Toon posts:

Welke consolefabrikant staat dadelijk bij jou op 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Op maandag 23 juli 2001 22:15 schreef RAILGUNNER het volgende:
Sony:
Nintendo:
Wat mij betreft de sterkste speler.
Nintendo concentreert zich nl. alleen op de games en niet op DVD en online gamen (anderen zullen dit juist een nadeel vinden).
De prijs vd console is relatief gezien laag en de games worden weer super. Nu maar hopen dat er meer games komen dan voor de N64.
Er zijn natuurlijk enkele supergames (mario, zelda, perfect dark, pokemon, donkey kong) die zeer goed zullen verkopen, maar het is voor de gamers en voor Nintendo te hopen dat er meer goede games uit gaan komen.
w00t !!!

NINTENDO ROXORZ !!!!

ik ga iig in 2002 een NGC halen ik weet niet Nintendo is al me favouriet sinds het begin 't is een tijdje afgezakt omdat er vrij weinig nintendo games uitkwamen maar doordat dat vaak wel topgames waren bleef ik fanatiek gamen, nintendo is number one... sega een goeie 2e

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 13:43
Op maandag 23 juli 2001 23:33 schreef Albinoraptor het volgende:
Railgunner ben je debiel of zo :7
Vergeet belangrijkste spel voor PS2: MGS2
Das een zwak punt vd PS2. Moet het hebben van enkele topgames. Het is te hopen dat er verandering in gaat komen.
MGS2 laat nu echt lang op zich wachten. Op de E3 lieten ze hetzelfde filmpje zien als op de E3 van 2000 |:( Nogal amateuristisch he.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Nintendo... zeker weten.

Nintendo is altijd al een echte Game-company geweest. I.t.t. Sony en Microsoft weet Nintendo de wereld altijd weer te verbazen met meeslepende, leuke en originele spellen. Op PSX2 heb ik tot nu toe weinig opzienbarends gezien. Tuurlijk, de graphics zijn mooi, maar erg origineel zijn de spellen niet (netjes gezegd ;) ). Microsoft moet me nog zien te overtuigen... Het ziet er allemaal mooi uit, maar wederom weinig waar ik wakker door wordt geschud... Geef mij maar de talenten van Shigeru Miyamoto!

Jammer dat Sega geen consoles meer maakt, anders had deze op 1 gestaan... :( Zou nu eigenlijk alle drie moeten kopen. Alleen al voor de juweeltjes die Sega gaat produceren! :P

Verwijderd

Nintendo.

En ik ben op de E3 geweest. De GC kwam er duidelijk het best uit. De X-box was eindelijk te zien maar stelde me ronduit teleur. Halo zag er geweldig uit maar voor de rest was ht niet indrukwekkend. De PS2 vind ik een machtig apparaat en met Onimusha is er nu ook een spel uit dat laat zien wat ie kan vind ik. MGS2 is inderdaad waar iedereen (myself included) op zit te wachten (dat spel roelt zo zwaar dat het ziek is) maar ik het eens met de opmerking dat er te weinig goede spellen voor zijn...vandaar mijn keus voor Nintendo. De GBA was al een goeie zet, de GC wordt dat ook.

R./

ps. niet eens met de opmerking dat MGS2 lang op zich laat wachten, hij is niet uitgesteld namelijk...hij is te vroeg aangekondigd. En het filmpje was dan wel hetzelfde, deze E3 was ie speelbaar...

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Op maandag 23 juli 2001 23:52 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Das een zwak punt vd PS2. Moet het hebben van enkele topgames. Het is te hopen dat er verandering in gaat komen.
MGS2 laat nu echt lang op zich wachten. Op de E3 lieten ze hetzelfde filmpje zien als op de E3 van 2000 |:( Nogal amateuristisch he.
Ok dat klopt, maar ik weet zeker dat het het wachten waard is.

Verwijderd

GameCube: natuurlijk, ik heb hier van alle Nintendo machines één staan die ooit zijn uitgebracht. Nintendo is echt een verslaving voor mij, vooral de spellen met Mario erin.

Ps2: heb ik nooit wat aan gevonden, ze proberen hier superrealistische spellen op te maken maar ik vind het nix.

X-Box: Microsoft.....

• Walkman
  • Niet online
Ok, my opnion about this *tromgeroffel* :

Sony : Ik denk dat Sony op het moment iets te zelfverzekerd is over de positie die ze hebben (o.a. ook de verhalen hoe ze met winkels omgaan doet me sterk denken aan de oude nintendo praktijk). Playstation 2 begint de stroom van kwaliteitstitels langzaam op gang te komen

Nintendo : Nintendo blijft toch een beetje het image houden (voor mij) wat ze in de jaren 80 hadden...dus voor de kids. En ik denk dat dat ook eingenlijk weinig zal veranderen. Ze maken topspellen, maar ik denk niet dat ze weer de 'marktleider' zullen worden.

Microsoft : Op het moment zou ik m'n geld op de XBox zetten.....microsoft is op het moment wat Sony was in de vorige 'consolewar'. Ze willen dit heel graag laten lukken, plus ze hebben de backing financieel gezien.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de games en welke je persoonlijk aanspreekt. Er is denk ik wel ruimte voor 3 aanbieders....
Zelf hou ik het voorlopig nog op m'n dreamcast *snif* en kijk de ontwikkelingen nog een tijdje aan.......

Verwijderd

nintendo natuurlijk beste gameplay spellen blijf je eeuwig spelen en grafich is de gamecube de ps2 ook de baas.

PS2 leuk ding maar idtioot duur vergeleken met de concurentie en spellen makers klagen er aan 1 stuk over dat programeren van de console moielijk is GT3-a spec is wel mooie game maar nog steeds dat anti-alaising probleem en ding is met 999 veel en veel te duur als je bedenkt dat de gamecube 500-600 gaat kostenm en de xbox 600-800 piek

x-box mag mischien de beste specs hebben maar ze hebben weinig ervaring met gamepconsoles en pc-poorts naar een game console zijn niet echt daverend

dus voor mij nintendo ik ga als ie uit is ook echt een gamecube kopen

Verwijderd

Microsoft :P

Games staan mij het meest aan..

Verwijderd

Ik denk dat Sony en Nintendo als grote winnaars naar voren komen, en het zal wel een nek aan nek race worden. Sony heeft een mooi apparaat met dito games afgeleverd en na de prijsdaling in oktober zal het allemaal wel gesmeerd lopen. Nintendo komt al met een goede prijs en heeft een sterke vaste aanhang en een aantal vette titels (zelda, mario bros. etc).

Ik zie echter niet echt een marktpositie voor Microsoft in dit geheel. Op welk publiek gaat MS zich richten? Op de PC gamers? Ik denk het niet. Deze spelen al games op hun PC en spelen ook een bepaald soort games (FPS, RTS, Adventures etc). Ik denk niet dat PC gamers warm gaan lopen voor platform , fighting en puzzle games. Mischien kunnen ze nog wat verloren sega zielen winnen, maar ik denk niet het al te rooskleurig voor ze uitziet.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Ik ga voor de gamecube van nintendo

(ps het valt me trouwens op dat de gamecube een sneller processor heeft dan de ps2)

Specs Computer

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op dinsdag 24 juli 2001 10:44 schreef SilverBolt het volgende:
GT3-a spec is wel mooie game maar nog steeds dat anti-alaising probleem een gamecube kopen
Heb jij wel eens van leestekens gehoord? |:(

FF On-Topic... Anti-Aliasing probleem bij GT3-A Spec? Heb je het ooit wel eens life gezien/gepspeeld dan? :?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

zeker Nintendo, ik vnd de Nintendo spellen gewoon veel leuker als PSX spellen, ende Gamecube is nog veel goedkoper, betrouwbaarder. DAt de spellen 'kinderachtig' zijn boeit me niet, ik koop een console niet om de slechte spellen maar om de goede spellen, en daarvan kan ik maar een op de PS2 bedenken (Metal Gear Solid 2) al het andere vind ik of niks aan of komt ook op de cube of PC.
En microsoft lach ik uit ahahahaha

I rest my case

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb een zeer donkerbruin vermoeden dat Konami Metal Gear 2 ook op de GC gaat uitbrengen.

