Dit is het systeem achter de verschillende klasses. De elementen zijn in allerlei vormen terug te vinden in de game.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 09:48 ]
edit:We’re taking a slightly different approach to DLC for TW3K; based both on the exciting opportunities the Romance of the Three Kingdoms source material offers us and the preference we know players have for larger DLCs which adds considerable new replay.
What you’ll see initially for TW3K DLC are what we are calling ‘Chapter Packs’.
We’ll be taking notable chapters from Romance and creating new start positions that reflect their events. Adding a cast of new and familiar characters, features and objectives each time, that exemplify that chapter and the thrilling stories it tells.
[ Voor 7% gewijzigd door Razorbite op 21-05-2019 11:51 ]
Bedankt! Ik heb hem daar ook maar net even besteld met de code. Dat scheelt toch weer een centje.Razorbite schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:24:
Voor degenen die de game willen kopen:
YouTube: MrSmartDonkeyLP
Get Total War: Three Kingdoms here: https://2game.com/total-war-three-kingdoms
[mbr] referral naar de Youtuber weggehaald en directe link geplaatst.[/mbr]
(use discount code "SmartDonkey" on checkout for an extra 10% off)
[Afbeelding]
Scheelt toch weer 16 euro. En je support een NL Total War Youtouber met prima content!
Kun je weer zonder schuldgevoel DLC kopen latenReuzekabouter schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:04:
[...]
Bedankt! Ik heb hem daar ook maar net even besteld met de code. Dat scheelt toch weer een centje.
90u is toch belachelijk weinig voor een TW game? zeker gesplitst in 2.Elazz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:23:
Kan niet wachten om er dit weekend mee van start te gaan. Heb voor zowel Warhammer 1 en 2 samen zo'n 90u op zitten (in de laatste 2 - 3 jaar) en het is nu wel tijd voor een historische setting.
Ik vraag me wel af wanneer de 18+ add-on beschikbaar is. Hopelijk direct bij release.
[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-05-2019 20:38 ]
De vorige games had ik vaak tegen de 150u maar heb gewoon minder tijd dus als ik elke twee a drie weken een sessie van 2 of 3 uur heb ben ik al zeer tevreden. Zeker als ik nog wat story based games op console speel.AntiChrist7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:28:
[...]
90u is toch belachelijk weinig voor een TW game? zeker gesplitst in 2.
Heb er wat streams van bekeken. lijkt erop dat records mode (die ik het liefst zou willen spelen) niet veel aandacht heeft gekregen.. denk dat ik maar pas. Spijtig, ant dit zou de return moeten zijn van de kwaliteitsvolle historische TW. Maar dus niet
>650 uur in TW:W1 en 2 samen. En ik ben er nog niet op uitgekeken. De diversiteit aan facties verveelt me nog steeds niet. Maar ik kijk wel uit naar deze. Even weer wat anders En de recensies geven wel hoop op een hele goede gameElazz schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:24:
[...]
De vorige games had ik vaak tegen de 150u maar heb gewoon minder tijd dus als ik elke twee a drie weken een sessie van 2 of 3 uur heb ben ik al zeer tevreden. Zeker als ik nog wat story based games op console speel.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Als je niet zeker bent misschien niet ineens de volle pot betalen voor 3K en eerst eens kijken of je bijvoorbeeld Total War: Shogun 2 ergens op de kop kan tikken voor een prijsje. Dat is een van de beste uit de reeks vind ik. (Stiekem vind ik de allereerste total war de beste, maar dat is nostalgieChristiano007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:12:
Ik ben eigenlijk nieuw in de Total War serie, heb warhammer 2 eens gedownload om te proberen maar ondanks dat ik de setting wel tof vind, hou ik toch meer van kanonnen , speren en dat soort zaken.
Zouden jullie als beginner kijken naar Three Kingdoms of naar een andere versie? Looks boeien me niet als het maar duidelijk is.
Eens met AlphaPrinciple. Shogun 2 is erg goed (n.m.m. de beste originele), maar als je ook van kanonnen houdt, neem dan de DLC Fall of the Samurai er meteen bij! Veel kanonnen en muskettenChristiano007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:12:
Ik ben eigenlijk nieuw in de Total War serie, heb warhammer 2 eens gedownload om te proberen maar ondanks dat ik de setting wel tof vind, hou ik toch meer van kanonnen , speren en dat soort zaken.
Zouden jullie als beginner kijken naar Three Kingdoms of naar een andere versie? Looks boeien me niet als het maar duidelijk is.
