Toon posts:

Een goeie set boxen voor +/- 100 piek

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou, het gaat dus hierom, ik heb nu philips MMS 110, 50W boxen, et zijn er maar 2, ik heb een soundblaster 128 PCI, ik luister veel rock songs, en zou graag dus sterkere boxen willen met een betere bass, ik wil de geluidskaart niet vervangen omdat ik er tevreden mee ben.

Dit is ef een tabbeletje met de specs van mijn soundkaart, zodat jullie alle input's en output's kunnen zien, en me kunnen adviseren:

Feature/Product Sound Blaster PCI128
MIDI Features
Synthesizer Chip NA
Synthesizer Type Wavetable
Polyphony 128
ROM size NA
RAM size System RAM
Sample Sets 2, 4 and 8MB
Synthesizer Effects Reverb and Chorus
MIDI Channels 16
Digital Audio Features
Duplex Type Full Duplex
Max. Recording Depth 16-bit
Max. Recording Rate 48 KHz
Max. Playback Depth 16-bit
Max. Playback Rate 48 KHz
Signal-to-Noise Ratio 90dB
Soundfont Support NA
Built-in Amplifier No
Compatibility
Windows 2000 Yes
Windows 98 Yes
Windows 95 Yes
Windows NT 4.0 Yes
General MIDI Yes
MPC3 Yes (Amplified out)
Plug & Play Yes (Amplified out)
Sound Blaster PCI Yes
EAX Support Yes (Rear Out)
Microsoft DirectSound NA
Microsoft DirectSound 3D & Derivatives Yes
PCI 2.1 NA
AC97 Yes
MPU-401 UART No
Windows ME Yes
Dolby® Digital 5.1 decoding No
Connectors
Microphone In No
Line In Yes
Line Out (Front)/Speaker Out Yes
Line Out (Rear) No
MIDI/Joystick Port No
MPC3 CD Audio In No
Auxiliary In No
S/PDIF In No
Telephone Answering Device (TAD) In No
Others
Live!Drive No
4 Speaker Support No
Live!Ware Upgrades Yes
Creative MultiSpeaker Surround No
Creative Environments No

OKz, wat denken jullie dat ik voor boxjes zou moeten nemen, ik was zelf misschien aan et denken over de philips a2-3 400Watt boxen, gewoon omdat ik erg tevreden ben over de boxen die ik nu heb

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=pc speakers]

Hier zijn al talloze topics over geweest: Enkele hints: Creative, Labtec, Altec Lansing, Yamaha, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 23 juli 2001 21:00 schreef Jaromir het volgende:
nou, het gaat dus hierom, ik heb nu philips MMS 110, 50W boxen, et zijn er maar 2, ik heb een soundblaster 128 PCI, ik luister veel rock songs, en zou graag dus sterkere boxen willen met een betere bass, ik wil de geluidskaart niet vervangen omdat ik er tevreden mee ben.

Dit is ef een tabbeletje met de specs van mijn soundkaart, zodat jullie alle input's en output's kunnen zien, en me kunnen adviseren:

Feature/Product Sound Blaster PCI128
MIDI Features
Synthesizer Chip NA
Synthesizer Type Wavetable
Polyphony 128
ROM size NA
RAM size System RAM
Sample Sets 2, 4 and 8MB
Synthesizer Effects Reverb and Chorus
MIDI Channels 16
Digital Audio Features
Duplex Type Full Duplex
Max. Recording Depth 16-bit
Max. Recording Rate 48 KHz
Max. Playback Depth 16-bit
Max. Playback Rate 48 KHz
Signal-to-Noise Ratio 90dB
Soundfont Support NA
Built-in Amplifier No
Compatibility
Windows 2000 Yes
Windows 98 Yes
Windows 95 Yes
Windows NT 4.0 Yes
General MIDI Yes
MPC3 Yes (Amplified out)
Plug & Play Yes (Amplified out)
Sound Blaster PCI Yes
EAX Support Yes (Rear Out)
Microsoft DirectSound NA
Microsoft DirectSound 3D & Derivatives Yes
PCI 2.1 NA
AC97 Yes
MPU-401 UART No
Windows ME Yes
Dolby® Digital 5.1 decoding No
Connectors
Microphone In No
Line In Yes
Line Out (Front)/Speaker Out Yes
Line Out (Rear) No
MIDI/Joystick Port No
MPC3 CD Audio In No
Auxiliary In No
S/PDIF In No
Telephone Answering Device (TAD) In No
Others
Live!Drive No
4 Speaker Support No
Live!Ware Upgrades Yes
Creative MultiSpeaker Surround No
Creative Environments No