Ze zeggen nu nog van niet. Maar Sqaure gaat ook al overstag met FF 11, die komt ook op alle consoles uit.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 12:54 schreef elroy het volgende:
Ik ga voor de gamecube van nintendo

(ps het valt me trouwens op dat de gamecube een sneller processor heeft dan de ps2)
PS2 300 mHz proc=RISC processor...
I rest my case..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 24 juli 2001 12:55 schreef Devster het volgende:

[..]

FF On-Topic... Anti-Aliasing probleem bij GT3-A Spec? Heb je het ooit wel eens life gezien/gepspeeld dan? :?
hij ligt al in de winkel hoor

heb em ff gespeeld, als ik geld had dan kocht ik gelijk een ps2, naast mgs2 is gt3 een reden om zo'n ding aan te schaffen
maar wat bedoel je met anti aliasing probleem??

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 25 juli 2001 10:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

heb em ff gespeeld, als ik geld had dan kocht ik gelijk een ps2, naast mgs2 is gt3 een reden om zo'n ding aan te schaffen
Dat vroeg ik dus ook aan Silverbolt....

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 08:04 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

I rest my case..
Kijk, dit moet je dus niet doen. :) Dan had iedereen vroeger ook kunnen zeggen dat SNES eigenlijk 8-bit was en de Megadrive 16-bit. Daarom deed SNES nog niet onder voor de megadrive! Het gaat om de SPELLEN, niet om de specs. |:( Vooralsnog ziet GC er IMHO gewoon interessanter uit. Waarschijnlijk komt Sony ook nog wel met superspellen, maar ik vind dat eigenlijk altijd "few and far between"... :Z

offtopic:
SNES was geen 16-bit. Ze noemden het alleen zo omdat de bus naar de videoprocessor 16-bit was. De rest was gewoon 8-bit. Vandaar dat ie maar zo weinig sprites aan kon. Veel zullen dit al weten, maar voor de volledigheid toch maar even geplaatst. :7

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 10:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik heb de reclame gezien en dit vind ik ook de eerste echte reden om een PSX2 te kopen. Jammer dat het weer een sequel is, maar het ziet er wel machtig uit. :)

Wat er bedoelt wordt met hert anti-aliasing probleem is het feit dat PSX2 als enige console van de laatste jaren geen hardwarematige anti-aliasing aankan... |:( Daardoor ziet het er allemaal net weer wat minder gelikt uit. Goede developers weten hier wel mee om te gaan, waardoor het nauwelijks hoeft op te vallen. Tot nu toe heb ik alleen maar spellen gezien waarin de "gekartelde randen" duidelijk aanwezig waren. Van GT3 zou ik het echter niet weten. Die heb ik nog niet zelf zien draaien.

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 17-01 11:39

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

PS2, The Third Place!

Ik ben altijd al een PS fan geweest, en nu ik gisteren GT3 met FF stuur heb gespeeld, MOET ik ook een PS2 hebben.
En natuurlijk voor MGS2, dat spel is bruut!

En de PS2 is bij de mediamarkt al voor 777,- te koop, voorlopig alleen als weekendstunt, maar dan heb je ook natuurlijk een DVD speler erbij.
En als je daar weer een module erbij koopt, waardoor de DVD regiovrij is + een afstandsbediening heb je ook meteen een volwaardig DVD speler erbij.

Nintendo vind ik niet slecht, vooral mario kart was lachen, maar platformspellen zoals mario, banjo en donkey boeien me vrij weinig.

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 11:07 schreef CitrusJuicer het volgende:
Nintendo vind ik niet slecht, vooral mario kart was lachen, maar platformspellen zoals mario, banjo en donkey boeien me vrij weinig.
Dit vind ik dus geldige argumenten in een discussie als deze. Iedere console heeft toch wel zijn eigen "soort" spellen vreemd genoeg. Sony spellen voelen anders aan dan Nintendo, of tot voor kort SEGA spellen. Als je dan daar tussen een overwogen keuze maakt dan geef ik je helemaal gelijk!

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Op woensdag 25 juli 2001 11:12 schreef RedTop het volgende:

[..]

Dit vind ik dus geldige argumenten in een discussie als deze. Iedere console heeft toch wel zijn eigen "soort" spellen vreemd genoeg. Sony spellen voelen anders aan dan Nintendo, of tot voor kort SEGA spellen. Als je dan daar tussen een overwogen keuze maakt dan geef ik je helemaal gelijk!
Precies, het gaat er in principe om wat voor spellen jou interesseert.
Ik hou van Racespellen, vechtspellen en spellen zoals MGS, dus gaat mijn voorkeur uit naar de PS.
En andere mensen zijn helemaal mariogek, maar dan moet je de PS niet gaan afkraken omdat Sony geen Mario spellen heeft.

En je kan op dit moment eigenlijk nog niet zeggen welk fabrikant op nr 1 staat, want de GC en X-Box zijn nog niet uit, en de PS2 wel.
Ik heb spellen voor de PS2 gespeeld, dus kan ik daaruit mijn conclusies trekken, uit de GC en XB dus nog niet.

• Walkman
  • Niet online
Dat punt probeerde ik ook te maken. Het soort spellen dat op een console verschijnt (en je eigen smaak) bepaald voor welke je kiest. (bv. megadrive was toch meer voor de 'hardcore' gamers) Daarom proberen de verschillende bedrijven bepaalde developers aan boord te krijgen zodat ze weer een bepaalde groep gamers hebben die hun console aanschaffen.

Maar even een vraag :

Denken jullie dat er plaats is voor 3 aanbieders?? Als je kijkt naar de vorige 'console war' bleek dat niet het geval te zijn (N64/Saturn/Playstation)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 12:55 schreef Devster het volgende:

[..]

jawel heb ik wel van gehoord maar moest die reply nog ff snel neerzetten voordat ik naar mijn werk moest.

En ja ik heb hem al een aantal keren live gespeelt en vooral in de replay mode valt het me op dat veel auto's kartelige randjes hebben. (door het missen van hardware anti aliasing )

Maar vind het wel mooi spel hoor daar niet van , alleen valt het me op dat zelfs de 2e generatie ps2 games het probleem nog heeft.

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 11:48 schreef Walkman het volgende:

[..]
Maar even een vraag :

Denken jullie dat er plaats is voor 3 aanbieders?? Als je kijkt naar de vorige 'console war' bleek dat niet het geval te zijn (N64/Saturn/Playstation)
Nee, het is niet te doen.

1) Verwarrend voor de consument, de userbase wordt teveel verspreid, terwijl een console een grote userbase nodig heeft om te kunnen overleven. Dit is dus ook de reden waarom begin jaren '80 de console-industry in elkaar stortte... er waren te veel consoles.

2) Developers kunnen niet 3 systemen ondersteunen. Games ontwikkelen kost tegenwoordig heel veel geld en personeel. Alleen de allergrootste bedrijven kunnen daar aan voldoen. Ik denk dus dat één console het zal moeten doen zonder goede third-party support. Persoonlijk denk ik dat dat de X-Box gaat worden. De Japanse developers staan nu ook al niet te springen...

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op woensdag 25 juli 2001 08:04 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

I rest my case..
GC is ook een RISC processor, 485MHz.

