Eerste draadje werd wel errug lang.....
En deze blijft wel errug kort...
.... Ik weet het ook niet
Toch jammer, ik had wel willen weten hoeveel posts er maximaal hadden kunnen staan....
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
was dit voor onzin sorry hoor ik vind dit echt bull die andere moet weer open de layout was nog niet eens verneukt

edit:
kvind niet echt dat wfvn het recht heeft om te vragen of te bepalen dat die andere dicht moet.. kijk als iemand van de vaste bezoekers het had gezegd okey... maar dit
kvind niet echt dat wfvn het recht heeft om te vragen of te bepalen dat die andere dicht moet.. kijk als iemand van de vaste bezoekers het had gezegd okey... maar dit

maakt toch niet zoveel uit.
nu hebben de meeste mensen de mobiel ontvangen en kunnen we in dit topic erop doorgaan.
BTW: ik heb gevonden hoe je anoniem kan bellen
nu hebben de meeste mensen de mobiel ontvangen en kunnen we in dit topic erop doorgaan.
Verwijderd
ik vind t wel iets uitmaken... beetje tegen de topicstarter die roept in t andere topic dat die wel eerug lang is.. en hier opent die er 1 terwijl die in t oude topic nooit gereageerd heeft dan vink t beetje bull..Op maandag 23 juli 2001 23:34 schreef vinkie het volgende:
maakt toch niet zoveel uit.
maar ja kzeg al niks meer
Overigens kan je ook anoniem bellen door #31# voor het telefoonnummer te zetten. Dat werkt dan alleen voor die ene keer. En ja, je kan eerst #31 intikken en dan het telefoonboek gebruiken.
I get your point...Op dinsdag 24 juli 2001 01:18 schreef mafiasven het volgende:
[..]
ik vind t wel iets uitmaken... beetje tegen de topicstarter die roept in t andere topic dat die wel eerug lang is.. en hier opent die er 1 terwijl die in t oude topic nooit gereageerd heeft dan vink t beetje bull..
Maarre, is iedreen ook blij met zijn phone, is de actie een beetje gelukt? Ik las dat je nog niet kunt mobiel banken, omdat de service uitgesteld is?

.... Ik weet het ook niet
Klinkt misschien vreemd in je oren...Op dinsdag 24 juli 2001 01:18 schreef mafiasven het volgende:
[..]
ik vind t wel iets uitmaken... beetje tegen de topicstarter die roept in t andere topic dat die wel eerug lang is.. en hier opent die er 1 terwijl die in t oude topic nooit gereageerd heeft dan vink t beetje bull..
MAAR IK BEN HET VOLLEDIG MET JE EENS....
Ik had ook niet verwacht dat dit zou gebeuren....
100% serieus....
Alleen er zit heeeeeel wat meer achter....
Verwijderd
Gaan we het hier nog over die telefoons hebben of moet ik echt die 24598723645923483 andere postings gaan lezen ???
Stelletje leipo's van Selectvracht...
Donderdag zijn ze langs geweest... ik was niet thuis; briefje in de brievenbus dat ze vrijdag tussen x en x uur weer zouden komen
Vrijdag zijn ze langs geweest... ik was niet thuis; briefje in de brievenbus dat ze zaterdag tussen x en x uur weer zouden komen
Zaterdag... ik zorg ervoor dat ik vroeg opsta uit m'n nest... ze zouden tussen 9.00 en 13.00 komen... NIET DUS
Voor niets zo vroeg opgestaan (ik pas lag om 4 uur in m'n nest omdat ik de hele nacht had gereden van Parijs tot huis)
Uiteraard zijn die figuren niet te bereiken op za, zo, ma..... dus vanmorgen gebeld... 'We komen vanmiddag bij u langs'
Ik mag het hopen..........
Donderdag zijn ze langs geweest... ik was niet thuis; briefje in de brievenbus dat ze vrijdag tussen x en x uur weer zouden komen
Vrijdag zijn ze langs geweest... ik was niet thuis; briefje in de brievenbus dat ze zaterdag tussen x en x uur weer zouden komen
Zaterdag... ik zorg ervoor dat ik vroeg opsta uit m'n nest... ze zouden tussen 9.00 en 13.00 komen... NIET DUS

Voor niets zo vroeg opgestaan (ik pas lag om 4 uur in m'n nest omdat ik de hele nacht had gereden van Parijs tot huis)
Uiteraard zijn die figuren niet te bereiken op za, zo, ma..... dus vanmorgen gebeld... 'We komen vanmiddag bij u langs'
Ik mag het hopen..........
Ik las dat al verscheidene mensen hun beltegoed konden opwaarderen omdat ze de telefoon wel konden activeren. Ik krijg steeds: 'deze dienst is nog niet beschikbaar'. Zal mijn telefoonnr. dan nog niet in hun database zijn ingevoerd? Hoe vaak kan je eigenlijk proberen voordat die code geblokkeerd wordt?
Verwijderd
Dat kan dus NIET! Net gebeld naar de postbank: M-bankieren is nog niet vrijgegeven. Je kunt wel via de girofoon opwaarderen maar niet via m-bankieren. Je krijgt vanzelf bericht op je mobieltje wanneer dat wel kan. Wel eerst ff de activeringsprocedure doorlopen, tot het opwaarderen, want dat werkt dus nog niet.