OKz, wat denken jullie dat ik voor boxjes zou moeten nemen, ik was zelf misschien aan et denken over de philips a2-3 400Watt boxen, gewoon omdat ik erg tevreden ben over de boxen die ik nu heb
Misschien is een S20 setje van Logitech ook wel leuk.. ?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik heb een labtec subwoofer setje, leuk geluid voor weinig geld, ong. 125,- (MyCom).

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Philips MMS 240 is veel beter dan de MMS 110 en kost ongeveer 50,-. Ik geloof dat de Labtec spin 70 ook wel oke is (zelfde prijsklasse).

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Lactec LCS 2414 heb ik, bevalt mij voortreffelijk :9

Hetzelfde setje als mbvisiontt waarschijnlijk :)

Verwijderd

Bij norrod staat een leuk labtec setje van 195,-
is iets boven je budget, maar dan heb je ook wat

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op maandag 23 juli 2001 21:02 schreef Exirion het volgende:
[search=pc speakers]

Hier zijn al talloze topics over geweest: Enkele hints: Creative
:r

En dat durft zichzelf audiofiel te noemen :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
ikzelf heb een "hele" oude labtec: de ACS90

toch komt er helemaal geen slecht geluid uit die dingen, en BLAZEN kunnen ze :) :)

Verwijderd

Ik geloof niet in computerspeakers.

Ik denk dat het budget toch een probleem is. 100 gulden is zelfs voor "degelijke" computerspeakers bar weinig.

What can I say. Zomer hard werken, en dan uit tactisch gekozen "uitloopmodel" en tweedehands aanbiedingen een hifi set samenstellen. Krijg je geen moment spijt van.

Maar daar vroeg je niet om.
/me crawls back into his cave now.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op maandag 23 juli 2001 23:08 schreef Bnard het volgende:
Ik geloof niet in computerspeakers.

Ik denk dat het budget toch een probleem is. 100 gulden is zelfs voor "degelijke" computerspeakers bar weinig.

What can I say. Zomer hard werken, en dan uit tactisch gekozen "uitloopmodel" en tweedehands aanbiedingen een hifi set samenstellen. Krijg je geen moment spijt van.

Maar daar vroeg je niet om.
/me crawls back into his cave now.
Je kan ook kijken naar de prijs/performance. Ik ben dan wel een audiofiel, maar ik kan er wel waardering voor opbrengen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik wil gerust wel wat over het budget heen gaan, dat labtec setje lijkt me inderdaad wel wat, ik heb net wat screenies gezien ervan, nu is mijn vraag, past deze op mijn simpele soundblaster 128 PCI, of moet ik hiervoor een soundblaster live aanschaffen? Hier heb ik dus niet zo veel zin in, maar die labtec staat in de pricewatch voor 125 piek incl verzend kosten, dus dat lijkt me wel wat. Nu alleen nog of ik deze gewoon kan aansluiten, hierboven had ik de specs van de SB128 PCI gepost. Misschien nog iemand verder leuke boxjes?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ga naar een pc shop en kijk daar maar eens
staan allemaal pc boxjes kan je zo uitzoeken

dat mensen hier nog een topic voor gaan openen maarja

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn 2 leuke setjes:
-Labtec 2414 Basbin + 2*spkrs voor 125 piek incl verzendkosten
Afbeeldingslocatie: http://www.aci-computers.nl/images/shop/klein_lcs2414.jpg
-Labtec 2514 Basbin + 4*spkrs voor 175 piek incl verzendkosten
Afbeeldingslocatie: http://www.aci-computers.nl/images/shop/klein_lcs2514.jpg

nou, dus dat valt wel mee, maar passen deze op mijn gewone soundblaster PCI, en werken dan ook al deze boxen onder windows XP?

