Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:28

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft. Ik heb een S7 van het werk die artifacts geeft in het onderste gedeelte van het scherm. Scherm even aan en uit en het is weer (even) weg. Ik wil dit nu laten maken (toestel heeft nog garantie) bij de samsung reparatie shop in Rotterdam.

Na het inplannen van een afspraak kreeg ik de volgende 'tips'.

Voorbereiden
Voordat je ons bezoekt, dien je (wanneer mogelijk) eerst de volgende stappen uit te voeren op je toestel:

Maak een back-up
Verwijder je Google account
Verwijder je Samsung account
Verwijder je vergrendelscherm/vingerafdruk
Zet toestel terug naar fabrieksinstellingen
Verwijder SIM- en SD-kaart
Verwijder een eventuele screenprotector
Neem je aankoopbewijs mee

Waarom wordt dit aanbevolen (de backup begrijp ik), maar waarom volledig leegmaken? Overigens snap ik ook niet waarom de google / samsun account / vingerafdruk verwijdert moet worden, als je daarna ook nog een reset naar factory settings moet doen.

Het liefst bied ik hem gewoon zo aan, ik kan er op wachten en dan hou ik al mijn data etc nog.

Iemand ervaring, suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Alle reacties

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:25

EnnaN

Toys in the attic

Ik gok:

Als je je security aan hebt staan (vingerafdruk etc), dan kunnen ze niet goed testen.
Als je je security uit zet, kunnen ze overal bij.

hence: security weg want handig. en dus accounts weg want security weg.

sig

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Sowieso is het wel goed om overal een backup van te hebben. En verder wat @EnnaN zegt

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
EnnaN schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:44:
Ik gok:

Als je je security aan hebt staan (vingerafdruk etc), dan kunnen ze niet goed testen.
Als je je security uit zet, kunnen ze overal bij.

hence: security weg want handig. en dus accounts weg want security weg.
Security kan ik inderdaad wel uitzetten. Maar alles leegmaken is niet handig. Aangezien ik een filmpje geschoten heb die het probleem laat zien. Aangezien het geen permanent probleem is.

Basement Bios ---- Exo-S

• EnnaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:25

EnnaN

Toys in the attic

tja, ik zou zonder security niet m'n ingelogde google account naar het reparatiecentrum sturen. Lijkt me geen hele verregaande veiligheidsoverweging om eerlijk te zijn.

Je kan toch alles leeghalen en dan dat filmpje er weer op zetten? Overigens betwijfel ik of ze op het toestel onder repaaratie naar een filmpje gaan kijken, maar dat is een tweede.

sig

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Topicstarter
EnnaN schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:28:
tja, ik zou zonder security niet m'n ingelogde google account naar het reparatiecentrum sturen. Lijkt me geen hele verregaande veiligheidsoverweging om eerlijk te zijn.

Je kan toch alles leeghalen en dan dat filmpje er weer op zetten? Overigens betwijfel ik of ze op het toestel onder repaaratie naar een filmpje gaan kijken, maar dat is een tweede.
Het is niet opsturen, het is wachten op de reparatie. Dus ik hoop aan de balie te kunnen laten zien wat mijn probleem is middels het filmpje. Ik ga juist voor deze oplossing, zodat ze de telefoon niet naar een reparatie afdeling sturen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Gismo1979
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik zou dan alles backuppen, zodat wanneer je het filmpje ter plaatse hebt laten zien je een factory reset kunt uitvoeren of zorgen dat alle accounts uitgelogd zijn en verder alle persoonlijke data van de telefoon af zijn.

Keep Smiling & One day Life will get tired of upsetting you 😁

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True