Ik heb net 3 pakketjes gehad van Selektvracht. Zit helaas een sim-lock op maar dat was te verw88 
Verder wel grappige telefoons
* pven heeft alles ontvangen (codes e.d.) behalve de telefoon op zich
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
KIIIIIJJJJK.... zijn ze toch een BEETJE slim....Op dinsdag 24 juli 2001 11:15 schreef Aikon het volgende:
Ik heb net 3 pakketjes gehad van Selektvracht. Zit helaas een sim-lock op maar dat was te verw88
Bij m'n ouders en broertje komen ze waarschijnlijk gewoon 3x langs... elke keer voor een ander telefoontje

Verwijderd
Iemand ook gehad dat je NA het activeren geen confimation-sms krijgt 
Sorry als dit al in het vorige draadje stond....zó erg verveel ik me ook weer niet
Sorry als dit al in het vorige draadje stond....zó erg verveel ik me ook weer niet
Verwijderd
okeys laten we het vergetenOp dinsdag 24 juli 2001 09:14 schreef wfvn het volgende:
[..]
Klinkt misschien vreemd in je oren...
MAAR IK BEN HET VOLLEDIG MET JE EENS....
Ik had ook niet verwacht dat dit zou gebeuren....
100% serieus....
Alleen er zit heeeeeel wat meer achter....
ik heb trouwens ook al alles ontvangen behalve de telefoon echt funny als we de weken eens op gaan tellen dat ze al te laat zijn eens ff kijken
3 weken verlenging al + nu nog eens 3 weken dat ik de telefoon al niet heb is bijmekaar anderhalve maand dus 6 weken echt asociaal

Ja, dat heb ik ook. Het is nu al meer dan 3 dagen geleden dat ik de code heb ingetikt, maar nog steeds niets gehoord. Ik heb gisteravond en vanochtend het gewoon nog eens geprobeerd. Toen krijg ik onmiddelijk een SMS waarin staat dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is of een melding dat verbinding met de postbank momenteel niet mogelijk is.Op dinsdag 24 juli 2001 11:40 schreef salT het volgende:
Iemand ook gehad dat je NA het activeren geen confimation-sms krijgt
Ik had zaterdag al gebeld natuurlijk (want je zou binnen 2 uur een melding moeten krijgen). Toen zeiden ze dat ik maar rustig moest afwachten...
Verwijderd
bah dat zeggen ze nu al de hele tijd...Op dinsdag 24 juli 2001 12:56 schreef jeroene het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook. Het is nu al meer dan 3 dagen geleden dat ik de code heb ingetikt, maar nog steeds niets gehoord. Ik heb gisteravond en vanochtend het gewoon nog eens geprobeerd. Toen krijg ik onmiddelijk een SMS waarin staat dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is of een melding dat verbinding met de postbank momenteel niet mogelijk is.
Ik had zaterdag al gebeld natuurlijk (want je zou binnen 2 uur een melding moeten krijgen). Toen zeiden ze dat ik maar rustig moest afwachten...
w88 w88 w88 w88
wanneer komen hun nou eindelijk eens met daden..
maar als ik het goed begrijp weet je dus niet of je telefoon nu geactiveerd is ofniet
Verwijderd
Precies, dat zint me niet erg.Op dinsdag 24 juli 2001 12:59 schreef mafiasven het volgende:
[..]
bah dat zeggen ze nu al de hele tijd...
w88 w88 w88 w88
wanneer komen hun nou eindelijk eens met daden..
maar als ik het goed begrijp weet je dus niet of je telefoon nu geactiveerd is ofniet
Straks moet ik 300 piek dokken omdat de helpdesk het handig vond om te w88
Nouja, 8 weken is ook lang....ik wacht nog wel ff
Toen ik wilde opwaarderen, na activeren met m-code, kreeg ik de melding dat de m-code geblokkeerd was 
Dus hup, de 0900-1958 lijn gebeld, krijg ik te horen DAT HET NOG NIET MOGELIJK IS om op te waarderen
Stelletje...
nou ja, laat maar...
Dus hup, de 0900-1958 lijn gebeld, krijg ik te horen DAT HET NOG NIET MOGELIJK IS om op te waarderen

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Verwijderd
echt wat een organisatie geweldig
kan er steeds meer om lachen hoe ze het voor mekaar krijgen om zich steeds dieper in de nesten te werken

Dus wel. Je kunt je telefoon activeren. Dus code invullen, mcode opgeven en beltegoed met 25 gulden/10 euro opwaarderen. Alleen je hebt dan de optie om je aan te melden voor m-bankieren (je bent hiertoe niet verplicht) en die dienst is er dus niet. Zoals ik het in die boekjes lees hoef je je niet aan te melden voor m-bankieren en kun je dan gewoon gebruik maken van de telefoon dus ook gewoon opwaarderen. Als je goed leest zie je ook dat opwaarderen en m-bankieren 2 verschillende dingen zijn die los van elkaar staan.Op dinsdag 24 juli 2001 10:56 schreef edwinx het volgende:
p.s. dus activeren kan wel, opwaarderen nog niet.
En ik kon gewoon die hele activering doen, misschien dat de boel nu overbelast is en dat het daarom niet mogelijk is.
Kan je eigenlijk ook normaal opwaarderen? Dus met prepaid kaartjes?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
nopez dat kan als het goed is nietOp dinsdag 24 juli 2001 13:46 schreef athlonkmf het volgende:
Kan je eigenlijk ook normaal opwaarderen? Dus met prepaid kaartjes?