• happy3736
Op dinsdag 24 juli 2001 00:27 schreef Jaromir het volgende:
dit zijn 2 leuke setjes:
-Labtec 2414 Basbin + 2*spkrs voor 125 piek incl verzendkosten
[afbeelding]
-Labtec 2514 Basbin + 4*spkrs voor 175 piek incl verzendkosten
[afbeelding]

nou, dus dat valt wel mee, maar passen deze op mijn gewone soundblaster PCI, en werken dan ook al deze boxen onder windows XP?
geheheh als je soundcard het doet onder XP dan werken de boxen ook

werkt je geluidskaart eigenlijk onder XP?
bij 2 vrienden van me willen die pci128 niet draaien in XP

en bij die 1 sub 4 boxen kan je beter een sb live voor hebben dan heb je sound voor en achter

Verwijderd

Topicstarter
Labtec LCS-2514
Dit 5-delige Surround Sound systeem is ideaal voor alle multimedia toepassingen. Vier compacte speakers in combinatie met de subwoofer produceren een realistische Surround Sound. De LCS-2514 is tevens uitgerust met M3D Matrix Surround Sound, een uitvinding van Labtec die met slechts twee kanalen voor een simulatie van vier kanalen zorgt. Hierdoor is het systeem compatible met zowel twee- als vierkanaals geluidskaarten.

Specificaties:
- Discrete 4-Channel inputs
- Frequentiebereik: 40Hz - 20kHz
- Uitgangsvermogen: 31 Watt RMS
- 15 Watt subwoofer
- 16 Watt hogetonenspeakers (4w+4w+4w+4w)

Betekent dit dat ie goed werkt met mijn soundblaster PCI?

• happy3736
Op dinsdag 24 juli 2001 00:34 schreef Jaromir het volgende:
Labtec LCS-2514
Dit 5-delige Surround Sound systeem is ideaal voor alle multimedia toepassingen. Vier compacte speakers in combinatie met de subwoofer produceren een realistische Surround Sound. De LCS-2514 is tevens uitgerust met M3D Matrix Surround Sound, een uitvinding van Labtec die met slechts twee kanalen voor een simulatie van vier kanalen zorgt. Hierdoor is het systeem compatible met zowel twee- als vierkanaals geluidskaarten.

Specificaties:
- Discrete 4-Channel inputs
- Frequentiebereik: 40Hz - 20kHz
- Uitgangsvermogen: 31 Watt RMS
- 15 Watt subwoofer
- 16 Watt hogetonenspeakers (4w+4w+4w+4w)

Betekent dit dat ie goed werkt met mijn soundblaster PCI?
ja

maar werkt je pci128 onder xp?

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
werkt alleen als je de 4 speaker sb128 versie hebt.

als je de goedkope versie hebt (zoals ik) heb je nix aan een surrountset, omdat je soundkaart het nie aankan :(

• happy3736
Op dinsdag 24 juli 2001 00:38 schreef Cutebritney het volgende:
werkt alleen als je de 4 speaker sb128 versie hebt.

als je de goedkope versie hebt (zoals ik) heb je nix aan een surrountset, omdat je soundkaart het nie aankan :(
nee hij kan 4 kanalen simuleren
lees de text nog maar eens

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op dinsdag 24 juli 2001 00:27 schreef Jaromir het volgende:
en werken dan ook al deze boxen onder windows XP?
Alleen als je een XP compatible voedingskabel hebt |:(
(btw, een goeie set boxen voor 100 piek kan niet, goeie prijs/kwaliteit verhouding misschien wel, want zulke bagger :r kost gelukkig ook nix)

• happy3736
Op dinsdag 24 juli 2001 00:45 schreef Ritch het volgende:

[..]

