Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Er is al een uitgebreide topic over ervaringen met de Nvidia Shield TV [NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie. I

k wil in deze topic de ervaringen delen met betrekking tot de apps en accessoires, die gebruikt worden. Om het verhaal toegankelijker te maken stel ik voor elke bijdrage te voorzien van onderstaande format:

Shield box versie:
Nvidia Shield 2017 met tv remote en game console

Extra hardware accessoires:
bluetooth headset

externe opslag:
geen, behalve Google drive die via ES explorer te benaderen is. Alleen voor uitwisselen van apks van side loaded apps

Extra remotes:
Android app Nvidia Shield op mobiel voor gemakkelijke invoer van tekst en muisaanwijzer, dit is de enige op de playstore die ook voorzien is van een muisaanwijzer. De Google remote app heeft een touchpad zonder aanwijzer. Nadeel van Nvidia shield remote app is dat het na uitzetten van de Shield box de remote niet meer kan pairen. Dit is op te lossen door te pairen met IP adres van de Shield box
Nog geen behoefte aan andere hardware remotes

VPN app:
ibVPN, heeft een android tv app en is niet duur, log wordt niet in de US opgeslagen (NSA), maar in Roemenie.
Soms gebruik ik OpenVPN connect, maar deze is sideloaded, dus alleen met remote app te gebruiken. Helaas kan ibVPN Netflix niet foppen als je Netflix USA aanbod wilt kijken.

Tool apps:
Aptoid TV - playstore voor apps die niet in Google playstore zit, inclusief sideloaded apps
Filelinked - lijst van apks voor met name streaming apps zoals Cyberflix, Mobdro, etc
SetOrientation - app om sideloaded apps die standaard in portrait mode werken, naar landscape mode te zetten
HALauncher - launcher voor sideloaded apps, omdat deze niet standaard op de homepage als favoriet te zetten is. HALauncher vind ik handiger dan Sideload launcher
http://atvlauncher.trekgonewild.de/index.php - met deze URL kun je shortcuts maken van sideloaded apps zoals voor Ziggo GO
- ES file explorer voor toegang naar Google drive om side loaded apps buiten Aptoide te installeren
- Puffin browser, om apps via internet te zoeken

Live TV apps:
- Ziggo GO - sideloaded
- NPO start - sideloaded WERKT NIET, ook oudere versies geprobeerd
- NL Ziet - android TV app, live televisie werkt niet buiten NL en Europa (code 1000). Dus blijft het alleen bij een gratis proefmaand
- Mobdro - voor Amerikaanse nieuwszenders zoals MSNBC en ABC
- Live Channels - om bloomberg tv te kijken, in toekomst kan ik hiermee ook DVB-t tuner kanalen ontvangen
- Pluto TV (vpn wijst naar USA) - kwaliteit is beter dan Mobdro, doch niet altijd live TV

Movies en TV shows apps:
- CyberFlix TV - voor mij handiger en sneller dan Kodi of MorphTV
- Kodi 17.6 met Gaia/Elementum/Incursion - gebruik ik niet zo vaak vanwege CyberFlix

Game apps:
geen

Chromecast apps:
Helaas NPO start omdat deze niet op Android TV werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:25
Hier heb ik wel behoefte aan! Je zou je OP aan kunnen vullen met links naar de diverse apps en howto's maken voor degenen die apps willen sideloaden bijvoorbeeld.

Vanmorgen wou ik Fox Sports Go installeren op m'n Shield (2017), wat uiteraard niet lukt uit de normale Playstore. Hier kwam ik toe omdat mijn Samsung TV plots de app van Fox Sports Go niet meer ondersteund.
Zo kwam ik hier terecht en bij jouw aangemaakte thread.

[ Voor 45% gewijzigd door cyclofosfamide op 02-02-2019 11:40 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 29-11-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hoe kan je het beste de Ziggo Go app 'sideloaden'?

