Ook ik ben in mijn zoektocht terecht gekomen bij o.a. Solar-bouwmarkt. Gezien hun scherpe prijzen leken ze erg interessant, een duidelijke site en ze bieden ook een volledige installatie aan, dat doet mij vermoeden dat ze niet alleen met doe-het-zelvers in zee gaan maar ook voor de ''leek'' panelen plaatsen.
Om die reden contact gezocht met Laurens, wat garantievragen gesteld en gevraagd of ze voor plaatsing nog een controle moeten uitvoeren. Dit omdat het plaatsen op mijn dak een uitdaging is en niet alle partijen die ik gesproken heb alle panelen kunnen plaatsen die ik wil. Mijn vraag:
"...Tevens ben ik benieuwd of jullie voor plaatsing de haalbaarheid en mogelijkheden op mijn dak nog moeten bekijken..."
Hierop kreeg ik een korte reactie:
"Ik neem aan dat je voor het vragen van een offerte ook zelf hebt nagedacht over de haalbaarheid op het beschikbare oppervlak?"
Enigszins logische en begrijpelijke reactie (maar niet heel klantgericht), dus ik geef hem netjes een reactie terug met uitleg waarom ik verwacht dat ze wel even moeten kijken:
"Het plaatsen van de 15 panelen zal moeten gebeuren op vier verschillende dakvlakken, ik denk dat dit invloed heeft op het aantal en soort materialen dat we nodig hebben, daarin heb ik zeker jullie advies nodig want daar heb ik geen ervaring in. Daarbij zijn drie panelen bestemd voor een dakvlak van 65 graden stijl, niet alle partijen die ik nu gesproken heb willen/kunnen deze plaatsen. Drie andere wil ik geplaatst hebben op een dakkapel, ook daarvan is het de vraag of jullie er drie kunnen plaatsen of dat twee het maximum is. Vandaar mijn vraag."
Uit zijn reactie van 1 zin blijkt dat hij er weinig zin in heeft en dat ze waarschijnlijk alleen de simpele rechttoe-rechtaan klussen uitvoeren....:
"Plaatsen op een dak van 65 graden en verdeeld over 4 dakvlakken is iets waar wij ook net echt op zitten te wachten…."
Ongelooflijk dat er bedrijven zijn die zo onprofessioneel communiceren