(btw, een goeie set boxen voor 100 piek kan niet, goeie prijs/kwaliteit verhouding misschien wel, want zulke bagger :r kost gelukkig ook nix)
als ik pc boxen koop
zijn het altijd van die 35 gulden boxen
240 watt P.M.P.O je kan er wel flink mee blazen gehhe maar naar een tijdje werken ze niet meer

ik gebruik meestal een headset en anders m'n versterker

• JvS
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 00:45 schreef Ritch het volgende:

[..]

Doe eens normaal man. :(

Voor ongeveer honderd piek koop je een spin70 van labtec, en een 2.1 versie van de philisp 2-500 kost volgens mij ook rond de 100 piek.

Dat is IMHO ook een prima setje. Van die labtecs weet ik dat die sub erg lastig kan gaan doen, omdat-ie standaard wat te hard staat en niet te regelen is... Moet je dus met winamp eq gaan bijregelen, voor mp3, en bij spellen de bass maar voor lief nemen oid.

Je vroeg naar de philips 2-300? Kijk in dit topic voor mijn commentaar over de 2.500 (4.1 versie denk ik):
[topic=155081]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb nu ook boxen van 35 piek, maar ze beginnen nu toch langzaam na 2 jaar te verslechteren, dus daarom kijk ik voor nieuwe.

Die subwoofer zal toch wel te regelen zijn he?

En ik wil ook wel meer als 100 piek neertellen hoor, als ik een leuk setje tegenkom, maar 200 piek is toch echt de max. >:) En mij liekt die labtec 4 speakers +sub toch wel leuk om m'n buren mee weg te blazen, of zie ik dit verkeerd, kunnen ze niet zo hard?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Dat zie je inderdaad verkeerd, pc speakers kunnen vaak niet zo hard. Er zijn natuurlijk lui die meteen lopen te gillen over "vette bas" enzo, maar het is maar net wat je daar onder verstaat. Maar "blazen" doen ze niet, simpelweg omdat de versterker daarvoor te min is en de speakers niet superveel kunnen hebben.
Op lage volume's klinkt het altijd wel interessant, omdat je dat een overkill aan bas hebt die niet hinderlijk is (omdat het op een wat lager volume is). Zet 'm harder met de bas volledig omhoog en luister zelf maar...
---------------------
Maargoed, je kan wel merken dat ik het niet zo heb met pc speakers, maar als jij 2 jaar met 35,- speakers heb kunnen werken ga ik je niet vertellen dat zo'n nieuwe set verrot is. Probeer alleen je verwachtingen wat te beperken.

(edit: typo en->de)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op dinsdag 24 juli 2001 00:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik heb hier een so called 2.1 setje van 100 piek staan en daar komt me een bagger sound uit, ik moet het er nu mee doen omdat ik pas over een paar weken het geld voor een fatsoenlijke set bij elkaar heb, maar erg blij word ik er niet van.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dan kan je bijna net zo goed niet iets anders kopen. Als je goeie surround wilt, moet je gewoon zo'n setje kopen (maar daar heb k geen verstand van) en anders moet je gewoon een versterker en wat echte speakers kopen. Is voor muziek echt de moeite waard. (8>

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

voor 100 piek koop je kwa kwaliteit natuurlijk nix(alleen de zon gaat voor nix op)...wil je een beetje leuke sound koop dan 2e hands een versterker+speakers vanaf =/- 500 piek...dan begint het ergens op te lijken....

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 00:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Voor ongeveer honderd piek koop je een spin70 van labtec, en een 2.1 versie van de philisp 2-500 kost volgens mij ook rond de 100 piek.

Dat is IMHO ook een prima setje. Van die labtecs weet ik dat die sub erg lastig kan gaan doen, omdat-ie standaard wat te hard staat en niet te regelen is... Moet je dus met winamp eq gaan bijregelen, voor mp3, en bij spellen de bass maar voor lief nemen oid.

