We hebben eigenlijk altijd in de winter veel last van ophopend water aan de binnenkant van onze ruiten.
Maar als ik op internet zoek is één van de oplossingen HR++ glas. Nou en daar is het bij ons vreemd:
We hebben al HR++ glas.
Huis uit 2003, volledig voorzien van HR++ glas.
Mechanische ventilatie staat altijd aan, nu moet ik wel zeggen dat de ventilatieroosters niet altijd open staan, het koelt dan erg snel af, is de reden daarvoor. Als ze dicht blijven is het om de paar dagen verwarmen van het huis voldoende (met dit weer). Om een beetje op temperatuur te blijven.
Als we ze open zetten wordt het snel 19 graden en lager.
Ik heb wat temperatuursensoren hangen die ook luchtvochtigheid meten.
Foto van het probleem:

Temp sensoren en die van buienradar erbij:

Wat mij opvalt is de hoge luchtvochtigheid buiten. Werkt ventileren dan niet averechts?
Ik heb nu als test alle roosters openstaan, maar er gebeurt nog weinig met luchtvochtigheid.
Tevens ventilatie op stand 2 gezet...
Maar als ik op internet zoek is één van de oplossingen HR++ glas. Nou en daar is het bij ons vreemd:
We hebben al HR++ glas.
Huis uit 2003, volledig voorzien van HR++ glas.
Mechanische ventilatie staat altijd aan, nu moet ik wel zeggen dat de ventilatieroosters niet altijd open staan, het koelt dan erg snel af, is de reden daarvoor. Als ze dicht blijven is het om de paar dagen verwarmen van het huis voldoende (met dit weer). Om een beetje op temperatuur te blijven.
Als we ze open zetten wordt het snel 19 graden en lager.
Ik heb wat temperatuursensoren hangen die ook luchtvochtigheid meten.
Foto van het probleem:

Temp sensoren en die van buienradar erbij:

Wat mij opvalt is de hoge luchtvochtigheid buiten. Werkt ventileren dan niet averechts?
Ik heb nu als test alle roosters openstaan, maar er gebeurt nog weinig met luchtvochtigheid.
Tevens ventilatie op stand 2 gezet...