GSuite email alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik zakelijk GSuite. Hiervan gebruik ik alleen de e-mail functionaliteit, drive functies heb ik via mijn synology.

Protonmail vind ik een mooi alternatief maar helaas hebben die geen SMTP service. Voor enkele webapplicaties heb ik een SMTP service nodig om e-mails te kunnen sturen. ( facturen / betalings herinneringen).

Office365 lijkt me geen goed alternatief wat betreft data mining. Dan kan ik net zo goed bij GSuite blijven.

Ik zou ook mijn synology kunnen gebruiken, maar ik ben bang dat de meeste e-mail die ik verstuur dan in de spambox terecht zal komen.

TransIP is misschien een optie maar ik vind de webmail erg knullig. Op dit moment gebruik ik namelijk geen mail client maar de webversie van GSuite.

Wat is jullie ervaring met andere mailproviders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Je zou het ook op kunnen splitsen, via services als Mailjet kan je los SMTP regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je op je eigen @domeinnaam.nl wil blijven mailen?
Google eens op: Gratis SMTP-server'... en een hele waslijst aan mogelijkheden.
Denk dat er veel spam vlaggetjes worden gegeven aan mails afkomstig van deze gratis tools

[ Voor 65% gewijzigd door peteroff op 02-02-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:47
Zoho?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
peteroff schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:34:
Ik neem aan dat je op je eigen @domeinnaam.nl wil blijven mailen?
Ja dat is inderdaad de bedoeling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Timo002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Ja dat is inderdaad de bedoeling!
Heb je een VPS bij Transip? -> kosteloos gebruik maken van onze eigen mailservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Dat heb ik, interessant om eens naar te kijken. Hoewel ik er niet zo heel erg fan van ben om zelf e-mail te hosten. Ik betaal er liever iets voor zodat iemand anders de ellende van mailhosting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Timo002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Hoewel ik er niet zo heel erg fan van ben om zelf e-mail te hosten.
Dat snap ik daar heb je inderdaad de geweldige service van GSuite, 365 enz voor...

Hier is nog een draadje met een soortgelijke vraag: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1760645

[ Voor 25% gewijzigd door peteroff op 02-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Wel eens gezien, nooit echt in verdiept. Zoho is geen data mining company zoals Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
peteroff schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:49:
[...]

Dat snap ik daar heb je inderdaad de geweldige service van GSuite, 365 enz voor...

Hier is nog een draadje met een soortgelijke vraag: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1760645
Tnx, zal ik eens doornemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:35
https://www.fastmail.com/

Ik gebruik nu fastmail een aantal jaar, en erg tevreden mee. Ze hebben een goede webmail client, slimmigheidjes met IMAP wachtwoorden en een redelijke android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:34
Twee jaar Zoho gebruikt en toch redelijk wat instabiliteit en bugs gevonden, mails waarvan ik dacht dat ze gearchiveerd waren maar toen blijkbaar verwijderd. Er zit wel vooruitgang in maar ik ben er toch vanaf gestapt.

Heb hun nieuwe Android apps niet geprobeerd maar de eerste waren ook net niet je van het. Slome synchronisatie, calender notificaties niet offline, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Fastmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:08
@Timo002,
Ik stuur en ontvang ook e-mails via mijn NAS en dat werkt prima. Als je een zakelijk IP Adres hebt, zal deze niet zo snel op een zwarte lijst staan. Je kunt dat dus zeker proberen. Op de NAS heb je als webmail cliënt Roundcube.

Als je een zakelijk IP hebt, laat dan je ReverseDNS wijzigen naar iets dat je NAS gaat gebruiken als “hostname”. Bijv Office.domeinnaam.nl.

[ Voor 23% gewijzigd door king006 op 03-02-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Misschien is Soverin iets voor je?
Ik heb er geen ervaring mee, ben zelf ook op zoek, lees daarom dit draadje aandachtig mee ;)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien is Mailfence wat voor jou?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

ProtonMail heeft toch well IMAP/SMTP support? Je moet alleen wel een betalend gebruiker zijn?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Trinsec schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:42:
ProtonMail heeft toch well IMAP/SMTP support? Je moet alleen wel een betalend gebruiker zijn?
Nee, dat hebben ze helaas niet. Als je via je eigen mail cliënt wilt e-mailen(outlook, Apple mail) moet je protonBridge installeren. Die ontvangt de mail, decodeert ze en zet ze door naar je mail cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@king006 Ik heb geen zakelijk IP, maar mijn IP is in de laatste 6 jaar 1x gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:08
Timo002 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:45:
@king006 Ik heb geen zakelijk IP, maar mijn IP is in de laatste 6 jaar 1x gewijzigd.
Dan wil het nog wel voor problemen zorgen en is dit geen goed alternatief. Bepaalde bedrijven en instellingen gebruiken de diensten van Trend Micro waar particuliere IP Adressen altijd op staan en niet vanaf mogen ivm dynamic IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:39
Timo002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:46:
[...]

