AP met login ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
Goedemiddag,

Op de camping heb ik gratis WiFi echter moet ik elke keer akkoord gaan met de voorwaarden als ik verbinding wil maken. Ik vindt dit heel hinderlijk. In hotels etc werkt dit net zo.

Nu weet ik dat er AP's zijn die dit wel ondersteunen, je maakt verbinding met je AP, kiest het juiste netwerk, gaat akkoord met de voorwaarden en klaar ben je. Je kan dan je eigen WiFI netwerk opzetten zonder elke keer te moeten inloggen.

Maand of 2 geleden heb ik al een model uitgezocht die dit heeft maar ik kan dit nergens meer terug vinden.

Wie o wie kan mij verder helpen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Alle reacties

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Met de juiste zoekterm moet je wel iets terug kunnen vinden, denk aan travel router/camping router/hotel router. Een redelijk recent topic:

Ervaringen met travel routers met geavanceerde opties

Eerst het probleem, dan de oplossing

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:24

talin

ES-MA

Toppe schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:47:
Goedemiddag,

Op de camping heb ik gratis WiFi echter moet ik elke keer akkoord gaan met de voorwaarden als ik verbinding wil maken. Ik vindt dit heel hinderlijk. In hotels etc werkt dit net zo.

Nu weet ik dat er AP's zijn die dit wel ondersteunen, je maakt verbinding met je AP, kiest het juiste netwerk, gaat akkoord met de voorwaarden en klaar ben je. Je kan dan je eigen WiFI netwerk opzetten zonder elke keer te moeten inloggen.

Maand of 2 geleden heb ik al een model uitgezocht die dit heeft maar ik kan dit nergens meer terug vinden.

Wie o wie kan mij verder helpen?
dat heeft met de instellingen te maken van de wifi van de beheerder.
guest policy staat dan op x aantal uur of dagen.
gaat om het aantal IP adressen wat uitgegeven kan worden.
je hebt maar een bepaald aantal wat uitgegeven kan worden.
als een gast maar 24 uur aanwezig is wil je niet dat een IP adres voor een gast 2 weken gereserveerd word want dan is het aantal IP adressen een keer op voor de rest van de gasten.
dus lease tot verbreken of Max 4 uur o.i.d. is dan in te stellen.

daar kan je als gast niks aan doen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
lier schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:59:
Met de juiste zoekterm moet je wel iets terug kunnen vinden, denk aan travel router/camping router/hotel router. Een redelijk recent topic:

Ervaringen met travel routers met geavanceerde opties
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik kom niet veel tegen over een AP met login via http in een hotel ofzo... Of doet elk AP dit?
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:15:
[...]

dat heeft met de instellingen te maken van de wifi van de beheerder.
guest policy staat dan op x aantal uur of dagen.
gaat om het aantal IP adressen wat uitgegeven kan worden.
je hebt maar een bepaald aantal wat uitgegeven kan worden.
als een gast maar 24 uur aanwezig is wil je niet dat een IP adres voor een gast 2 weken gereserveerd word want dan is het aantal IP adressen een keer op voor de rest van de gasten.
dus lease tot verbreken of Max 4 uur o.i.d. is dan in te stellen.

daar kan je als gast niks aan doen.
Maar dat is hier niet van toepassing, ik schakel nog wel eens de WiFi uit als het even niet werkt of als ik wat wilt testen, om dan elke keer opnieuw akkoord te gaan met die voorwaarden is geen doen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wil je misschien een eigen AP bedraad aansluiten? Dan zou het werken wat je schetst...

Ben bang dat @talin's verhaal geldt als je alles via WiFi wilt gaan doen...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• talin

talin

ES-MA

Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Maar dat is hier niet van toepassing, ik schakel nog wel eens de WiFi uit als het even niet werkt of als ik wat wilt testen, om dan elke keer opnieuw akkoord te gaan met die voorwaarden is geen doen.
nogmaals dan moet je bij de beheerder van het netwerk zijn.
ik heb diverse van deze Guest netwerken aangelegd en het is allemaal afhankelijk van de settings die men er op gezet hebben.

ja het kan dus zijn dat bij elke verbroken verbinding je gehele "profiel" word weggegooid en je een nieuwe verbinding moet opzetten.
er zijn ook mogelijkheden om deze voor x aantal tijd vast te houden.
zoals thuis, je hebt 1 wifi die connect zonder een lease time en de volgende keer dat je binnen wandelt connect deze automatisch.
maar in een omgeving van meerdere mensen ( of zoals een hotel 100den mensen ) zijn er niet genoeg IP adressen voor handen en wil je in actieve verbindingen weer vrij geven voor nieuwe apparaten.

ik heb zelfs wel eens een Guest verbinding moeten maken voor een klant die zei, ze mogen alles en moeten alleen de voorwaarden accepteren ( landing pagina ) en dan mogen ze zolang verbonden blijven als ze willen, met enige uitleg zoals hierboven zag men toch in dat dit averechts ging werken met het uitdelen van adressen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:27:
[...]