Kan iemand me trouwens die slogan uitleggen? PS2, The Third Place? Staat zo raar als er straks 3 consoles op de markt zijn :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• CitrusJuicer

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

Ik snapte het eerst ook niet, maar heb het ff opgezocht :
What is The Third Place? You've probably never been there, but PlayStation 2 is going to change that. Most of us live in two places -the work place that includes job, school or college and the other is our home... both offering to us a great degree the comfort of familiarity, routine, warmth and security.

But The Third Place does no such thing, for it is not a physical place - rather it is a state of mind which one can enter at will and participate in an unlimited variety of uniquely personal entertainment experiences with the PlayStation 2.

Obviously, to fully understand The Third Place, you will have to experience it yourself. Free your mind; create your own rules just like the pioneer explorers who ventured into uncharted waters. The Third Place will not offer you comfort, solitude or safety - because it is all about exploration, discovery and adrenaline!

Just remember, we cannot define The Third Place for you because though it exists for everybody, everybody's definition is different. The power to create your own Third Place lies within your own mind... the limits of your own imagination... the levels of your own creativity.
komt van : Arabia.com

Is erg verwarrend van Sony ja, ze bedoelen er iets heel anders mee, dan wat de meeste mensen over de slogan denken.

• Walkman
  • Niet online
Nog een vraag naast mijn vorige....in hoeverre zal het hmmm....de mogelijkheid om backups te gebruiken bijdragen aan de populariteit van een console.....

Dit is toch een van de belangrijke oorzaken waarom playstation zo populair is geworden....

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op woensdag 25 juli 2001 14:41 schreef CitrusJuicer het volgende:
Ik snapte het eerst ook niet, maar heb het ff opgezocht :
[..]

komt van : Arabia.com

Is erg verwarrend van Sony ja, ze bedoelen er iets heel anders mee, dan wat de meeste mensen over de slogan denken.
Tx! Dat maakt het een stuk duidelijker. Al blijf ik het een rare slogan vinden, veel mensen zullen de redenering er achter niet kennen en dan staat het toch een beetje vreemd :)
Op woensdag 25 juli 2001 15:13 schreef Walkman het volgende:
Nog een vraag naast mijn vorige....in hoeverre zal het hmmm....de mogelijkheid om backups te gebruiken bijdragen aan de populariteit van een console.....

Dit is toch een van de belangrijke oorzaken waarom playstation zo populair is geworden....
Klopt, volgens mij is hier bijna elke PSX zo'n beetje omgebouwd :) Dat vind ik tot nu ook het enige nadeel van de Gamecube, de goede piracy protection. Voor de N64 heb ik ook een backup apparaat, ideaal helemaal omdat die spellen zo duur zijn. Ben benieuwd of er iets voor de Cube bedacht wordt.

Voor de console fabrikanten is het funest natuurlijk, zij lijden verlies op de hardware en moeten het van de software hebben. Als een groot deel vd consumenten dus een console koopt maar geen games...

f.k.a D³

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 11:00 schreef RedTop het volgende:
Ik heb de reclame gezien en dit vind ik ook de eerste echte reden om een PSX2 te kopen. Jammer dat het weer een sequel is, maar het ziet er wel machtig uit. :)
Voor de niet weters: Metal Gear Solid was al een prequel...dus is MGS2 niet echt een sequel. Metal Gear (1987) verschenen op de NES, MSX2 en PC98. Metal Gear 2: Solid Snake (1990) verschenen op MSX2 (andere systemen niet bekend bij mij). MGS was dus al deeltje 3 (Kojima heeft eens gezegd dat het Metal Gear Solid heet omdat Solid = tot de macht 3)

Daarbij is Metal Gear de stoerste franchise in videogame history if you ask me :) MGS2 is voor mij iig een van de grootste redenen om een PS2 aan te schaffen...maar toch denk ik dat de NGC het érg goed gaat doen.

R./

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:36
AMD :P
Gimme Athlon ;)
ik maak m'n eigen console lekker wel, bepaal zelf wat d'r inkomt :)

• komaki
  • Laatst online: 14-01 12:44

komaki

The Hot Zone

Ik denk de GameCube
maar de Xbox gaat het ook goed doen.
Als je de Specs ziet van de 3 nieuwe consoles dan komt de Xbox er het beste uit en komt het erop neer dat Sony zuigt

nou moeten de developers het wel uit de machine weten te halen
dat kunnen ze in ieder geval bij nintendo en Sony (zie de vorige consoles) en dat is bij de xbox nog maar afw8en.
daarom denk ik dat de GC het gaat maken omdat die gewoon betere specs heeft dan de PS2 en goeie developers.
en Xbox op 2 omdat die de beste specs heeft en omdat ik niet van sony hou. >:)

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Verwijderd

Sony PlayStation, omdat 'ie veel sneller is dan de GameCube (mooier dus) en die hele Xbox neem ik niet serieus. De GC heeft meer Mhz'tjes ja, maar minder bit!

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 16:53 schreef 007 het volgende:
Sony PlayStation, omdat 'ie veel sneller is dan de GameCube (mooier dus) en die hele Xbox neem ik niet serieus. De GC heeft meer Mhz'tjes ja, maar minder bit!
Juist ja... Dank u wel meneer, als u nu eventjes hier wil gaan staan.... Ja, daar ja, achter dat gordijn... |:(

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op woensdag 25 juli 2001 16:53 schreef 007 het volgende:
Mag ik even hard lachen :D

f.k.a D³

Verwijderd

Fuck de ps2 :) dies bagger man, eind van dit jaar stelt ie echt geen moer meer voor. Xbox gaat het duidelijk winnen en 2e offcourse gamecube

• Insano
  • Laatst online: 10-02 14:51
geen een! want ik vind consoles nix!
(mijn mening maar hoor)

bijv zon gare nintendo, nou WHOOT wat een graphics (not) of zon Shitcast.. is toch ook nix?

neehj geef mij maar lekker mn pctje daar kan je veel meer mee :)

Verwijderd

PS2 denk ik

Maar jullie vergeten dat elke console zich op een andere markt richt.

Nintendo richt zich op kinderen. Mario is voor kids, zoals een hoop anderen spellen. Serieuze (goeie) spellen zijn er altijd weinig of ze komen op andere consoles ook uit of zijn rip-offs. Vaak duurder dan Sony. De oudere doelgroep zal denk ik de Gamecube links laten liggen (fans uitgezonderd).

Dreamcast richt zich vooral op Japan en is hier al geflopt lijkt het wel. Wel veel budgettitels. Maar bijna niemand koopt er nu nog een. Wel verreweg de goedkoopste alleen marketing is weer bagger.

Sony heeft een goeie marketing, is veel sneller op de markt dan X-box en Gamecube. Bovendien hebben ze met de PSX al naam opgebouwd. Hoop spellen komen op de PS2 uit en zijn exclusief of worden pas na lange tijd voor andere consoles/PC uitgebracht. Brede doelgroep en niet al te duur. Tegen de tijd dat de X-box en Gamecube er zijn, is er al een hoop uit de machine gehaald.

Microsoft kan de verwachtingen niet waarmaken denk ik. Het wordt een teveel opgevoerde PC-look-a-like voor PC-n00b's. Hij zal vrij duur zijn als je de componenten ziet wat resulteert in hoge prijzen voor console en/of spellen. Doelgroep wordt denk ik hetzelfde als PS2. Ook zullen veel spellen zowel op PC als X-box uitkomen aangezien PC en X-box veel gemeen hebben. Tegen de tijd dat de X-box uitkomt heeft de PS2 al veel spellen. De PS2 zal qua prijzen beter kunnen concureren vanwege budgettitels, goedkopere spellen. Console zal dan wel gelijk zijn met X-box voor aanschaf.

