Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

[DJI Mavic 2 Pro en Dji Mavic 2 Zoom] informatie en discussie deel 1

Dit topic is bedoeld om zowel de DJI Mavic 2 Pro als de Zoom te bespreken.

De Mavic 2 modellen zijn de nieuwste paradepaardjes van DJI en lijken op het eerste gezicht erg veel op elkaar. Zo zijn beide drones voorzien van de nieuwste DJI technologieën zoals 360 graden obstacle avoidance en ActiveTrack 2.0. De 360 graden obstacle avoidance functie zorgt er bijvoorbeeld voor dat obstakels rondom de drones waargenomen worden waardoor de drones slimmer en veiliger vliegen. Dankzij ActiveTrack 2.0 volgen de quadcopters je beter dan ooit.

Camera's
Het grootste verschil tussen beide drones zit 'm in de camera.
Afbeeldingslocatie: https://www.drones.nl/media/wysiwyg/images/1538580845-1535038066-dji-mavic-2-pro-vs-zoom-drone.jpg

DJI Mavic 2 Pro
De DJI Mavic 2 Pro heeft een 20-megapixelcamera die DJI samen met het vooraanstaande merk Hasselblad ontwikkelde. Deze Zweedse camerafabrikant heeft de camera uitgerust met een 1”-sensor en een 28mm f/2.8 - f/11-lens. De grotere sensor is een voordeel ten opzichte van de Mavic 2 Zoom omdat dit betere beelden oplevert als het wat donkerder is.

Levendige kleuren
Uniek is dat de camera van de DJI Mavic 2 Pro het mogelijk maakt in te stellen hoeveel licht de sensor op neemt, wat handig is voor professionele luchtopnames. Daarnaast ondersteunt de Mavic 2 Pro ook 10-bit video met High Dynamic Range (HDR), in het formaat hybrid log gamma. Dit vertaalt zich naar levendigere kleuren waardoor je met name ook tijdens de nabewerking het maximale uit je beelden haalt.

DJI Mavic 2 Zoom
De DJI Mavic 2 Zoom heeft een 12-megapixelcamera en deze is gemaakt door DJI zelf. Het unieke aan deze uitvoering schuilt 'm -zoals de naam al doet vermoeden- in de zoomfunctie. De lens heeft een diafragma van f/2.8 op 24mm en f3.8 op 34mm. Wat kleiner dan bij de Mavic 2 Pro, maar deze lens zorgt voor een aantal bijzondere mogelijkheden.
Afbeeldingslocatie: https://www.drones.nl/media/wysiwyg/images/1538648351-mavic-2-zoom-pro-drones-dji-2018-2.jpg

Dolly Zoom
Een mooie exclusieve functie van de DJI Mavic 2 Zoom is de Dolly Zoom Quickshot-modus. Met dit effect -waarbij de drone achteruit vliegt terwijl de camera tegelijkertijd inzoomt- krijgen je beelden een surrealistisch en filmachtig effect. Niet voor niets is dit één van de favoriete effecten van filmregisseur Michael Bay, bekend van zijn visueel indrukwekkende actiefilms. De Mavic 2 Zoom kan daarnaast negen foto's aan elkaar plakken om met de Super Resolution-functie 48-megapixelfoto's te vormen in megaformaat.

Veilige afstand
Het belangrijkste voordeel aan de Zoom functie blijft echter de multi-inzetbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan het in beeld brengen van een voetbalwedstrijd. Zonder zoomfunctie moet je erg dichtbij vliegen om acties goed in beeld te brengen, wat vaak ook niet erg veilig is voor zowel je drone als andere mensen. Met de Zoom kun je vanaf een veilige afstand filmen, terwijl je de mooiste acties van dichtbij kunt vastleggen.