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 31-10-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Waarom npo start sideloaden? Die staat gewoon in de appstore en doet het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:46

Vagax

Hehe

Is het toevalig mogelijk om alleen ergens TV af te sluiten? Eigenlijk wil ik alleen de basis zenders live kijken maar ik kijk simpelweg niet genoeg TV om 15 euro per maand er voor te betalen (Internet bij t-mobile).

Ik zat een beetje te kijken naar IPTV maar daar heb ik helaas te weinig verstand van, is er dus iets mogelijk om zonder kabel TV abbo alsnog TV te krijgen op de Shield? Of zweef ik door dit iets te veel tegen de regels van het Tweakers forum af :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Drvagax schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:29:
Is het toevalig mogelijk om alleen ergens TV af te sluiten? Eigenlijk wil ik alleen de basis zenders live kijken maar ik kijk simpelweg niet genoeg TV om 15 euro per maand er voor te betalen (Internet bij t-mobile).
NLZiet of canaldigitaal (geen idee of er van die laatste een app is trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:46

Vagax

Hehe

dragon2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:57:
[...]

NLZiet of canaldigitaal (geen idee of er van die laatste een app is trouwens).
NLZiet ziet er uit wat perfect bij mij past :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hoe bevalt foxsports go op de Shield? Heb wel interesse in de nieuwe Shield maar fox sports go is wel essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Nlziet werkt in België niet 😒

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 12:40
Heeft iemand advies voor een goed draadloos toetsenbord bij de shield? Het liefst met touchpad zodat je niet altijd een muis erbij hoeft te pakken voor een paar simpele handelingen.

Ik heb de Nvidia Shield TV Pro (2019). Hoe belangrijk is het daarbij dat het toetsenbord via bluetooth werkt? Ik heb namelijk een aantal opties op het oog (hieronder) maar die zijn allemaal radiogestuurd. Als iemand met ondertaande ervaring heeft, of tips voor een ander toetsenbord dan hoor ik het graag.

pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard K12+

pricewatch: Rii Mini K18

pricewatch: Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart

Deze opties zijn allemaal redelijk goedkoop. Ik heb wel wat meer budget beschikbaar als het een duidelijke upgrade is.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Aanrader icm een Harmony Elite met Hub is de app Button Remapper. Je kan dan de F1 toets koppelen aan een app, bijvoorbeeld NLZiet. Dit zorgt voor minder geklik, ideaal! De gratis app is voldoende voor dit gebruik. Let wel even op dat je de knoppen op de Harmony Elite moet toevoegen via de Android app. Op de Windows MyHarmony app kun je geen F1 toetsen toevoegen aan het display (loopt een ticket voor bij Logitech). Je kan de namen op het scherm ook aanpassen van F1 naar NLZiet, zo heb ik nu een activiteit TV Kijken die de Shield, Soundbar en TV opstart en vervolgens kun je op het display kiezen voor Netflix, NLZiet, Disney+, etc. Erg kind- en vrouwvriendelijk :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• dragon2
  • Niet online
TVreeke schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:46:
Heeft iemand advies voor een goed draadloos toetsenbord bij de shield? Het liefst met touchpad zodat je niet altijd een muis erbij hoeft te pakken voor een paar simpele handelingen.

Ik heb de Nvidia Shield TV Pro (2019). Hoe belangrijk is het daarbij dat het toetsenbord via bluetooth werkt? Ik heb namelijk een aantal opties op het oog (hieronder) maar die zijn allemaal radiogestuurd. Als iemand met ondertaande ervaring heeft, of tips voor een ander toetsenbord dan hoor ik het graag.

pricewatch: Rii Mini Wireless Keyboard K12+

pricewatch: Rii Mini K18

pricewatch: Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart

Deze opties zijn allemaal redelijk goedkoop. Ik heb wel wat meer budget beschikbaar als het een duidelijke upgrade is.
Logitech harmony hub + harmony keyboard.
Meteen een upgrade voor je hele TV hoek.