Je vroeg naar de philips 2-300? Kijk in dit topic voor mijn commentaar over de 2.500 (4.1 versie denk ik):
[topic=155081]
tjonge jonge jonge....zelf jij (JvS)weet toch wel dat je voor 100piek echt NIX aan kwaliteit(hooguit kwantiteit) kunt kopen...

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 04:58 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]tjonge jonge jonge....zelf jij (JvS)weet toch wel dat je voor 100piek echt NIX aan kwaliteit(hooguit kwantiteit) kunt kopen...
Onzin stelling. Het ligt er toch helemaal aan wat je eisen zijn. Voor 100-150 gulden heb je zeker wel een set speakers die veel beter klinkt dan die standaard pc-boxjes. Als je af en toe een spel speelt en een filmpje kijkt of een muziek je luister, dan zal zo'n set zeker voldoen.

Je moet natuurlijk geen top geluid verwachten maar het kan behoorlijk leuk klinken. En natuurlijk kun je voor een paar tientjes aan kabels en stekkertjes je pc op een stereo aansluiten als je beter geluid wil. Door gebruik te maken van een splitter kun je dit ook nog prima combineren met de pc speakers.

Voor de echte audiofiel zal dit niet voldoen, maar hou er rekening mee dat de gemiddelde pc gebruiker meer dan tevreden kan zijn met speakers uit deze prijs klasse (natuurlijk nog wel even goede uitzoeken).

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 21:50 schreef JT het volgende:
:r

En dat durft zichzelf audiofiel te noemen :D
Goh, wat ben jij toch voorspelbaar he. Ik had uit bepaalde bronnen vernomen dat je weer terug was van vakantie, en zat al op deze reactie te wachten :Z

Audiofiel of niet: IK geef mensen tenminste zelf de keus wat ze al of niet mooi kunnen vinden. Jij loopt alleen maar te brallen dat Creative zo k*t is |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
voor wat meer als 100 piek heb ik tenminte wat beters als mijn philips MMS 110 (50 watt boxjes) En ik wil gewoon dat het geluid wat harder kan als nou, en er moet een beetje een lekkere bass in zittenen ik ben best bereidt nog 200 piek te betalen hoor, alleen liever niet

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dit is eigenlijk wat je nodig hebt.
http://www.foka.nl/store/index.cfm?cmd=ProdDetail&icp_id=6209&type=kw

Maar ja.. :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Misschien is het een idee om simpelweg voor 10 gulden een kabeltje te kopen dat op je bestaande stereoset aangesloten kan worden, ik ga er maar even vanuit dat je zoiets hebt.

Vraag dan om een 3,5 mm Jackplug <-> 2 Tulpstekkers kabeltje.

Verwijderd

Echt een goeie set heb je denk ik niet voor 100 piek, ik heb zelf net voor 200 piek de labtec apx 4620 en DIE IS SUPERRRR!!!
http://www.norrod.nl/site/specs.asp?freud=A554&lang=nl

Kijk es in de pricewatch als je een kwaliteitssetje wilt, voor 100 piek zal er best wat redelijks zijn maar voor ietsje meer heb je echt meer kwaliteit..

Tis trouwens een 44w subwoofer :) :) (dat klopt ook echt en is dus niet pmpo of andere neppe shit)
Je kan hem regelen, dat is wel nodig want standaard zou ie ietsje te hard zijn zoals een andere tweaker als zei.. (deze kan je dus regelen :) )

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Op dinsdag 24 juli 2001 12:03 schreef Gutteguttegut het volgende:
Dit is eigenlijk wat je nodig hebt.
http://www.foka.nl/store/index.cfm?cmd=ProdDetail&icp_id=6209&type=kw

Maar ja.. :)
en dan nog een versterker....

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Koop voor 75 piek bij de kijkshop zo'n boombox, tik voor 25 piek een 2e hands versterker op de kop op een rommelmarkt (of doorzoek de zolder naar oude prut van je pa).

Ik heb een hele tijd gedaan met zo'n :r Marquant boombox onder m'n bureau (tevens voetenbankje), met een Akai 40 Watt versterker. Dat blaast zeker weten!

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1