Dan vat ik het echt niet. Dat opwaarderen gaat toch door middel van mbankieren?
Ik heb dus die code, tik ehm in en krijg het bericht 'deze dienst in nog niet beschikbaar'. Dan werkt die hele klote activering toch niet?
Toch maar eens geprobeerd op te waarderen, mcode beblokkeerd...
Dus bij mij werkt gewoon die activering niet
Ik heb dus die code, tik ehm in en krijg het bericht 'deze dienst in nog niet beschikbaar'. Dan werkt die hele klote activering toch niet?
>> Datakabel <<
ik heb via salesplaza.nl zo'n datakabeltje besteld, maar ik krijg maar geen contact met mijn siemens. Ik heb de origine siemens software draaien maar dt telefoontje in de system tray blijft maar grijs
Wat kan dat zijn ? kabeltje stuk ?
op dezelfde com poort van mijn PC draait mijn add-on radiootje wel prima, dus dat is het niet
[topic change]
ik vind die T9 sms text typing wel retecool trouwens!
ik heb via salesplaza.nl zo'n datakabeltje besteld, maar ik krijg maar geen contact met mijn siemens. Ik heb de origine siemens software draaien maar dt telefoontje in de system tray blijft maar grijs
Wat kan dat zijn ? kabeltje stuk ?
op dezelfde com poort van mijn PC draait mijn add-on radiootje wel prima, dus dat is het niet
[topic change]
ik vind die T9 sms text typing wel retecool trouwens!
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
ik heb ook nog een vraag over accesoires van de Siemens van de postbank.
Welke telefoons waren nou gelijk aan de M35i namelijk met betrekking tot de datakabels kopen enzo....
Welke telefoons waren nou gelijk aan de M35i namelijk met betrekking tot de datakabels kopen enzo....
Klopt, dat krijg ik dus ook. Er komt nog een brief (alweer e e n) als dat mogelijk is, werd mij verteld. Het was alleen nog niet duidelijk of er dan ook een andere m-code bij zou komenOp dinsdag 24 juli 2001 14:42 schreef Fault het volgende:
Dan vat ik het echt niet. Dat opwaarderen gaat toch door middel van mbankieren?

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Verwijderd
c35 en c25 voor zover ik weet ow ja s35 ookOp dinsdag 24 juli 2001 15:37 schreef vinkie het volgende:
![]()
Siemens C25/S25/C35i/S35i/M35i/SL45Op dinsdag 24 juli 2001 15:37 schreef vinkie het volgende:
![]()
allemaal zelfde
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
hmm, als ik de activeringscode invul, staat er in het reply-smsje van de postbank: het telefoonnummer is niet bekend.
gezeik ook altijd.
gezeik ook altijd.
Verwijderd
Fault: ik heb exact hetzelfde.
PPL: heb jij wel kunnen opwaarderen? Vreemd, ik kon dus wel activeren maar opwaarderen kan dus niemand (iig vanaf zaterdagmiddag 2 uur-toen heb ik het geprobeerd) want nog niet vrijgegeven volgens de postbanktelefoniste.
Opwaarderen kan alleen met m-bankieren en dat werkt dus niet. (het kan ook met de girofoon wanneer je een girofooncode hebt en de betaaloptie ervan is ingeschakeld, moet je wel apart aanvragen bij de postbank)
PPL: heb jij wel kunnen opwaarderen? Vreemd, ik kon dus wel activeren maar opwaarderen kan dus niemand (iig vanaf zaterdagmiddag 2 uur-toen heb ik het geprobeerd) want nog niet vrijgegeven volgens de postbanktelefoniste.
Opwaarderen kan alleen met m-bankieren en dat werkt dus niet. (het kan ook met de girofoon wanneer je een girofooncode hebt en de betaaloptie ervan is ingeschakeld, moet je wel apart aanvragen bij de postbank)
die foutmelding krijg ik ook altijdOp dinsdag 24 juli 2001 15:57 schreef Dunne_Hein het volgende:
hmm, als ik de activeringscode invul, staat er in het reply-smsje van de postbank: het telefoonnummer is niet bekend.
gezeik ook altijd.
wat doe ik verkeerd?
Elect a clown, expect a circus.
Ik heb mijn kabel daar ook gekocht en ik krijg ook geen verbinding met mijn Siemens. Ik heb niet de originele software, maar een stuk of vier progjes van internet geplukt. De compoort doet het dus wel (een normaal modem werkt wel goed). Ook op een normale PC (ik gebruik in het algemeen een laptop) werkt het niet. Een collega heeft een S35 en via de infrarode poort werkt het dus wel allemaal.Op dinsdag 24 juli 2001 14:46 schreef freddifish het volgende:
>> Datakabel <<
Verwijderd
Ik heb ook één en ander getest, maar eigenlijk geen problemen gehad.
Heb de datakabel wel ergens anders besteld: complaza.
Weet niet of dat verschil maakt
Heb de datakabel wel ergens anders besteld: complaza.
Weet niet of dat verschil maakt
Hehe, vandaag eindelijk het bekende gele papiertje in mijn brievenbus
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
en vandaag was het weer een dagje stil hier aan de deur
t moet toch echt niet erger worden dan eind van deze week ...
ik heb dus met de postbank gebeld en het komt door die storing in hun netwerk, eind van deze week is die storing opgelost (zeggen ze) en dan moet het lukkenOp dinsdag 24 juli 2001 17:11 schreef Dunne_Hein het volgende:
de vraag is: wat doet de postbank verkeerd
Elect a clown, expect a circus.
