arjoderoon schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:32:
[...]
ah top...
contact verloopt ook goed, maar gezien de ervaringen rond mijn recente zolderverbouwing ben ik extra wantrouwig geworden tav alle vaklui helaas.
heb een mooie prijs denk ik, hoogste rendementsgarantie.
Ik vroeg mij af of ze nog ergens bij aangesloten moeten zijn (uneto-vni?) voor bijv. geschillen etc.
het genoemde topic over solar bouwmarkt bedoelde ik inderdaad. de reacties die daar staan gaven mij voldoende vertrouwen om hen mee te nemen in het offerte traject.
ik vroeg mij af of het wellicht een veeg teken is dat ik geen/nauwelijks reviews kon vinden...maar fijn dat jij enthousiast bent. kwaliteit (=ervaring mede-tweaker(s)) gaat bij mijn beslissing/keuze toch voor kwantiteit (=reviews op bijv. feedback company)
Laat ik dan een mooie review achterlaten.
Geen idee of de organisatie ergens bij aangesloten is. Ik weet niet wat uneto-vni is om eerlijk te zijn.
Wat ik weet is dat je qua betalen de apparatuur via ideal betaalt, de installatiekosten mag betalen op de dag zelf. Ik vond dat wel even spannend, want wat als ze failliet gaan? Dan ben ik het geld van aanschaf van apparatuur (panelen, omvormer, enzovoort) waarschijnlijk kwijt, dacht ik zo.
Het bedrijf gebruikt de gelden van de aanschaf echter om de panelen pas aan te schaffen als jij betaalt hebt. Ze leggen dus geen grote voorraden aan en daarmee verkleinen ze hun ondernemersrisico. Ik heb het erop 'gewaagd' en dat is dus helemaal goedgekomen

. Het feit dat ze retendruk zijn met het leggen van installaties draagt bij aan het idee dat het wel goed loopt. Duurde vanaf het moment van bestelling ongeveer een week of 6 uit mijn hoofd.
Ik ben begonnen bij Solar-Bouwmarkt met de wens om 11 panelen op het dak te leggen met een SolarEdge omvormer en Poweroptimizers. Gaandeweg realiseerde ik me dat ik nog 2 panelen op de schuur kon leggen. Ook sprak ik later in het proces uit de meest brandveilige oplossing te willen, omdat ik last heb van beroepsdeformatie inzake de kans op brand van zonnepanelen. Ik vind de DC-oplossingen die je hier op tweakers ziet persoonlijk niet veilig genoeg, maar wat ik zeg, ik ben verkleurd.
In totaal zijn er vier facturen door mijn getwijfel opgemaakt, allemaal zonder enig gemopper. Men was behulpzaam, nam de tijd aan de telefoon en voerde alles administratief netjes door en uit. Een eerdere al betaalde factuur werd zonder problemen geschrapt omdat ik toch andere panelen & Enphase micro-omvormers wilde hebben. Dat vind ik erg chique.
De heren zijn hier om half 9 met vier man begonnen met monteren en om 12:00 lag alles op het huis. Een dag later werd ook de app keurig netjes geïnstalleerd. De kracht die vrijkwam bij het via de uitbouw naar boven trekken van ladders deed me wel even zorgen maken, maar er is geen schade te zien en alles zit strakker dan strak op het dak, uitbouw, dakkapel en schuur. Potige gasten ook, en supervriendelijk.
Rob, de eigenaar Laurens (geloof ik) en eigenlijk iedereen die ik aan de telefoon had heeft me echt het gevoel gegeven te maken te hebben met kundige mensen. Ook de heren aan huis waren zeer vriendelijk.
Binnenkort gaat een vereniging van mijn vader/tante/mij ook weer rond de 50 panelen bij ze afnemen om op het dak te leggen van het gebouw van de vereniging.
Fotootje zal ik zometeen nog even plaatsen. Werd toch eens tijd.