Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Marvin- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:03:
Voor de spelers die ook andere TW games dan warhammer gespeeld: Hoe is het in vergelijking met bijv. shogun of napoleon. Ik kon van deze erg genieten maar kon bij warhammer er echt niet inkomen door die heroes...

Ik las ook ergens dat er een modus was zonder god-like heroes, iemand daar al mee gespeeld en hoe zijn daar de ervaringen mee?
Ik speel op legendary in records mode, heb de Warhammer serie laten liggen net omdat die god like hero's totaal niet mijn ding was.

De reden dat ik op legendary only speel is omdat je dan geen save functie hebt, zeker in late game heeft mij dit de beste Total war momenten opgeleverd omdat je niet meer terug kan, zoals beslissen onafhankelijk te worden in fall of the samurai, heel foute beslissing maar ik kon niet meer terug. (het enige wat de AI nog deed was ieder leger op heel de map naar mij sturen). Of in Medieval beslissen het Vaticaan aan te vallen.

Om op je vraag te antwoorden, men doet overal alsof heroes geen rol meer spelen in record mode en dat je die diepe layers rond heroes verliest en ze geen belang meer spelen. Dit klopt langs geen kanten, je hebt nog altijd heroes en de diepgang is identiek aan romance mode.

Het enigste verschil is dat ze in gevechten niet solo zijn maar met bodyguards komen zoals je gewoon bent. Ze kunnen ook niet solo een half leger afmaken dus hun god like powers zijn sterk naar beneden gehaald maar ze zijn zeker niet zo zwak als in Napoleon. Als je een generaal wilt afmaken zal je eerst zo goed als al zijn bodyguards moeten afmaken, een lucky shot waarbij de generaal direct dood is gaat dus niet gebeuren wat wil zeggen dat het effectief de bedoeling is dat je ze laat vechten in plaats van ergens veilig te staan zoals vroeger.

Als generaals tegen elkaar vechten is het automatisch een duel maar dan zonder het duel systeem, je kan dus je troepen laten helpen. Het is eigenlijk pas past battle dat je erachter komt wie met wie heeft zitten duelleren en wie juist gewonnen heeft.

De generaals hebben ook nog altijd hun rollen, een strategist wil je vooral ranged units geven, vanguards wil je melee geven vanwege hun stats. Strategist hebben minder health en dus minder bodyguards (25-30) vanwege diezelfde stats dus die wil je niet teveel laten vechten terwijl een vanguards soms met 60 bodyguards komt.

Een nadeel is dat je verplicht bent 3 generaals te nemen per leger en je dus automatisch veel cav hebt. In het begin heb je dus veel spear nodig gezien je gewone arrows die high tier cav van generaals niet neer gaat krijgen tenzij je met 3 vanguards generaals afkomt.

Records mode haalt dus wel het echte god like van de generaals af maar ze blijven heel, heel belangrijk.

Voor de klassieke total war speler, wedge formations, shield formations, flaming arrows, night battles en meer, ze zitten allemaal in de game maar ze zijn allemaal gelinkt aan je generaals, je generaal moet dus bepaalde items, skills of followers hebben om ze te kunnen gebruiken waarbij ze soms enkel voor de troepen van je generaal tellen of voor het hele leger waarin ze actief zijn.

Edit: nog vergeten toe te voegen, in records mode kan je de heir niet doden op het battlefield (vermoedelijk in romance ook niet), hij zal altijd gewond geraken en terug komen na een paar beurten. Er is een uitzondering als de heir continu gewond is (omdat je hem continu gebruikt) verliest hij deze "kan niet doodgaan" bescherming maar de game waarschuwt je hiervoor dat komende X turns je Heir dood kan gaan in battles.

[ Voor 6% gewijzigd door sprankel op 30-05-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Lijkt me een prima afweging!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
Nu eens wat meer speeltijd onder mijn belt. Wat zaken waar ik wat van vind.

1. In vorige TW games deed je bij city building 2 zaken sturen. Economie en Army composition. In mindere mate ook population maar dat hing ook best samen met economie. Vooral army composition en dus jouw battle speelstijl waren afhankelijk hoe je jouw gebouwen plande in settlements. Je kon zeker niet altijd elk gebouw overal kwijt dus je moest er wel over nadenken.