Hmmm, vreemd...
Vandaag m'n telefoon ontvangen (en afgelopen zaterdag de activeringscode al) en geprobeerd te activeren. Dit lukt niet, want ik krijg een berichtje van de Postbank terug op m'n telefoon met de melding "Het telefoonnummer is niet bekend".
Ik gebeld met de Postbank en het verhaal verteld. Vertellen ze me dat er "nog wat vragen zijn m.b.t. de veiligheid van het m-bankieren". Vanaf a.s. zaterdag moet activeren en opwaarderen mogelijk zijn volgens de medewerker aan de telefoon.
Vraag me toch af waarom er mensen zijn die al wel hebben kunnen activeren.
Waarschijnlijk hebben ze het tijdelijk weer uitgezet ofzo
Vandaag m'n telefoon ontvangen (en afgelopen zaterdag de activeringscode al) en geprobeerd te activeren. Dit lukt niet, want ik krijg een berichtje van de Postbank terug op m'n telefoon met de melding "Het telefoonnummer is niet bekend".
Ik gebeld met de Postbank en het verhaal verteld. Vertellen ze me dat er "nog wat vragen zijn m.b.t. de veiligheid van het m-bankieren". Vanaf a.s. zaterdag moet activeren en opwaarderen mogelijk zijn volgens de medewerker aan de telefoon.
Vraag me toch af waarom er mensen zijn die al wel hebben kunnen activeren.
Waarschijnlijk hebben ze het tijdelijk weer uitgezet ofzo
Nu ik toch aan het typen ben:
Is het mogelijk om de telefoon te unlocken met de juiste versie 18 en daarna toch nog te m-bankieren?
Het zou nog handiger zijn als dat kon via een andere provider (Ben), want ik heb een Ben-abonnement en bij Ben gaan je WAP-minuten van je beltegoed af (ik heb een Ben-intro soms abonnement en krijg 30 minuten per maand voor fl. 15,-).
Is het mogelijk om de telefoon te unlocken met de juiste versie 18 en daarna toch nog te m-bankieren?
Het zou nog handiger zijn als dat kon via een andere provider (Ben), want ik heb een Ben-abonnement en bij Ben gaan je WAP-minuten van je beltegoed af (ik heb een Ben-intro soms abonnement en krijg 30 minuten per maand voor fl. 15,-).
Verwijderd
kan dan niet meerOp dinsdag 24 juli 2001 19:33 schreef Mr Magic het volgende:
Nu ik toch aan het typen ben:
Dat heb ik al meer gelezen, maar waar komt die wijsheid vandaan? Die telefoon kan uit zichzelf ook al WAPpen toch? Zit er niet gewoon een profiel op de simkaart voorgeprogrammeerd dat er voor zorgt dat je via de Genie-gateway naar de Postbanksite gaat?Op dinsdag 24 juli 2001 19:53 schreef mafiasven het volgende:
kan dan niet meerzit speciale versie wap op namelijk om te kunnen m-bankieren
Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar ik zou er graag wat meer van willen weten
In de handleiding die ik bij de telefoon heb gekregen staan ook precies alle WAP-instellingen vermeld, behalve het password helaas, daar staan kruisjes voor in de plaats
Verwijderd
thanx, scheelt mij weer een belletjeOp dinsdag 24 juli 2001 19:11 schreef Slasher het volgende:
[..]
ik heb dus met de postbank gebeld en het komt door die storing in hun netwerk, eind van deze week is die storing opgelost (zeggen ze) en dan moet het lukken
Verwijderd
Ik heb m'n telefoon vorige week vrijdag al gehad maar heb nog steeds geen activeringscode.
Ik hoor nu dus allemaal mensen die een activeringscode hebben ontvangen. Ik vraag me dan af: Had ik die dan ook al moeten hebben??
Zijn er meer mensen met telefoon zonder activeringscode??
Ik hoor nu dus allemaal mensen die een activeringscode hebben ontvangen. Ik vraag me dan af: Had ik die dan ook al moeten hebben??
Verwijderd
die wijsheid komt van me kennis en van de bevestiging van iemand die bij telfort werktOp dinsdag 24 juli 2001 19:58 schreef Mr Magic het volgende:
[..]
Dat heb ik al meer gelezen, maar waar komt die wijsheid vandaan? Die telefoon kan uit zichzelf ook al WAPpen toch? Zit er niet gewoon een profiel op de simkaart voorgeprogrammeerd dat er voor zorgt dat je via de Genie-gateway naar de Postbanksite gaat?
Niet dat ik je niet geloof ofzo, maar ik zou er graag wat meer van willen weten
In de handleiding die ik bij de telefoon heb gekregen staan ook precies alle WAP-instellingen vermeld, behalve het password helaas, daar staan kruisjes voor in de plaats
Yep...Op dinsdag 24 juli 2001 20:23 schreef RaymondDagelet het volgende:
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Het staat trouwens ook in de Telfort handleiding. Na een jaar kan je bij Telfort een code opvragen om het toestel te unlocken: "U kunt dan geen gebruik meer maken van mobiel bankieren en de handige opwaardeerfunctie." (blz 32).Op dinsdag 24 juli 2001 20:27 schreef mafiasven het volgende:
[unlocken en niet meer kunnen m-bankieren]
die wijsheid komt van me kennis en van de bevestiging van iemand die bij telfort werkt![]()
Verwijderd
heb nog geen boekjes of dergelijkeOp dinsdag 24 juli 2001 22:04 schreef jeroene het volgende:
[..]