Ik zou beginnen met Rome Total War (de originele) of Medieval II. Als dat bevalt is Three Kingdoms misschien een leuke volgende stap.Christiano007 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:12:
PS4 PSN: Dazzler2120
Er zijn wel wat russische benchmarks. Uit de cijfers wordt je misschien wat wijzer:Dazzler2120 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:56:
Twijfel om deze te halen, lijkt me erg interessante game in ieder geval! Vraag, heeft iemand hier de performance getest i.c.m. een gtx 970 icm 1080p?
[ Voor 18% gewijzigd door Razorbite op 23-05-2019 11:04 ]
Campaign is juist flink verbeterd tov oudere titels. Check even de reviews (zie startpost). Autoresolve voorspelling komt overigens ook uit in 3k (de frustratie van velen in vorige titels.)Bozzel1987 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:46:
Ik heb vroeger met plezier de eerste RTW gespeeld en daarna eigenlijk nog amper Total War games aangeraakt. De battle's zelf vond ik nooit interessant, het leuke vind ik de game spelen op de campaign map en de battles gewoon op auto resolve. Zo sta ik er nog steeds in, hoe goed/interessant is deze game als je de battles niet wilt spelen? Ik speel zelf ook de bekende Paradox games en die diepgang hoeft het ook niet te hebben.
Campaign AI: dodelijkk995 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:53:
Is er al wat gekend over de AI?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat voor gpu heb je in je laptop? Heb zelf ook een laptop en twijfel nog of ik hem ga halen of niet.Espresso14 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:40:
Na behoorlijk wat reviews, streams en youtube videos te hebben gekeken overstag gegaan. Dit spel is vanavond toegevoegd aan mijn bibliotheek.
Klein uurtje gespeeld maar damn... wat een uitgebreide game zeg. In het verleden ook wat uurtjes gespendeerd aan de Warhammer variant maar voor mijn gevoel was dat qua mogelijkheden peanuts vergeleken met deze editie. Eerst maar eens wat how-to videos gaan bekijken want ik heb nog geen flauw idee hoe/wat/waarom.![]()
Nu spelend op een laptop die het spel maar ''net'' aan kan (al draait hij een stukje vloeiender dan de Warhammer variant). Mogelijk maar waar eens een maandje een CloudPc abbo afsluiten zodat ik kan genieten van de volle pracht en praal. Of toch een pc op de kop tikken in V&A (maar goed, dan zou ik die alleen kopen voor dit spel aangezien ik voor de rest geen games op de PC speel).
Keuzes, keuzes, keuzes. Zowel in- als buiten deze game.
Verwijderd
Welke cloudPC abbo zit je dan aan te denken? Ik speel nog veel Warhammer op mijn laptop met GTX1070 en i7 (last gen) maar ik merk gewoon dat vooral de CPU heel erg bottlenecked and heel lang overdoet voor er een nieuwe beurt is!Espresso14 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:40:
Na behoorlijk wat reviews, streams en youtube videos te hebben gekeken overstag gegaan. Dit spel is vanavond toegevoegd aan mijn bibliotheek.
Klein uurtje gespeeld maar damn... wat een uitgebreide game zeg. In het verleden ook wat uurtjes gespendeerd aan de Warhammer variant maar voor mijn gevoel was dat qua mogelijkheden peanuts vergeleken met deze editie. Eerst maar eens wat how-to videos gaan bekijken want ik heb nog geen flauw idee hoe/wat/waarom.![]()
Nu spelend op een laptop die het spel maar ''net'' aan kan (al draait hij een stukje vloeiender dan de Warhammer variant). Mogelijk maar waar eens een maandje een CloudPc abbo afsluiten zodat ik kan genieten van de volle pracht en praal. Of toch een pc op de kop tikken in V&A (maar goed, dan zou ik die alleen kopen voor dit spel aangezien ik voor de rest geen games op de PC speel).
Keuzes, keuzes, keuzes. Zowel in- als buiten deze game.
Ik heb volgens mij een 840m , i5-5200u, 12gb intern geheugen en ssd. Schommel volgens mij rond 28-30 fps op low. Resolutie had ik volgens mij op 1600-1200. Kan uiteraard mee spelen dat ik maar paar turns had gespeeld maar qua wachttijden ging het echt rapper dan warhammer 1&2 (had ik ook al over gelezen op Reddit).Baelrog schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:54:
[...]
