Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

V&A ad reactie via mail verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• Speedway4
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-04 17:25
Is de mogelijkheid om via de mail op advertenties te reageren verdwenen?

Ik kan als ik een nieuwe advertentie aanmaak hier in ieder geval niet voor kiezen en heb al van andere Tweakers gehoord dat dit bij hun ook het geval is.
Zelf vind ik dit erg jammer omdat reacties via de mail veel sneller gaan (veel mensen zitten maar één keer per dag of een paar keer per week op T.net). Mijn mail kan ik daarnaast inrichten zoals ik dat zelf wil wat zorgt voor veel meer overzichtelijkheid. De PB functie is prima voor PB's maar als je op meerdere advertenties reageert of meerdere reacties op een advertentie krijg dan wordt het al snel chaos.

Is er een reden dat dit is veranderd?

Is het niet handig om éérst te zorgen dat de PB functie wat Tweakers wat uitgebreider wordt zodat berichten gemarkeerd en gesorteerd kunnen worden e.d. Dat maakt het in ieder geval wat bruikbaarder, de flexibiliteit van mail evenaren zal lastig worden lijkt me.

Edit:
Dit alles hierboven ervanuitgaande dat dit ook daadwerkelijk veranderd is aangezien Microkid eergister nog aangaf dat hij hier niets vanaf wist. Kan natuurlijk ook een fout in V&A zijn.

Speedway4 wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:47 (9%)

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:47

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Ja, dat is bewust. Via https://tweakers.net/instellingen/notificaties/ kun je instellen dat je een mail krijgt bij een nieuw bericht om zo je reactiesnelheid te kunnen garanderen.

Voor de FPA's, de interne discussie vind je hier.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Als het bewust is gedaan, kun je dan de reden toelichten @Dirk ? Ik (en ik veronderstel velen met mij) vond dit een hele handige functie.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:47

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Ik ben niet inhoudelijk betrokken geweest bij de discussie, dus ik ga er hier ook niets over zeggen behalve de bovenstaande feitelijke mededeling, maar @Ginz zou hier wel op in moeten kunnen gaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-04 14:19

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

The Killer schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:13:
Als het bewust is gedaan, kun je dan de reden toelichten @Dirk ? Ik (en ik veronderstel velen met mij) vond dit een hele handige functie.
Dit is een (heel) klein onderdeel van de maatregelen die wij treffen om te proberen oplichting tegen te gaan.

Als je als adverteerder alleen de mogelijkheid tot contact per e-mail in stelt, kunnen wij die communicatie niet inzien en, indien nodig, daar op acteren. Niet dat wij continue in allerlei communicatie kijken (slechts een klein gedeelte van de crew kan dat), maar aangezien wij ervaring hebben met oplichters, vissen wij soms oplichters er uit, voor dat hij/zij ("zij" moet er ook bij, anders is het discriminatie) andere heeft kunnen oplichten.

Dat doen wij op basis van bepaalde kenmerken. En als wij dan in de communicatie kijken en daar bekende namen/rekeningnummers/taalgebruik zien, dan zullen wij daarop acteren.

Het is natuurlijk mogelijk om na het eerste contact via DM te vragen om per mail te communiceren en dan alsnog mensen op te lichten, zonder dat wij die communicatie in kunnen zien, maar dit is een klein extra drempeltje tegen oplichting. En mogelijk gaan mensen zich afvragen, van "Waarom wilt deze persoon communiceren buiten Tweakers om?".

En aangezien je heel makkelijk ook hier op Tweakers kan instellen dat je een e-mail krijgt zodra je een DM hebt ontvangen, kunnen ook mensen die hier niet de gehele dag zijn een notificatie krijgen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ginz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Dit is een (heel) klein onderdeel van de maatregelen die wij treffen om te proberen oplichting tegen te gaan.

Als je als adverteerder alleen de mogelijkheid tot contact per e-mail in stelt, kunnen wij die communicatie niet inzien en, indien nodig, daar op acteren. Niet dat wij continue in allerlei communicatie kijken (slechts een klein gedeelte van de crew kan dat), maar aangezien wij ervaring hebben met oplichters, vissen wij soms oplichters er uit, voor dat hij/zij ("zij" moet er ook bij, anders is het discriminatie) andere heeft kunnen oplichten.