• RedTop
Op woensdag 25 juli 2001 23:58 schreef DSC het volgende:
geen een! want ik vind consoles nix!
(mijn mening maar hoor)

bijv zon gare nintendo, nou WHOOT wat een graphics (not) of zon Shitcast.. is toch ook nix?

neehj geef mij maar lekker mn pctje daar kan je veel meer mee :)
Als je flink wil tekstverwerken en internetten ja. Sorry hoor, maar consoles schijten echt van grote hoogte op PC's als het op games aankomt. Als jullie argumenten willen zeg je het maar. Ben nu dronken en ga slapen. Tis al laat :Z

Verwijderd

Kwa prestaties kan de X-Box het meeste aan, dus in dat opzichte zou ik voor de X-Box gaan :)

Maar ja, zo aan de vorige reacties te lezen is het duidelijk te merken hoe stuntelig M$ :+ om is gegaan met de marketing, terwijl Nintendo met de NGC dit perfect heeft gedaan!

Zo merk je maar eens weer wat een invloed een goed marketing strategie kan hebben :( en wat de pers allemaal schrijft :(
Je ziet wel weer hoeveel mensen dit allemaal blind volgen :'(

[off-topic]
Daarom ben ik ook tegen reclame :( en helemaal al die ^$#$*#@%^# klote pop-ups op het internet, de zoek-machines hebben het al, wie weet wat nog volgt, je komt ze ook al tegen met geluid :r :r :r :( :( :(
[/off-topic]

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 25 juli 2001 10:54 schreef RedTop het volgende:

[..]

Kijk, dit moet je dus niet doen. :) Dan had iedereen vroeger ook kunnen zeggen dat SNES eigenlijk 8-bit was en de Megadrive 16-bit. Daarom deed SNES nog niet onder voor de megadrive! Het gaat om de SPELLEN, niet om de specs. |:(
Precies, daarom luister ik liever naar goede muziek van een cassettebandje dan naar klote muziek van een cd ;)

Een console valt of staat niet met zijn specs, maar inderdaad met zijn games. Een belangrijke factor daarin is de beschikbaarheid van "backups". Daarom waren bijvoorbeeld de Commodore 64, Amiga en de PSX zo populair....

Interesseert mij het nu dat bijvoorbeeld Console X meer Polygons/Sec draait dan Console Y... of meer MHz... of meer bits heeft (dat is al helemaal :r |:( )Het gaat om de games!

• RedTop
Op donderdag 26 juli 2001 01:46 schreef xmvl33 het volgende:

Zo merk je maar eens weer wat een invloed een goed marketing strategie kan hebben :( en wat de pers allemaal schrijft :(
Je ziet wel weer hoeveel mensen dit allemaal blind volgen :'(
Noem dan maar eens een spel op de X-Box wat zo geweldig is... :?

Als mensen zeggen dat ze de GC er veelbelovend uit vinden zien dan betekend dat niet automatisch dat ze als kippen zonder kop de pers volgen... Zo heb ik bijvoorbeeld wel een Saturn B-) en Dreamcast B-) , maar geen PSX. Dit geeft al aan dat jouw argument ietwat genuanceerd dient te worden.

Zoals al eerder is gezegd; het gaat om de spellen, niet om de specificaties! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft zijn hart gelucht dus zal ik ff met de slotzin komen, je kan niet zeggen die word het best enz. het is verschillend per persoon wil jij veel geld betalen en hou je van MGS2 en GT3 dan koop je een PS2 wil je goede kwaliteit voor een lage prijs en veel goede games dan koop je een GameCube en als je mongool bent koop je een Xbox!!!!

Verwijderd

fuck you!
Xbox wordt goed man. komen genoeg coole games op en alles is er gewoon beter aan dan aan de andere concoles. I love tony hawk :D i love silent hill :D i love jurrasic park :D i love MGSX :D

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 20:53 schreef ugamer het volgende:
fuck you!
Xbox wordt goed man. komen genoeg coole games op en alles is er gewoon beter aan dan aan de andere concoles. I love tony hawk :D i love silent hill :D i love jurrasic park :D i love MGSX :D
De X-Box vond ik persoonlijk het minst interessante van de E3. Zelfs de GBA kwam beter naar voren dus de eerste fout heeft Microsoft al gemaakt. Ten tweede wouden ze absoluut voorkomen dat de X-box gezien werd als een PC in een consolekast, ook dat doen ze fout want met Halo en Unreal Championship pakken ze net 2 typische PC spellen. Ten derde heeft Microsoft sowieso een probleem in Japan. Japanners willen niets met Microsoft te maken hebben.

Conclusie: de X-box gaat het moeilijk krijgen en zal weinig huidige consolegamers voor zich winnen denk ik.

Silent Hill? komt eerst op de PS2
MGS2? komt eerst op de PS2
Tony Hawk? is al op elke console en PC uit...zelfs Tony Hawk 3 komt eerder op de GBA dan op de X-box.

De releasedate...later dan Nintendo
De prijs...hoger dan Nintendo

Daarbij mogen je replies wel wat beleefder.

R./

Verwijderd

Ok, ik ben nieuw hier, en waarschijnlijk is hier wel een andere topic voor, maar ik moet het zeggen....

Ik vind consoles ZWAAR zuigen!! >:)

Ik bedoel, behalve de lol van samen met een paar vrienden met 'n console spelen is er weinig of nix dat een console voor heeft op een PC. Waarom? Natuurlijk de resolutie, die altijd beperkt is tot het zielige :'( TV schermpje! Maar ook ik vind gameplay zwaarder wegen dan graphics, dus dat is niet de hoofdreden. De hoofdreden is dat ALLE soorten spellen te spelen zijn met een PC. Iedereen hier zegt dat een console staat of valt met de games die ervoor worden uitgebracht; Voor een PC is echt ELK genre beschikbaar!
Komt nog bij dat ik een computer zonder toetsenbord niet serieus neem... Zelfs een rekenmachine heeft een toetsenbord!!! Zo ook Philips VideoPac, Amiga, Atari, Commodore64 en MSX!
Dus ik vind dat alles wat een console kan, de PC even goed, zo niet beter kan.

Dan hebben we nog het prijs argument. Een PC is veel duurder dan een console. Klopt. Ok, komen we weer bij Nintendo. Veel zeggen er hier dat Nintendo zich op de kids richt. Ik zeg dat Nintendo het juist had. Kids vragen consoles voor Sinterklaas of verjaardag, dus dat moet (enigzins) betaalbaar blijven. Consoles zijn dus voor kinderen??
Kennelijk heeft iedereen die hier post en positief is over consoles een Console EN een PC, dus ik ben benieuwd naar de reakties!

Verwijderd

Kun je trouwens al Counter-striken op een console dan? >:)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Microsoft.... ze hebben de snelste console, ze hebben Halo, ze hebben het budget van Sony en Nintendo bij elkaar(ieg veel meer :) ), hoe kan DAT nou mis gaan?

Steam

Verwijderd

O ja, om ff on topic te posten, ik denk dat de Xbox toch wel gaat heersen. Ik was vroeger toch wel Anti-Microsoft, maar met MIE 4 t.o.v. Netschaap en Lotus Notes vs. Outlook (als mailpakket) ben ik toch wel om.
PS2 komt op een 2e plaats, met ver daarachter Nintendo (you know, for kids!)

