Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DJI Mavic 2 Pro & Zoom] Informatie en discussie

Pagina: 1
Acties:

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:46

[DJI Mavic 2 Pro en Dji Mavic 2 Zoom] informatie en discussie deel 1

Dit topic is bedoeld om zowel de DJI Mavic 2 Pro als de Zoom te bespreken.

De Mavic 2 modellen zijn de nieuwste paradepaardjes van DJI en lijken op het eerste gezicht erg veel op elkaar. Zo zijn beide drones voorzien van de nieuwste DJI technologieën zoals 360 graden obstacle avoidance en ActiveTrack 2.0. De 360 graden obstacle avoidance functie zorgt er bijvoorbeeld voor dat obstakels rondom de drones waargenomen worden waardoor de drones slimmer en veiliger vliegen. Dankzij ActiveTrack 2.0 volgen de quadcopters je beter dan ooit.

Camera's
Het grootste verschil tussen beide drones zit 'm in de camera.

DJI Mavic 2 Pro
De DJI Mavic 2 Pro heeft een 20-megapixelcamera die DJI samen met het vooraanstaande merk Hasselblad ontwikkelde. Deze Zweedse camerafabrikant heeft de camera uitgerust met een 1”-sensor en een 28mm f/2.8 - f/11-lens. De grotere sensor is een voordeel ten opzichte van de Mavic 2 Zoom omdat dit betere beelden oplevert als het wat donkerder is.

Levendige kleuren
Uniek is dat de camera van de DJI Mavic 2 Pro het mogelijk maakt in te stellen hoeveel licht de sensor op neemt, wat handig is voor professionele luchtopnames. Daarnaast ondersteunt de Mavic 2 Pro ook 10-bit video met High Dynamic Range (HDR), in het formaat hybrid log gamma. Dit vertaalt zich naar levendigere kleuren waardoor je met name ook tijdens de nabewerking het maximale uit je beelden haalt.

DJI Mavic 2 Zoom
De DJI Mavic 2 Zoom heeft een 12-megapixelcamera en deze is gemaakt door DJI zelf. Het unieke aan deze uitvoering schuilt 'm -zoals de naam al doet vermoeden- in de zoomfunctie. De lens heeft een diafragma van f/2.8 op 24mm en f3.8 op 34mm. Wat kleiner dan bij de Mavic 2 Pro, maar deze lens zorgt voor een aantal bijzondere mogelijkheden.

Dolly Zoom
Een mooie exclusieve functie van de DJI Mavic 2 Zoom is de Dolly Zoom Quickshot-modus. Met dit effect -waarbij de drone achteruit vliegt terwijl de camera tegelijkertijd inzoomt- krijgen je beelden een surrealistisch en filmachtig effect. Niet voor niets is dit één van de favoriete effecten van filmregisseur Michael Bay, bekend van zijn visueel indrukwekkende actiefilms. De Mavic 2 Zoom kan daarnaast negen foto's aan elkaar plakken om met de Super Resolution-functie 48-megapixelfoto's te vormen in megaformaat.

Veilige afstand
Het belangrijkste voordeel aan de Zoom functie blijft echter de multi-inzetbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan het in beeld brengen van een voetbalwedstrijd. Zonder zoomfunctie moet je erg dichtbij vliegen om acties goed in beeld te brengen, wat vaak ook niet erg veilig is voor zowel je drone als andere mensen. Met de Zoom kun je vanaf een veilige afstand filmen, terwijl je de mooiste acties van dichtbij kunt vastleggen.

Hyperlapse
In tegenstelling tot zijn voorganger is de Mavic 2 uitgerust met een 'Hyperlapse'-functie waardoor het maken van een professionele 'timelapse' nu ook vanuit de lucht mogelijk is. Via een simpele druk op de knop heeft u toegang tot vier verschillende Hyperlapse-modussen:
• Free
• Circle
• CourseLock
• Waypoint

Sensoren
De Mavic 2 is DJI's eerste drone met sensoren aan iedere zijde van het apparaat. Dankzij de sensoren kunnen obstakels aan alle kanten van de drone worden gedetecteerd, dus ook aan de boven- en achterkant.