Wat voor gpu heb je in je laptop? Heb zelf ook een laptop en twijfel nog of ik hem ga halen of niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Espresso14 op 23-05-2019 22:09 ]
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-05-2019 06:05 ]
[ Voor 94% gewijzigd door AlphaPrinciple op 24-05-2019 10:06 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Qinshi op 24-05-2019 11:03 ]
Volgens mij heb je de dan niet helemaal begrepen wat de "Imperial Seal" is. Dat is het meest mytische item in de game. Als Sun Jian heb je de keuze. Weggeven aan Liu Biao, weggeven aan Yuan Shao of zelf houden. Waarbij het laatste je de woede van een hoop warlords op de hals haalt. Zowel Liu Biao en Yuan Shao hebben vassals die je direct de oorlog verklaren als je de imperial seal niet weggeeft.Qinshi schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:00:
Ik heb al m'n eerste game breaking bug tegengekomen.
https://forums.totalwar.c...-yellow-background#latest
Al iemand zoiets tegengekomen?
Was na de quest dat ik die imperal seal moest terug gegeven en geweigerd heb.
Had me niet aan zo'n 'afstraffing' verwacht.![]()
Voor de rest, is dit wel de meest gepolishte total war game release. Dat uitstellen is een goede keuze gebleken. Alleen heb ik wel nog wat problemen met de diplomatie. Je kan blijkbaar niet voorkomen dat je na nog geen 10 turns al in oorlog bent met 3-5 facties rondom u.![]()
Een factie stelt een non-agression pact voor. Je betaald daar voor 10 turns 500 gold voor.
Dan een paar turns later, omdat je die imperial seal niet wil teruggeven word je gebrandmerkt als 'verrader' en gaat diezelfde factie in opdracht van Coai bei u de oorlog verklaren en krijg je 'untrustworthy' aangesmeerd.
In het begin is wennen, maar na tijdje is het best goed. Vind de UI wel van deze tijd. Druk F1 op elk menu/scherm/interface en dan krijg je beknopt het uitleg. Echt super. Geen vage guide (zoals bij voorgaande series).Kaap schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 06:02:
Heb zelf niks met deze setting, maar goed, tis nog vele jaren wachten tot de volgende dus onder het mom van bij gebrek aan beter bij cdkeys een key gescoord voor €35,-.
De interface is volledig op de schop gegaan en hierdoor vind ik het zelf wat lastig mijn weg te vinden. Gebouwen en units lukt nog wel. Popups tijdens turns ogen zo anders dat het lastig is op te pikken wat er nu eigenlijk gebeurt. Bij diplomacy popups vond ik het niet duidelijk om wat meer informatie te krijgen over die faction.
Ook de keuze van de factions vond ik erg lastig. Ze hebben allemaal een eigen stijl. Nou is mijn engels best goed maar toch van sommige beschrijvingen begreep ik niet echt wat voor speelstijl ze nou zijn.
De nieuwe campaign map vind ik persoonlijk niet zo prettig ogen als die van recente voorgangers.
Al met al is het dus een echt nieuw spel en zal het veel tijd kosten om te wennen.
Kwa performance, i7-7700K, 32GB, NVME SSD, GTX 1080, kan ik alles op ultra draaien en hang ik dan bij de 40 FPS.
[ Voor 6% gewijzigd door Hexxagon op 24-05-2019 11:24 ]
Zeker wennen,Hexxagon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:22:
[...]
In het begin is wennen, maar na tijdje is het best goed. Vind de UI wel van deze tijd. Druk F1 op elk menu/scherm/interface en dan krijg je beknopt het uitleg. Echt super. Geen vage guide (zoals bij voorgaande series).
Gisteren 2 uur gespeeld met Cao Cao. Vind het echt een geweldig spel.
Thema spreekt me aan en net als in de 3 Kingdom reeks is er veel aandacht voor andere tactiek buiten de combat. Het combat an sich gaat wel een beetje te snel, maar misschien is dat wennen. Hier voorheen Total War gespeeld maar met SFO, want de vanilla is ook gewoon snel.
Trouwens, is niemand hier tevreden over de engine? Het laadt als een beest en bij de turn, hoef je tenminste niet 30 seconde te wachten. Bij Total War Warhammer was dit echt game breaking vond ik, elke keer 20-45 seconde wachten (ook al heb je SSD).
Met die Pins hebben ze dat goed opgelost.l0n3w012ph schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:17:
Thema spreekt me zeker aan. De Warhammer setting nog meer, maar dit is beslist een mooie game. Campaign is ook de moeite waard.
Ik weet het nog niet. Zal hier nog veel meer uren in moeten steken om een goede mening te kunnen vormen.
Lastig in het begin vooral al die namen van die Chinese facties. Het lijkt allemaal zo op elkaar. Als ik het ene non-agression pact heb gesloten en de volgende komt, denk ik: ik heb jou toch al gehad
Er is hier weinig nadruk op de units denk ik, zeker vergeleken met Warhammer (denkt dat overtref je niet, fantasie style). Meeste nadruk toch op de heroes. Elke hammer & anvil werkt nu gwn; linie houdt vast, paarden zijkant. Klaar.mithe schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:36:
[...]