Het staat trouwens ook in de Telfort handleiding. Na een jaar kan je bij Telfort een code opvragen om het toestel te unlocken: "U kunt dan geen gebruik meer maken van mobiel bankieren en de handige opwaardeerfunctie." (blz 32).
Heb dus vanmiddag 3 telefoons gehad zoals gezegd. Maar opwaarderen lukt gewoon. Ik tik die code in, daarna een m-code. Paar minuten later krijg ik een sms dat het geaccepteerd is. Daarna heb ik 25 opgewaardeerd. Check me beltegoed is 51 piek. 1 piek zat er in, 25 piek gekocht, 25 piek gekregen. Alles werkt gewoon hoor hier.
Verwijderd
huh je zou ook nog 15 gulden extra krijgen tochOp dinsdag 24 juli 2001 22:16 schreef Aikon het volgende:
Heb dus vanmiddag 3 telefoons gehad zoals gezegd. Maar opwaarderen lukt gewoon. Ik tik die code in, daarna een m-code. Paar minuten later krijg ik een sms dat het geaccepteerd is. Daarna heb ik 25 opgewaardeerd. Check me beltegoed is 51 piek. 1 piek zat er in, 25 piek gekocht, 25 piek gekregen. Alles werkt gewoon hoor hier.
Verwijderd
hmmz dan hebben ze bij jou een foutje gemaakt ze zouden er automatisch ook nog 15 gulden erop zettenOp dinsdag 24 juli 2001 22:44 schreef Aikon het volgende:
Nee 25. Als je zelf 25 koopt. Krijgt dus 50.
Idd! Er zit standaard 15 NLG op die simkaart, daarnaast krijg je 25 NLG kado als je voor de eerste keer opwaardeert.Op dinsdag 24 juli 2001 22:45 schreef mafiasven het volgende:
[..]
hmmz dan hebben ze bij jou een foutje gemaakt ze zouden er automatisch ook nog 15 gulden erop zetten
Wel jammer dat m-bankieren nog niet beschikbaar is.
* pven heeft de foon inmiddels ontvangen!
Die 15,- geldt alleen als je een afspraak had tussen 9 en 20 juli. Van de postbank site:
)
Dus met een afspraak na de 20ste krijg je dat niet meer. (Ik vraag me af waarom, ook de mensen die nu een foon krijgen kunnen nog niet allemaal opwaarderenHad u een bezorgafspraak tussen 9 juli en 20 juli?
In dat geval heeft u van ons bericht ontvangen dat u exclusief de mogelijkheid krijgt om uw telefoon op te waarderen via de Girofoon. Hoewel u dus nog even moet wachten met activeren, kunt u wel al bellen met uw nieuwe mobiele telefoon. Hiervoor is uw toestel inmiddels voorzien van f 15,- beltegoed*. Zo kunt u toch direct bellen, sms-berichten versturen en gebruikmaken van mobiel internet.
* Deze f 15,- ontvangt u alleen wanneer u in de bovengenoemde periode een bezorgafspraak had.
Verwijderd
Hmmm... wie zou dat nou zijn?Op dinsdag 24 juli 2001 20:27 schreef mafiasven het volgende:
[..]
die wijsheid komt van me kennis en van de bevestiging van iemand die bij telfort werkt![]()
Maar het klopt: na het unlocken van je telefoon kun je geen gebruik meer maken van m-bankieren. Nogmaals, de WAP-versie die op de telefoon staat is speciaal voor m-bankieren ontwikkeld. Als je je toestel unlocked, komt er nieuwe software op je telefoon te staan. Deze nieuwe software vervangt dus de oude en ondersteund geen m-bankieren. Als je dus je telefoon gaat unlocken moet je je dus realiseren dat het daarna NOOIT meer mogelijk is om gebruik te maken van de Postbank WAP-diensten (m-bankieren).
Hey inderdaad... had ik nog niet gelezenOp dinsdag 24 juli 2001 22:04 schreef jeroene het volgende:
[..]
Het staat trouwens ook in de Telfort handleiding. Na een jaar kan je bij Telfort een code opvragen om het toestel te unlocken: "U kunt dan geen gebruik meer maken van mobiel bankieren en de handige opwaardeerfunctie." (blz 32).
Nou ja, misschien gaat de Postbank over een tijdje ook mobiel bankieren aanbieden via andere aanbieders. Ik ga m'n telefoon toch wel proberen te unlocken denk ik, dan maar geen m-bankieren
Verwijderd
Denk het niet...Op dinsdag 24 juli 2001 23:43 schreef Mr Magic het volgende:
Nou ja, misschien gaat de Postbank over een tijdje ook mobiel bankieren aanbieden via andere aanbieders.
Succes.Op dinsdag 24 juli 2001 23:43 schreef Mr Magic het volgende:
Ik ga m'n telefoon toch wel proberen te unlocken denk ik, dan maar geen m-bankieren
Verwijderd
Misschien een domme vraag maar: waarom unlocken? Wat is er mis met Telfort? Waarom het risico lopen dat je je telefoon vern**kt?
En waarom niet eerst wachten totdat alles goed werkt bij de postbank?