In Three Kingdoms lijkt het hele city building vooral ter ondersteuning van je campaign speelstijl te zijn. Het is nauw verbonden met de kleurtjes die ze geïntroduceerd hebben. Gebouwen unlocked geen units meer, maar zijn ondersteunend aan. Hierdoor neig ik persoonlijk naar meer cookiecutter setup die mijn economie boost.

2. Units zijn niet langer locked aan gebouwen, maar aan de reform tree. De units in het spel zijn allemaal zeer generiek en enkele factions hebben maar zeer beperkte unieke units. Komt mede doordat Three Kingdoms feitelijk binnen 1 land afspeelt.

3. Doordat de basis van de meeste units shared zijn zie je voor mijn gevoel heel veel identieke army compositions en als gevolg daarvan ook veel identieke playstyles. Klassieke formaties van sterk naar zwak vs zwak naar sterk en kijken wie het eerst doorbreekt, en anders de hammer-anvil tactic.

Ik ben verder ook niet echt te spreken over de battle AI. Verdedigende AI lijkt altijd aan te vallen, ook als ze in de minderheid zijn. Daarnaast voelen battles in het algemeen erg koel/kaal/generic aan.

4. Campaign vs battle, ik heb heel sterk het idee dat in Three Kingdoms battle mode ondergeschoven is aan campaign. En anderzijds is alles campaign related behoorlijk boosted naar een speel/denk niveau om te concurreren met enkele andere turnbased strategy games. Diplomacy, character development etc, tis allemaal super uitgebreid.

5. Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe interface stijl. Idem voor de mapstijl, ik weenie wat het is.

Al met al, deze editie kan mij niet grijpen. Dat zal zeker ook deels komen doordat de hele Aziatische setting mij niet kan bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Kaap schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:02:
Nu eens wat meer speeltijd onder mijn belt. Wat zaken waar ik wat van vind.

1. In vorige TW games deed je bij city building 2 zaken sturen. Economie en Army composition. In mindere mate ook population maar dat hing ook best samen met economie. Vooral army composition en dus jouw battle speelstijl waren afhankelijk hoe je jouw gebouwen plande in settlements. Je kon zeker niet altijd elk gebouw overal kwijt dus je moest er wel over nadenken.

In Three Kingdoms lijkt het hele city building vooral ter ondersteuning van je campaign speelstijl te zijn. Het is nauw verbonden met de kleurtjes die ze geïntroduceerd hebben. Gebouwen unlocked geen units meer, maar zijn ondersteunend aan. Hierdoor neig ik persoonlijk naar meer cookiecutter setup die mijn economie boost.

2. Units zijn niet langer locked aan gebouwen, maar aan de reform tree. De units in het spel zijn allemaal zeer generiek en enkele factions hebben maar zeer beperkte unieke units. Komt mede doordat Three Kingdoms feitelijk binnen 1 land afspeelt.

3. Doordat de basis van de meeste units shared zijn zie je voor mijn gevoel heel veel identieke army compositions en als gevolg daarvan ook veel identieke playstyles. Klassieke formaties van sterk naar zwak vs zwak naar sterk en kijken wie het eerst doorbreekt, en anders de hammer-anvil tactic.

Ik ben verder ook niet echt te spreken over de battle AI. Verdedigende AI lijkt altijd aan te vallen, ook als ze in de minderheid zijn. Daarnaast voelen battles in het algemeen erg koel/kaal/generic aan.

4. Campaign vs battle, ik heb heel sterk het idee dat in Three Kingdoms battle mode ondergeschoven is aan campaign. En anderzijds is alles campaign related behoorlijk boosted naar een speel/denk niveau om te concurreren met enkele andere turnbased strategy games. Diplomacy, character development etc, tis allemaal super uitgebreid.

5. Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe interface stijl. Idem voor de mapstijl, ik weenie wat het is.

Al met al, deze editie kan mij niet grijpen. Dat zal zeker ook deels komen doordat de hele Aziatische setting mij niet kan bekoren.
Ik heb er nu >20 uur op zitten en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ben het 100% met je eens.

Mij "pakt" het spel ook voor geen meter. Met name de saaie en houterige battles en de meer dan gemiddelde focus op diplomatie, doen mij hem ook weer in mijn digitale Steam vault stoppen. Jammer, terug naar Warhammer en op naar Steel Division 2 :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10
l0n3w012ph schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:
[...]
doen mij hem ook weer in mijn digitale Steam vault stoppen.
Toevallig ook vanmiddag geuninstalled en Warhammer 2 maar weer geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

l0n3w012ph schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Ik heb er nu >20 uur op zitten en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ben het 100% met je eens.