Zeker wennen,
Wel vind ik de battles minder overzichtelijk dan Total War Rome II, maar dat zal ongetwijfeld ook wennen zijn.
Ik weet ook wel dat de 'imperial seal' redelijk belangrijk is. Maar de bonussen van die imperial seal zijn ook niet min. Dan moet ik dit maar gewoon weggeven, om een eventuele oorlog te vermijden?Razorbite schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:04:
[...]
Volgens mij heb je de dan niet helemaal begrepen wat de "Imperial Seal" is. Dat is het meest mytische item in de game. Als Sun Jian heb je de keuze. Weggeven aan Liu Biao, weggeven aan Yuan Shao of zelf houden. Waarbij het laatste je de woede van een hoop warlords op de hals haalt. Zowel Liu Biao en Yuan Shao hebben vassals die je direct de oorlog verklaren als je de imperial seal niet weggeeft.
Daarnaast: oorlog met 5-10 warlords. De game heet Total War toch? ^^
Challenge accepted!Qinshi schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:34:
[...]
Nu al in 2de playthrough en het 'houden van imperial seal' is gewoon niet haalbaar imo.
[...]
Hmmm dan toch maar die seal behouden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Same here, aardige veteran TW speler, maar deze editie lijkt een stijle learning curve te hebben. Er is opeens zoveel meer om te regelen. Ik raak al vrij snel verdwaald in het spel.Tsurany schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:24:
Gisteren even gespeeld maar ik vind het nog wel lastig te volgen wat er allemaal nieuw is en wat ik er mee moet. Er zijn veel opties bijgekomen vergeleken met Warhammer en heel veel menu's zijn verplaatst en anders ingedeeld. Opeens zit je met relaties tussen generaals, families,... en allerlei nieuwe diplomacy opties en legitimacy. Toch maar eens een simpele tutorial vinden die de basis even goed uitlegd, het spel doet dat niet echt zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 25-05-2019 10:24 ]
het is geen historische titel....Het is niet gebasseerd op historisch werk, maar op een roman. Dat generaals 100 mannen op hun eentje kunnen doden zou je al een hint moeten geven. Het is een fantasy title met pseudo geschiedenis erin gegoten. Records mode stelt zoals verwachts niks voorSjoepap schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:01:
CA is echt goed bezig tegenwoordig. Na het debacle van Rome II hebben ze zich goed herpakt met fantasy Warhammer kwaliteitstitels en nu ook terug een grote geslaagde historische titel! mooi mooi, doet deugd dat ze naar hun fans luisteren
[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-05-2019 10:49 ]
Wat bedoel je precies met 'records mode stelt zoals verwacht niks voor'? Wat waren de verwachtingen dan ? Waarom stelt het niks voor? Het is de meer realistische aanpak toch ivm de romance mode. Ik lees namelijk op verscheidene fora (reddit / total war forums en op steam reviews) juist bijna alleen maar lof over het spel en de romance / records mode.AntiChrist7 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:45:
[...]
het is geen historische titel....Het is niet gebasseerd op historisch werk, maar op een roman. Dat generaals 100 mannen op hun eentje kunnen doden zou je al een hint moeten geven. Het is een fantasy title met pseudo geschiedenis erin gegoten. Records mode stelt zoals verwachts niks voor
Als ze echt naar hun fans luisterden, dan was ToB niet zo slecht, en hadden ze rome 2 eens deftig gefixt na 5 jaar (want er dlc voor uitbrengen hebben ze geen probleem mee). Er moet eens dringend deftige concurrentie komen.
Ze kunnen goeie historische games maken, dat hebben ze bewezen met Shogun 2 en napoleon, maar nu lijken ze er totaal geen moeite meer in te steken
[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 25-05-2019 11:35 ]
Omdat records mode gewoon dezelfde versie is, met gewoon de generaals wat minder OP. MP is enkel maar romance mode trouwens qua battles dat zegt genoeg van hoeveel resources ze daarin geinvesteerd worden. Dat is zoals met de laatste dlc's van rome 2: geen/amper gameplay, enkel reskinsBaelrog schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:34:
[...]
Wat bedoel je precies met 'records mode stelt zoals verwacht niks voor'? Wat waren de verwachtingen dan ? Waarom stelt het niks voor? Het is de meer realistische aanpak toch ivm de romance mode. Ik lees namelijk op verscheidene fora (reddit / total war forums en op steam reviews) juist bijna alleen maar lof over het spel en de romance / records mode.