Hyperlapse
In tegenstelling tot zijn voorganger is de Mavic 2 uitgerust met een 'Hyperlapse'-functie waardoor het maken van een professionele 'timelapse' nu ook vanuit de lucht mogelijk is. Via een simpele druk op de knop heeft u toegang tot vier verschillende Hyperlapse-modussen:
• Free
• Circle
• CourseLock
• Waypoint

Sensoren
De Mavic 2 is DJI's eerste drone met sensoren aan iedere zijde van het apparaat. Dankzij de sensoren kunnen obstakels aan alle kanten van de drone worden gedetecteerd, dus ook aan de boven- en achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-portable-4k-camera-drone-active-track.jpg

ActiveTrack 2.0
De Mavic 2 drone kan een bewegend object (bijvoorbeeld een persoon of voertuig) automatisch volgen. Dankzij de verbeterde ActiveTrack 2.0-technologie volgt de Mavic 2 een object beter dan ooit te voren. Hierdoor kan de drone op hoge snelheid een object volgen en maakt de drone zelfs voorspellingen van de route die het te volgen object aflegt.

QuickShots
Dankzij de zogenaamde 'Quickshots' is het maken van professionele opnames ook voor beginners kinderspel. Met een simpele druk op de knop kunt u de Mavic 2 drone prachtige luchtopnames laten maken:
• Point of Interest 2.0
• Waypoint
• Asteroid
• Boomerang
• DollyZoom (Zoom)

Super Resolution
De Mavic 2 Zoom heeft een nieuwe Super Resolution functie. Met deze functies kun je foto's maken met een resolutie van 48 megapixels. De intelligente zoomcamera combineert 9 afzonderlijke foto's tot één zeer gedetailleerde foto.
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-super-resolution-photo.jpg

Panoramas
De Mavic 2 biedt vier verschillende Panorama-modussen:
• Sphere
• 180 graden
• Horizontal
• Vertical

HDR foto's
De Mavic 2 ondersteunt ook het maken van HDR-foto's, een verbeterde techniek die een reeks foto's combineert voor een grotere beeldhelderheid en het voorkomen van ongewenste kunstmatige effecten.
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-pro-4k-camera-drone-hyperlight.jpg

HyperLight
Via de HyperLight-functie worden opnames aanzienlijk verbeterd in situaties met weinig licht.

OcuSync 2.0
Via OcuSync 2.0 kan de Mavic 2 drone draadloos de camerabeelden in 1080p streamen tot een afstand van 8 kilometer. OcuSync 2.0 maakt gebruik van transmissie via 2.4GHz en 5.8GHz frequenties. Afhankelijk van de signaalsterkte en omgevingsfactoren kiest OcuSync 2.0 automatisch het beste signaal.

GPS
De DJI Mavic 2 is voorzien van Global Positioning System (GPS) technologie. Dankzij GPS kan de drone exacte terugkeren naar zijn vertrekpunt. Met een druk op de knop zal de drone automatisch landen op de plek waar de quadcopter opsteeg.

Accu
DJI Mavic 2 wordt gevoed door een oplaadbare 3850mAh 15.4V accu. De accu is uitgevoerd in een zogenaamd cartridge-ontwerp waardoor de accu eenvoudig is te verwisselen zonder draden of connectoren te hoeven te verbinden.

Vliegtijd
Een volle accu resulteert in een maximale vliegtijd van maar liefst 31 minuten.

Welke drone past het beste bij jou?

Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-portable-4k-camera-drone-top-above.jpg
Technische Specificaties
• Afmetingen (uitgeklapt): 322 × 242 × 84 mm
• Afmetingen (ingeklapt): 214 × 91 × 84 mm
• Afmetingen (diagonaal): 354 mm
• Gewicht: Pro: 907 gram / Zoom: 905 gram.
• Kleur: Grijs
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-foldable-4k-camera-drone.jpg
Vliegsnelheid
DJI Mavic 2 Zoom is uitgevoerd in een vernieuwd gestroomlijnd design waardoor de drone in 'Sport Mode' snelheden kan halen tot wel 72 km per uur.

Bereik
Bereik controller: Pro: 8000m / Zoom: 5000m.
Maximale vlieghoogte: 6000m.
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-4k-camera-remote-controller.jpg

Accu
Capaciteit 3850 mAh
Voltage 15.4 V
Vliegtijd op 1 accu: maximaal 31 minuten

GPS
- GPS / GLONASS

Afstandsbediening:
Frequentie: 2.400-2.483 GHz, 5.725-5.850 GHz
Accu 3950mAh
Aansluitingen: Lightning, Micro USB(Type-B),USB(Type-C)

Gimbal
De Mavic 2 drone is voorzien van een 3-assige gimbal. Een gimbal zorgt ervoor de camera altijd in dezelfde positie blijft hangen, ook al beweegt de drone door verplaatsing of de wind.

LED verlichting
De heldere LED-verlichting zorgt er niet alleen voor dat de drone altijd duidelijk zichtbaar is, maar creëert ook een schitterende visuele ervaring. Vanwege het feit dat de LED-verlichting naar beneden straalt kan de landing extra nauwkeurig worden uitgevoerd.
Huidige prijzen
Nederland:
€1449.00 voor DJI Mavic 2 Pro met afstandsbediening

€1249.00 voor DJI Mavic 2 Zoom met afstandbediening.
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/media/wysiwyg/products/drones/dji-mavic-2/zoom/dji-mavic-2-zoom-4k-camera-drone-set.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
Er was nog geen topic over de Mavic 2 serie. Nu ik in het bezit ben van een Mavic 2 Zoom en het momenteel kloteweer is heb ik tijd om dit topic aan te maken. Ik zal de beschrijving hier en daar nog aanpassen komende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
wat een dood topic is dit!

Ik ben sinds 2 dagen overgestapt naar de mavic pro 2 nadat ik 2 jaar lang naar volle tevredenheid de mavic 1 heb gebruikt.

Ik besloot in een bos de active tracking te testen. Blijkbaar pakken de sensoren niet alles op want hij maakte een flinke smakkerd. Gelukkig corrigeerde hij snel en was slechts 1 propellor kapot;

Verder echt ontzettend tevreden over de hasselblad camera!

[ Voor 0% gewijzigd door Gonadan op 21-03-2019 10:24 . Reden: Taalgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 09:40
Aardig goede aanbieding op bol.com!:

pricewatch: DJI Mavic 2 Pro - Grijs

Ben benieuwd of het geen foutje is, iig besteld! :D

Edit:
https://ibb.co/F7wM1FG

Na bestelling met creditcard kreeg ik maar geen bevestiging. Nu blijkt waarom:
https://ibb.co/37L56RF

:( :(

[ Voor 26% gewijzigd door Wonkbonko op 21-03-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
@StevenzeN Hmm ik zou dit niet eens aandurven met mij mavic :)

@Wonkbonko het proberen waard. Nog iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
T.E schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:56:
@StevenzeN Hmm ik zou dit niet eens aandurven met mij mavic :)

@Wonkbonko het proberen waard. Nog iets van gehoord?
Nee, ze hadden me betaling geaccepteerd maar ik kreeg het geld weer terug. Bol.com gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen. Overigens gebeurde het dit weekend weer, binnen een aantal uur was de verkoper ook verdwenen van bol.com. Lijkt eerder op malafide verkopers, maar op internet valt er niks over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Jammer dat het hier zo stil is :).

Ik ben zelf verbaasd dat mijn zoom 899 gram is, en dus net onder de nieuwe EU regels valt. Hebben jullie de pro/zoom op een eigen weegschaal gehad? Hoe zwaar is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Alleen maakt dat niet uit. Er wordt uitgegaan van de info van de fabrikant. Dus volgens de regels weegt jouw zoom 905 gram.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:05:
Alleen maakt dat niet uit. Er wordt uitgegaan van de info van de fabrikant. Dus volgens de regels weegt jouw zoom 905 gram.
Vroeg me dat ook nog af, heb je een bron?