Dat heb ik, interessant om eens naar te kijken. Hoewel ik er niet zo heel erg fan van ben om zelf e-mail te hosten. Ik betaal er liever iets voor zodat iemand anders de ellende van mailhosting heeft.
Dat biedt TransIP ook aan: https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar zit je probleem in bij de betaalde Gsuite en Office 365 omgevingen. Je roept data mining, maar wat bedoel je ermee en waar bazeer je dit op. Volgens de voorwaarden is dat echt uitgesloten, dus ben ik benieuwd. Persoonlijk loopt mijn email verkeer via de hosting provider waar ook mijn domein loopt.
Ik zou het inderdaad zeker niet zelf gaan hosten of je moet de expertise hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Frogmen op 03-02-2019 16:24 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
@Timo002 Toch lijkt mij deze interessant: https://www.transip.nl/vps/zorgeloos-mailen/. Je stelt eenvoudig postfix in, en zorgt dat je email direct word ontvangen in bijv een gratis gmail (pop3 downloaden&verwijderen). In gmail kun je dan vervolgens weer uitgaand mailen via de TLS relay (transip) van je eigen domein... Zo voorkom je dat mail op jouw vps blijft staan, en het kost je dan geen extra abonnement. Vervolgens stel je geen mta in voor het versturen op je vps (scheelt weer een paar poorten openzetten) , en je applicaties die wel mail gaan versturen stel je in via TLS.

Zoals hieronder @begintmeta kun je dan id ook gmail links laten en een ander inbox/cloud storage/mailclient/outlook.. gebruiken om de mail verder aftenhandelen.

[ Voor 36% gewijzigd door peteroff op 03-02-2019 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IMHO is https://mailbox.org/ best interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:03
Timo002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:26:
Op dit moment gebruik ik zakelijk GSuite. Hiervan gebruik ik alleen de e-mail functionaliteit, drive functies heb ik via mijn synology.
Waarom zou je dan veranderen?
Office365 lijkt me geen goed alternatief wat betreft data mining.
Welke data mining? Je moet consumenten niet met zakelijk vergelijken.
Dan kan ik net zo goed bij GSuite blijven.
Goede mogelijkheid.

Maar waarom zou je willen overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik heb al jaren mijn eigen domein. Mail gebeurt op mijn eigen server thuis. Ontvangen rechtstreeks, en uitgaand via relay naar de mailserver van de hostingpartij van mijn domein. Die plakt er ook nog een DKIM aan.

Uitgaand via relay, omdat ik een "dynamisch" Ziggo IP heb. Bovendien is poort 25 uitgaand geblokkeerd bij Ziggo. Dus een kleine omweg gemaakt. Maar het werkt prima, en ik blijf in elk geval ver weg bij allerlei grote Amerikaanse partijen die al dan niet stiekum aan datamining doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45
Zit al jaren bij Zoho.eu, zeer tevreden mee. Helaas heeft het gratis programma geen IMAP/SMTP meer, en dan zou ik naar mailbox kijken. Evt Migadu icm mailgun als het gratis moet.

[ Voor 60% gewijzigd door Brent op 04-02-2019 10:45 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
valkenier schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:33:
Ik heb al jaren mijn eigen domein. Mail gebeurt op mijn eigen server thuis. Ontvangen rechtstreeks, en uitgaand via relay naar de mailserver van de hostingpartij van mijn domein.....
Wat gebeurd er met de toegestuurde mail ten tijde van een storing (je internet verbinding valt weg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
peteroff schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Wat gebeurd er met de toegestuurde mail ten tijde van een storing (je internet verbinding valt weg)?
Ik heb bijvoorbeeld een vps als secundaire MX, als mijn hoofdserver weer bereikbaar is, wordt het daarheen gedumpt. Heb je zoiets niet, kan het natuurlijk inderdaad ertoe leiden dat mmails je niet zullen bereiken. Natuurlijk niet optimaal als het echt veilig moet, omdat de VPS niet volledig door mij kan worden gecontroleerd... maar goed...

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 04-02-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Volgens mij houdt de emailserver van de verzender de email dan nog even vast om later nog eens te proberen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Raven schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Volgens mij houdt de emailserver van de verzender de email dan nog even vast om later nog eens te proberen.
Dat is afhankelijk van het ingestelde beleid voor die server, doorgaans gaat dat inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
@begintmeta
valkenier schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:33:
Ik heb al jaren mijn eigen domein. Mail gebeurt op mijn eigen server thuis. Ontvangen rechtstreeks, en uitgaand via relay naar de mailserver van de hostingpartij van mijn domein. Die plakt er ook nog een DKIM aan.