Het is nu ook de meest gespeelde total war game ooit op steam. Met meer dan 170.000 spelers tegelijkertijd gisteren. 2e plek had rome 2 en daarachter de warhammer series (iets van 100-110k tegelijkertijd max)
Historisch betekent toch niet wie met wie een alliantie aangaat... Ik bedoel dat er zware fantasy/supernatural elementen inzitten.... ik zeg het nog letterlijk ook...Sjoepap schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:57:
@AntiChrist7 Ik denk dat je het woord "historisch" met het woord "realistisch" verwart! Dit is wel degelijk een (overigens steengoede) historische titel. Inderdaad niet realistisch, maar Medieval 2 of Shogun waren dat natuurlijk ook niet! haha, Ik herinner me nog dat ik met de Papal States een alliantie had met de Moren in Medieval 2 en Rusland binnenviel.
CA heeft duidelijk goed geluisterd naar ons, de historische Total War fans, getuige de fantastische Steam reviews!
[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-05-2019 13:05 ]
Brittania was nieuw en werd door maar 28k mensen max gespeeld. Tuurlijk is er een verband met hoeveel spelers tegelijkertijd en hoe populair een spel is.AntiChrist7 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:02:
[...]
En natuurlijk wordt een nieuwe game veel gespeeld, ik snap niet dat wat dat voor indicatie is.
[...]
Omdat er in ToB geen moeite is gestoken, noch qua resources, noch qua advertising.. Voor 3K heeft elke streamer met meer dan 1000 volgers een preview copy gekregen lijkt het...Baelrog schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:11:
[...]
Brittania was nieuw en werd door maar 28k mensen max gespeeld. Tuurlijk is er een verband met hoeveel spelers tegelijkertijd en hoe populair een spel is.
En ik denk ook dat er een verband is met de populariteit van een spel en kwaliteit. Een massa mensen zal in het algemeen niet een spel spelen dat slecht is / vol met bugs.
[ Voor 41% gewijzigd door Qinshi op 25-05-2019 22:49 ]
Weg
Op welke moeilijkheids graad speel je dan?Tsurany schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:52:
Wil je de eerste 60 turns keihard steamrollen? Neem dan een strategist met minimaal twee trebushets. Vijanden zullen altijd op jouw af komen dus je kan erg defensief spelen, ondersteund met genoeg archers met flaming rounds kan je vijanden zonder schilden heel snel laten routen. En komen ze niet op je af? Nog beter, paar honderd kills later maakt de rest van je leger het wel af.
In de meeste gevechten meer dan 300 kills per stuk.
Op normal nog, al vraag ik me af in hoeverre dit echt afhankelijk is van de moeilijkheidsgraad. Tenzij de AI ook trebushets heeft kunnen ze er gewoon weinig tegen toen. Met de verhoogde fatigue bij rennen en de morale damage van explosive rounds en flaming arrows kan de vijand gewoon weinig beginnen.
Als je denkt dat nog kan steamrollen op Hard dan zal dat tegenvallen. Natuurlijk zijn trebuchets sterk, maar ze zullen je proberen te flanken en dergelijke. Meer dan op normal is mijn ervaring.Tsurany schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:13:
[...]
Op normal nog, al vraag ik me af in hoeverre dit echt afhankelijk is van de moeilijkheidsgraad. Tenzij de AI ook trebushets heeft kunnen ze er gewoon weinig tegen toen. Met de verhoogde fatigue bij rennen en de morale damage van explosive rounds en flaming arrows kan de vijand gewoon weinig beginnen.
Flanken is niet zo'n probleem, voor ze bij je zijn hebben ze al 600 man verloren. Het veranderd niks aan de movement speed.Razorbite schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:18:
[...]
Als je denkt dat nog kan steamrollen op Hard dan zal dat tegenvallen. Natuurlijk zijn trebuchets sterk, maar ze zullen je proberen te flanken en dergelijke. Meer dan op normal is mijn ervaring.
Misschien ben ik nog niet lang genoeg bezig en ontgaat mij iets, maar hoe en waar kan ik een strategist met trebuchets vinden?Tsurany schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:52:
Wil je de eerste 60 turns keihard steamrollen? Neem dan een strategist met minimaal twee trebushets. Vijanden zullen altijd op jouw af komen dus je kan erg defensief spelen, ondersteund met genoeg archers met flaming rounds kan je vijanden zonder schilden heel snel laten routen. En komen ze niet op je af? Nog beter, paar honderd kills later maakt de rest van je leger het wel af.
In de meeste gevechten meer dan 300 kills per stuk.