Mij "pakt" het spel ook voor geen meter. Met name de saaie en houterige battles en de meer dan gemiddelde focus op diplomatie, doen mij hem ook weer in mijn digitale Steam vault stoppen. Jammer, terug naar Warhammer en op naar Steel Division 2 :)
Ik merk dat ik ook wat afgekoeld ben. Ik heb geen feeling met die tijdsperiode en ken dus alle characters niet. Ik moet dus elke keer opzoeken wie nu waar zit en dat veranderd ook weer qua naam om de zoveel turns. Diplomacy is leuk maar uiteindelijk te complex en het gaat enkel tegen werken omdat uiteindelijk alles veroveren makkelijker is dan allianties sluiten.
Daarnaast iedere faction dezelfde units, legers veranderen amper van samenstelling omdat je erg weinig diversiteit unlocked en uiteindelijk is het de aloude hammer and anvil tactiek met trebushets en archers met flaming ammunitie om morale te droppen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Ik heb mijn campaign omzeep geholpen met die allianties, zat ik mooi in een sterke coalitie. Maar iedere keer ik ergens begon aan te vallen gaat een member van de coalitie meteen gaan aanbieden om vassal van hun te worden welke iedere keer geaccepteerd werd. Voor vassal heb je geen goedkeuring van de coalitie nodig maar alle oorlogsverklaringen van alle members van de coalitie worden meteeen ongedaan gemaakt (dat verklaard waarom iedereen akkoord ging als ik begon aan te vallen).
De enigste optie was om mijn rug te keren naar die coalitie maar die was dusdanig sterk dat het suicide was.
Het is een first time dat ik meemaak dat Total War mij enkel en alleen op diplomacy weet te verslaan dus het is inderdaad wel complexer dan ooit te noemen.

Geen feeling met de tijdsperiode herken ik wel, de namen die soms sterk op elkaar lijken helpt niet. Als je dan iets aangeboden krijgt terwijl je naar de volgende beurt ga kan je ook niet meer gaan kijken wie het juist is. Maar dat is eigen aan het thema natuurlijk.

Van units heb ik het probleem om ze te recruiten, meestal kan ik enkel kiezen uit de basic units, ik snap dat je een bepaald type generaal nodig hebt om bepaalde types unit te recruiten, ook dat de generaal een bepaalde rank moet hebben maar waar ik niet aan uit geraak is dat generaal X plots terug enkel de basic units kan recruiten.
Zo heb ik al voorgehad dat ik van 4 naar 6 medium sword wilde gaan maar ik kreeg ze niet meer als optie, of ik wil units swappen naar heavy crossbows maar besluit een beurt te wachten omdat ze nogal duur uitvallen. Beurt later zijn ze niet meer beschikbaar, zelfde generaal, zelfde locatie.