Verwijderd
zoals al eerder uitgelegdOp woensdag 25 juli 2001 10:11 schreef edwinx het volgende:
Misschien een domme vraag maar: waarom unlocken? Wat is er mis met Telfort? Waarom het risico lopen dat je je telefoon vern**kt?
ik heb net weer ff postbank gebeld nou dat meisje wat ik aan de lijn kreeg bood echt 10x d'r excuses aan kreeg zelfs een beetje medelijden met haar waardoor ik zei dat ze er ook niks aan kon doen
voor de rest lag mijn telefoon nog bij het centraal depot en duurde het nog wel ff voordat die hier zou zijn.. ze kon niet zeggen wanneer maar iig 100 x excuses ja daar heb je weinig aan.. maar toch.. we w88 nu gewoon af
Kan je met een datakabel dan niet de software van de telefoon op je hd zetten. Daar iets aan veranderen zodat er geen simlock meer op zit. Daarna weer terugzetten naar telefoon. Is dit niet mogelijk op een of andere manier??Op dinsdag 24 juli 2001 23:41 schreef Sebastard het volgende:
[..]
Hmmm... wie zou dat nou zijn?
Maar het klopt: na het unlocken van je telefoon kun je geen gebruik meer maken van m-bankieren. Nogmaals, de WAP-versie die op de telefoon staat is speciaal voor m-bankieren ontwikkeld. Als je je toestel unlocked, komt er nieuwe software op je telefoon te staan. Deze nieuwe software vervangt dus de oude en ondersteund geen m-bankieren. Als je dus je telefoon gaat unlocken moet je je dus realiseren dat het daarna NOOIT meer mogelijk is om gebruik te maken van de Postbank WAP-diensten (m-bankieren).
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
Onmogelijk. Waarom niet, mag ik echt niet zeggen, i.v.m. de policy binnen Telfort en ook een aantal "m-bankieren veiligheidsredenen", maar het is echt NIET mogelijk.Op woensdag 25 juli 2001 11:32 schreef Huntor het volgende:
Kan je met een datakabel dan niet de software van de telefoon op je hd zetten. Daar iets aan veranderen zodat er geen simlock meer op zit. Daarna weer terugzetten naar telefoon. Is dit niet mogelijk op een of andere manier??
Verwijderd
lijkt me niet heOp woensdag 25 juli 2001 11:32 schreef Huntor het volgende:
[..]
Kan je met een datakabel dan niet de software van de telefoon op je hd zetten. Daar iets aan veranderen zodat er geen simlock meer op zit. Daarna weer terugzetten naar telefoon. Is dit niet mogelijk op een of andere manier??
Hm, misschien begrijp ik het niet helemaal (ben geen GSM-software expert). In de 'Postbank' Siemens M35i zit speciale software om er voor te zorgen dat je kan m-bankieren. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Er zit gelijk een optie om bij de Postbank in te loggen; de telefoon moet de opdrachten en berichten die hij terug krijgt kunnen begrijpen en dat zal 'normale' software niet standaard kunnen. Je kan immers met hyperterminal ook niet inbellen bij de Postbank en dan verwachten dat je in eens met Girotel kan werken.Onmogelijk. Waarom niet, mag ik echt niet zeggen, i.v.m. de policy binnen Telfort en ook een aantal "m-bankieren veiligheidsredenen", maar het is echt NIET mogelijk.
Voor zover ik weet zijn die simlocks er voor bedoeld dat je niet een goedkope prepaid telefoon koopt (waar je duur mee belt) en er dan een andere simkaart instopt waarmee je goedkoop kan bellen. Dat is omdat de telefoontjes gedeeltelijk gefinancieerd worden omdat men hoopt dat je veel gaat bellen etc en als je er een andere sim in stopt lopen ze die opbrengst mis en wordt er niets verdient (off-topic: ik heb al berichten gelezen dat de 5 aanbieders van mobiele telefonie in Nederland gaan kijken of niet beter kunnen stoppen met deze financiering).
Wat ik nu niet begrijp is hoe die twee aan elkaar zijn gekoppeld. Waarom zou je geen geunlockde telefoon kunnen hebben met die speciale software erop? Zolang je sim van Telfort/postbank er in zit kan je m-bankieren omdat de Postbank jouw sim herkent als behorende bij die bepaalde girorekening etc. Als je er een andere sim in stopt kan je wel bellen, maar werkt het m-bankieren niet omdat de postbank die sim niet herkend (tenzij je een andere postbank/telfort sim er in stopt natuurlijk).
Zie ik nu iets over het hoofd? Of werkt het gewoon anders?
Daarom schrijft hij ook dat je 'iets' op de software op je computer moet veranderen (om de lock er af te halen) en dan weer terug moet zetten.Op woensdag 25 juli 2001 12:20 schreef mafiasven het volgende:
lijkt me niet heomdat je dan backup maakt van je software waar de lock op zit.. haal je de lock er dan vanaf en zet je de software erop dan heb je weer de lock lijkt me
Verwijderd
PIN2 is altijd een uniek nummer, net als je PUK-code.Op woensdag 25 juli 2001 12:32 schreef jeroene het volgende:
Weet iemand wat de PIN2 is van het toestel? Ik meende ergens gelezen te hebben dat het 5678 was (in het boekje van Siemens maar dat kan ik nu nergens meer vinden). Dat is het dus niet.
Op woensdag 25 juli 2001 12:42 schreef Sebastard het volgende:
PIN2 is altijd een uniek nummer, net als je PUK-code.
