Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan enkel maar "reacties toegestaan" kiezen bij mijn adverte

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Vraag

• peverix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-02 15:57
Hallo

Gisteren een nieuwe advertentie geplaatst in Vraag&Aanbod en kan bij Reacties enkel maar "Reacties toegestaan" kiezen.
Bij mijn vorige advertenties was er ook steeds "Mailen toegestaan" en "Berichten toegestaan"

Is er iets aangepast ?

Mvg
Peter

Beste antwoord (via peverix op 30-01-2019 18:27)

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Bij mensen die nog weinig historie hebben zijn bepaalde dingen uitgeschakeld. Op het moment dat er wat meer activiteit is geweest komen meer functies beschikbaar.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is "Mailen" weggehaald omdat dan alle communicatie (en mogelijke misverstanden & oplichting) buiten T.net om gaat.

DM's weet ik even niet.

@Microkid heb jij een idee? Of @Floppus ?

MAX3400 wijzigde deze reactie 30-01-2019 17:59 (13%)

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• peverix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-02 15:57
Dat verklaard al een deel, klink wel logisch zo.

Mvg
Peter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Bij mensen die nog weinig historie hebben zijn bepaalde dingen uitgeschakeld. Op het moment dat er wat meer activiteit is geweest komen meer functies beschikbaar.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Maar even verplaatst naar V&A Feedback aangezien het niet in VAO hoort :).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

@FlipFluitketel @Floppus wat is "weinig historie"? Valt dat de klassificeren of na te zoeken ergens? Want ondanks mijn (mogelijk verborgen) activiteit, kan ook ik alleen maar kiezen voor "Reakties"?

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@MAX3400 Bij mij staat hetzelfde maar dat "Reacties toestaan" gaat over reacties onder de advertentie, de (ver)koper kun je sowieso via DM een bericht sturen dmv de knop "Stuur bericht naar adverteerder".
Ik heb even geen idee wat er stond voor de wijziging wat dm/mail betreft.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:48
Floppus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:25:
Verklaring klopt niet.

Ik heb tot nu toe tig advertenties geplaatst waarbij ik kon kiezen en nu vandaag opeens kan ik alleen maar 'reactie' aanvinken.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

FlipFluitketel schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:18:
Ik heb even geen idee wat er stond voor de wijziging wat dm/mail betreft.
Er waren ooit 3 keuzes: DM / reaktie / mail.

Net even gezocht in de .Plan-categorie maar kon zo snel niet de wijziging vinden. Op zich, mijn mening, vind ik het niet erg en al mijn beoordelingen / verkopen zijn via DM verlopen dus als dat "default" er nu in zit, heb ik er vrede mee.

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:23

Detmer

Professioneel prutser

Hier eenzelfde discussie V&A ad reactie via mail verdwenen?

Zie ook de reactie van @Ginz :
Ginz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Dit is een (heel) klein onderdeel van de maatregelen die wij treffen om te proberen oplichting tegen te gaan.

Als je als adverteerder alleen de mogelijkheid tot contact per e-mail in stelt, kunnen wij die communicatie niet inzien en, indien nodig, daar op acteren. Niet dat wij continue in allerlei communicatie kijken (slechts een klein gedeelte van de crew kan dat), maar aangezien wij ervaring hebben met oplichters, vissen wij soms oplichters er uit, voor dat hij/zij ("zij" moet er ook bij, anders is het discriminatie) andere heeft kunnen oplichten.

Dat doen wij op basis van bepaalde kenmerken. En als wij dan in de communicatie kijken en daar bekende namen/rekeningnummers/taalgebruik zien, dan zullen wij daarop acteren.

Het is natuurlijk mogelijk om na het eerste contact via DM te vragen om per mail te communiceren en dan alsnog mensen op te lichten, zonder dat wij die communicatie in kunnen zien, maar dit is een klein extra drempeltje tegen oplichting. En mogelijk gaan mensen zich afvragen, van "Waarom wilt deze persoon communiceren buiten Tweakers om?".

En aangezien je heel makkelijk ook hier op Tweakers kan instellen dat je een e-mail krijgt zodra je een DM hebt ontvangen, kunnen ook mensen die hier niet de gehele dag zijn een notificatie krijgen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
MAX3400 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:35:
[...]

Net even gezocht in de .Plan-categorie maar kon zo snel niet de wijziging vinden.
Mjah, in iteratie #147 staat er iets over vermeld, maar wat daar staat lijkt juist op dat DM aangezet moet worden.
Fraudepreventie binnen V&A: 'Bericht toestaan'-optie geldt alleen nog voor dm en we informeren gebruikers beter voor het handelen in V&A.
Dat standaard de DM knop hiermee geactiveerd wordt lijkt me geen probleem, maar het is behoorlijke bescherming (betutteling?) van de tweakers om e-mail dus helemaal weg te halen. Maar ach, zoals Ginz al omschreef verplaats ik het via de DM wel naar de e-mail, of zet desnoods de e-mail in de V&A. :P Ik vind communiceren via e-mail prettiger en meer getuigen van vertrouwen, dan achter een alias te verschuilen op een community via een ingebouwd systeem. Maar dat ben ik hoor. :)

Prx wijzigde deze reactie 30-01-2019 21:44 (9%)

• TonVH
Ik vind het een behoorlijke achteruitgang en zeer zeker betutteling.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Ik kan zeker begrijpen "waarom" je het zegt maar het aantal topics over "help, ben opgelicht" of "onterechte review" is ook zeker een dingetje in de overweging om in ieder geval niet meer te kunnen mailen. Alsnog, T.net ontkent enige medewerking bij het afronden van bepaalde deals maar door alle communicatie op de site te houden, kan T.net wel meewerken als de politie in beeld komt of om bepaalde deals/reviews bij personen te verwijderen.

Er zijn zat andere sites waar je om de betutteling heen kan werken en dat is je goed recht; de kwaliteit / eerlijkheid van het respectievelijke publiek kan daar beter / slechter zijn, afhankelijk van de communicatie-middelen die je zelf wenst te openbaren.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ah, dat is inmiddels doorgevoerd, had ik ook gemist. We zien eigenlijk dat veruit de meeste mensen via DM reageren.

De verhouding van mensen die zoveel mogelijk proberen DM te vermijden vs slechte bedoelingen was uit het lood en met dingen als AVG heb je al minder middelen om oplichting tegen te gaan.

Het werd daarom gezien als een kleine ingreep. Wellicht dat mail wel aangezet kan worden bij accounts met veel historie. Ik zal die optie eens opgooien.

Veranderingen gelijk maar betutteling noemen voegt niets toe. Als je veranderingen wil kom dan met suggesties ipv geschop.

• TonVH
Dit systeem doet niets in het kader van preventie. Immers elke deal eindigt uiteindelijk in het uitwisselen van NAW & bankgegevens. Niemand met enig verstand zal dergelijke informatie op een openbaar forum neerzetten. Er zal dus altijd op enig moment worden overgegaan om mail of DM en dus buiten de publieke sfeer om.

En wat er ook bedacht wordt, oplichters zullen altijd wel weer nieuwe manieren bedenken. kopers en verkopers zullen dus altijd hun verstand moeten gebruiken en duurdere zaken dus in persoon afhandelen.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ik doe deze dicht, dan kunnen we alles in het andere topic bespreken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True