Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

keuze voor panelen, geen reviews van bedrijf te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
Ik heb de afgelopen maanden diverse offertes opgevraagd voor panelen en die overzichtelijk verwerkt in een overzicht met als parameter o.a. prijs per wp, en prijs per rendement.

nu heb ik een akkoord gegeven op een offerte (nog niet getekend) maar vraag ik mij toch af waarom ik over dat bedrijf geen reviews kan vinden. Ik heb wel een topic gevonden hier op tweakers dat over dezelfde persoon gaat die ook achter solar bouwmarkt zit, en de berichten in dat topic stelden mij in ieder geval genoeg gerust om akkoord te geven op de offerte.

Maar ik vraag mij toch nog af waarom ik geen reviews over dit bedrijf kan vinden (green guys uit almere) en of ik nog moet letten op lidmaatschap van brancheverenigingen/geschillencommissies.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand ervaring met de Solar-Bouwmarkt.nl?

Verder;

https://offertesonline.nl...een-guys-installaties-b.v.

Weet niet welke reviews je zoekt, maar die zeggen lang niet altijd iets...

Mijn boefje is liev!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 08:41
Ze hebben bij mij onlangs zonnepanelen geïnstalleerd. Professioneel, goedkoop en snel. Mocht je vragen hebben, roept u maar!

• DeRooney
thatanas schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:34:
Ze hebben bij mij onlangs zonnepanelen geïnstalleerd. Professioneel, goedkoop en snel. Mocht je vragen hebben, roept u maar!
ah top...

contact verloopt ook goed, maar gezien de ervaringen rond mijn recente zolderverbouwing ben ik extra wantrouwig geworden tav alle vaklui helaas.

heb een mooie prijs denk ik, hoogste rendementsgarantie.

Ik vroeg mij af of ze nog ergens bij aangesloten moeten zijn (uneto-vni?) voor bijv. geschillen etc.

het genoemde topic over solar bouwmarkt bedoelde ik inderdaad. de reacties die daar staan gaven mij voldoende vertrouwen om hen mee te nemen in het offerte traject.

ik vroeg mij af of het wellicht een veeg teken is dat ik geen/nauwelijks reviews kon vinden...maar fijn dat jij enthousiast bent. kwaliteit (=ervaring mede-tweaker(s)) gaat bij mijn beslissing/keuze toch voor kwantiteit (=reviews op bijv. feedback company)

• thatanas
arjoderoon schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:32:
[...]

ah top...

contact verloopt ook goed, maar gezien de ervaringen rond mijn recente zolderverbouwing ben ik extra wantrouwig geworden tav alle vaklui helaas.

heb een mooie prijs denk ik, hoogste rendementsgarantie.

Ik vroeg mij af of ze nog ergens bij aangesloten moeten zijn (uneto-vni?) voor bijv. geschillen etc.

het genoemde topic over solar bouwmarkt bedoelde ik inderdaad. de reacties die daar staan gaven mij voldoende vertrouwen om hen mee te nemen in het offerte traject.

ik vroeg mij af of het wellicht een veeg teken is dat ik geen/nauwelijks reviews kon vinden...maar fijn dat jij enthousiast bent. kwaliteit (=ervaring mede-tweaker(s)) gaat bij mijn beslissing/keuze toch voor kwantiteit (=reviews op bijv. feedback company)
Laat ik dan een mooie review achterlaten.

Geen idee of de organisatie ergens bij aangesloten is. Ik weet niet wat uneto-vni is om eerlijk te zijn.

Wat ik weet is dat je qua betalen de apparatuur via ideal betaalt, de installatiekosten mag betalen op de dag zelf. Ik vond dat wel even spannend, want wat als ze failliet gaan? Dan ben ik het geld van aanschaf van apparatuur (panelen, omvormer, enzovoort) waarschijnlijk kwijt, dacht ik zo.

Het bedrijf gebruikt de gelden van de aanschaf echter om de panelen pas aan te schaffen als jij betaalt hebt. Ze leggen dus geen grote voorraden aan en daarmee verkleinen ze hun ondernemersrisico. Ik heb het erop 'gewaagd' en dat is dus helemaal goedgekomen ;). Het feit dat ze retendruk zijn met het leggen van installaties draagt bij aan het idee dat het wel goed loopt. Duurde vanaf het moment van bestelling ongeveer een week of 6 uit mijn hoofd.

Ik ben begonnen bij Solar-Bouwmarkt met de wens om 11 panelen op het dak te leggen met een SolarEdge omvormer en Poweroptimizers. Gaandeweg realiseerde ik me dat ik nog 2 panelen op de schuur kon leggen. Ook sprak ik later in het proces uit de meest brandveilige oplossing te willen, omdat ik last heb van beroepsdeformatie inzake de kans op brand van zonnepanelen. Ik vind de DC-oplossingen die je hier op tweakers ziet persoonlijk niet veilig genoeg, maar wat ik zeg, ik ben verkleurd.

In totaal zijn er vier facturen door mijn getwijfel opgemaakt, allemaal zonder enig gemopper. Men was behulpzaam, nam de tijd aan de telefoon en voerde alles administratief netjes door en uit. Een eerdere al betaalde factuur werd zonder problemen geschrapt omdat ik toch andere panelen & Enphase micro-omvormers wilde hebben. Dat vind ik erg chique.

De heren zijn hier om half 9 met vier man begonnen met monteren en om 12:00 lag alles op het huis. Een dag later werd ook de app keurig netjes geïnstalleerd. De kracht die vrijkwam bij het via de uitbouw naar boven trekken van ladders deed me wel even zorgen maken, maar er is geen schade te zien en alles zit strakker dan strak op het dak, uitbouw, dakkapel en schuur. Potige gasten ook, en supervriendelijk.

Rob, de eigenaar Laurens (geloof ik) en eigenlijk iedereen die ik aan de telefoon had heeft me echt het gevoel gegeven te maken te hebben met kundige mensen. Ook de heren aan huis waren zeer vriendelijk.

Binnenkort gaat een vereniging van mijn vader/tante/mij ook weer rond de 50 panelen bij ze afnemen om op het dak te leggen van het gebouw van de vereniging.

Fotootje zal ik zometeen nog even plaatsen. Werd toch eens tijd. ;)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 00:19

psy

@thatanas Ik vind dat maar raar hoor, het volledige bedrag moeten vooruitbetalen terwijl je geen enkele garantie hebt. Zoals je zegt loop jij dan als consument het volledige risico als het fout gaat.

Inderdaad, de ondernemer verkleint het ondernemerrisico, maar dat komt omdat jij dan het volledige risico op je neemt. Ik zou daar niet blij mee zijn, en zou niet in zee gaan met een dergelijke partij. Dan maar liever wat meer betalen bij een partijd die wel achteraf betalen toestaat. Of een relatief kleine aanbetaling vraagt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• thatanas
psy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:41:
@thatanas Ik vind dat maar raar hoor, het volledige bedrag moeten vooruitbetalen terwijl je geen enkele garantie hebt. Zoals je zegt loop jij dan als consument het volledige risico als het fout gaat.

Inderdaad, de ondernemer verkleint het ondernemerrisico, maar dat komt omdat jij dan het volledige risico op je neemt. Ik zou daar niet blij mee zijn, en zou niet in zee gaan met een dergelijke partij. Dan maar liever wat meer betalen bij een partijd die wel achteraf betalen toestaat. Of een relatief kleine aanbetaling vraagt.
Tja, ik zat op deze manier met een zeer goedkope hoogwaardige installatie. Ik snap je angst, dat beschrijf ik net. Maar ik vond offertes van andere bedrijven veel te duur, dus durfde de 'gok' wel aan.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-11 00:19

psy

Als je de materialen zelf zou kunnen bestellen en dat ze direct bij jou worden afgeleverd, wordt het al wat anders. En dan kan je (verzekerd) met bijvoorbeeld een creditcard betalen.

Zoiets heb ik toenertijd ook voorgesteld bij mijn warmtepomp. Vooruitbetalen wilde ik niet, wel een deel eventueel als de unit direct bij mij thuis zou worden afgeleverd. Uiteindelijk hebben ze het maar met een factuur achteraf gedaan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• thatanas
psy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:28:
Als je de materialen zelf zou kunnen bestellen en dat ze direct bij jou worden afgeleverd, wordt het al wat anders. En dan kan je (verzekerd) met bijvoorbeeld een creditcard betalen.

Zoiets heb ik toenertijd ook voorgesteld bij mijn warmtepomp. Vooruitbetalen wilde ik niet, wel een deel eventueel als de unit direct bij mij thuis zou worden afgeleverd. Uiteindelijk hebben ze het maar met een factuur achteraf gedaan.
Creditcardbetalingen zijn niet beschikbaar. Overigens kan je weldegelijk enkel materialen bestellen.

Maar mij hoef je niet te overtuigen van de risico's. Ik begon, zoals je al zag, zelf over het risico bij m'n review. Ben ervoor gegaan en ben niet ontevreden. :)

[ Voor 11% gewijzigd door thatanas op 01-02-2019 16:37 ]

• DeRooney
qua betalen is op mijn offerte nu aangegeven:
10% betalen bij acceptatie overeenkomst
overige 90% bij oplevering van installatie.

in mijn geval zou dat dus betekenen 363 euro vooraf en de rest na oplevering.

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 17:20

KRC

Hoe zijn vandaag de dag de ervaringen met Solar Bouwmarkt? We zijn nu jaar verder, zijn er meer mensen met ervaringen? :)

Ik vind ze ook geweldige prijzen hebben, maar het vooruit betalen voor zo een groot bedrag vind ik wel een dingetje.
Pagina: 1