In de brief van Telfort (die ik nu overigens even niet bij me heb) staat wel je PIN vermeld (en ook nog in de boekjes etc), maar niet je PIN2. Tenminste, ik kan het nergens vinden! Hoe kom ik er nu achter?
Verwijderd
dat zeg ik back up maar dat werkt niet geloof mij maarOp woensdag 25 juli 2001 12:31 schreef jeroene het volgende:
[..]
Daarom schrijft hij ook dat je 'iets' op de software op je computer moet veranderen (om de lock er af te halen) en dan weer terug moet zetten.
Verwijderd
pin2 is bij mij tenminste gewoon een zelf aangemaakte codeOp woensdag 25 juli 2001 12:45 schreef jeroene het volgende:
[..]
Je PIN is toch ook "0000" als je hem krijgt?
In de brief van Telfort (die ik nu overigens even niet bij me heb) staat wel je PIN vermeld (en ook nog in de boekjes etc), maar niet je PIN2. Tenminste, ik kan het nergens vinden! Hoe kom ik er nu achter?
Ja, ik zie de activeringscode vast wel eens verschijnen.Op dinsdag 24 juli 2001 20:23 schreef RaymondDagelet het volgende:
Ik heb m'n telefoon vorige week vrijdag al gehad maar heb nog steeds geen activeringscode.
Als je een logo laad met zo'n data kabel, komt deze dan ipv het Welkom Telfort ding te staan als je hem aanzet. En kan dit zonder problemen te krijgen met het hele simplock gebeuren?
Verder geinig phonetje hihi
-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-
Verwijderd
hmmz je bedoelt je welkomsttekst dit is iets anders dan je logo.. je welkomsttekst kun je zelf editten in het menu..Op woensdag 25 juli 2001 14:39 schreef damswer het volgende:
Als je een logo laad met zo'n data kabel, komt deze dan ipv het Welkom Telfort ding te staan als je hem aanzet. En kan dit zonder problemen te krijgen met het hele simplock gebeuren?
Ik kon dus wel opwaarderen. Heb dat gedaan in dat linkermenuutje -> Postbank -> Opwaarderen. Toen een bedrag gekozen (25, 50, 75 of 100) en mijn mcode ingevuld en klaar. Als je die activeringscode invult en daarna je mcode (die zelf bedenkt) dan MOET je wachten op een sms-je van de Postbank, anders kun je dus idd niet opwaarderen (was er ook net iets te vroeg mee, vandaar) dan krijg je dus : "Dienst niet beschikbaar".Op dinsdag 24 juli 2001 16:32 schreef edwinx het volgende:
Fault: ik heb exact hetzelfde.
Dat kan het zijn of de boel is gewoon overbelast (en dat zou me ook niks verbazen).
Zoals in vorige topic stond, kreeg je een sms als dat m-bankieren weer werkt, anders moet je maar op de site van de postbank kijken: www.postbank.nl/mobiel.
Ik vind het niet kloppen. Maandelijkse betaal ik (minstens) acht tientjes aan Telfort omdat ik een 'trouwe fan' ben en ook bij de Postbank ben ik al jarenlang 'fan', maar desondanks wil noch Telfort noch Postbank mij helpen om op mijn 6210 te kunnen m-bankieren.Op woensdag 25 juli 2001 12:43 schreef Sebastard het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad een aantal dingen over het hoofd. Maar daar mag ik me niet over uitlaten...
Waar kan ik klagen?
Verwijderd
telfortOp woensdag 25 juli 2001 15:54 schreef pven het volgende:
[..]
Ik vind het niet kloppen. Maandelijkse betaal ik (minstens) acht tientjes aan Telfort omdat ik een 'trouwe fan' ben en ook bij de Postbank ben ik al jarenlang 'fan', maar desondanks wil noch Telfort noch Postbank mij helpen om op mijn 6210 te kunnen m-bankieren.
Waar kan ik klagen?
als je helemaal aan t begin de actie gelezen had had je kunnen lezen dat het om een soort test project gaat
Verwijderd
Helaas is het om technische redenen nog niet mogelijk om te kunnen m-bankieren met een postpaid-aansluiting van Telfort. Een abonnement dus. Maar... ik weet wel dat ze er hier druk mee bezig zijn.Op woensdag 25 juli 2001 15:54 schreef pven het volgende:
Ik vind het niet kloppen. Maandelijkse betaal ik (minstens) acht tientjes aan Telfort omdat ik een 'trouwe fan' ben en ook bij de Postbank ben ik al jarenlang 'fan', maar desondanks wil noch Telfort noch Postbank mij helpen om op mijn 6210 te kunnen m-bankieren.
Waar kan ik klagen?
Klagen kun je, maar 't heeft geen zin. M-bankieren kan alleen prepaid met de SIM-kaart die jij hebt ontvangen en alleen in combinatie met de telefoon die jij hebt ontvangen.
[offtopic]
voor iedereen die nog een kabel wil kopen
http://www.planetgsm.nl/indexned.html
volgens mij de meest goedkope tot nu toe
[\offtopic]
[\offtopic]
Don't end up like al lousy Member Server !
Verwijderd
heb m ff gechecked en is idd niet duur 22,04 maar.. maar wat weet je over de kwaliteit ?Op woensdag 25 juli 2001 16:05 schreef jomme het volgende:
[offtopic]
[\offtopic]
helemaal niets helaas
ik was even op zoek naar kabeltjes en ik kwam die tegen dus...
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen waar ik me kabel nu ga kopen !!!
ik was even op zoek naar kabeltjes en ik kwam die tegen dus...
