieuw). Maar ik weet niet of het de "reset" waarde is...
Maar je merkt het snelgenoeg of je de BIOS al inkomt ;)

succes
Mox

• Cpt.Morgan
Hmmm grondige schoonmaak leverde niets op... waarschijnlijk is de PS/2 controller naar zijn grootje... Heb inmiddels een Logitech iTouch USB bordje gehaald en alles doet het prima... ik kan zelfs in mijn BIOS komen... Problemen zijn dus opgelost.. B-).. Ik had ook de winkel opgebeld en die zeiden dat inderdaad het hele mobo vervangen had moeten worden... LANGE LEVE USB!!!!!

Iedereen bedankt voor de hulp....
Pagina: 1