• Rody
  • Laatst online: 26-01 16:23
ik haat consoles.

maar nintendo staat toch echt op nr 1.

echt een gat in de markt geslagen

al hoewel atari of de amiga eerder waren.
maar daar hebben het ff niet over ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 01:24 schreef JeanLucPicard het volgende:
Microsoft.... ze hebben de snelste console, ze hebben Halo, ze hebben het budget van Sony en Nintendo bij elkaar(ieg veel meer :) ), hoe kan DAT nou mis gaan?
X-box komt te laat
X-box en zijn spellen worden te duur
X-box richt zich op typische PC games
PS2 spellen zien er bij de release van de X-box waarschijnlijk net zo goed uit
Aziaten kopen geen X-box
Een hoop mensen haten microsoft
Veel praatjes maar mog weinig gezien tot nu toe (ook van GC trouwens)

Verwijderd

Een hopen mensen hebben trouwens wel het idee dat "hun favo console" op #1 komt, maar een beetje uitleg zou wel mogen.

Ben trouwens blij dat er nog mensen zijn die niet alleen maar op specs letten.

Een console is geen PC. Meer MHz is niet perse beter.

Kijk maar naar de Ultra64 en PSX. Tegen de tijd dat de Ultra64 uit kwam hadden de developers al zoveel uit de PSX gehaald dat de spellen er beter uit zagen dan de Ultra64 spellen die toen uitkwamen. Ultra64 was niet scherp en had wat vlakkerig iets. Dat hadden de PSX spellen op het begin ook maar werd steeds minder. Dat zal met de PS2 en de X-box/GC waarschijnlijk net zo gaan. Spellen zie er bijna hetzelfde uit qua kwaliteit maar PS2 heeft meer aanbod en zal waarschijnlij goedkoper zijn.

Verwijderd

van Stimpy2001
De hoofdreden is dat ALLE soorten spellen te spelen zijn met een PC. Iedereen hier zegt dat een console staat of valt met de games die ervoor worden uitgebracht; Voor een PC is echt ELK genre beschikbaar!
Je bent inderdaad nieuw hier, PC vs Console topics zijn er zat maar anyway, toch maar ff reageren. Mag ik je er misschien even aan herinneren dat er GEEN goede arcade spellen voor PC zijn...dus GEEN goede Beat'em Ups en GEEN goede Shoot'em Ups. Een PC is perfect voor FPS'en en RTS'en en mooie grote click&point adventures, en tegenwoordig ook voor Racespellen. Nog zo'n voorbeeld: Classic Old-skool RPG's...noem er eens 1 voor de PC...EENTJE maar? Zijn er geen, klopt
edit:
Behalve in Japan dan
. En nu kun je zeggen dat je dat soort spellen niet leuk vind, dat is je goed recht ook, maar IK toevallig WEL! Dus ben ik erg blij met de consoles. Nog een voorbeeld: weinig goede sportspellen. (ISS OWNZ Fifa)
edit:
En de PSX'ers onder ons hadden MGS veel eerder...september 1998

En afgeven op het TV beeld is ook onzin, de Dreamcast heeft ook een VGA aansluiting. Daarbij heeft een TV een veel mooiere weergave voor lagere resoluties dan de PC, die is té scherp zeg maar. Voorbeeld: de filmpjes in FF7 zagen er niet uit op de PC, terwijl ze op de PSX (op TV) heel mooi eruit zien. Oh ja, en FF7 is dus geen old-skool RPG he, het is 3D tenslotte.

Oh ja...de PC heeft nog een paar features die consoles missen:
- niet standaard hardware voor games
- hardware conflicten
- OS'en die op de achtergrond tijd opslurpen
- Instabiliteit in het algemeen
- Opstarttijd (voordeel van console: aanzetten en klaar)
Op vrijdag 27 juli 2001 04:10 schreef Tweaker het volgende:
X-box komt te laat
Aziaten kopen geen X-box
En als aanvulling hierop: het budget van Microsoft != budget van X-Box. Iemand hierboven riep dat Microsoft het budget had van Sony en Nintendo bij elkaar...dat klopt ook, alhoewel...als je geheel Sony pakt wil ik het nog wel eens zien. Maar goed, Microsoft heeft ook nog andere takken die van geld moeten worden voorzien dus niet alles wordt voor de X-Box gebruikt.

Over een half jaartje weten we meer :)

R./

• pica
  • Laatst online: 09-02 16:51
Daarom zette ik erbij ieg veel meer, ik wist het precieze bedrag niet ;) .

Steam

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:14
Mijn baas heeft een tijd terug een PS2 gekocht en GT3..

Hij is echt bruut... :9

• RedTop
Wat mij toch heel erg opvalt in dit topic is dat de meesten van ons X-BOX als de console met de minste kans zien (ik zelf deel die mening ook :) ). Uiteraard zijn er een aantal uitzonderingen en dat is hun goed recht. Toch is de uitkomst van dit topic weer een bevestiging wat al maanden in de pers wordt aangekondigd...

X-BOX krijgt het moeilijk. >:)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Lees net trouwens dat het enorm gehypte Halo ook op de PC komt (paar maanden na XboX) en dat dat een betere versie wordt dan de XboX versie. Kijk dat is natuurlijk goed nieuws (als Halo echt zo goed is als men zegt).

Hier wordt je ook niet vrolijk van als XboX-fan:
The wait will be worth it though, as not only does history dictate that the Xbox version will be a rush-job in order to meets its intractable deadline, but it has been officially confirmed there will be no online multiplayer option for the console version.
http://www.pczone.co.uk/guest/php3/openframe.php3?page=http://www.pczone.co.uk/guest/newreviews/printrev.php3?id=33845

f.k.a D³

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 10:51
Het is voor mij heel simpel. Ik vind de console waar Squaresoft voor ontwikkeld het beste. Squaresoft maakt gewoon de beste spellen, en of ze nou op de Cube,Xbox of PS2 uitkomen dat maakt dan niet uit.

Verwijderd

Ik heb geen console, vind die dingen een beetje lastig.
Ik heb nl. al een PC op m'n kamer staan, en om er nou een console (next-gen) erbij te kopen kost me een hele berg geld, aangezien ik er ook nog een TV bij moet kopen en daar heb ik geen zin in/geld voor.

Dan speel ik liever gewoon spellen op de PC :) (hoor ik daar iemand Max Payne zeggen >:))

Verwijderd

Sony PLaystation is en blijft de onbetwiste nummer 1.

De PS2 is zwaar vet en daar kan niets tegen op.

DC is leuk maar de controls zuigen.
NGC wordt leuk maar Nintendo heeft weinig interessante spellen voor mij.
X-Box wordt de ideale oplossing, PC spellen op een console en dan zijn alle discussies over wat nu beter is, een console of PC voorbij. Je hebt dan de ideale combinatie.
Maar voor mij blijven de PSX en PS2 het beste.

Verwijderd

Voor mij is Nintendo:nr 1
nummer 2 is dan Sega(Ze maken de beste spellen)

Zodra GameCube uitkomt koop ik het ook.
Mijn broertje gaat dan de X-Box kopen, want hij is namelijk heel gek op de Sega spellen die binnenkort op de X-Box gaan vershijnen(Panzer Dragoon the next chapter/The house of the dead 3 etc..)

Voor mij geen PSx 2. Na de teleurstelling van PS1

Sony weet helemaal niets van videogames af alleen Third Parties knappen voor Sony op.
No PSPOO for me please!!!!!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 15:01 schreef DjMark het volgende:
Het is voor mij heel simpel. Ik vind de console waar Squaresoft voor ontwikkeld het beste. Squaresoft maakt gewoon de beste spellen, en of ze nou op de Cube,Xbox of PS2 uitkomen dat maakt dan niet uit.
Dat is ook een goed argument ja.

Ik ben persoonlijk ook van SNES naar de PSX gegaan mede omdat square alleen voor de PSX zou gaan developen. Tegenwoordig is dat bijna niet meer. Spellen worden ook voor andere consoles gemaakt. Al hoewel dit wel lang duurt vaak.