Wat betreft het gebrek aan units en verschil in army composition, heeft dat ook niet te maken met alle restrictions? Je hebt 5 verschillende generaals nodig om alles te kunnen recruiten, ze moeten dan ook nog allemaal een hoge rank hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023
Nog steeds in mijn eerste campaign met Cao Cao. Ik zit met het probleem dat al mijn generaals erg ontevreden beginnen worden omdat ze een higher court position willen, maar ik heb maar twee of drie van die court positions en die zijn al ingenomen. Ook de generaal die voor mij aan het spioneren is wil een hogere functie en bij hem kan ik al helemaal niets doen om hem tevreden te stellen.
Verder heb ik de financiële middelen om een derde leger op te richten maar met instant ontevreden generaals die over het algemeen net 1 jaar gewerkt hebben bij een concurrerende factie (spion?) of met 1 of andere trait die niet te verzoenen valt met de rest van mijn court zit ik een beetje vast op dat vlak.
Hoe pakken jullie dat aan? Ik besef nu wat laat dat ik de court positions had moeten reserveren voor commanding generals, dan had ik toch al 3 legers onder leiding van iemand relatief tevreden kunnen hebben, maar dan nog...
Ik slaag er tot nu toe wel in om iedereen in harmonie met elkaar te laten leven (enkel groene vinkjes in de teksbalonnen) maar ik begrijp dat gemengd groen en rood bijvoorbeeld niet echt een probleem hoeft te zijn, mogelijk gaat "bonden" dan gewoon trager? Verdwijnen traits trouwens ook soms? Ik merk dat er af en toe eentje bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
AlphaPrinciple schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:57:
Nog steeds in mijn eerste campaign met Cao Cao. Ik zit met het probleem dat al mijn generaals erg ontevreden beginnen worden omdat ze een higher court position willen, maar ik heb maar twee of drie van die court positions en die zijn al ingenomen. Ook de generaal die voor mij aan het spioneren is wil een hogere functie en bij hem kan ik al helemaal niets doen om hem tevreden te stellen.
Verder heb ik de financiële middelen om een derde leger op te richten maar met instant ontevreden generaals die over het algemeen net 1 jaar gewerkt hebben bij een concurrerende factie (spion?) of met 1 of andere trait die niet te verzoenen valt met de rest van mijn court zit ik een beetje vast op dat vlak.
Hoe pakken jullie dat aan? Ik besef nu wat laat dat ik de court positions had moeten reserveren voor commanding generals, dan had ik toch al 3 legers onder leiding van iemand relatief tevreden kunnen hebben, maar dan nog...
Ik slaag er tot nu toe wel in om iedereen in harmonie met elkaar te laten leven (enkel groene vinkjes in de teksbalonnen) maar ik begrijp dat gemengd groen en rood bijvoorbeeld niet echt een probleem hoeft te zijn, mogelijk gaat "bonden" dan gewoon trager? Verdwijnen traits trouwens ook soms? Ik merk dat er af en toe eentje bijkomt.
Je hebt een titel waar hun salaris op bepaald word en je hebt court positions, zijn 2 afzonderlijke zaken, wel moeten ze een bepaalde titel hebben om een bepaalde court position te kunnen nemen maar mocht de titel niet hoog genoeg zijn krijgen ze automatisch promotie tot die titel als je ze in een court positie zet.

Maar kort gezegd, als je op het scherm van court positions zit, klik op de generaal die je wenst en dan krijg je links opties als banish maar ook promote => met promote geef je een hogere titel, kost je wel wat en het salaris gaat ook omhoog.

Komt erop neer dat je generaals vinden dat ze na een jaar vechten, ervaring opdoen en een hogere ranking te hebben wel wat beter betaald mogen worden dan een stagair.

[ Voor 4% gewijzigd door sprankel op 03-06-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
sprankel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:04:
Ik heb mijn campaign omzeep geholpen met die allianties, zat ik mooi in een sterke coalitie. Maar iedere keer ik ergens begon aan te vallen gaat een member van de coalitie meteen gaan aanbieden om vassal van hun te worden welke iedere keer geaccepteerd werd. Voor vassal heb je geen goedkeuring van de coalitie nodig maar alle oorlogsverklaringen van alle members van de coalitie worden meteeen ongedaan gemaakt (dat verklaard waarom iedereen akkoord ging als ik begon aan te vallen).
De enigste optie was om mijn rug te keren naar die coalitie maar die was dusdanig sterk dat het suicide was.
Het is een first time dat ik meemaak dat Total War mij enkel en alleen op diplomacy weet te verslaan dus het is inderdaad wel complexer dan ooit te noemen.

Geen feeling met de tijdsperiode herken ik wel, de namen die soms sterk op elkaar lijken helpt niet. Als je dan iets aangeboden krijgt terwijl je naar de volgende beurt ga kan je ook niet meer gaan kijken wie het juist is. Maar dat is eigen aan het thema natuurlijk.
Het zal al een plus zijn als je op de map kon zien waar de factie is, als ze je bijv. een trade alliance aanbieden. Wat het ook het ook niet echt makkelijk maakt is dat de namen continue veranderen, als de faction leader doodgaat heet het weer anders en als ze een kingdom worden heet het weeer anders. Ik speelde als Kong Rong, toen ik de rank King had, was de naam van mijn kingdom, Kingdom of Qi en Liu Bei werd Kingdom of Shu Shan.