Dat doen wij op basis van bepaalde kenmerken. En als wij dan in de communicatie kijken en daar bekende namen/rekeningnummers/taalgebruik zien, dan zullen wij daarop acteren.

Het is natuurlijk mogelijk om na het eerste contact via DM te vragen om per mail te communiceren en dan alsnog mensen op te lichten, zonder dat wij die communicatie in kunnen zien, maar dit is een klein extra drempeltje tegen oplichting. En mogelijk gaan mensen zich afvragen, van "Waarom wilt deze persoon communiceren buiten Tweakers om?".

En aangezien je heel makkelijk ook hier op Tweakers kan instellen dat je een e-mail krijgt zodra je een DM hebt ontvangen, kunnen ook mensen die hier niet de gehele dag zijn een notificatie krijgen.
OK, begrijpelijk. Dank voor de toelichting :)

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Bij mij is de genoemde optie grijs, ik kan dus niet instellen dat ik een mail wil ontvangen zodra ik een DM krijg....
[...]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:24
@EValentino Bij mij is alleen de DM pushnotificatie grijs. De email (rechter veld) kan ik gewoon instellen. Misschien dat dat het is?

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• EValentino
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:17:
@EValentino Bij mij is alleen de DM pushnotificatie grijs. De email (rechter veld) kan ik gewoon instellen. Misschien dat dat het is?
Volgens mij was dat hem inderdaad. Kun je mij eens een test DM sturen _/-\o_

• Speedway4
[...]

Heel goed om te zien dat Tweakers.net daar wat meer tegen gaat doen! _/-\o_ Vaak genoeg met oplichters in contact gekomen of oplichters gemeld hier op V&A: niet leuk. Zeker niet als je dan later ziet dat die persoon ineens X negatieve feedback heeft omdat mensen toch wel zijn opgelicht.

Dat lijkt me echt een hele kleine drempel die het een kleine groep voor een veel grotere groep lastiger maakt. Al heb ik natuurlijk geen data dus dat is ook maar een aanname van mijn kant (ik vind de PB functie erg chaotisch dus dat zal ook meespelen in mijn oordeel :P ).
Voor zover ik het meekrijg zijn pplichters zijn toch meestal die een accountje aanmaken en daar een dag gebruik van maken om vervolgens weer een nieuw account te maken. Eigenlijk gebruiken de oplichters die ik tot nu toe tegen ben gekomen altijd de PB functie, waarom? Ik vermoed dat dat bij de koper voor wat (valse) zekerheid zorgt. Zouden we aan de oplichters moeten vragen. Zo maak je het oplichters wellicht makkelijker.
Ik weet natuurlijk niet wat jullie bewogen heeft deze keuze te maken. Julie zullen vast goede redenen hebben en bovenstaande mee hebben genomen in de afweging.

Misschien is het een optie om mensen die meer dan X positieve feedback hebben en al langer op Tweakers zitten de mogelijkheid wél te geven. De voordelen van mail zijn voor mij erg groot ivm structuuir (waarom precies is een lang verhaal dat mag je via PB vragen).

Onder Tweakers zijn (onder andere) de volgende mogelijkheden hier op verschillende plekken op het forum weleens besproken.
Bijvoorbeeld (grofweg hè):
1. Sommige mensen prioriteit geven bij het maken van meldingen (oplichter spotters). Er zijn een aantal Tweakers die constant 30+ advertenties hebben en erg veel gebruik maken van V&A en daar erg veel aanwezig zijn. Die zouden daar een rol in kunnen spelen. Zelf zie ik ook vaak genoeg oplichters en dan worden de advertenties pas 24u later verwijderd, dat zou dan wellicht sneller kunnen.
2. Een account moet x berichten/dagen/karma hebben/actief zijn voordat aan V&A mag worden deelgenomen.
3. Andere voorwaarden voor advertenties, bijvoorbeeld voor mensen zonder feedback geen onrealstische vraagprijs. Wel onrealistische vraagprijs? Dan hup advertentie weg. Mensen denken bij een realistischere prijs veel meer na over hun aankoop en worden niet geprikkeld door de lage prijs: "ik moet snel zijn anders is het weg". Daarnaast zijn er dan vaak ook alternatieven beschikbaar omdat het prijsverschil wegvalt en dan hoeven die mensen niet ergens in niemandsland iets op te ophalen waardoor ze voor verzending kiezen --> genaaid.