nogmaals dan moet je bij de beheerder van het netwerk zijn.
ik heb diverse van deze Guest netwerken aangelegd en het is allemaal afhankelijk van de settings die men er op gezet hebben.

ja het kan dus zijn dat bij elke verbroken verbinding je gehele "profiel" word weggegooid en je een nieuwe verbinding moet opzetten.
er zijn ook mogelijkheden om deze voor x aantal tijd vast te houden.
zoals thuis, je hebt 1 wifi die connect zonder een lease time en de volgende keer dat je binnen wandelt connect deze automatisch.
maar in een omgeving van meerdere mensen ( of zoals een hotel 100den mensen ) zijn er niet genoeg IP adressen voor handen en wil je in actieve verbindingen weer vrij geven voor nieuwe apparaten.

ik heb zelfs wel eens een Guest verbinding moeten maken voor een klant die zei, ze mogen alles en moeten alleen de voorwaarden accepteren ( landing pagina ) en dan mogen ze zolang verbonden blijven als ze willen, met enige uitleg zoals hierboven zag men toch in dat dit averechts ging werken met het uitdelen van adressen.
Waarom zou ik beheerder moeten zijn van het bestaande netwerk? Ik wil een AP die die 'landings' pagina ondersteund zodat ik akkoord kan gaan met die voorwaarden.

Alles betreft IP adressen etc is hier niet van toepassing, het is een SSID per veld met een eigen reeks IP adressen

• talin

talin

ES-MA

Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Waarom zou ik beheerder moeten zijn van het bestaande netwerk? Ik wil een AP die die 'landings' pagina ondersteund zodat ik akkoord kan gaan met die voorwaarden.

Alles betreft IP adressen etc is hier niet van toepassing, het is een SSID per veld met een eigen reeks IP adressen
even voor mijn beeldvorming: je wil een eigen AP meenemen die je kan "aansluiten" op een bestaand wifi en zo weer je eigen netwerk kan maken?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:35:
[...]

even voor mijn beeldvorming: je wil een eigen AP meenemen die je kan "aansluiten" op een bestaand wifi en zo weer je eigen netwerk kan maken?
Klopt, en de AP blijft ook altijd daar staan, gaat niet mee naar huis en staat altijd aan (tenzij stroomstoring of iets)...

• talin

talin

ES-MA

Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Klopt, en de AP blijft ook altijd daar staan, gaat niet mee naar huis en staat altijd aan (tenzij stroomstoring of iets)...
dan blijf je nog steeds met de settings zitten die de beheerder van het wifi heeft ingesteld waarop je wil connecten.
als deze er in gezet heeft dat je de voorwaarden moet accepteren is er geen Acces point ( bij mijn weten ) die dat voor je kan doen.
en zou ( mijn mening ) het een domme beheerder zijn die dat toe staat:
- een lease van meer dan 24 uur
- een wifi acces point van een 3de ( jij dus ) weer een netwerk laat opbouwen met als DNS van 1 van zijn acces points.

waarom? omdat je het hele wifi guest netwerk onderuit zou kunnen trekken, met alle apparaten die je dan weer zou kunnen aansluiten zoveel verkeer genereert dat allemaal over dat acces point moet en daar zijn die dingen niet voor gemaakt.

zie het als: een waterleiding in 1 huis.
jij gaat opeens op 1 aansluiting van de kraan met een aansluiting buisje van 5mm een verdeler aansluiten waar je weer 15 slangen aan gaat hangen die je constant open zet om 15 zwembaden te vullen.
dat ga je merken in de rest van het huis qua waterdruk en die 5 mm is niet voor niets een 5mm aansluiting want die is nooit bedacht om weer een verdeler op aan te sluiten.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
Wellicht is de Engenius Hotspot extender een optie is.
pricewatch: EnGenius ENS202EXT-EzHOTSPOT

Deze kan verbinding maken met het netwerk van de camping en jij kunt je eigen privé netwerkje opzetten.
Echter kan het zomaar zijn dat de camping beheerder ook een hard-time-out heeft. Dus dat alle clients om de xxx tijd worden gedropt en opnieuw verbinding moeten maken. Dan kan het zomaar zijn dat je ook je eigen accespoint opnieuw verbinding moet laten maken. Tevens wordt jouw eigen accespoint gezien als een client. Dit betekend dat stel de camping geeft 3Mbit uit per client dan moet jij dat zelf ook weer verdelen met al je apparaten.