Dat vind ik ook het brakke aan Nintendo. Na de SNES hebben ze geeneen fatsoenlijke developer of spel exclusief aan zich kunnen binden, behalve het nintendo team en mario (logisch).

PSX heeft dat wel gedaan. Square, Konami, Capcom, Eidos met FF , ISS, Tekken, Resident evil, Tomb raider, Ridge racer, Gran Turismo en Metal gear solid. Allemaal games die niet of pas na zeer lange tijd uitkwamen op andere consoles of PC.

Als de PS2 dat ook doet, wordt het zeker de beste.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Nintendo .. met GBA / GC + ietwat serieuzere spellen

de xbox wordt lijkt mij niets, zou hem iig nooit kopen (ik zie het nog steeds als een pc in een console)

de ps2 heeft idd mgs en misschien square (als ze niet voor meerdere consoles gaan maken) nintendo had d8 ik ruzie met ze / andersom.

konami/capcom enzo zullen ook voor gc gaan uitgeven die heeft sony iig niet aan zich gebonden. verder met die 4 controller uitgangen wordt het gewoon een console multiplayer.. en daar zit hem nou heel de fun in bij een console.. met een groepje op de bank + chips/bier/cola erbij en mario party'en ;)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Nintendo ..maar alleen maar door de GBA

GC lijkt mij niet echt wat worden. Dan zou ik nog liever een Xbox kopen denk ik.

Verwijderd

Nintendo geen bedrijven aan zich gebonden???

het beste gamesdeveloper van de wereld (licheteelijk overdreven :) )
rare,

rare.pagina.nl (<--- check hier maar voor wat interresante links)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36

Wimo.

Shake and Bake!

Nintendo.. why? Jeugdsentiment en mario O+

Verwijderd

Nintento, vanwege de speelbaarheid. Toch vind ik de N64 nog steeds een flop. Geen fatsoenlijke spellen behalve Zelda toen.
SNES had toen nog zelda/metroid/mario/starwing/secret of mana etc....

Anyway, GC krijgt weer een Zelda en Metroid, evenals Mario natuurlijk.
Nu maar hopen op wat realtime rpg's (secret of mana was ook van squaresoft, net als final fantasy) en Konami's castlevania
(PSX versie was wel tof, [S]NES ook)

PS2: leuk ding maar het type spellen boeit me niet (MGS2 wel, maar de rest niet: ik speel geen sport/race/vechtspellen)

XBox: wat komt er eigenlijk voor uit? Halo (mooie demo, maar dat hebben de meete spellen), en meer heb ik nog niet gezien.

Al met al gok ik op gamecube.
Toch maar bij de pc blijven, omdat ik al weinig spellen speel

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:51 schreef DutchSithLord het volgende:

rare.pagina.nl (<--- check hier maar voor wat interresante links)
De pagina die je opvroeg bestaat niet (meer). Maar wat je ook zoekt, je vindt het ongetwijfeld in de bijna tweeduizend Startpagina-dochters. Klik hier voor het alfabetische overzicht of hier voor de verschillende categorieën...

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Sega natuurlijk; voor mij leeft de Dreamcast gewoon door..!!!! :D !!!!

;(

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Echte gamers gamen online op een computer..

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:24 schreef SickBastard het volgende:
Echte gamers gamen online op een computer..
Phantasy Star online bijvoorbeeld :9~

:P

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Nintendo (nog steeds) wegens betere gameplay.
Realistische plaatjes zijn natuurlijk ook erg leuk (ik vond de GT3 reclame best geinig ;)) maar da's ook niet alles.

Het is idd een beetje jammer dat Sega gestopt is met de dreamcast, maar het werden wel teveel verschillende consoles, en het is op zich mooi als ze nu goede spellen voor de anderen gaan maken (Sonic op de GBA :9~).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Tussenstand:

Gamecube ------ 20
Playstation 2 ---- 8
XboX ----------- 5
Dreamcast ------ 1 :+

Zal niet 100% kloppen maar de grote lijnen zijn duidelijk.

f.k.a D³

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Nintendo:

De laatste 2 Zelda's b.v. zijn gewoon briljant voor de laatse qua concept en de graphics vallen me ook nog niet tegen, dus de nieuwe zal ook wel weer VET worden. Nintendo houdt de originaliteit in hun vooral eigen spellen door het goede werk van Miyamoto. Daarnaast ben ik Mario (Kart) fan :) Ook nog een punt is dat ik het goed vind dat Nintendo zich puur op gameplay richt en niet op extra snufjes als DVD support, dat kost alleen maar extra geld voor ons, want niet iedereen hoeft DVD support dacht ik zo.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Je kunt trouwens al een Amerikaanse (of was het Japanse) Gamecube en XboX reserveren voor respectievelijk FL655,- en FL1045,- bij psxshop.nl.

f.k.a D³

• RedTop
Op zondag 29 juli 2001 22:45 schreef D³ het volgende:
Tussenstand:

Gamecube ------ 20
Playstation 2 ---- 8
XboX ----------- 5
Dreamcast ------ 1 :+

Zal niet 100% kloppen maar de grote lijnen zijn duidelijk.
Hey hey, Het topic gaat over de console die straks op één staat... de nieuwe generatie dus.

Anders had ik zeker weten ook op Dreamcast gestemd!!! Beste console van dit moment, puur door z'n vernieuwende spellen!!! :9~

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 04:10 schreef Tweaker het volgende:

[..]

X-box komt te laat
Aziaten kopen geen X-box
:?

X-box komt te laat ---> ongeveer 4 dagen na GC in amerika... en ongeveer even laat in europa als GC, en zelfs dan zijn die graphics nog stukken mooier dan op PC

X-box en zijn spellen worden te duur ---> over de prijs van de spellen is nog niks bekend hoor. Waarschijnlijk gewone prijs.

X-box richt zich op typische PC games --->
? niet dus, kijk maar naar DOA3 en MGSX geen PC games naar mijn mening

PS2 spellen zien er bij de release van de X-box waarschijnlijk net zo goed uit ---> ik dacht het niet, zie jij DOA3 al op de PS2? forget it... PS2 is dit jaar nog dood..

Aziaten kopen geen X-box ---> das waar, daarom hebben ze daar ook andere plannen en zijn ze nu developers daar ana het zoeken. ook hebben ze andere controlers en warschijnlijk andere Xbox

Een hoop mensen haten microsoft ---> is waar, maar Xbox en Microsoft op zich staan van elkaar af omdat microsoft niet de hele Xbox maakt.

Veel praatjes maar mog weinig gezien tot nu toe (ook van GC trouwens) -----> boeieuh ik praat pas als hij echt uit is, ps2 was ook gruwlijk mooi eerst en nu blijkt het bagger te zijn.

IMHO gaat Xbox zwaar kont schoppen maar we zullen het wel zien... PS2 overleeft het zowieso niet :)

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op zondag 29 juli 2001 22:57 schreef RedTop het volgende:

[..]

Hey hey, Het topic gaat over de console die straks op één staat... de nieuwe generatie dus.