Ik hoop dat jullie wat aan deze reflectie hebben, als het gaat om oplichters pakken dan draag ik graag een steentje bij :)

• Ginz

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

1: Dat hebben we natuurlijk al een beetje. We hebben het V&A meldpunt, waar gebruik van wordt gemaakt. En de grootste V&A gebruiker heeft mijn nummer, dus wanneer hem iets opvalt, laat hij het mij weten.

2: Staat op de wenslijst, maar is een stukje intensiever dan de 2 kleine dingetjes die we nu al hebben gedaan.

3: Gaat té moeilijk worden. Wie bepaald wat een realistische prijs is? Dat hangt van teveel factoren af, die niet (makkelijk) in een algoritme te vangen zijn.

-

• Speedway4
1. Dat is mooi maar als er meer mensen zijn die (geen mods, maar mod ondersteunend) dan zou dat een mooie bijdrage kunnen leveren lijkt mij. Zeker als deze betrouwbaarde meldingen prioriteit krijgen.
2. Dat is erg mooi, goed om te horen! Ik ben benieuwd!
3. Duidelijk kritiek punt. Wat ik bedoelde is dat mods meer vrijheid krijgen om advertenties te verwijderen wanneer er grote aanleiding is. Je kan beter af en toe een advertentie teveel verwijderen dan te weinig. Maar ik denk dat punt 2 belangrijker is. Dus dan kan je die moeite natuurlijk beter daar in stoppen :)

@Ginz Wat vind je van het idee om het voor mensen met goede feedback, karma en langer bestaande accounts de optie tot mail terug te geven?

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-04 14:08

mjl

Ugh

[...]

Het blijft erg onhandig en ik zie niet in waarom jullie mijn correspondentie zouden moeten inzien. Een pb is persoonlijk en bij een oplichting nemen jullie toch geen enkele verantwoordelijkheid is mijn ervaring.

Zet svp reageren via mail weer aan, dat scheelt een hoop gedoe. Een attachment met een foto is via pb niet te sturen bijv. Dus het verzend bewijs kan ik nu niet sturen als service naar de koper.

mjl wijzigde deze reactie 17-04-2019 00:14 (3%)

-------

• Ginz

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

mjl schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Het blijft erg onhandig en ik zie niet in waarom jullie mijn correspondentie zouden moeten inzien. Een pb os persoonlijk en bij een oplichting nemen jullie toch geen enkele verantwoordelijkheid is mijn ervaring.

Zet svp reageren via mail weer aan, dat scheelt een hoop gedoe. Een attachent met een foto is via pb niet te sturen bijv. Dus het verzend bewijs kan ik nu niet sturen als service naar de koper.
Ik kan begrijpen dat sommige mensen het misschien een beetje onhandig vinden, maar wij hebben hier goed over nagedacht en de voordelen en nadelen tegenover elkaar gezet.

Wij nemen inderdaad geen verantwoordelijkheid, maar zoals duidelijk omschreven, hebben wij wel mensen die proberen ons platform zo goed als mogelijk vrij te houden van oplichters. Dit is dan een tool die ons daarmee helpt en die weinig impact heeft op de gebruikers.

Met betrekking tot het verzendbewijs kan je natuurlijk heel makkelijk gewoon de code doorsturen. Of zelfs als clickable link naar de online Track & Trace, dat is nog meer service.

Volgens mij zijn onze argumenten duidelijk, al kan het natuurlijk zo zijn dat je het daar niet mee eens bent.

Ginz wijzigde deze reactie 15-01-2019 12:50 (3%)

-

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:01
Zelf geen problemen ermee, dat mods eventueel mijn pb's n.a.v. een advertentie lezen, het zijn immers geen echt persoonlijke berichten, zoals bijv. met een vriend via Messenger, het betreft correspondentie met een vreemde, die toevallig interesse heeft in mijn advertentie.