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen waar ik me kabel nu ga kopen !!!
Don't end up like al lousy Member Server !
Maar hoe heb je die dan aangemaakt? Als ik die PIN2 wil wijzigen moet ik eerst de oude pin opgeven. Maar dan moet ik die eerst wel weten, natuurlijk?!?Op woensdag 25 juli 2001 12:46 schreef mafiasven het volgende:
pin2 is bij mij tenminste gewoon een zelf aangemaakte code
Tja, daar schiet ik ook niets mee op. Ik weet ook niet of dat mijn vertrouwen wel goed doet. Ik ben altijd een beetje huiverig voor uitspraken a la "ik weet dat het goed is, maar ik vertel lekker niet waarom". In de praktijk komt het er vaak op neer dat het toch niet goed isOp woensdag 25 juli 2001 12:43 schreef Sebastard het volgende:
[unlocken en m-bankieren]
Je ziet inderdaad een aantal dingen over het hoofd. Maar daar mag ik me niet over uitlaten...
Verwijderd
hij heeft wel gelijkOp woensdag 25 juli 2001 16:23 schreef jeroene het volgende:
[..]
Tja, daar schiet ik ook niets mee op. Ik weet ook niet of dat mijn vertrouwen wel goed doet. Ik ben altijd een beetje huiverig voor uitspraken a la "ik weet dat het goed is, maar ik vertel lekker niet waarom". In de praktijk komt het er vaak op neer dat het toch niet goed is
geen idee, ik moest toen pin2 invoeren en toen deed die t gewoon kreeg niks van toets oude pin2 in ofzo..Op woensdag 25 juli 2001 16:19 schreef jeroene het volgende:
[..]
Maar hoe heb je die dan aangemaakt? Als ik die PIN2 wil wijzigen moet ik eerst de oude pin opgeven. Maar dan moet ik die eerst wel weten, natuurlijk?!?
Verwijderd
Volgens mij heb je geen pin 2 bij prepaid. Dit is volgens mij (don't shoot me if I'm wrong) alleen bij abbo's aan de orde.Op woensdag 25 juli 2001 16:19 schreef jeroene het volgende:
[..]
Maar hoe heb je die dan aangemaakt? Als ik die PIN2 wil wijzigen moet ik eerst de oude pin opgeven. Maar dan moet ik die eerst wel weten, natuurlijk?!?
Verwijderd
dat zou best kunnen op mijn telefoon prepay zit wel die pin2 maar dies alleen voor bepaalde opties niet echt belangrijk.. mijn broer heeft ook abbo en toen die nog bij ben werkte heeft die zijn pin2 daar kunnen regelen anders krijg je m d8 ik nietOp woensdag 25 juli 2001 16:35 schreef Whoppa het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen pin 2 bij prepaid. Dit is volgens mij (don't shoot me if I'm wrong) alleen bij abbo's aan de orde.
Ik snap wel dat hij gelijk heeft dat als je hem unlocked je niet meer kan m-bankieren, maar ik kan geen goede reden verzinnen waarom dat zo zou zijn. Kijk, als je geld gaat halen bij de bank heb je drie dingen nodig: een pasje, een pincode en een geldautomaat. Als je gaat m-bankieren hoeft dat toch niet anders te zijn? Pasje is de simkaart, pincode is je m-bankieren en geldautomaat is je Siemens M35i met speciale WAP-software.Op woensdag 25 juli 2001 16:28 schreef mafiasven het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk
Ik snap gewoon niet waarom je die telefoon niet zou kunnen gebruiken met een andere simkaart zonder te kunnen m-bankieren, maar dat wanneer je een andere simkaart wil gebruiken je gelijk je m-bankieren met de goede simkaart kwijt moet zijn.
Maarja, dat zal wel aan mij liggen...
Bij mij dus ook, maar toen ik wat intikte kreeg ik de melding (weet niet meer precies): "Fout: resterende pogingen 2". Daarna heb ik dus "5678" geprobeerd en nu kan ik het nog maar 1 keer proberen.geen idee, ik moest toen pin2 invoeren en toen deed die t gewoon kreeg niks van toets oude pin2 in ofzo..
Je hebt je PIN2 bijvoorbeeld nodig als je je toestel zo wil instellen dat er alleen nummers uit het telefoonboek gebeld kunnen worden. Dat heeft toch niets met prepaid of een abbonnement te maken?Op woensdag 25 juli 2001 16:35 schreef Whoppa het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen pin 2 bij prepaid. Dit is volgens mij (don't shoot me if I'm wrong) alleen bij abbo's aan de orde.
Verwijderd
Maar als je niet kunt opwaarderen kun je niet bellen toch ?Op dinsdag 24 juli 2001 10:56 schreef edwinx het volgende:
p.s. dus activeren kan wel, opwaarderen nog niet.
En je moet opwaarderen via dat m-bankieren om die 300 piek niet te hoeven betalen toch ?
Verwijderd
En misschien gaat dat juist wel via de provider, dat weet ik ook niet, maar als je het nou zeker wilt weten dan moet je ff contact opnemen met je provider.Op woensdag 25 juli 2001 17:05 schreef jeroene het volgende:
[..]
Je hebt je PIN2 bijvoorbeeld nodig als je je toestel zo wil instellen dat er alleen nummers uit het telefoonboek gebeld kunnen worden. Dat heeft toch niets met prepaid of een abbonnement te maken?