Anders had ik zeker weten ook op Dreamcast gestemd!!! Beste console van dit moment, puur door z'n vernieuwende spellen!!! :9~
Ja klopt, ik heb de meningen geteld over wie men denkt dat er straks bovenaan staat, en die ene Dreamcast fanaat dacht de Dreamcast toch? ;) Dreamcast is inderdaad een mooie console overigens.

f.k.a D³

Verwijderd

1. PS2
2. XBox
3. GameCude

P = Positief
N = Negatief

1. PS2
-P- De PS2 wordt gesteund door de trouwe volgelingen van de PSX en PS-One.
-P- "Oude" PSX games kunnen worden afgespeeld op de PS2 (dus al veel games)
-P- Het veel naamsbekendheid
-P- "Back_up" mogelijkheden
-N- Er zullen wel negatieve dinegn zijn, maar ik kom er nu echter niet op

2. XBox
-P- Naamsbekendheid
-P- Support van veel developers
-N- Misschien te veel beloftes die ze niet kunnen waarmaken
-N- Hier kunnen ze geen update overgooien

3. Gamecube
-P- Oude bekende
-N- Zijn lang weggeweest (N64 was volgens mij geen topper)
-N- Ziet er heel speelgoedachtig uit

Verwijderd

ik vind duidelijk nintendo, hun spellen vind ik gewoon speelbaarder, en daarbij, rogue squadron II komt bij de GC uit :) en de GBA is de gadget van het moment ;).

Maarruh de PS2 is een aardig apparaat, maar gewoon te duur. De Xbox heeft wel een kansje maar dan moeten ze het goed promoten. Dat ze HALO en Obi-One hebben binnengesleept als titels was een slimme stap en met de games zal het ook wel goed zijn maar ik hoop voor ze dat ze het niet TE PC-achtig maken.

Nintendo heeft tot nu toe toch de beste arcade achtige spellen vind ik.

Qua specs kan je niet zoveel zeggen maar ja we zullen wel zien denk ik :). Ik ben niet zo fanatiek supporter van iemand in het speciaal maar ik geef nintendo de beste kans.

Verwijderd

X-BOX wordt Nummer 1
Ik heb zelf een PS2,maar hij is echt niet zo geweldig hoor ( ja 2 games )
Sony teert op het succes van de PSX 1
alleen succes door het kopieeren van de games
anders had het niet zo een succes geweest
als die X-BOX er is pleur ik die PS2 eruit

en de Gamekubus,grafisch wel mooi , weer MARIO en zijn vriendjes neeeeeeeeeee
niet weer
BILL ROCKS !!!!!!!!!! hahahahahahaha
eindelijk een westerse console
die moeten we allemaal ondersteunen tegenover
die eeuwige Japanse consoles
*D *D *D *D *D
Ik bedoel Nvidia erin,kan toch grafisch alleen maar mooi zijn :9
maar ieder zijn mening :( :(

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op zondag 29 juli 2001 23:49 schreef BlackOmega het volgende:
3. Gamecube
-P- Oude bekende
-N- Zijn lang weggeweest (N64 was volgens mij geen topper)
-N- Ziet er heel speelgoedachtig uit
Niet echt sterke argumenten om de gamecube op 3 te zetten dacht ik zo..

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:03 schreef ugamer het volgende:

[..]

:?

X-box komt te laat ---> ongeveer 4 dagen na GC in amerika... en ongeveer even laat in europa als GC, en zelfs dan zijn die graphics nog stukken mooier dan op PC
Dreamcast en PS2 zijn allang uit. Van X-box en GC heb ik nog geen definitieve datum gezien (en die worden nog uitgesteld ook).
X-box en zijn spellen worden te duur ---> over de prijs van de spellen is nog niks bekend hoor. Waarschijnlijk gewone prijs.
De X-box gebruikt dure onderdelen, dat moeten ze terugverdienen door een dure X-box (niet erg waarschijnlijk want dan koopt niemand hem) of dure spellen (dmv licenties).
X-box richt zich op typische PC games --->
? niet dus, kijk maar naar DOA3 en MGSX geen PC games naar mijn mening
Maar HALO en nog een hoop anderen wel. FPS en RTS werkt niet op een console, zeker niet als je niet kunt linken. Wat is DOA3 en MGSX ?
PS2 spellen zien er bij de release van de X-box waarschijnlijk net zo goed uit ---> ik dacht het niet, zie jij DOA3 al op de PS2? forget it... PS2 is dit jaar nog dood..
LOL, kijk naar Ultra en PSX, de PS2 heeft straks al veel meer uit zijn computer gehaald terwijl X-box net zijn eerste spel heeft gemaakt. Developers halen steeds meer uit de consoles. X-box zal op het begin zeker nog troep zijn.
Aziaten kopen geen X-box ---> das waar, daarom hebben ze daar ook andere plannen en zijn ze nu developers daar ana het zoeken. ook hebben ze andere controlers en warschijnlijk andere Xbox
Zolang het iets met X-box te maken heeft willen ze het niet denk ik. Ook al japaniseren ze het.
Een hoop mensen haten microsoft ---> is waar, maar Xbox en Microsoft op zich staan van elkaar af omdat microsoft niet de hele Xbox maakt.
Nee, maar de meeste mensen blijven het wel zo zien. Slaat eigenlijk nergens op maar wel begrijpelijk.
Veel praatjes maar mog weinig gezien tot nu toe (ook van GC trouwens) -----> boeieuh ik praat pas als hij echt uit is, ps2 was ook gruwlijk mooi eerst en nu blijkt het bagger te zijn.
Hoezo bagger ?
Kijk naar de ultra, mooie verhaaltjes en toen hij uitkwam was er niks moois aan. In het eerste jaar misschien een paar goeie titels. Dat is bij alle consoles zo. Maar als X-box en GC uitkomen heeft PS2 al legio games en goedkope titels (platinum).

Voordat de X-box uit is duurt het nog een hele tijd.
IMHO gaat Xbox zwaar kont schoppen maar we zullen het wel zien... PS2 overleeft het zowieso niet :)
Hoezo ?

PS2 heeft al meer verkocht dan GC en X-box bij elkaar :P

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:14 schreef null_brain het volgende:

Maarruh de PS2 is een aardig apparaat, maar gewoon te duur
In Nederland wel maar dat maakt nu niks uit. Sega is hier geen concurent. De PSX was op het begin ook 1000 piek dacht ik. Toen de concurent uitkwam nog 500, net als Ultra maar beter en had meer en goedkopere spellen. Zo zal het straks ook gaan als ze geen monopolie meer hebben.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:57 schreef geinponum het volgende:

Ik heb zelf een PS2,maar hij is echt niet zo geweldig hoor ( ja 2 games )
Is altijd op het begin, wordt straks veel beter. En dat heeft de X-box straks ook.
Sony teert op het succes van de PSX 1
Als alle consoles er zijn wint de beste ! Ultra en Saturn zijn ook geflopt hier ondanks het succes van de SNES en megadrive (was ook al minder). De PSX heeft het ook op eigen kracht gedaan.
alleen succes door het kopieeren van de games
anders had het niet zo een succes geweest
Is wel waar, maar dat kan bij de Dreamcast toch ook ?

Zal bij PS2, GC en X-box ook wel kunnen. Zolang ze CD's en DVD gebruiken blijf je dat houden.
als die X-BOX er is pleur ik die PS2 eruit
Dat je dat nu al zegt terwijl er alleen van PS2 net wat uit is. :?
weer MARIO en zijn vriendjes neeeeeeeeeee
niet weer
Nintendo leunt iets teveel op Mario vind ik, al hoewel kart wel leuk zal zijn. :)
BILL ROCKS !!!!!!!!!! hahahahahahaha
eindelijk een westerse console
die moeten we allemaal ondersteunen tegenover
die eeuwige Japanse consoles
*D *D *D *D *D
Als hij net zo goed gaat werken als de westerse PC en OS-en houd ik me hart vast. :) Een hoop mensen ondersteunen MS niet. Japanners zijn trouwens DE consolebouwers geweest van de afgelopen 15 jaar.
Ik bedoel Nvidia erin,kan toch grafisch alleen maar mooi zijn :9
HET IS GEEN PC !!!!!!

Een console wordt goed door zijn spellen en dus de gamedevelopers, niet door MHz-en en MB's.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Tweaker: Ga je elke anti-PS2 opmerking weerleggen? Ben je lang bezig + het haalt geen ene zier uit.