Uitgaand via relay, omdat ik een "dynamisch" Ziggo IP heb. Bovendien is poort 25 uitgaand geblokkeerd bij Ziggo. Dus een kleine omweg gemaakt.
Op jouw domein staat 1 van je mx records gelinkt naar ip adres van Ziggo? Hoe verloopt PTR/rDNS?

Dus met een Synology; wat TS al heeft, ben je eigenlijk al klaar. Je knupt er een MailPlus server op. Ip adres wijzigt bijna nooit aldus timo002 (...mijn IP is in de laatste 6 jaar 1x gewijzigd) Je volgt een deel van deze procedure: https://www.transip.nl/vps/zorgeloos-mailen/ om een relay te verkrijgen (DNS settings) en installeert op vps uiteindelijk helemaal niks extra's, of gebruikt hem voor mx2 backup. Zie soorgelijke oplossing @valkenier (y)

Wat hier vaker is aangegeven (en dat heeft TS) ...een goed werkende Gsuite oplossing _/-\o_ En heeft waarschijnlijk geen zin om te gaan spelen met zijn nas of vps. Zo hoog zijn de kosten ook weer niet en negatieve discussie over data mining bij Gsuite is volgens de voorwaarde uitgeloten.

[ Voor 20% gewijzigd door peteroff op 05-02-2019 06:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
[...]

Goede vraag, mijn hoster heeft een "fallback-mail". Die staat in de MX records als 2e server. Deze houdt de mail (geloof ik tot max een week) vast tot mijn server weer available is, en stuurt ze dan alsnog.

Overigens geloof ik dat mailservers het sowieso niet onmiddelijk opgeven als een ontvangende partij even niet beschikbaar is.

Mijn ziggo IP is gekoppeld aan een dynu.com url, middels ddclient. In de mx-records wordt hier naar toe verwezen. Voor het ontvangen van mail is recursive DNS/PTR niet zo interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door valkenier op 04-02-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
Gebruik al een tijdje mailbox maar zit te kijken naar Mailfence, aangezien mailbox geen fatsoenlijke 2FA aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
GrooV schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:24:
Gebruik al een tijdje mailbox maar zit te kijken naar Mailfence, aangezien mailbox geen fatsoenlijke 2FA aanbiedt
Wat is het probleem met de 2FA van mailbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
begintmeta schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:43:
[...]

Ik zie het probleem ook niet echt: je hebt tenslotte een PIN én een OTP nodig. Ze bieden zelfs Yubikey ondersteuning aan.

Andere suggestie, maar dan van Nederlandse bodem: www.soverin.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Rolfie Misschien moet ik mijn aluminium hoedje afzetten hoor. Maar ik wil gewoon minder afhankelijk zijn van Google.

Daarnaast bied GSuite 100 functies waarvan ik er 1 gebruik, en omdat ze met die andere 99 functies zo druk zijn is het tarief ook nog eens omhoog gegaan.

Waarom ik dus wil overstappen, voornamelijk omdat ik minder met diensten van Google wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Heeft mailbox ook SMTP? Zie het zo niet op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Niet online
Timo002 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Heeft mailbox ook SMTP? Zie het zo niet op de website staan.
Ja -> https://userforum-en.mailbox.org/knowledge-base/article/setup-other-e-mail-clients-manually

[ Voor 59% gewijzigd door peteroff op 05-02-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 07:58
begintmeta schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:43:
[...]

codeclap schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Ik zie het probleem ook niet echt: je hebt tenslotte een PIN én een OTP nodig. Ze bieden zelfs Yubikey ondersteuning aan.

Andere suggestie, maar dan van Nederlandse bodem: www.soverin.net
2FA is in mijn ogen Wachtwoord + OTP en eventueel app specifieke wachtwoorden, bij mailbox is het 4 digit PIN + OTP en je kan alleen aangeven of je de website wil beveiligen met OTP. Je moet dan met je algemene wachtwoord inloggen op je clients en op mailbox.org moet je inloggen met die pin + otp. Ook ondersteund Mailbox.org meerdere OTP devices wat ook weer tegen mijn visie van 2FA ingaat

Ik wil gewoon de zelfde implementatie als het halve internet heeft, Wachtwoord + TOTP op 1 device en app specifieke wachtwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Appspecifieke wachtwoorden/sleutels zijn IMHO zeker een zinvolle toevoeging. Een wachtwoord ipv een 4-cijferige pin is uiteraard ook in principe beter. Als je op een niet-vertrouwd device in hebt gelogd moet je beide sowiso asap weer veranderen.