Je kan op Youtube de Chinese serie Three Kingdoms kijken met Engelse ondertitels in full HD. Had in 2010 een budget van 30miljoen dollar ( dat geld is in ieder geval niet opgegaan aan computer animaties..).
Het is wel een beetje "aparte" tv, maar mocht je je vervelen, er zijn bijna 100 afleveringen van.
Alleen het intro al is briljant, elke aflevering heeft een intro van bijna 2.30 min. ondersteund met Chinese opera muziek, werkelijk niet te doen. De serie zelf is wel ok, voordeel is dat de game ineens veel "logischer" is, de looks van de characters in Total war Three Kingdoms zijn grotendeels gebaseerd op deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Ik heb een vraav. Een administrator heeft een lagere rang dan een council positie. Echter geeft een council positie altijd dezelfde bonussen. Geven jullie je beste karakters een administrator rol of een council rol?

Btw ik vind de extra diplomatie geweldig. Vechten is leuk, maar extra diplomatie geeft het spel een leuke dimensie. Ik mistte dit toch wel bij de medieval games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
sprankel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:16:
[...]

Je hebt een titel waar hun salaris op bepaald word en je hebt court positions, zijn 2 afzonderlijke zaken, wel moeten ze een bepaalde titel hebben om een bepaalde court position te kunnen nemen maar mocht de titel niet hoog genoeg zijn krijgen ze automatisch promotie tot die titel als je ze in een court positie zet.

Maar kort gezegd, als je op het scherm van court positions zit, klik op de generaal die je wenst en dan krijg je links opties als banish maar ook promote => met promote geef je een hogere titel, kost je wel wat en het salaris gaat ook omhoog.

Komt erop neer dat je generaals vinden dat ze na een jaar vechten, ervaring opdoen en een hogere ranking te hebben wel wat beter betaald mogen worden dan een stagair.
Ah, ik ging er van uit ze een court position wilden omdat ze daar naar vroegen, maar een titel en bijhorend loon is voldoende om ze te sussen dan? tss, materialisten :)

(Lijkt erop dat mijn characters zich hebben aangesloten bij een vakbond: Wij willen betere werkomstandigheden, meer verlof, langere rusttijden, meer veiligheid! - of 0.5% loonsverhoging, ja; dat is ook goed 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door AlphaPrinciple op 04-06-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
AlphaPrinciple schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:31:
[...]

Ah, ik ging er van uit ze een court position wilden omdat ze daar naar vroegen, maar een titel en bijhorend loon is voldoende om ze te sussen dan? tss, materialisten :)

(Lijkt erop dat mijn characters zich hebben aangesloten bij een vakbond: Wij willen betere werkomstandigheden, meer verlof, langere rusttijden, meer veiligheid! - of 0.5% loonsverhoging, ja; dat is ook goed 8)7 )
Goh, het was makkelijker geweest als de upkeep van de generaals gewoon omhoog ging met hun rank maar dat hebben ze hier dus los gekoppeld. Het geeft wel meer controle en diepgang aan het spel.
Ik dacht wel dat je voor een gewone promotie moest betalen maar als je het via een court positie doet niet (ik spreek niet over de upkeep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
sprankel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Goh, het was makkelijker geweest als de upkeep van de generaals gewoon omhoog ging met hun rank maar dat hebben ze hier dus los gekoppeld. Het geeft wel meer controle en diepgang aan het spel.
Ik dacht wel dat je voor een gewone promotie moest betalen maar als je het via een court positie doet niet (ik spreek niet over de upkeep)
Ja die promoties worden wel snel duur. Meer dan ik op 1 beurt binnenkrijg (2700). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Laatst online: 15-09 21:38
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een factie kunt aanvallen na een verbroken non-aggression pact? Ik ben nu toch al gauw 30 of 40 turns verder, maar ik krijg nog altijd de melding dat ik 'onbetrouwbaar' word als ik nu aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 01:33
Joeridev schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:08:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een factie kunt aanvallen na een verbroken non-aggression pact? Ik ben nu toch al gauw 30 of 40 turns verder, maar ik krijg nog altijd de melding dat ik 'onbetrouwbaar' word als ik nu aanval.
30 of 40 is wel heel veel. Is er niet een andere reden dat je als onbetrouwbaar word gezien?
Persoonlijk boeit het ne niet. Je trustworthiness stijgt na een tijd toch wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Laatst online: 15-09 21:38
Je hebt gelijk, ik had nog een trade agreement. In vorige Total War-spellen was dat geen bezwaar, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 08:45
hier ook een mooie naaistreek ... ben begonnen recht boven in de map , had oorlog met Han , komt de speler links van me met het voorstel om een bondje aan te gaan .. ik denk, dat zal mooi zijn ... ik vaag de provincie rechts van me van de kaart .. en op t moment dat ik het zwakst ben valt de speler links van me mij aan , ben alles kwijt ... en hij gaat er met de eer vandoor ... :o in mijn hele total war serie dit nog nooit gehad .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Is er iemand die dit spel nog speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
Razorbite schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:51:
Heel af en toe.
Ik moet zeggen dat dit voor mij de minste in de serie is. Pak eerder terug op Rome II dan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Razorbite schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:51:
Sinds Mandate of Heaven is uitgekomen ben ik weer begonnen met het spelen ervan. Three kingdoms een tijd niet aangeraakt door de Turn time update voor Warhammer 2
Toevallig zag ik gisteren dat er weer een nieuwe dlc uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
Ik moet zeggen dat de DLC wel een fijne smaak aan de game geven. Dezelfde (en wat nieuwe) factions en characters. Maar dan met andere uitdagingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Sinds vorige week toch de aankoop gemaakt met de recente DLC erbij. Campaign begonnen met de bandit Yan Baihu, in Romance mode (blijkbaar stond de difficulty op easy, had dat niet echt door dat ik dat ergens moest aanpassen). Battles zijn allemaal debiel simpel een tegenstander van 2x zoveel units, laat maar komen...

