Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Issues geluid na installatie Evohome

Pagina: 1
Acties:

• xxxMaverick
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16-02 19:30
Na o.a. hier uitgebreid informatie te hebben ingewonnen heb ik een Evohome installatie laten doen. Zie voor achtergrond:

Evohome alternatieven

Ik ben op zich redelijk tevreden maar loop tegen een groot issue aan waardoor wij soms midden in de nacht wakker schrikken of overdag herrie hebben..

Er is nu echter twee weken (eerst incidenteel) opeens een raar issue. Het viel ons op dat we op momenten een heel hard 'vreemd' geluid hoorde. Ik kan dit het beste omschrijven als een heel harde 'triilng' door het huis. Soms meerdere keren per dag. Soms alleen een keer in de nacht. in eerste instantie konden wij dit niet plaatsen. De oorsprong van het geluid is niet helemaal helder maar het resoneert in ieder geval door de verschillende radiatoren.

Ik heb vandaag een extra ontluchting gedaan (moest na een paar weken) maar hier komt op alle radiatoren meteen water uit dus is echt geen lucht issue. Ook vreemd dat we dit de eerste 2 weken niet hebben gehoord.

Mijn vraag: heeft iemand van jullie enig idee wat dit issue kan zijn?

p.s.

Misschien beinvloed ik dan de denkrichting maar het volgende viel me wel op: Hoewel ik in de offerte een bypas had staan verzekerde de monteur mij dat dit echt niet nodig was omdat ik een moderne ketel had. Nu weet ik niet of dit er mee samenhangt (monteur installeert de hele dag door dit soort zaken dus zal het wel weten) maar vond het wel opvallend gezien eerdere adviezen hier. Kan dit hier mee samenhangen?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Kunnen 2 dingen zijn: of de ketel slaat aan met alle knoppen dicht, dat gaat knallen en dan slaat je ketel af of gaat in storing. Andere mogelijkheid is een kraan die in de retour ipv aanvoer is geplaatst. Die dingen gaan dan klapperen. Kan zijn dat bij een van je radiatoren aanvoer en retour andersom zit.

• xxxMaverick
_JGC_ schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:20:
Kunnen 2 dingen zijn: of de ketel slaat aan met alle knoppen dicht, dat gaat knallen en dan slaat je ketel af of gaat in storing. Andere mogelijkheid is een kraan die in de retour ipv aanvoer is geplaatst. Die dingen gaan dan klapperen. Kan zijn dat bij een van je radiatoren aanvoer en retour andersom zit.
Inmiddels een grondige inspectie gedaan (mede naar aanleiding van je reactie) op de radiatoren. Die zijn allemaal goed aangesloten met de leidingen. Lijkt dus inderdaad om het bypass probleem te gaan. Ik heb inmiddels https://wifithermostaten.nl/ een mail gestuurd met vraag om wat uitleg en hun visie. Het is behoorlijk zuur omdat ik oorspronkelijk ook de bypass wilde (mede door dit forum en advies van mede tweakers) maar hier van afgezien had door advies monteur. Ik ging er immers vanuit dat iemand die dagelijks installaties doet weet hoe het werkt. Zuur en leerzaam.

Hopelijk komen ze bij wifithermostaten tot een goede oplossing

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

xxxMaverick schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:13:
Misschien beinvloed ik dan de denkrichting maar het volgende viel me wel op: Hoewel ik in de offerte een bypas had staan verzekerde de monteur mij dat dit echt niet nodig was omdat ik een moderne ketel had. Nu weet ik niet of dit er mee samenhangt (monteur installeert de hele dag door dit soort zaken dus zal het wel weten) maar vond het wel opvallend gezien eerdere adviezen hier. Kan dit hier mee samenhangen?
Als je een cv systeem aanlegt waarbij de kans bestaat dat alle radiators dicht gaan door de EvoHome heb je altijd een bypass nodig. Dat staat los van je moderne ketel. Erg kortzichtig en fout advies van deze monteur. Ik zou ze hierop wijzen en verzoeken de bypass alsnog te installeren. Grote kans dat je dan van het geluid af bent.

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• xxxMaverick
Microkid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Als je een cv systeem aanlegt waarbij de kans bestaat dat alle radiators dicht gaan door de EvoHome heb je altijd een bypass nodig. Dat staat los van je moderne ketel. Erg kortzichtig en fout advies van deze monteur. Ik zou ze hierop wijzen en verzoeken de bypass alsnog te installeren. Grote kans dat je dan van het geluid af bent.
:( :( balen. Maar dank voor duidelijkheid. Voelde al niet goed maar als je denkt expert in huis te hebben en honderden euro's kan besparen tja dan ga je niet eigenwijs zijn. Heb er nu 1 vanaf gehaald en handmatig continu open staan. Schiet doel voorbij natuurlijk maar voorkom dat de boel kapot draait totdat ze weer kunnen komen.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
De korte termijn oplossing is om een van de knoppen los te maken en de radiator open te laten staan.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-02 22:29
xxxMaverick schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:58:
[...]

Heb er nu 1 vanaf gehaald en handmatig continu open staan. Schiet doel voorbij natuurlijk maar voorkom dat de boel kapot draait totdat ze weer kunnen komen.
Werkt dit? Is het inmiddels opgelost?

En waarom stook je snachts eigenlijk? Vloerverwarming?

2430Wp ZW

• xxxMaverick
S0epkip schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:20:
[...]

Werkt dit? Is het inmiddels opgelost?

En waarom stook je snachts eigenlijk? Vloerverwarming?
Yep het werkt dus idd een bypass issue. Wifithermostaten.nl komt weer langs. Er lijkt een goede afspraak over de kosten ( geen extra kosten voor mij alleen wat ik anders ook kwijt was geweest ) maar dat gaan we zien.

Ergens slaat de cv toch aan in de nacht. Soms gewoon zonder dat er iets aan staat ( soort korte buffer ?) En duurt paar minuten. Soms omdat bv toch een gang onder de 14 graden kwam ofzo ( met -6 buiten zoals laatst mogelijk). Ben geen expert maar gebeurde wel

• xxxMaverick
bert pit schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:09:
De korte termijn oplossing is om een van de knoppen los te maken en de radiator open te laten staan.
Werkte idd!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True