Behalve mailfence is runbox dan misschien ook nog een optie, en wellicht zijn er nog andere aanbieders die een wat gebruikelijkere opzet bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 06-02-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Ik heb het hier geloof ik nog niet voorbij zien komen: That One Privacy Guy heeft een overzicht van mail aanbieders met hun kenmerken.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

hp-got schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:33:
Ik heb het hier geloof ik nog niet voorbij zien komen: That One Privacy Guy heeft een overzicht van mail aanbieders met hun kenmerken.
Ik dacht dat dit alleen gratis varianten waren en bij lang niet alle kun je je eigen domein gebruiken.
In deze discussie dus vrij nutteloos.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

True schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:39:
[...]

Ik dacht dat dit alleen gratis varianten waren [...]
Je hebt de link blijkbaar niet bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:34

Jeoh

blaat

Lees een hoop posts met alternatieven, weinig antwoorden op de vraag. Google biedt gewoon SMTP services aan: https://support.google.com/a/answer/176600
Dus de noodzaak om over te stappen is er ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Nog niet genoemd hier maar met oogpunt op privacy (waar @Timo002 om vraagt volgens mij) is Tutanota https://tutanota.com/ ook nog nog een goed alternatief. Je kan bij de zakelijke variant je eigen domein gebruiken. En privé is echt privé bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

hp-got schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Je hebt de link blijkbaar niet bekeken?
Wijs mij eens op een betaalde mailprovider dan? Ik heb een aantal voor mij onbekende nu door Google gegooid, maar ik vind geen eentje waar hij duidt op een betaalde en tevens een waar je gebruik kunt maken van je eigen domein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
True schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:39:
...
Ik dacht dat dit alleen gratis varianten waren en bij lang niet alle kun je je eigen domein gebruiken.
In deze discussie dus vrij nutteloos.
Is best een nuttige link hoor, je kan eens kijken, met mijn behoeften kom ik echter toch alleen uit op de aanbieders die hier al genoemd zijn... Maar zolang zelf hosten voor mij nog niet te belastend is, blijf ik dat maar doen.
True schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:45:
...

Wijs mij eens op een betaalde mailprovider dan? Ik heb een aantal voor mij onbekende nu door Google gegooid, maar ik vind geen eentje waar hij duidt op een betaalde en tevens een waar je gebruik kunt maken van je eigen domein.
35 van de 48 op de site genoemde providers bieden volgens de tabel aangepastdomeinmogelijkheden, daarvan hebben 27 (van AtMail ... Unspyable) een minimale prijs ≥ 0,01

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 06-02-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

begintmeta schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:49:
[...]

Is best een nuttige link hoor, je kan eens kijken, met mijn behoeften kom ik echter toch alleen uit op de aanbieders die hier al genoemd zijn... Maar zolang zelf hosten voor mij nog niet te belastend is, blijf ik dat maar doen.

[...]

35 van de 48 op de site genoemde providers bieden volgens de tabel aangepastdomeinmogelijkheden, daarvan hebben 27 (van AtMail ... Unspyable) een minimale prijs ≥ 0,01
Goed punt, dat is ook een beetje mijn fout. Ik weet dat ik amper wat uit die tabellen kan halen omdat het niet duidelijk is en heb daarom in het verleden ook die VPN sheet gedownload om beter te bekijken. Dit had ik ook moeten doen met de mail lijst.
Ik vraag mij wel af waarom Office365 er niet tussen staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

Rmg

True schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:45:
[...]

https://thatoneprivacysite.net/email-comparison-chart/

Daar en dan specifiek de kolommen "PRICING" (3 stuks) en "AVAILABILITY Custom Domain"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Wat betreft Protonmail, ze hebben wel een (betaalde) smtp en imap "bridge".
Dat is gewoon wat software wat je kan installeren en die kan je gebruiken om gewoon clients als outlook te gebruiken met Protonmail.
Mogelijk kan je hier wat mee. Mogelijk ook niet.

https://protonmail.com/bridge/

Als je applicaties die mailen op enig niveau mission critical zijn weet ik niet of ik dit zou gebruiken maar voor het beetje gebruik dat ik er mee had werkte dat gewoon soepel.

Edit:

Verder ben ik niet persé bij Protonmail vanwege de privacy overigens. Zolang je mailt naar non-protonmail adressen lijkt me je privacywinst behoorlijk marginaal.
Of je er nou echt heel veel wijzer van wordt dat je mail in Europa staat als je gewoon evengoed de hele planeet nog mailtjes stuurt en vice versa betwijfel ik ten zeerste.

Google (en Microsoft 365 ook niet trouwens, tenzij je naar GoDaddy wil...) support gewoon nog steeds niet het gebruik van eigen domeinen als particulier en Protonmail is hier mijns inziens gewoon super sterk in. Ik heb er echter nog nooit iets tegenaan proberen te automatiseren.

[ Voor 45% gewijzigd door Koffiebarbaar op 08-02-2019 16:35 ]

Pagina: 1