[ Voor 9% gewijzigd door l0n3w012ph op 27-05-2019 18:55 ]
Wacht maar als Liu Bei. Dan kun je twee level 7 legendary strategist tegen het lijf lopen gedurende het spell0n3w012ph schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:53:
[...]
Misschien ben ik nog niet lang genoeg bezig en ontgaat mij iets, maar hoe en waar kan ik een strategist met trebuchets vinden?
Als ik met Cao Cao of Liu Bei start, heb ik geen strategist ter beschikking. En zojuist ook de andere commanders bekeken en ook niets gevonden. Of zie ik nu iets compleet over het hoofd?
En dat zou jammer zijn want ik speel juist graag defensief en met veel artillery. Dwarfs en Skaven yess-yess waren ook altijd favoriet, dus als dat hier ook kan, zou dat mooi zijn.
Thx. Was net als Yuan Shu beginnen en toen kreeg ik er inderdaad al een na een paar turns.Razorbite schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:02:
[...]
Wacht maar als Liu Bei. Dan kun je twee level 7 legendary strategist tegen het lijf lopen gedurende het spel
Als je op de Court "tab" klikt, dan kan je aan de rechterkant verschillende heroes/characters (wat zijn het eigenlijk?) kopen voor 1000 coins. Of ik heb mazzel, maar meestal zit er wel een strategist bij. Ook al is hij geen friends met mijn faction leader, ik koop het toch. Zoals Tsurany aangaf, die trebuchets zijn vooral in het begin helemaal super. Als je strategist een hoger level heeft, dan kan je ook flaming arrows voor je archers krijgen en trebuchets met fire shizzle.l0n3w012ph schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:53:
[...]
Misschien ben ik nog niet lang genoeg bezig en ontgaat mij iets, maar hoe en waar kan ik een strategist met trebuchets vinden?
Als ik met Cao Cao of Liu Bei start, heb ik geen strategist ter beschikking. En zojuist ook de andere commanders bekeken en ook niets gevonden. Of zie ik nu iets compleet over het hoofd?
En dat zou jammer zijn want ik speel juist graag defensief en met veel artillery. Dwarfs en Skaven yess-yess waren ook altijd favoriet, dus als dat hier ook kan, zou dat mooi zijn.
Op deze manier kun je dus ook de spionnen je court binnen krijgen!Borentos schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 01:12:
[...]
Als je op de Court "tab" klikt, dan kan je aan de rechterkant verschillende heroes/characters (wat zijn het eigenlijk?) kopen voor 1000 coins. Of ik heb mazzel, maar meestal zit er wel een strategist bij. Ook al is hij geen friends met mijn faction leader, ik koop het toch. Zoals Tsurany aangaf, die trebuchets zijn vooral in het begin helemaal super. Als je strategist een hoger level heeft, dan kan je ook flaming arrows voor je archers krijgen en trebuchets met fire shizzle.
Geen idee of ze mid/late game minder effectief worden.
BNet tag: whodares#1162
Beter dan Rome 2 en Attila, vergelijkbaar met Shogun 2. In records mode is het gewoon een klassieke Total War met veel focus op personages ipv factions.Marvin- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:03:
Voor de spelers die ook andere TW games dan warhammer gespeeld: Hoe is het in vergelijking met bijv. shogun of napoleon. Ik kon van deze erg genieten maar kon bij warhammer er echt niet inkomen door die heroes...
Ik las ook ergens dat er een modus was zonder god-like heroes, iemand daar al mee gespeeld en hoe zijn daar de ervaringen mee?
Ik speel op legendary in records mode, heb de Warhammer serie laten liggen net omdat die god like hero's totaal niet mijn ding was.Marvin- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:03:
Voor de spelers die ook andere TW games dan warhammer gespeeld: Hoe is het in vergelijking met bijv. shogun of napoleon. Ik kon van deze erg genieten maar kon bij warhammer er echt niet inkomen door die heroes...
Ik las ook ergens dat er een modus was zonder god-like heroes, iemand daar al mee gespeeld en hoe zijn daar de ervaringen mee?
[ Voor 6% gewijzigd door sprankel op 30-05-2019 16:56 ]
Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Ik heb er nu >20 uur op zitten en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ben het 100% met je eens.Kaap schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:02:
Nu eens wat meer speeltijd onder mijn belt. Wat zaken waar ik wat van vind.
1. In vorige TW games deed je bij city building 2 zaken sturen. Economie en Army composition. In mindere mate ook population maar dat hing ook best samen met economie. Vooral army composition en dus jouw battle speelstijl waren afhankelijk hoe je jouw gebouwen plande in settlements. Je kon zeker niet altijd elk gebouw overal kwijt dus je moest er wel over nadenken.