ActiveTrack 2.0
De Mavic 2 drone kan een bewegend object (bijvoorbeeld een persoon of voertuig) automatisch volgen. Dankzij de verbeterde ActiveTrack 2.0-technologie volgt de Mavic 2 een object beter dan ooit te voren. Hierdoor kan de drone op hoge snelheid een object volgen en maakt de drone zelfs voorspellingen van de route die het te volgen object aflegt.

QuickShots
Dankzij de zogenaamde 'Quickshots' is het maken van professionele opnames ook voor beginners kinderspel. Met een simpele druk op de knop kunt u de Mavic 2 drone prachtige luchtopnames laten maken:
• Point of Interest 2.0
• Waypoint
• Asteroid
• Boomerang
• DollyZoom (Zoom)

Super Resolution
De Mavic 2 Zoom heeft een nieuwe Super Resolution functie. Met deze functies kun je foto's maken met een resolutie van 48 megapixels. De intelligente zoomcamera combineert 9 afzonderlijke foto's tot één zeer gedetailleerde foto.

Panoramas
De Mavic 2 biedt vier verschillende Panorama-modussen:
• Sphere
• 180 graden
• Horizontal
• Vertical

HDR foto's
De Mavic 2 ondersteunt ook het maken van HDR-foto's, een verbeterde techniek die een reeks foto's combineert voor een grotere beeldhelderheid en het voorkomen van ongewenste kunstmatige effecten.

HyperLight
Via de HyperLight-functie worden opnames aanzienlijk verbeterd in situaties met weinig licht.

OcuSync 2.0
Via OcuSync 2.0 kan de Mavic 2 drone draadloos de camerabeelden in 1080p streamen tot een afstand van 8 kilometer. OcuSync 2.0 maakt gebruik van transmissie via 2.4GHz en 5.8GHz frequenties. Afhankelijk van de signaalsterkte en omgevingsfactoren kiest OcuSync 2.0 automatisch het beste signaal.

GPS
De DJI Mavic 2 is voorzien van Global Positioning System (GPS) technologie. Dankzij GPS kan de drone exacte terugkeren naar zijn vertrekpunt. Met een druk op de knop zal de drone automatisch landen op de plek waar de quadcopter opsteeg.

Accu
DJI Mavic 2 wordt gevoed door een oplaadbare 3850mAh 15.4V accu. De accu is uitgevoerd in een zogenaamd cartridge-ontwerp waardoor de accu eenvoudig is te verwisselen zonder draden of connectoren te hoeven te verbinden.

Vliegtijd
Een volle accu resulteert in een maximale vliegtijd van maar liefst 31 minuten.

Welke drone past het beste bij jou?

Technische Specificaties
• Afmetingen (uitgeklapt): 322 × 242 × 84 mm
• Afmetingen (ingeklapt): 214 × 91 × 84 mm
• Afmetingen (diagonaal): 354 mm
• Gewicht: Pro: 907 gram / Zoom: 905 gram.
• Kleur: Grijs

Vliegsnelheid
DJI Mavic 2 Zoom is uitgevoerd in een vernieuwd gestroomlijnd design waardoor de drone in 'Sport Mode' snelheden kan halen tot wel 72 km per uur.

Bereik
Bereik controller: Pro: 8000m / Zoom: 5000m.
Maximale vlieghoogte: 6000m.

Accu
Capaciteit 3850 mAh
Voltage 15.4 V
Vliegtijd op 1 accu: maximaal 31 minuten

GPS
- GPS / GLONASS

Afstandsbediening:
Frequentie: 2.400-2.483 GHz, 5.725-5.850 GHz
Accu 3950mAh
Aansluitingen: Lightning, Micro USB(Type-B),USB(Type-C)

Gimbal
De Mavic 2 drone is voorzien van een 3-assige gimbal. Een gimbal zorgt ervoor de camera altijd in dezelfde positie blijft hangen, ook al beweegt de drone door verplaatsing of de wind.