Tevens kan ik mij voorstellen dat als de camping beheerder ten alle tijden jouw accespoint online ziet je misschien ook een bezoekje kunt verwachten. Immers bij de campings waar ik ook dergelijke netwerken heb mogen bouwen kreeg ik altijd de vraag van de camping eigenaar hoe hij kan zien of een gast zelf routers/accespoint mee neemt en probeert te gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door NL_Scratch op 04-02-2019 11:50 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:44:
[...]

dan blijf je nog steeds met de settings zitten die de beheerder van het wifi heeft ingesteld waarop je wil connecten.
als deze er in gezet heeft dat je de voorwaarden moet accepteren is er geen Acces point ( bij mijn weten ) die dat voor je kan doen.
en zou ( mijn mening ) het een domme beheerder zijn die dat toe staat:
- een lease van meer dan 24 uur
- een wifi acces point van een 3de ( jij dus ) weer een netwerk laat opbouwen met als DNS van 1 van zijn acces points.

waarom? omdat je het hele wifi guest netwerk onderuit zou kunnen trekken, met alle apparaten die je dan weer zou kunnen aansluiten zoveel verkeer genereert dat allemaal over dat acces point moet en daar zijn die dingen niet voor gemaakt.

zie het als: een waterleiding in 1 huis.
jij gaat opeens op 1 aansluiting van de kraan met een aansluiting buisje van 5mm een verdeler aansluiten waar je weer 15 slangen aan gaat hangen die je constant open zet om 15 zwembaden te vullen.
dat ga je merken in de rest van het huis qua waterdruk en die 5 mm is niet voor niets een 5mm aansluiting want die is nooit bedacht om weer een verdeler op aan te sluiten.
Deze moet het kunnen: https://www.wifishop.nl/d...bJ6O1p4O6OphoCkHwQAvD_BwE

Is echter flink aan de prijs. Ik kom straks met 5 apparaten die WiFi ondersteunen (2x iPhone, 2x MacBook 1x Apple TV) dus daar wordt het netwerk sowieso niet beter op.

Nee, ik ga niet zitten downloaden ofzo. Hooguit eens Netflix in de avond en wat werken/programmeren overdag...

@NL_Scratch klopt, echter snap ik die zorgen nooit zo helemaal tenslotte blijft de bandbreedte het zelfde en kan ik nooit om de beperkingen heen die een eigenaar er op zet.

Ik zou me als eigenaar toch meer zorgen maken over de Airfryer die straks aan staat :D

Het betreft hier een seizoensplek van 1 April tot 1 Oktober :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 04-02-2019 11:54 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Is echter flink aan de prijs. Ik kom straks met 5 apparaten die WiFi ondersteunen (2x iPhone, 2x MacBook 1x Apple TV) dus daar wordt het netwerk sowieso niet beter op.

Nee, ik ga niet zitten downloaden ofzo. Hooguit eens Netflix in de avond en wat werken/programmeren overdag...

@NL_Scratch klopt, echter snap ik die zorgen nooit zo helemaal tenslotte blijft de bandbreedte het zelfde en kan ik nooit om de beperkingen heen die een eigenaar er op zet.

Ik zou me als eigenaar toch meer zorgen maken over de Airfryer die straks aan staat :D

Kijk, er is du al een nieuwere versie.
Zelf heb ik ook in Frankrijk het oude type wel is gebruikt. Opzich werkt het wel prima, maar het kan dus zijn dat je ook het accespoint zo nu en dan opnieuw moet laten aanmelden op het camping netwerk. Ik zou zeggen, probeer het is :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
NL_Scratch schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Kijk, er is du al een nieuwere versie.
Zelf heb ik ook in Frankrijk het oude type wel is gebruikt. Opzich werkt het wel prima, maar het kan dus zijn dat je ook het accespoint zo nu en dan opnieuw moet laten aanmelden op het camping netwerk. Ik zou zeggen, probeer het is :)
Ja, denk dat ik dat maar eens moet doen. Kan alleen pas in April, had graag wat voorwerk willen doen

• talin

talin

ES-MA

Toppe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]

even wat reviews van dat ding gelezen en dat zou een oplossing moeten zijn.
let wel op de Rekeying van het netwerk.
een beetje beheerder zet dat aan op zo'n netwerk, dan word er speciaal gekeken of er apparaten zoals bovenstaande zijn aangesloten en blokkeert deze op mac adres.
de eerste keer werkt alles perfect maar zodra er een Rekey plaatsvind kan je er geen geen verbinding mee maken.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
(jarig!)
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:21:
[...]

even wat reviews van dat ding gelezen en dat zou een oplossing moeten zijn.
let wel op de Rekeying van het netwerk.
een beetje beheerder zet dat aan op zo'n netwerk, dan word er speciaal gekeken of er apparaten zoals bovenstaande zijn aangesloten en blokkeert deze op mac adres.
de eerste keer werkt alles perfect maar zodra er een Rekey plaatsvind kan je er geen geen verbinding mee maken.
Ben benieuwd hoe en wat, ik ga er niet vanuit dat het een technisch hoogstandje is hoor :o

Pagina: 1