In Three Kingdoms lijkt het hele city building vooral ter ondersteuning van je campaign speelstijl te zijn. Het is nauw verbonden met de kleurtjes die ze geïntroduceerd hebben. Gebouwen unlocked geen units meer, maar zijn ondersteunend aan. Hierdoor neig ik persoonlijk naar meer cookiecutter setup die mijn economie boost.
2. Units zijn niet langer locked aan gebouwen, maar aan de reform tree. De units in het spel zijn allemaal zeer generiek en enkele factions hebben maar zeer beperkte unieke units. Komt mede doordat Three Kingdoms feitelijk binnen 1 land afspeelt.
3. Doordat de basis van de meeste units shared zijn zie je voor mijn gevoel heel veel identieke army compositions en als gevolg daarvan ook veel identieke playstyles. Klassieke formaties van sterk naar zwak vs zwak naar sterk en kijken wie het eerst doorbreekt, en anders de hammer-anvil tactic.
Ik ben verder ook niet echt te spreken over de battle AI. Verdedigende AI lijkt altijd aan te vallen, ook als ze in de minderheid zijn. Daarnaast voelen battles in het algemeen erg koel/kaal/generic aan.
4. Campaign vs battle, ik heb heel sterk het idee dat in Three Kingdoms battle mode ondergeschoven is aan campaign. En anderzijds is alles campaign related behoorlijk boosted naar een speel/denk niveau om te concurreren met enkele andere turnbased strategy games. Diplomacy, character development etc, tis allemaal super uitgebreid.
5. Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe interface stijl. Idem voor de mapstijl, ik weenie wat het is.
Al met al, deze editie kan mij niet grijpen. Dat zal zeker ook deels komen doordat de hele Aziatische setting mij niet kan bekoren.
Toevallig ook vanmiddag geuninstalled en Warhammer 2 maar weer geïnstalleerd.l0n3w012ph schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:
[...]
doen mij hem ook weer in mijn digitale Steam vault stoppen.
Ik merk dat ik ook wat afgekoeld ben. Ik heb geen feeling met die tijdsperiode en ken dus alle characters niet. Ik moet dus elke keer opzoeken wie nu waar zit en dat veranderd ook weer qua naam om de zoveel turns. Diplomacy is leuk maar uiteindelijk te complex en het gaat enkel tegen werken omdat uiteindelijk alles veroveren makkelijker is dan allianties sluiten.l0n3w012ph schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:04:
[...]
Ik heb er nu >20 uur op zitten en ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ben het 100% met je eens.
Mij "pakt" het spel ook voor geen meter. Met name de saaie en houterige battles en de meer dan gemiddelde focus op diplomatie, doen mij hem ook weer in mijn digitale Steam vault stoppen. Jammer, terug naar Warhammer en op naar Steel Division 2
Je hebt een titel waar hun salaris op bepaald word en je hebt court positions, zijn 2 afzonderlijke zaken, wel moeten ze een bepaalde titel hebben om een bepaalde court position te kunnen nemen maar mocht de titel niet hoog genoeg zijn krijgen ze automatisch promotie tot die titel als je ze in een court positie zet.AlphaPrinciple schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:57:
Nog steeds in mijn eerste campaign met Cao Cao. Ik zit met het probleem dat al mijn generaals erg ontevreden beginnen worden omdat ze een higher court position willen, maar ik heb maar twee of drie van die court positions en die zijn al ingenomen. Ook de generaal die voor mij aan het spioneren is wil een hogere functie en bij hem kan ik al helemaal niets doen om hem tevreden te stellen.
Verder heb ik de financiële middelen om een derde leger op te richten maar met instant ontevreden generaals die over het algemeen net 1 jaar gewerkt hebben bij een concurrerende factie (spion?) of met 1 of andere trait die niet te verzoenen valt met de rest van mijn court zit ik een beetje vast op dat vlak.
Hoe pakken jullie dat aan? Ik besef nu wat laat dat ik de court positions had moeten reserveren voor commanding generals, dan had ik toch al 3 legers onder leiding van iemand relatief tevreden kunnen hebben, maar dan nog...