Ik heb deze combi zelf (plus de kleine afstandsbediening), erg blij mee.

• TVreeke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-08 12:40
dragon2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:27:
[...]

Logitech harmony hub + harmony keyboard.
Meteen een upgrade voor je hele TV hoek.

Ik heb deze combi zelf (plus de kleine afstandsbediening), erg blij mee.
Dat ziet er inderdaad wel aantrekkelijk uit. Maar is het mogelijk om het keyboard te gebruiken zonder de harmony hub? Ik zou dat dan alleen daarvoor gebruiken op dit moment, dat is misschien een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fginefra
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-07 16:12
Live tv apps

Heeft er iemand ervaring (of kan iemand het testen) met de TV Vlaanderen app - al dan niet via side loading - op een Nvidia shield (maakt niet uit welke versie)?

Indien dit werkt, zou ik willen weten of je kan vooruit/terug spoelen, pauzeren,... met de shield afstandsbediening (kwestie van vrouw- en kindvriendelijke oplossing te vinden).

Alvast bedankt,
Groeten,
Fabio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 18:10
Welke geschikte, alternatieve hardware afstandsbedieningen zonder microfoon raden jullie aan voor de Nvidia Shield TV Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
ourari schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:55:
Welke geschikte, alternatieve hardware afstandsbedieningen zonder microfoon raden jullie aan voor de Nvidia Shield TV Pro?
Ik gebruik de Harmony hub. Die is verbonden via bluetooth met de shield.

Maar je kan ook een willekeurige afstandsbediening met USB dongle erop aansluiten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ourari schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:55:
De afstandsbediening van je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Groms
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-09 15:54
fginefra schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:07:
Live tv apps

Heeft er iemand ervaring (of kan iemand het testen) met de TV Vlaanderen app - al dan niet via side loading - op een Nvidia shield (maakt niet uit welke versie)?

Indien dit werkt, zou ik willen weten of je kan vooruit/terug spoelen, pauzeren,... met de shield afstandsbediening (kwestie van vrouw- en kindvriendelijke oplossing te vinden).

Alvast bedankt,
Groeten,
Fabio
Gebruikt iemand deze app ? Wat zijn je ervaringen ? Welke alternatieven zijn er in België ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norbert72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-11-2023
hallo mensen

nadat men mede8er na tien jaar de geest gaf. ook shield tv pro gekocht wat een geweldig apparaat. loop alleen tegen 1 ding aan.wil graag net als men mede8er . men films die op mijn pc op zolder kunnen bekijken de shield staat in de woonkamer bedraad . krijg kodi niet in men netwerk lees daar over dat er iets in windows 10 is verandert na een update. nu is mijn vraag is er geen ander programma die makkelijker is te instellen .en toch een mooi lyout heeft .

gr norbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
norbert72 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:56:
hallo mensen

nadat men mede8er na tien jaar de geest gaf. ook shield tv pro gekocht wat een geweldig apparaat. loop alleen tegen 1 ding aan.wil graag net als men mede8er . men films die op mijn pc op zolder kunnen bekijken de shield staat in de woonkamer bedraad . krijg kodi niet in men netwerk lees daar over dat er iets in windows 10 is verandert na een update. nu is mijn vraag is er geen ander programma die makkelijker is te instellen .en toch een mooi lyout heeft .

gr norbert
https://answers.microsoft...-a19b-a6b78d311b14?auth=1

Dit zou al opgelost moeten zijn. Is een issue uit 2018

Is de map van je pc goed ingesteld? Heb je kodi goed ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 22-12-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norbert72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-11-2023
hallo .ik heb van alles geprobeerd. kom niet in mij netwerk .heb shield terug gezet en ben opnieuwe begonnen .heb nu plex er opgezet en kom direct in mijn pc .ik zal volgende week nog een keer kodi proberen .
in iedergeval bedankt voor je link en antwoord
Pagina: 1