Linux pc op een beperkt budget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?b
Recht toe recht aan gebruik aangevuld met iphone vids/photo en bv gimp oid
regulier linux mint apps en handbrake, libre office ed
Geen photoshop en dat soort zware pakketten
Moet er ook mn boekhouding op gaan doen voor mn bedrijf dus een betrouwbaar systeem is belangrijk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Apple keyboard vind ik lekker werken idem de mouse

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb geen idee vandaar mijn vraag hier
Energie zuinig is wel van belang zeg maar een wat duurzame benadering

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee geen merk voorkeuren wel een systeem wat zijn taken aankan dus niet dat je in de ´wacht moet' zeg maar lekker door werken als er op de achtergrond diverse taken worden uitgevoerd is veel belangrijker dan de laatste tech specs

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Kleine kast heeft voorkeur, doch niet als het ten koste gaat van de betrouwbaarheid en levensduur, geluid een beetje als het maar niet hinderlijk is

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee niet overklokken het moet goed werken zie boven

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop een kant en klaar min of meer op maat advies te krigen en dat ik met veel plezier kan werken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Wat heb je zelf al gevonden? Het is namelijk verplicht op dit forum om met je eigen opzetje te komen.
Verwijderd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:09:
Ik hoop een kant en klaar min of meer op maat advies te krigen en dat ik met veel plezier kan werken
Dit is niet hoe het werkt hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Grijs op 01-02-2019 21:20 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh mijn hemel dat had ik niet begrepen mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Stel een mooi AMD systeem samen, werkt als een speer. Gebruik zelf Debian+XFCE icm Ryzen 1700, 32GB en 256GB SSD. Heb er zelf een oude Radeon R7 240 inzitten want gamen doe ik niet op deze bak en hij werkt goed met de Nouveau driver plus 2 schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Duurzaam is een gebruikte kopen. Gelukkig zie ik geen programma's die een snelle PC vereisen, hoewel handbrake waarschijnlijk wel een beetje geduld kan gebruiken. Is het budget trouwens incl. of excl. monitor? Dat is iets waar ik zeker niet op zou bezuinigen - die gebruik je tenslotte continue. Als ik in 'vraag & aanbod' bij Complete systemen selecteer op i7 en ssd, sie ik interessante dingen voorbij komen onder de 500 euro. waar alles wat je hier noemt probleemloos mee kan.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:04
Ik heb zelf een Linux (Ubuntu) systeem op basis van de voorganger ven deze deskmini met daarin een voorloper van deze Pentium, een SSD en een SODIMM van 16 GB, dat voldoet uitstekend.
Pagina: 1