Ik slaag er tot nu toe wel in om iedereen in harmonie met elkaar te laten leven (enkel groene vinkjes in de teksbalonnen) maar ik begrijp dat gemengd groen en rood bijvoorbeeld niet echt een probleem hoeft te zijn, mogelijk gaat "bonden" dan gewoon trager? Verdwijnen traits trouwens ook soms? Ik merk dat er af en toe eentje bijkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door sprankel op 03-06-2019 18:19 ]
Het zal al een plus zijn als je op de map kon zien waar de factie is, als ze je bijv. een trade alliance aanbieden. Wat het ook het ook niet echt makkelijk maakt is dat de namen continue veranderen, als de faction leader doodgaat heet het weer anders en als ze een kingdom worden heet het weeer anders. Ik speelde als Kong Rong, toen ik de rank King had, was de naam van mijn kingdom, Kingdom of Qi en Liu Bei werd Kingdom of Shu Shan.sprankel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:04:
Ik heb mijn campaign omzeep geholpen met die allianties, zat ik mooi in een sterke coalitie. Maar iedere keer ik ergens begon aan te vallen gaat een member van de coalitie meteen gaan aanbieden om vassal van hun te worden welke iedere keer geaccepteerd werd. Voor vassal heb je geen goedkeuring van de coalitie nodig maar alle oorlogsverklaringen van alle members van de coalitie worden meteeen ongedaan gemaakt (dat verklaard waarom iedereen akkoord ging als ik begon aan te vallen).
De enigste optie was om mijn rug te keren naar die coalitie maar die was dusdanig sterk dat het suicide was.
Het is een first time dat ik meemaak dat Total War mij enkel en alleen op diplomacy weet te verslaan dus het is inderdaad wel complexer dan ooit te noemen.
Geen feeling met de tijdsperiode herken ik wel, de namen die soms sterk op elkaar lijken helpt niet. Als je dan iets aangeboden krijgt terwijl je naar de volgende beurt ga kan je ook niet meer gaan kijken wie het juist is. Maar dat is eigen aan het thema natuurlijk.
Ah, ik ging er van uit ze een court position wilden omdat ze daar naar vroegen, maar een titel en bijhorend loon is voldoende om ze te sussen dan? tss, materialistensprankel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:16:
[...]
Je hebt een titel waar hun salaris op bepaald word en je hebt court positions, zijn 2 afzonderlijke zaken, wel moeten ze een bepaalde titel hebben om een bepaalde court position te kunnen nemen maar mocht de titel niet hoog genoeg zijn krijgen ze automatisch promotie tot die titel als je ze in een court positie zet.
Maar kort gezegd, als je op het scherm van court positions zit, klik op de generaal die je wenst en dan krijg je links opties als banish maar ook promote => met promote geef je een hogere titel, kost je wel wat en het salaris gaat ook omhoog.
Komt erop neer dat je generaals vinden dat ze na een jaar vechten, ervaring opdoen en een hogere ranking te hebben wel wat beter betaald mogen worden dan een stagair.
[ Voor 9% gewijzigd door AlphaPrinciple op 04-06-2019 11:53 ]
Goh, het was makkelijker geweest als de upkeep van de generaals gewoon omhoog ging met hun rank maar dat hebben ze hier dus los gekoppeld. Het geeft wel meer controle en diepgang aan het spel.AlphaPrinciple schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:31:
[...]
Ah, ik ging er van uit ze een court position wilden omdat ze daar naar vroegen, maar een titel en bijhorend loon is voldoende om ze te sussen dan? tss, materialisten
(Lijkt erop dat mijn characters zich hebben aangesloten bij een vakbond: Wij willen betere werkomstandigheden, meer verlof, langere rusttijden, meer veiligheid! - of 0.5% loonsverhoging, ja; dat is ook goed)
Ja die promoties worden wel snel duur. Meer dan ik op 1 beurt binnenkrijg (2700).sprankel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:05:
[...]
Goh, het was makkelijker geweest als de upkeep van de generaals gewoon omhoog ging met hun rank maar dat hebben ze hier dus los gekoppeld. Het geeft wel meer controle en diepgang aan het spel.
Ik dacht wel dat je voor een gewone promotie moest betalen maar als je het via een court positie doet niet (ik spreek niet over de upkeep)
30 of 40 is wel heel veel. Is er niet een andere reden dat je als onbetrouwbaar word gezien?Joeridev schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:08:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een factie kunt aanvallen na een verbroken non-aggression pact? Ik ben nu toch al gauw 30 of 40 turns verder, maar ik krijg nog altijd de melding dat ik 'onbetrouwbaar' word als ik nu aanval.
psn: taker-mart
Heel af en toe.Razorbite schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:51:
Is er iemand die dit spel nog speelt?
Sinds Mandate of Heaven is uitgekomen ben ik weer begonnen met het spelen ervan. Three kingdoms een tijd niet aangeraakt door de Turn time update voor Warhammer 2Razorbite schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:51:
Is er iemand die dit spel nog speelt?
[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 13-08-2020 16:13 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq