Toetsenbordaansluiting kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit is het probleem: als ik mijn (andere) pc opstart met het toetsenbord (PS/2 aansluiting) ingeplugd begint ie meteen vanaf het begin (in het opstartscherm dus) te piepen alsof je een toets continue ingedrukt houd. Als ik de computer opstart zonder toetensenbord gebeurd dit niet, hij start dan gewoon op. Plug ik dan het toetsenbord in, terwijl de PC aanstaat, begint ie opnieuw met piepen.
Ander toetsenbord helpt niets, die doet hetzelfde... Het toetsenbord zit nu via een verloopplug in de PS/2 poort, maar ook een echt PS/2 toetsenbord doet hetzelfde....

Weet iemand waar het aan kan liggen? Kan de PS/2 poort kapot zijn? en zo ja, moet ik dan een heel nieuw moederbord kopen? Of bestaan er ook zoiets als een USB toetsenbord of zo?

Alvast bedankt.....

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
logitech heeft USB ramplankjes :)

Verwijderd

Mij lijkt als het zo is dat je elke keer als je een toetsenbord erin plugt en ie piept dat er dan ergens een kortsluiting zit. Anders check die ps/2 poort eens na. Enne het lijkt me dus echt niet dat je daar een nieuw mobo voor moet kopen :)

• Cpt.Morgan
Op maandag 23 juli 2001 18:38 schreef Shark het volgende:
Anders check die ps/2 poort eens na. Enne het lijkt me dus echt niet dat je daar een nieuw mobo voor moet kopen :)
Hoe kan ik die checken dan? Die aansluiting zit vast op het mobo... Denk je dat ze die kunnen vervangen?

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Op maandag 23 juli 2001 18:40 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Hoe kan ik die checken dan? Die aansluiting zit vast op het mobo... Denk je dat ze die kunnen vervangen?
miss zit er wat stof ofzo op...

• Cpt.Morgan
Wat is de beste manier om dat (stof oid) te controleren/schoonmaken?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
gewoon ff kijke en met een doekje of een kwastje schoonmaken :).

Suc6

mzzls
Go0s

• Cpt.Morgan
Ok thnx... ga ik zo proberen...

Blijft nog 1 vraag over: weet iemand of die poort evt. vervangen kan worden of dat dat niet mogelijk is?

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Waarschijnlijk kan ie wel vervangen worden , maar dat moet je niet zelf doe. Tis allemaal smd

• Cpt.Morgan
Hmmm.. betekend dus dat ik de pc dagen kwijt ben... denk dat ik maar een USB toetsenbordje haal... keyboard moest toch vervangen worden en kan dan net zo goed tegelijkertijd...

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
van microsoft bestaan usb toetsenborden wel, er zullen er dus wel meer zijn.

• Cpt.Morgan
Okay... grondige schoonmaak heeft niets opgeleverd... ik ga morgen dus inderdaad een USB bordje halen... Daar heb ik alleen geen ervaring mee:

1. Kan ik met een USB toetsenbord wel gewoon in het BIOS komen, of doet die het pas na het laden van drivers in Windows?

2. Zouden de problemen veroorzaakt kunnen zijn doordat de kabel van het toetsenbord aangeknaagd was door ons konijn ;(. Zou kortsluiting tussen de aders (ze lagen al bloot) dit veroorzaakt kunnen hebben?

• Cpt.Morgan
is er niemand hier met ervaring met een USB toetsenbordje?

Verwijderd

Je kan het testen maar dan moet je er verstand van hebben hoe dat poortje in elkaar zit :) Maarre hoe kan dat opeens gebeurd zijn, of heb je het altijd al gehad bij jouw mobo?

• Cpt.Morgan
Op maandag 23 juli 2001 21:49 schreef Shark het volgende:
Maarre hoe kan dat opeens gebeurd zijn, of heb je het altijd al gehad bij jouw mobo?
Hehe... zie mijn post twee stapjes terug:

1. Kan ik met een USB toetsenbord wel gewoon in het BIOS komen, of doet die het pas na het laden van drivers in Windows?

2. Zouden de problemen veroorzaakt kunnen zijn doordat de kabel van het toetsenbord aangeknaagd was door ons konijn . Zou kortsluiting tussen de aders (ze lagen al bloot) dit veroorzaakt kunnen hebben?

Leuk.. huisdieren

• Cpt.Morgan
Maar vooral op vraag 1 wil ik toch wel het antwoord weten....

Verwijderd

haha aangeknaagt door het konijn :) wees blij dat die in die stekker heeft gebeten en niet bijv. in de voedingsstekker, dan had je gebraden konijn :P

Maargoed, vraag 1: Als je bios USB ondersteund dan wel, maar ik weet niet hoe het bij toetsenborden zit maar bij een muis is het zo dat eerst de drivers geladen moeten zijn voordat ie pas werkt

Verwijderd

Je kan gewoon met je usb toetsenbord in het bios komen :)

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Toen onze Dell PC een storing had aan de PS2 poort hebben ze wel het hele moederbord vervangen (was waarschijnlijk simpeler dan die poort eraf halen en een nieuwe erop solderen).

Verwijderd

volgens mij kan dat niet eens uit(financieel), de aansluiting vervangen. Zelf doen is geen optie. Probeer eerst es een ander keyboard...

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op dinsdag 24 juli 2001 13:07 schreef killerb het volgende:
volgens mij kan dat niet eens uit(financieel), de aansluiting vervangen. Zelf doen is geen optie. Probeer eerst es een ander keyboard...
Heeft ie al gedaan (lees maar goed)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja als die kabels kortsluiting hebben gemaakt, kan de ps/2 keyboard controller best wel eens stuk zijn.

Volgende keer geen worteltjes laten slingeren in de buurt van je keyboardsnoer :P

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Cpt.Morgan
Ik heb inmiddels geinformeerd en inderdaad zou het hele moederbord vervangen moeten worden... Ik heb zojuist dus maar een Logitech iTouch USB Toetsenbordje gehaald... Nu vanavond alleen nog uitproberen of alles werkt...

Ik zal alleen wel de drivers in de default directory moeten installeren, want een ander pad invoeren is er niet bij :P.

Oja: het konijn houd niet van worteltjes... volgens mij eet hij alleen maar papier en plastic :).

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 23 juli 2001 18:37 schreef Cutebritney het volgende:
logitech heeft USB ramplankjes :)
tegen de muur rammen dan :)

ff serieus, schroef open die handel schud alle stukken pizza eruit, check het stekkertje een keer en probeer het opnieuw

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 14:26 schreef Blindfold het volgende:

[..]

Heeft ie al gedaan (lees maar goed)
oeps, sorry....

Ik schaam me diep |:(

• Cpt.Morgan
Hmmm grondige schoonmaak leverde niets op... waarschijnlijk is de PS/2 controller naar zijn grootje... Heb inmiddels een Logitech iTouch USB bordje gehaald en alles doet het prima... ik kan zelfs in mijn BIOS komen... Problemen zijn dus opgelost.. B-).. Ik had ook de winkel opgebeld en die zeiden dat inderdaad het hele mobo vervangen had moeten worden... LANGE LEVE USB!!!!!

Iedereen bedankt voor de hulp....
Pagina: 1