Edit: heb zelf eens de de indeling bekeken, en het is mij onduidelijk welk gewicht wordt aangehouden. Als ik kan laten zien dat het gewicht max 899 is lijkt mij dat een lastige juridische kwestie.

[ Voor 26% gewijzigd door Yordi- op 21-04-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@Yordi- Het MTOM gewicht aangegeven door de fabrikant is leidend. Je kan dus ook niet wat gewicht van je drone afschuren. MTOM van de Zoom is inderdaad 905 gram

https://www.dji.com/nl/mobile/mavic-2/info

Artikel over aankomende EU regels

https://www.dronewatch.nl...nederland-gaat-betekenen/

[ Voor 29% gewijzigd door jd1987 op 21-04-2019 16:17 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:28
ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen mijn broertje heeft vorige week een DJI Mavic 2 pro gekocht. de beelden die hij opneemt zien er opzich mooi uit echter zijn de beelden niet vloeiend het ziet er uit als of ze soms vertraagt en daarna versnelt worden afgespeelt.

nu is de vraag dus heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

filmpje is met de standaard instellingen zoals de drone geleverd word opgenomen (ook met andere instellingen blijft tot nu toe het probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Zo te zien loopt er ergens een buffetje vol. Heb je een voldoende snelle SD-kaart erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Meester_J schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:26:
Zo te zien loopt er ergens een buffetje vol. Heb je een voldoende snelle SD-kaart erin zitten?
deze sd kaart zit er in

PNY Elite 128GB microSDXC - Class 10/UHS-I (U3) - 100 MB/s Read - 90 MB/s Write

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:03
StevenzeN schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:09:
wat een dood topic is dit!

Ik ben sinds 2 dagen overgestapt naar de mavic pro 2 nadat ik 2 jaar lang naar volle tevredenheid de mavic 1 heb gebruikt.

Ik besloot in een bos de active tracking te testen. Blijkbaar pakken de sensoren niet alles op want hij maakte een flinke smakkerd. Gelukkig corrigeerde hij snel en was slechts 1 propellor kapot;

[YouTube: DJI MAVIC PRO 2 CRASH | Active tracking]

Verder echt ontzettend tevreden over de hasselblad camera!
Laat je altijd je remote achter als je active track gebruikt? Hoe wil je dan in geval van nood de active track pauzeren/afbreken? Niet echt slim. Nu moest je helemaal teruglopen naar je remote om 'm veilig te laten landen. Wees zuinig op je spullen man. Voor dat je het weet is ie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
hjvg schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:43:
[...]

deze sd kaart zit er in

PNY Elite 128GB microSDXC - Class 10/UHS-I (U3) - 100 MB/s Read - 90 MB/s Write
https://forum.dji.com/thread-165896-1-1.html

Gelukkig kosten die kaartjes niet zoveel meer. Ik zou je toch adviseren om een van de "supported" kaartjes erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Meester_J schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:56:
[...]

https://forum.dji.com/thread-165896-1-1.html

Gelukkig kosten die kaartjes niet zoveel meer. Ik zou je toch adviseren om een van de "supported" kaartjes erin te stoppen.
yup hebben er nu een Sandisk 128GB Extreme Pro microSDXC (v30) in gedaan en het ziet er nu een stuk beter uit

hier een test filmje met de nieuwe sd kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
hjvg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:32:
[...]

yup hebben er nu een Sandisk 128GB Extreme Pro microSDXC (v30) in gedaan en het ziet er nu een stuk beter uit

hier een test filmje met de nieuwe sd kaart [YouTube: DJI 0006 test met v30 kaart]
Dat is al beter ja. Bedankt voor de terugkoppeling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
hjvg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:32:
[...]

hier een test filmje met de nieuwe sd kaart [YouTube: DJI 0006 test met v30 kaart]
Ik heb vandaag dezelfde SD kaart gekocht maar bij mij werkt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ViperTim schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Ik heb vandaag dezelfde SD kaart gekocht maar bij mij werkt die niet.
je hebt deze gekocht?
pricewatch: Sandisk Extreme Pro

en je neemt wel op op de sd kaart en niet op de telefoon/intern geheugen?

want wij hebben helemaal geen haperingen meer gezien sinds de nieuwe sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Even een vraagje, ik heb inmiddels een DJI Mavic 2 zoom en maak er zo af en toe gebruik van.

Samen gekocht met mijn vader, en hij houd er van om allerlei prulia erbij te kopen.

Enfin, inmiddels hebben we een setje extra lenzen. Maar waar dienen deze voor?

Ik wil de drone meenemen naar colombia, zullen die lenzen bijv. kunnen helpen tegen schittering van de zee?

Groet,

Misha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Wonkbonko schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:47:
Even een vraagje, ik heb inmiddels een DJI Mavic 2 zoom en maak er zo af en toe gebruik van.

Samen gekocht met mijn vader, en hij houd er van om allerlei prulia erbij te kopen.

Enfin, inmiddels hebben we een setje extra lenzen. Maar waar dienen deze voor?

Ik wil de drone meenemen naar colombia, zullen die lenzen bijv. kunnen helpen tegen schittering van de zee?

Groet,

Misha
Ik denk dat je filters bedoelt ipv van lenzen? Het ligt er een beetje aan wat voor filters hij gekocht heeft. Zijn het ND filters? Of een combi van ND/Polarisatie? De ND filters zelf zullen niet heel veel schittering voorkomen maar zorgt er wel voor dat je bij fel (zon)licht een stuk beter kan filmen en/of fotograferen. De combi ND/PL zal voor hetzelfde zorgen maar ook voor minder schitteringen van bijvoorbeeld de zee. Ik raad het in ieder geval wel aan om mee te nemen.

Check trouwens ook even de wetgeving van Colombia met drones, ik hoor verschillende verhalen hierover.
Je kan dat makkelijk hier checken -> https://uavcoach.com/drone-laws-in-colombia/

[ Voor 8% gewijzigd door cunodb op 16-07-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Weinig mensen die de 2 Pro/Zoom hebben geloof ik! Rustig topic hier.

Ik heb mijn Mavic 2 Pro goed kunnen testen gedurende een roadtrip door Noorwegen. Ik had een nieuw setje ND filters gekocht welke ik 's nachts vergeten ben van de Mavic af te halen, vandaar dat het wel erg donker wordt tegen het einde. Desondanks erg tevreden over de prestaties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik gebruik de Pro hier! :-)

Net filmpje. Deed je het volgen van de auto handmatig of op follow mode? Net jammer dat hij niet gelijk met de auto loopt.. Voor de rest ziet het er goed uit! :)
StevenzeN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:33:
Weinig mensen die de 2 Pro/Zoom hebben geloof ik! Rustig topic hier.

Ik heb mijn Mavic 2 Pro goed kunnen testen gedurende een roadtrip door Noorwegen. Ik had een nieuw setje ND filters gekocht welke ik 's nachts vergeten ben van de Mavic af te halen, vandaar dat het wel erg donker wordt tegen het einde. Desondanks erg tevreden over de prestaties:

[YouTube: Preikestolen Sunrise - Norway - Mavic Pro 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
cunodb schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:59:
Ik gebruik de Pro hier! :-)

Net filmpje. Deed je het volgen van de auto handmatig of op follow mode? Net jammer dat hij niet gelijk met de auto loopt.. Voor de rest ziet het er goed uit! :)

[...]
Handmatig! Was moeilijk om de auto en de drone op één snelheid te houden. Ik heb de follow mode niet meer gebruikt sinds ik meerdere filmpjes heb gezien waaruit bleek dat je de follow mode niet kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 16:20
Hallo allemaal, heb net een mavic pro 2 aangeschaft, maar ik zoek nog een goede tas/case waar mijn spullen veilig in kunnen. Ik zag tassen van dji en pgytech, maar die zijn redelijk prijzig. Welke tas hebben jullie of hebben jullie ervaring mee? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Ik zou de originele DJI koffer kopen (de DJI Mavic 2 Protector Case). Misschien niet de goedkoopste maar erg doordacht en alles past er prima in. De DJI smart controller past er ook in (of de originele controller). Ik heb de koffer, en ben er erg tevreden mee.

Mijn Mavic 2 Pro spullen + drone zitten 99% van de tijd in deze koffer. Ik zou er de PGYTECH Mavic 2 Mini Carrying Case bij kopen en een case voor de controller. Als je op reis gaat of als alles erg compact moet zijn kun je de drone in de PGYTECH Mavic 2 Mini Carrying Case stoppen en de controller in een losse case. Dan neemt het allemaal zeer weinig ruimte in en past het in een (kleine) rugzak of koffer.

[ Voor 70% gewijzigd door SpeedingWilly op 27-08-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-09 22:08
Ik zou ook erg graag een Mavic 2 aankopen voor oa de maand dat ik in november in nieuw zeeland zit.
Puur recreationeel, en om de teentjes te dippen in dergelijk cinematografie.
Alleen zou ik er hier in België verder weinig mee kunnen door de (voorlopig nog) strikte wetgeving.

Dus ik ben nog aan het twijfelen. In NZ moet je toch ook voor elke natuurpark aparte vergunningen vragen aan €40/stuk.

Ik zou wel voor de zoom gaan dan, ik denk dat ik daar als relatieve beginner meer aan zal hebben dan de pro.

Denken jullie dat, met de komende regels in gedachten, DJI een "aangepaste" versie zou uitbrengen die officiëel net onder de 900gr ligt? Soort van Mavic V2.1 zeg maar.

[ Voor 16% gewijzigd door Pana op 27-08-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Ik zou gewoon de DJI Mavic 2 zoom/pro kopen, omdat:
  1. Dit op het moment gewoon 1 van de beste drones is die je kunt kopen
  2. De verwachting is dat DJI voorlopig geen nieuwe aangepaste versie van de Mavic 2 gaat uitbrengen. Waarschijnlijk eerder een opvolger van de Spark/Air/Phantom
  3. Door de aankomende EU regels fabrikanten vanaf juli 2020 aan aanvullende eisen moeten voldoen voordat ze drones in de EU (met CE keurmerk) mogen uitbrengen. Deze aanvullende eisen zijn nog niet helemaal duidelijk, en de verwachting is dat het nog wel eventjes duurt voordat er een nieuwe (DJI) drone komt die klaar is voor de EU regels
  4. De eisen die gelden voor gewichtscategorie 250-900 gram zijn niet veel soepeler dan de eisen voor gewichtscategorie 900gram-4kg. Dus veel maakt het niet uit wat mij betreft. Onder de 900 gram moet de drone zelf aan iets minder eisen voldoen (niet heel spannend) en je mag als piloot met een drone onder de 900 gram dichter bij mensen vliegen. Een goede consumentendrone lichter dan 250 gram met 4K mogelijkheid en OccuSync 2, dat zou pas een revolutie zijn!
Gewoon kopen die Mavic 2! Er geldt trouwens een overgangsregeling voor drones die niet aan de nieuwe EU regels voldoen van 2 jaar. Dus je kunt iig doorvliegen tot juli 2022 met oudere drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
cunodb schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat je filters bedoelt ipv van lenzen? Het ligt er een beetje aan wat voor filters hij gekocht heeft. Zijn het ND filters? Of een combi van ND/Polarisatie? De ND filters zelf zullen niet heel veel schittering voorkomen maar zorgt er wel voor dat je bij fel (zon)licht een stuk beter kan filmen en/of fotograferen. De combi ND/PL zal voor hetzelfde zorgen maar ook voor minder schitteringen van bijvoorbeeld de zee. Ik raad het in ieder geval wel aan om mee te nemen.

Check trouwens ook even de wetgeving van Colombia met drones, ik hoor verschillende verhalen hierover.
Je kan dat makkelijk hier checken -> https://uavcoach.com/drone-laws-in-colombia/
Nog bedankt voor je antwoord :), uiteindelijk de filters niet kunnen gebruiken want de originele zit er echt veel te strak op. Inmiddels op Ali een tangetje besteld die zou moeten helpen.

In Colombia heb ik veelvuldig de drone kunnen gebruiken, nergens problemen gehad wanneer ik de drone gebruikte. Er is wel officiële regelgeving maar lokaal wordt daar niks van aangetrokken:
- Salento (in 1 park mocht het niet, daar ook niet gebruikt).
- Guatape (agent gevraagd of het mocht)
- Tayrona
- Minca
- San Blas eilanden (Panama)

Wel balen dat de filters niet werkte want ik had verschillende shots die automatisch te donker zijn opgenomen omdat er veel zon+zee weerkaatsing was. Als ik tijd heb om te monteren zal ik hier nog wel een compilatie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,

Wat is nu ongeveer de range voor de europese modellen?
Ik zou graag de Pro 2 willen aanschaffen, maar lees diverse verhalen over de range van 500m tot 4km..

Ik wil hem vooral in buitengebieden gebruiken (boeren landschap) en in waterrijke gebieden (polders etc).
Verder wil ik hem op vakantie gebruiken, en over berglandschap vliegen (Oostenrijk/Zwitserland).
Alles in direct line of sight, weinig tot geen obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat de range uitstekend is. In de door jouw geschetste situatie ga je gemakkelijk 3km halen tot inderdaad wel 4km.

Op dit moment is er geen (DJI) Drone die een betere range heeft dan de Mavic 2.

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-10-2019 18:48 ]

• SpeedingWilly
  • Nu online
Ik heb mijn ervaringen met de Mavic 2 Pro en de Smart Controller ge-updated.

Ik heb wat Active Track 2.0 ervaringen toegevoegd en mijn ervaringen na een half jaar gebruik van de Smart Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand een beetje wat de nieuwe Europese regels nu gaan inhouden voor de Mavic Pro 2? Als de maximale impact bij een val uit de lucht <80J is dan zou hij nog onder klasse C1 vallen waardoor je net wat minder hoeft te doen qua online tests om een certificering te krijgen om hem legaal te vliegen, en waardoor je niet op minimaal 30 meter horizontale afstand van mensen hoeft te blijven (wat best veel is, en sommige opnames heel moeilijk maakt).

Zo nee (impact => 80J) dan is hij 5 gram te zwaar :+

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-01-2020 00:10 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:08:
Weet iemand een beetje wat de nieuwe Europese regels nu gaan inhouden voor de Mavic Pro 2? Als de maximale impact bij een val uit de lucht <80J is dan zou hij nog onder klasse C1 vallen waardoor je net wat minder hoeft te doen qua online tests om een certificering te krijgen om hem legaal te vliegen, en waardoor je niet op minimaal 30 meter horizontale afstand van mensen hoeft te blijven (wat best veel is, en sommige opnames heel moeilijk maakt).

Zo nee (impact => 80J) dan is hij 5 gram te zwaar :+
Gewicht is leidend, dus valt in categorie 900 gram tot 4 kilo.

Als je een serieuze drone wilt vliegen (>250 gram) dan is het gewoon registratie en online tests. Die paar extra vragen maken dan ook niets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SpeedingWilly schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Gewicht is leidend, dus valt in categorie 900 gram tot 4 kilo.

