Powerline adapter voor tuinhuisje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel geen internet in mijn tuinhuisje. Dit wil ik echter wel graag.
Nu ben ik me aan het orienteren op het gebruik van wifi extenders, repeaters en dergelijke.
Volgens mij is in mijn geval een powerline adapter de beste oplossing, althans zo lijkt het.
Voordat ik deze apparatuur aanschaf wil ik dit toch even bij jullie checken. Wellicht dat ik hier toch nog problemen mee ondervindt.

Ik woon in één van de vele kleine huisjes in Amsterdam, maar heb wel een tuintje. Nu is het zo dat het tuinthuisje voorzien is van stroom, maar deze stroomleidingen? lopen niet naar mijn woning. Het tuinhuisje is aangesloten op het pand naast mij.

Nu vraag ik me af of dit problemen oplevert bij gebruik van een powerline adapter. Of maakt dit niets uit? De afstand van mijn modem naar het tuinhuisje is nog geen 20 meter.

Mocht er iemand nog een andere/betere oplossing hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:11:
... Nu is het zo dat het tuinthuisje voorzien is van stroom, maar deze stroomleidingen? lopen niet naar mijn woning. Het tuinhuisje is aangesloten op het pand naast mij.
...
Volgens mij kan het al uitmaken of het op een andere groep zit in je eigen huis. En er is ook nog een kans dat ie bij de buurman op een andere fase zit.
Zal waarschijnlijk niet lukken. Ik zou in iedere geval nog niks aanschaffen. Als je het kan lenen van een ander om te testen is het nog te proberen.

Wat let je om een netwerk kabel uit je huis naar het tuinhuis aan te leggen? Je kan hem bijv altijd uitpluggen als je niet in je tuinhuis bent. 20 meter is zo gek nog niet.

...

[ Voor 8% gewijzigd door The_Vice op 04-02-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
in belgie zou dat 100% zeker niet werken...
het powerline signaal gaat niet voorbij de hoofdteller

als je ziggo hebt huur je gewoon is een wifi booster voor een maandje.. weet je het gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
met ^^ Powerline niet kopen voordat je getest hebt. Zelfde fase werkt meestal wel, als er verder geen heftige ruis op de 50Hz zit. Andere fase; signaal moet helemaal via dichtstbijzijnde verdeler en weer terug. Per definitie slechter dus.

modem- tuinhuisje is 20 meter, wat is de afstand buitenmuur- tuinhuisje?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tussen mijn buitenmuur en het tuinhuisje zit nog een andere woning. Deze aansluitingen zijn ook weer anders dan mijn eigen woning en het tuinhuisje dan aangesloten is via het pand van mijn buren. De afstand van de buitenmuur tot aan het tuinhuisje is rond de 15 meter (met de andere woning er nog tussen).
Geen geweldige constructie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf Kpn en zie nu dit voorbij komen
https://www.kpn.com/inter...evice/kpn/wifi-versterker
Zal dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
4G mobiele hotspot maken (als je onbeperkte databundel hebt althans) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen onbeperkte data bundel en heb dit al eens geprobeerd. Werkt prima maar mijn S8 gaan best snel leeg met een hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig als je een tekening van de situatie maakt en aangeeft wat je in huis hebt qua netwerk- en WiFi-apparatuur (en ja, ook modemrouter van je provider heeft een merk en model die relevant zijn).

Als ik je verhaal zo hoor geef ik je weinig kans met powerline - maar ik vraag me af of het echt zo is. Als jij een licht (of standkachel...) aan laat staan in dat tuinhuisje, gaat dat echt af van de rekening van de buren? Als het van teller af gaat, zit die zooi toch linksom of rechtsom bij jou erop.

Wat voor apparaten wil je trouwens aansluiten daar? Bedrade of draadloze?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom trek je niet gewoon een ethernetkabel naar dat huisje?
Sure, het vergt wat graafwerk maar je hebt dan wel een écht stabiele verbinding.

Ander alternatief (boven wat je zelf al noemde), is misschien een goede buitenantenne tegen je huis hangen en die bedraad aansluiten. WiFi draagt best ver, met een beetje antenne zou je best eens goed ontvangst in je tuinhuis kunnen hebben.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26

talin

ES-MA

unezra schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 06:59:
Waarom trek je niet gewoon een ethernetkabel naar dat huisje?
Sure, het vergt wat graafwerk maar je hebt dan wel een écht stabiele verbinding.

Ander alternatief (boven wat je zelf al noemde), is misschien een goede buitenantenne tegen je huis hangen en die bedraad aansluiten. WiFi draagt best ver, met een beetje antenne zou je best eens goed ontvangst in je tuinhuis kunnen hebben.
dat eerste zou het beste zijn en dan in tuinhuisje weer een klein acces point hangen.
als het echt moet druk je de kabel door een tuinslang en hoeft ie niet eens de grond in.
spijker hem op een meter hoogte langs de muur.

een buitenantenne in A'dam is nogal een Ahum "zonde van het geld" aangezien je een beetje buurt hebt waar je 30+ acces points in de buurt hebt, die drukken dan weer het signaal van je in elkaar.
zo'n zelfde buiten antenne werkt perfect op het platteland maar in dichtbevolkte gebieden is het huilen met de pet op.
zelfs met Unify spul...
https://www.wifishop.nl/d...int-630mw-5-ghz/pid=60334
geef je hier nog de meeste kans mee:
https://www.wifishop.nl/r...-t300-unleashed/pid=45530

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Mijn ervaring met powerline adapters: Ze gaan stuk, en de verbinding is traag.
Daarnaast moeten ze op dezelfde groep zitten, anders blijft er helemaal niets van je snelheid over.
Ik zou eens kijken of je een UTP buitenkabel kan leggen. (die zijn zwart, en kunnen een stuk meer hebben dan grijs pvc utp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Weet echter nog niet wat ik nou zal doen. Het lijkt alsof de enige stabiele manier een kabel trekken is.Lever ik dan niet veel in met snelheid aangezien de kabel ongeveer 30 meter lang moet zijn. Ik moet die kabel ook naar buiten kunnen loodsen. Hiervoor zal ik een gaatje moeten maken in mijn dak en vervolgens via de achterkant van de woning in de dakgoot naar de tuin leiden.

Verbruik komt inderdaad voor rekening van de buren. Hier hebben wij natuurlijk afspraken over.
Het gaat voornamelijk om wireless verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Als je goeie kabel haalt (Koper!!) dan is er niks aan de hand en haal je gewoon volledig Gigabit.

Zie ook: Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[ Voor 29% gewijzigd door WCA op 08-02-2019 14:46 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Verwijderd Ik zou via je kruipruimte gaan, niet via je dak. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:40:
Hmm.

Iedereen bedankt voor het meedenken. Weet echter nog niet wat ik nou zal doen. Het lijkt alsof de enige stabiele manier een kabel trekken is.Lever ik dan niet veel in met snelheid aangezien de kabel ongeveer 30 meter lang moet zijn. Ik moet die kabel ook naar buiten kunnen loodsen. Hiervoor zal ik een gaatje moeten maken in mijn dak en vervolgens via de achterkant van de woning in de dakgoot naar de tuin leiden.

Verbruik komt inderdaad voor rekening van de buren. Hier hebben wij natuurlijk afspraken over.
Het gaat voornamelijk om wireless verbindingen.
Voordeel van UTL bekabeling, of deze nu 1mtr of (max 100Meter; aan te raden mx 80-90meter), is, de snelheid welke je d'r doorheen kunt halen gewoon 't zelfde is.

Vanaf CAT5E is dit minstends 1Gbit.

Omdat het buiten is, zou je ipv UTP -- SFTP kunnen overwegen qua bekabeling zodat signalen van buitenaf de kabel (minder/niet) beinvloeden

Info:

https://www.utp-kabel.nl/...kabel-moet-ik-kiezen.html
Welke kabel kies ik dan?
De afscherming zorgt ervoor dat kans op interferentie (data overspringen) wordt verkleind.
Wij verkopen U/UTP, F/UTP en S/FTP kabels in Cat6. Om het gemakkelijk te houden hanteren wij vaak de volgende vuistregel:
Ligt de kabel alleen in een buis en zijn er weinig externe stroomfactoren (magnetisch velden) aanwezig dan is een standaard UTP kabel voldoende. Ligt er in een buis een COAX, Stroom- of krachtstroomkabel, kiest u dan voor een afgeschermde kabel.

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch2007 op 08-02-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:40:
Ik moet die kabel ook naar buiten kunnen loodsen. Hiervoor zal ik een gaatje moeten maken in mijn dak en vervolgens via de achterkant van de woning in de dakgoot naar de tuin leiden.
Kijk je wel uit voor bliksem? je wilt niet opeens al je apparaten gefrituurd hebben ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pindakaas schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:00:
[...]

Kijk je wel uit voor bliksem? je wilt niet opeens al je apparaten gefrituurd hebben ;)
We hebben het hier over laagbouw binnen stedelijk Amsterdam. Je gaat echt geen blikseminslag krijgen op lager niveau dan de hoogste dakgoot op de 3e verdieping. Overigens is zo'n inslag op het dak ws sowieso genoeg om alles eronder qua elektronica te frituren, los van kabel wel of niet van dakgoot BG naar tuinhuisje.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1