Wat dit betreft:
Mijn enige reden, om naar email te vragen, zou niet het sturen van een verzendbewijs zijn (dan geef je inderdaad gewoon de track&trace code door), maar het sturen van meer foto's. Heb momenteel een (gereserveerde) advertentie in V&A voor een telefoon van een familielid, en oom heeft, om netjes alle lichte gebruikssporen op toestel en accessoires te tonen, tien foto's aangeleverd, waarvan ik er helaas maar zes kon plaatsen. Heb dus aangegeven, dat ik de andere vier kan mailen, indien gewenst.
Het zou daarom heel fijn zijn, als we foto's konden toevoegen bij de pb's, Marktplaats had die optie in het begin ook niet, maar nu gelukkig wel.

Marly wijzigde deze reactie 15-01-2019 13:40 (0%)
Reden: typo

• Ginz

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Foto's kan je natuurlijk gewoon toevoegen aan een DM, al moet ik inderdaad toegeven dat het toevoegen daarvan niet meer van deze tijd is (uploaden fotoalbum en [img]-tag gebruiken om die afbeeldingen te embedden in het bericht).

Gelukkig is dat onder andere dat een punt is waar wij dit jaar aandacht aan gaan geven. Als je kijkt hoe je foto's kan toevoegen in WhatsApp, Slack of bijvoorbeeld Discord (copy/paste), dan lopen wij erg achter.

-

• mjl

mjl

Ugh

Marktplaats heeft het redelijk handig opgelost. Je krijgt een reply in de mail en de reply daar op komt netjes geschoren weer terug in de conversatie, ook met afbeeldingen.

Ja je kunt de tracking code overtikken maar op het postkantoor is het makkelijker om snel een foto te sturen, de qr code kan je dan gewoon weer scannen met een qr app dus ook geen overtikfouten.

mjl wijzigde deze reactie 17-04-2019 00:17 (15%)

-------

• Speedway4
Ginz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Volgens mij zijn onze argumenten duidelijk, al kan het natuurlijk zo zijn dat je het daar niet mee eens bent.
De argumenten zijn duidelijk en ik ben het er grotendeels mee eens.

Met de gemaakte afweging ben ik het niet eens. Waarom een groep benadelen wanneer dat niet nodig is? Zoals ik al zei, je kan een drempelwaaarde instellen van positieve feedback of wat dan ook die het mogelijk maakt wel gemaild te worden. Dat doet geen enkele afbraak aan de overweging die jullie hebben gemaakt maar zo tref je niet de mensen die gebruik maken van een functie. Een win-win situatie heet dat. Ik kan zelf geen realistisch argument verzinnen tegen een drempelwaarde voor zo een functie.
mjl schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:23:
Ja je kunt de tracking code overtikken maar op het postkantoor is het makkelijker om snel een foto te sturen.
Helemaal mee eens! Het is heel simpel, de mail functie bied veel meer mogelijkheden en heeft een workflow die zoveel malen fijner is. Een simpele drempel van 25 of 50 positieve feedback en de oplichter verliest en de Tweaker en Tweakers.net wint.

Speedway4 wijzigde deze reactie 26-01-2019 19:29 (22%)

• mjl

mjl

Ugh

Speedway4 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:27:
[...]

De argumenten zijn duidelijk en ik ben het er grotendeels mee eens.

Met de gemaakte afweging ben ik het niet eens. Waarom een groep benadelen wanneer dat niet nodig is? Zoals ik al zei, je kan een drempelwaaarde instellen van positieve feedback of wat dan ook die het mogelijk maakt wel gemaild te worden. Dat doet geen enkele afbraak aan de overweging die jullie hebben gemaakt maar zo tref je niet de mensen die gebruik maken van een functie. Een win-win situatie heet dat. Ik kan zelf geen realistisch argument verzinnen tegen een drempelwaarde voor zo een functie.

[...]

Helemaal mee eens! Het is heel simpel, de mail functie bied veel meer mogelijkheden en heeft een workflow die zoveel malen fijner is. Een simpele drempel van 25 of 50 positieve feedback en de oplichter verliest en de Tweaker en Tweakers.net wint.
Zo een drempel op basis van activiteit is een prima oplossing. Ik vrees echter dat tweakers en de achterliggende organisatie gewoon voor zich zelf de goedkoopste oplossing blijft gebruiken.

-------

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

mjl schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:55:
[...]

Zo een drempel op basis van activiteit is een prima oplossing. Ik vrees echter dat tweakers en de achterliggende organisatie gewoon voor zich zelf de goedkoopste oplossing blijft gebruiken.
Goed, ik zal er waarschijnlijk spijt van krijgen, maar ik ben oprecht benieuwd naar de redenatie achter die vrees.