Ook heb ik na de eerste 2 missions er geen nieuwe meer bij gekregen. Voelt erg als een 'sandbox' campaign. Daar had ik precies toch iets meer van verwacht aangezien de DLCs bij TW:WH2 ook altijd wat unieke dingen toevoegden of een soort van 'story'. Veel dingen zijn ook erg lastig om te begrijpen zonder op het web te gaan zoeken, spy network is er zo eentje van. Dat lijkt bij deze faction wel belangrijk maar 'k zie er nog niet direct het nut of de voordelen van... 'k heb dan ook wel eens een spy aangeworven in m'n eigen faction blijkbaar, en dan 3 turns later krijg ik de melding dat er een spy was en terug naar z'n eigen faction was.... maar geen idee welke impact dat had op de game. Had die nog geen items gegeven, was gewoon admin van een city, lijkt me een overcomplexe feature zonder veel waarde op dit moment.

Dan maar een nieuwe campaign gestart met Sun Ce, instelling op hard, en nu is de game plots wel veel leuker om te spelen. Die Kindom of Wu opdrachten met de bijhorende tijdsdruk houden me meer engaged en er zit ook meer verhaal aan vast. Nu vind ik de reforms wel weer een ingewikkeld systeem. Ook alle units en gebouwen lijken zo hard op elkaar, tis iedere keer weer de hele UI doorlopen en tooltips lezen.... Waar ik nu vast op zit is dat ik een character moet afmaken, maar die is een vazal van een ander personage waar ik me in een mega coalitie van 8 zit. Ik kan die enkel aanvallen als ik uit de coalition stap en oorlog verklaar... maar dan komen ze me massaal aanvallen, als ik het niet doe geraak ik zonder 'Reckless Luck' en ben ik ook dood binnen de kortste keren... leuk leuk :)

Al bij al een erg toffe game voor tijdens deze quarantaine momenten. Ik heb ook 750h played in TW:WH2, maar daar ben ik wel even op uitgekeken. Kwa performance loopt Three Kingsdoms ook erg goed, turns zijn ook veel sneller dan TW:WH2 (zelfs na de patch die dat al een pak beter heeft gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GErrie86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 22:09
Goedenavond,

Op zoek naar deze game. Ik heb alle TW games gespeeld. Nu nog redelijk druk met TW warhammer 2.

Wie heeft deze game voor mij voor een zachte prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

CA's nieuwe titel in de Total War reeks wordt tijdelijk gratis beschikbaar via de Epic webwinkel: nieuws: Total War Saga: Troy is eerste 24 uur na release gratis in Epic Games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:22
Dat CA liever casht op de exclusiviteitsbonus die ze van Epic krijgen ipv de verkoopscijfers, beloofd weinig goed. Zeker als je naar ToB kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

https://www.epicgames.com...-total-war-saga-troy/home

Troy Total War is enkel vandaag gratis te verkrijgen, tenzij je heel principieel tegen Epic Games bent zie ik geen reden om hier geen gebruik van te maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 13-08-2020 16:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 2 Laatste