LED verlichting
De heldere LED-verlichting zorgt er niet alleen voor dat de drone altijd duidelijk zichtbaar is, maar creëert ook een schitterende visuele ervaring. Vanwege het feit dat de LED-verlichting naar beneden straalt kan de landing extra nauwkeurig worden uitgevoerd.
Huidige prijzen
Nederland:
€1449.00 voor DJI Mavic 2 Pro met afstandsbediening

€1249.00 voor DJI Mavic 2 Zoom met afstandbediening.

• T.E
Er was nog geen topic over de Mavic 2 serie. Nu ik in het bezit ben van een Mavic 2 Zoom en het momenteel kloteweer is heb ik tijd om dit topic aan te maken. Ik zal de beschrijving hier en daar nog aanpassen komende week.

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 14:01
wat een dood topic is dit!

Ik ben sinds 2 dagen overgestapt naar de mavic pro 2 nadat ik 2 jaar lang naar volle tevredenheid de mavic 1 heb gebruikt.

Ik besloot in een bos de active tracking te testen. Blijkbaar pakken de sensoren niet alles op want hij maakte een flinke smakkerd. Gelukkig corrigeerde hij snel en was slechts 1 propellor kapot;

Verder echt ontzettend tevreden over de hasselblad camera!

Gonadan wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:24 (0%)
Reden: Taalgebruik

hier

• Wonkbonko
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:04
Aardig goede aanbieding op bol.com!:

pricewatch: DJI Mavic 2 Pro - Grijs

Ben benieuwd of het geen foutje is, iig besteld! :D

Edit:
https://ibb.co/F7wM1FG

Na bestelling met creditcard kreeg ik maar geen bevestiging. Nu blijkt waarom:
https://ibb.co/37L56RF

:( :(

Wonkbonko wijzigde deze reactie 21-03-2019 10:40 (26%)

• T.E
@StevenzeN Hmm ik zou dit niet eens aandurven met mij mavic :)

@Wonkbonko het proberen waard. Nog iets van gehoord?

• Wonkbonko
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:04
T.E schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:56:
@StevenzeN Hmm ik zou dit niet eens aandurven met mij mavic :)

@Wonkbonko het proberen waard. Nog iets van gehoord?
Nee, ze hadden me betaling geaccepteerd maar ik kreeg het geld weer terug. Bol.com gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen. Overigens gebeurde het dit weekend weer, binnen een aantal uur was de verkoper ook verdwenen van bol.com. Lijkt eerder op malafide verkopers, maar op internet valt er niks over te vinden.

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Jammer dat het hier zo stil is :).

Ik ben zelf verbaasd dat mijn zoom 899 gram is, en dus net onder de nieuwe EU regels valt. Hebben jullie de pro/zoom op een eigen weegschaal gehad? Hoe zwaar is deze?

• SpeedingWilly
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 18:41
Alleen maakt dat niet uit. Er wordt uitgegaan van de info van de fabrikant. Dus volgens de regels weegt jouw zoom 905 gram.

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:05:
Alleen maakt dat niet uit. Er wordt uitgegaan van de info van de fabrikant. Dus volgens de regels weegt jouw zoom 905 gram.
Vroeg me dat ook nog af, heb je een bron?

Edit: heb zelf eens de de indeling bekeken, en het is mij onduidelijk welk gewicht wordt aangehouden. Als ik kan laten zien dat het gewicht max 899 is lijkt mij dat een lastige juridische kwestie.

Yordi- wijzigde deze reactie 21-04-2019 14:48 (26%)

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:56

jd1987

cliquefotografie.nl

@Yordi- Het MTOM gewicht aangegeven door de fabrikant is leidend. Je kan dus ook niet wat gewicht van je drone afschuren. MTOM van de Zoom is inderdaad 905 gram

https://www.dji.com/nl/mobile/mavic-2/info

Artikel over aankomende EU regels

https://www.dronewatch.nl...nederland-gaat-betekenen/

jd1987 wijzigde deze reactie 21-04-2019 16:17 (29%)

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True