Het goedkoopst was niets aanpassen. Verbetering staat op de roadmap. Een businessmodel gericht op de bezoekers dwarszitten is nogal onlogisch. Opgelicht worden hier is ook slechte reclame.

Help me even door je logica heen :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• mjl

mjl

Ugh

Goedkoopste oplossing is niks doen inderdaad, al het andere wat voorgesteld is kost geld en moeite.

Het weghalen was goedkoper dan op een andere wijze oplichting aan te pakken. En ik vermoedt dat de GDPR ook meegespeeld heeft.

-------

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:48
Wat ik ook in het andere topic al schreef:

Deze oplossing doet absoluut niets tegen oplichting. Het is zelfs geen schijnoplossing. Waarom? Simpel omdat elke deal uiteindelijk eindigt in een transactie en dan zijn NAW & bankgegevens nodig. Niemand die ook maar 1 tel nadenkt zal deze gegevens in een publiek toegankelijke plek neerzetten.

Dus wat doe je dan? f uitwisselen via Mail of PM. Buiten zicht en controle.

Bovendien oplichting zal altijd blijven bestaan. Voor elke belemmering wordt er weer een nieuwe maas gevonden.Enige wat helpt is dat mensen hun verstand gebruiken en duurdere transacties altijd in persoon afhandelen. Afstand te groot? Jammer, er komt wel een aanbod dichterbij.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Je baseert je hele relaas op een foute aanname... Er wordt meer naar DM geduwd omdat die bij oplichting wél is in te zien en is te overleggen aan instanties.De meeste gebruikers handelen dingen al via DM af.

Wat je zegt sluit precies aan op wat wij ook al 10+ jaar promoten: de beste bescherming is je eigen weerbaarheid. En daar bieden we ook zo veel mogelijk info voor.

Los daarvan benadrukken we de risico's en geven aan dat wij niets kunnen doen terwijl we meer capaciteit tegen oplichting hebben lopen dan populaire sites met 50x+ advertenties. Waarbij wij het anders dan anderen gratis doen.

Dat deze functie beter kan is onderschreven in de feature request om te onderscheiden tussen gebruikers.

Als er echt argumenten zijn om iets anders te doen wordt daar altijd naar gekeken. Wat is de gedachte hier? Degenen die die veranderingen duwen overstelpen met negativiteit zonder argumenten leidt tot verbetering? Ik vind het een rare benadering.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:48
Doe dan alles via DM en stuur inhoud door naar mail. Soortgelijk als Marktplaats doet. Probleem opgelost.

• Speedway4
Floppus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:31:
Dat deze functie beter kan is onderschreven in de feature request om te onderscheiden tussen gebruikers.

Als er echt argumenten zijn om iets anders te doen wordt daar altijd naar gekeken. Wat is de gedachte hier? Degenen die die veranderingen duwen overstelpen met negativiteit zonder argumenten leidt tot verbetering? Ik vind het een rare benadering.
Het eerste deel was geloof ik niet voor mij bedoelt. Nogmaals ik juich oplichting tegengaan alleen maar toe maar de vraag is natuurlijk hoeveel en wiens gebruikersgemak daarop achteruit moet gaan. Als ik het goed begrijp gaan jullie de mogelijkheid om tussen gebruikers te onderscheiden onderzoeken? Dat is mooi :)

Waar vind ik die feature request? Als die toegankelijk is?

• mjl

mjl

Ugh

Zojuist weer een deal misgelopen omdat het erg traag en non intuïtief werkt. Ik ben gewend een reply te doen op een mail... die komt dus niet aan in het systeem .... telkens weer naar Tweakers navigeren, uitvogelen welk bericht er nou eerst was, dan reageren en geen foto’s kunnen meesturen. En maar wachten en Tweakers checken of er een reactie is.

Alsjeblieft gewoon weer de mail functie terug!

-------

• mjl

mjl

Ugh

Floppus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:31:
Je baseert je hele relaas op een foute aanname... Er wordt meer naar DM geduwd omdat die bij oplichting wél is in te zien en is te overleggen aan instanties.De meeste gebruikers handelen dingen al via DM af.

Wat je zegt sluit precies aan op wat wij ook al 10+ jaar promoten: de beste bescherming is je eigen weerbaarheid. En daar bieden we ook zo veel mogelijk info voor.