Als je een serieuze drone wilt vliegen (>250 gram) dan is het gewoon registratie en online tests. Die paar extra vragen maken dan ook niets meer uit.
Heb je een bron voor dat het leidend is? Hoe het nu genoteerd staat lijkt of-of te zijn.
Verder heb ik geen idee wat die extra vragen precies inhouden (maar de wetgever wellicht ook nog niet :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Dat is toch duidelijk. Drone valt in de categorie 900 gram tot 4 kg. Dat de inpact en onder de 80J valt is niet belangrijk.

Er zijn ook eisen aan de geluidsproductie. De Mavic 2 is erg stil en valt waarschijnlijk ook in een lagere categorie voor geluidsproductie, maar dat houd niet in dat dat alle regels dan soepeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
Kan me niet voorstellen dat men heel streng erop gaat controleren, zowel uiteindelijk eigen schuld dikke bult natuurlijk.

Ik heb af en toe 'cache of phone is full' errors, waardoor het beeld wegvalt of schokkerig is op de telefoon/tablet. Hebben andere mensen hier ook last van en wat is de oplossing ervoor (verwijderen van apps/legen van de cache? ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Cache kun je automatisch laten cyclen, dan hoef je niets weg te gooien. Wel natuurlijk genoeg vrije ruimte nodig om mee te beginnen. Als je weinig diskspace hebt dan doen telefoons een beetje rot vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik zit er aan te denken om een Mavic 2 Zoom te kopen. Omdat deze een grotere groothoek heeft dan de Pro en omdat men blijkbaar de beeldkwaliteit beter vindt, ondanks de grotere sensor in de Pro? Gebaseerd op verschillende reviews en mensen die van Pro naar Zoom switchen vanwege beeldkwaliteit.

Maar anderzijds wil ik misschien de nieuwe Mavic 3 afwachten vanwege nieuwere tech en beter in lijn met nieuwe regelgeving (net onder de 900gr?).

Hebben jullie al hints of rumors wanneer DJI deze zou introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb destijds het tegenovergestelde gelezen over de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 11:29

GrimScythe

Game Addict

Waar kopen jullie je drones eigenlijk?
Ik heb verschillende webshops gevonden maar de prijzen variëren nogal.

Ik ben wel iemand die bereid is wat meer te betalen als daar betere service tegenover staat van een winkel.

Momenteel zit ik te twijfelen over een mavic 2 pro met smart controller en fly more pakket.
Ik vind het jammer dat de meeste webshops de protector case niet hebben (of ik kijk verkeerd).

Momenteel ben ik hierdoor geneigd het via dji zelf te bestellen.

Enige evaringen / adviezen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-02 10:17
Wat zijn jullie ervaringen met het bereik van de controller met beide modellen in de praktijk? Zit hier veel verschil in?

[ Voor 11% gewijzigd door 000l00lll0l0 op 04-07-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Nu online
Bereik van zowel de smart controller als de normale controller is in de praktijk vergelijkbaar.

Onder gunstige omstandigheden is hier in NL dik 3,5km prima haalbaar.

Qua gebruik is de smart controller wel super. Als je die hebt wil je niet meer terug naar de gewone controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Goede dag.

Ik wilde gisteren een weer eens een korte vlucht maken met mijn Mavic Pro 2.
Er was wel 1 probleem. Ik kreeg geen live camera beelden te zien op mijn telefoon.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Ook niet met dezelfde telefoon, omdat ik daarmee een tijdje terug wel gewoon werkte.

Ik weet niet of meerdere mensen dit fenomeen hebben gehad en wat eventueel de oplossing is.
Ik gebruik momenteel de S21+ als telefoon. Ik heb de DJI Go 4 app al eens opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ViperTim op 13-09-2021 22:11 ]

Pagina: 1

Let op:
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2