Los daarvan benadrukken we de risico's en geven aan dat wij niets kunnen doen terwijl we meer capaciteit tegen oplichting hebben lopen dan populaire sites met 50x+ advertenties. Waarbij wij het anders dan anderen gratis doen.

Tweakers doet niks met een melding van oplichting. Ze wilden geen enkele informatie uit logs e.d. halen in het kader van de privacy van de oplichter. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in maar het haalt jou redenatie onderuit dat ze het doen om bewijs te kunnen leveren, dat doen ze niet.

-------

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:10

PcDealer

HP ftw \o/

mjl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:12:
Zojuist weer een deal misgelopen omdat het erg traag en non intuïtief werkt. Ik ben gewend een reply te doen op een mail... die komt dus niet aan in het systeem .... telkens weer naar Tweakers navigeren, uitvogelen welk bericht er nou eerst was,
Volgens mij is dit voor een groot gedeelte echt onzin.

Gewoon op de notificatie klikken rechtsboven in je scherm geeft je direct toegang tot je conversatie. Notificatie via e-mail? Dan is het gewoon op de link klikken in de e-mail.
dan reageren en geen foto’s kunnen meesturen. En maar wachten en Tweakers checken of er een reactie is.
Ja, nu wordt het lastig. Dat zou je via e-mail kunnen doen of je upload de foto's (kan ook via mobiel) in je Fotoalbum en stuurt de link meer in de DM.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Floppus

Floppus

Adviseur

mjl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:20:
[...]

Tweakers doet niks met een melding van oplichting. Ze wilden geen enkele informatie uit logs e.d. halen in het kader van de privacy van de oplichter. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in maar het haalt jou redenatie onderuit dat ze het doen om bewijs te kunnen leveren, dat doen ze niet.
Sorry hoor, maar als iemand die meermalen in vrije tijd informatiepakketten voor politieverzoeken heeft samengesteld en op het bureau heeft gezeten voor verklaringen met arrestaties tot gevolg ten bate van ook jouw gratis V&A dienst: mag ik je verzoeken vooral Tweakers niet meer te gebruiken en vooral ergens anders je handel te gaan doen? Dank je.

• mjl

mjl

Ugh

Floppus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 02:31:
[...]

Sorry hoor, maar als iemand die meermalen in vrije tijd informatiepakketten voor politieverzoeken heeft samengesteld en op het bureau heeft gezeten voor verklaringen met arrestaties tot gevolg ten bate van ook jouw gratis V&A dienst: mag ik je verzoeken vooral Tweakers niet meer te gebruiken en vooral ergens anders je handel te gaan doen? Dank je.
Zover kwam het niet eens aangezien Tweakers geen informatie wilde geven over het account van de oplichter.

-------

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:32
mjl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:39:
[...]

Zover kwam het niet eens aangezien Tweakers geen informatie wilde geven over het account van de oplichter.
Nee, lees nou even begrijpend. Natuurlijk gaan ze jou geen informatie geven, want wie ben jij?

Informatie wordt aan de politie verschaft. En niet aan jou. Of heb je liever dat Tweakers de wet overtreed?

Anders stuur ik ze zometeen even een berichtje dat jij me hebt opgelicht zodat ik al jou prive informatie ook te pakken heb. Lijkt me niet jofel, wat denk jij?

• Floppus

Floppus

Adviseur

mjl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:39:
[...]

Leesvoer:
https://ictrecht.nl/2014/...n-klantgegevens-opvragen/

Wij mogen jou niets leveren maar voldoen uiteraard aan vorderingen zowel als dat onze eigen detectie eerder en beter werkt als communicatie via ons platform loopt.

Dus zoals hierboven al genoemd, begrijpend lezen en wellicht volgende keer geen conclusies trekken waarvoor je zelfs de meest basale onderbouwing niet hebt.

• mjl

mjl

Ugh

Floppus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:47:
[...]

Leesvoer:
https://ictrecht.nl/2014/...n-klantgegevens-opvragen/

Wij mogen jou niets leveren maar voldoen uiteraard aan vorderingen zowel als dat onze eigen detectie eerder en beter werkt als communicatie via ons platform loopt.

Dus zoals hierboven al genoemd, begrijpend lezen en wellicht volgende keer geen conclusies trekken waarvoor je zelfs de meest basale onderbouwing niet hebt.
Jullie snappen het net zo goed niet dus dit soort taal over begrijpend lezen is totaal misplaatst. Zoals ik eerder schreef begrijp ik prima dat ze dit mij niet konden geven, maar om het aan de politie door te geven werd ook niks mee gedaan. Bij Marktplaats kan misbruik en oplichting gemeld worden wat prima werkt. Destijds dit bij tweakers gedaan en er werd geen enkele actie ondernomen om verdere slachtoffers te voorkomen. Ik betwijfel dan ook of de genoemde pro-active houding om oplichting op deze manier te bestrijden nou echt de drijfveer was, meer niet.

Wat een minimale verbetering zou zijn is om het DM bericht volledig in de notificatie mail op te nemen. Dan kan men direct inschatten of het haast betreft of ook wel even kan wachten om naar de site te gaan om te antwoorden.

-------

• Floppus

Floppus

Adviseur

mjl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:33:
[...]

Jullie snappen het net zo goed niet dus dit soort taal over begrijpend lezen is totaal misplaatst. Zoals ik eerder schreef begrijp ik prima dat ze dit mij niet konden geven, maar om het aan de politie door te geven werd ook niks mee gedaan. Bij Marktplaats kan misbruik en oplichting gemeld worden wat prima werkt. Destijds dit bij tweakers gedaan en er werd geen enkele actie ondernomen om verdere slachtoffers te voorkomen. Ik betwijfel dan ook of de genoemde pro-active houding om oplichting op deze manier te bestrijden nou echt de drijfveer was, meer niet.

Wat een minimale verbetering zou zijn is om het DM bericht volledig in de notificatie mail op te nemen. Dan kan men direct inschatten of het haast betreft of ook wel even kan wachten om naar de site te gaan om te antwoorden.
Ik herhaal het vriendelijke verzoek om vooral geen gebruik te maken van V&A. Dat is denk ik voor iedereen beter en om eerlijk te zijn denk ik dat er weinig vrijwilligers zijn hier die er trek in hebben energie en discussie in jou te steken. Marktplaats werkt beter, lijkt mij ook beter bij jou te passen, dus win - win. Suc6 daar d:)b

Floppus wijzigde deze reactie 17-04-2019 13:24 (3%)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-04 19:04
Ik snap het geklaag niet.. ik doe zelf (nog) niks met V&A, maar als ik zo kijk zie ik geen enkele site die zo open, transparant en duidelijk is in hun aanpak tegen oplichting etc.
Maak ik er gebruik van? Nope, nog niet nodig gehad, echter nu ik op zoek ben naar een nieuwe Smartphone begin ik meer en meer te merken dat V&A me een veiliger beeld geeft dan Marktplaats ooit zal doen.

Maar goed, redelijk off topic.

@Floppus ik snap best als je er geen antwoord op kan geven;

maar in Marktplaats kan je (schijnbaar, volgens mijn moeder. Dus een aanname) reageren via de mail, en deze wordt dan netjes in de Marktplaats berichten geschiedens verwerkt. Natuurlijk werkt dat alleen als je replied op een Marktplaats adres (niet meer dan logisch).
Maar is zoiets niet technisch haalbaar in de Tweakers omgeving? Of is dat gewoon teveel tech/werk ervoor?

Niet om af te kraken, commentaar of "Je moet dit doen!" maar meer uit interesse

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ik vind dat geen slechte optie, maar het zal ontwikkeltechnisch waarschijnlijk wat meer voeten in de aarde hebben.

• RyuuPro
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-04 10:52

RyuuPro

That Damn Fly

Floppus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:39:
Ik vind dat geen slechte optie, maar het zal ontwikkeltechnisch waarschijnlijk wat meer voeten in de aarde hebben.
Inderdaad, omdat de replies en alles via Marktplaats-emails lopen.
(Dus als je replied, komt die email bij Marktplaats binnen, zetten het in de berichten neer en sturen de mail vervolgens door naar het echte emailadres van de gebruiker.)

Kaze Ni Nare

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-04 19:04
Floppus schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:39:
Uiteraard :) Ik zeg ook niet dat het nu moet, snel moet etc. Maar meer als even random brainstorm idee.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True