Laat ons allen van onze (toekomstige) consoles genieten! :P

f.k.a D³

Verwijderd

Dreamcast en PS2 zijn allang uit. Van X-box en GC heb ik nog geen definitieve datum gezien (en die worden nog uitgesteld ook).
GC: 5 november
X-Box: 9 november

Als zodanig aangekondigd op de eerste dag van de E3. Dat het uitgesteld wordt kan altijd uiteraard.
De X-box gebruikt dure onderdelen, dat moeten ze terugverdienen door een dure X-box (niet erg waarschijnlijk want dan koopt niemand hem) of dure spellen (dmv licenties).
Waarschijnlijk dan de spellen, de X-box wordt US$299 dat staat al vast. Maar elke console fabrikant maakt geen of nauwelijks winst op de consoles, de spellen verdienen ze het weer mee terug.
Maar HALO en nog een hoop anderen wel. FPS en RTS werkt niet op een console, zeker niet als je niet kunt linken. Wat is DOA3 en MGSX ?
Dead Or Alive 3 en Metal Gear Solid X (de X-Box versie van MGS2 die eerder op de PS2 uitkomt) Ik ben het trouwens eens met de opmerking dat de X-box toch PC achtig overkomt. Op de E3 kon ik alleen Halo zien, en Unreal Championship spelen, twee typische PC titels. (Abe was er ook maar is niet mijn type spel)
>>Een hoop mensen haten microsoft ---> is
>>waar, maar Xbox en Microsoft op zich staan
>>van elkaar af omdat microsoft niet de hele
>>Xbox maakt.

Nee, maar de meeste mensen blijven het wel zo zien. Slaat eigenlijk nergens op maar wel begrijpelijk.
Mee eens. Iedereen blaat hier ook over Sony, terwijl Playstation een aparte merknaam is en een eigen Ltd. Corporation. Je kunt geen Playstation kopen bij Sony. Niet voor niets wordt er al jaren niet meer geadverteerd met Sony Playstation maar alleen met Playstation. Toch blijft iedereen het Sony Playstation noemen, dus de X-Box krijgt last van hetzelfde fenomeen. Never underestimate the power of Anti-Microsoft feelings.
Sega is hier geen concurent. De PSX was op het begin ook 1000 piek dacht ik.
Sega heeft de DC zelfs nooit officieel ondersteund in de BeNeLux. En de startprijs van de PSX was Fl 820,- als ik het me goed herinner.
Japanners zijn trouwens DE consolebouwers geweest van de afgelopen 15 jaar.
En de makers van de betere games imho.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 04:18 schreef MrRudi het volgende:

[..]

GC: 5 november
X-Box: 9 november

Als zodanig aangekondigd op de eerste dag van de E3. Dat het uitgesteld wordt kan altijd uiteraard.
Is dit in Nederland ?

Release datums worden altijd uitgesteld. De saturn, psx, ultra64, dreamcast, PS2 geen van allen hebben ze de oorspronkelijke release deed gehaald. 3 maanden vertraging was weinig voor de meeste.

Dus ben benieuwd of die het wel gaan halen.

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 30 juli 2001 04:45 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Is dit in Nederland ?

Release datums worden altijd uitgesteld. De saturn, psx, ultra64, dreamcast, PS2 geen van allen hebben ze de oorspronkelijke release deed gehaald. 3 maanden vertraging was weinig voor de meeste.

Dus ben benieuwd of die het wel gaan halen.
Beide Amerikaanse release dates. Gamecube komt in Japan in September uit, XboX in 2002 ergens. Gamecube is al een keer uitgesteld, XboX nog niet voor zo ver ik weet.

f.k.a D³

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 31-01 21:55
PS2 en NGC worden de 2 belangrijkste spelers denk ik.
PS2, omdat daar nu iets betere spellen voor uit gaan komen (2e gen) en omdat Sega nu ook spellen voor de PS2 gaat maken.
Nintendo, omdat die altijd een goede spelcomputer aflevert en vooral in trek is bij een jonger publiek.
X-Box, is volgens mij de minste keus, vooral als je een pc hebt staan. De X-Box mist ook alle support voor een succes in Japan en daar wordt wel het meeste geld verdiend.
De meeste spellen voor deze bak zullen ook wel op de PC verschijnen en daarop naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens beter te spelen zijn.

• RedTop
Ik mis toch een paar argumenten (die ik zelf ook niet had genoemd ;) )

Waarom Nintendo #1 wordt:

Pokémon. (Niet omdat ik daar gek van ben, maar omdat zo'n beetje heel de wereld er gek op is! Nintendo heeft meer winst dan PSX en dat komt allemaal door deze diertjes!)

GBA -> Nintendo heeft nu een succes met de GBA. Ik denk dat dit door zal trekken naar de GC, mede doordat GBA ook als GC-controller kan fungeren.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 01:04 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Niet echt sterke argumenten om de gamecube op 3 te zetten dacht ik zo..
Dat komt mede omdat ik eigenlijk totaal geen vertrouwen heb in de GameCube en er dus heel weinig van gelezen heb.
Dat vertrouwen heft niks met Nintendo te maken, maar met de markt die de GameCube moet gaan kopen.

De PS2 en de XBox hebben beter papieren, dus dan komt automatisch de GameCube op 3.

Maar het belangrijkste minpunt voor mij bij de GameCube is het speelgoedachtige uiterlijk. Het laatste plaatje dat ik zag was een kubus met een blauwe kleur (en nog een paar andere kleuren). Het leek mij meer een speelgoed viekant (ofzo) dat je aan een 3 jarig kind geeft.
Als je naar de XBox en de PS2 kijkt, dan hebben die normale (tech) kleuren.

Ach misschien was bij Nintendo de zwart oop en de blauw in de aanbieding.

Verwijderd

NGC : 5 November geshipped, duurt 4/5 dagen voor in winkels

XBox : 8 November IN DE WINKELS

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb tot nog toe nooit een console gehad, tenzij je de c64 mee teld :). Ik ben momenteel erg geintereseerd in de GBA (ook om te programmeren). Ik heb al jaren een PC en ik zal die ook altijd gebruiken voor PC spelletjes. Als je kijkt naar de games die gereleased worden voor de verschillende consoles lijken die van de X-box en de PS2 enorm veel op de spellen die voor de PC gemaakt worden. Daarom hoop ik dat er voor de GBA en de GC leuke alternatieven spelletjes komen.
Nintendo heeft voor mij dus de voorkeur omdat ik daar een andere experiance bij verwacht als bij de PC-achtigen. Ik zou alleen wel graag zien dat de prijzen voor een spelletje omlaag gingen, het is ronduit belachelijk wat je voor sommige spellen moet betalen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 30 juli 2001 12:26 schreef WouteRF het volgende:
NGC : 5 November geshipped, duurt 4/5 dagen voor in winkels

XBox : 8 November IN DE WINKELS
Link naar waar je dit gevonden hebt graag. Release date is volgens mij nog altijd releasedate en niet shipping date.

f.k.a D³

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom de meeste mensen die voor x-box of ps2 kiezen hier de GC beoordelen op mario en pokemon, als je dat te kinderachtig vndt ga je toch lekker prefect dark 2, dinosaur planet, rogue squadron, zelda, wave race of whatever spelen. Keuze zat. Dan kan je net zo goed zeggen PS sucks dankzij spyro en bandicoot. Je moet een console beoordelen op de spellen die je leuk vind, de spellen die je niet leuk vind moet je dan gewoon links laten liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt mede omdat ik eigenlijk totaal geen vertrouwen heb in de GameCube en er dus heel weinig van gelezen heb.
Dat vertrouwen heft niks met Nintendo te maken, maar met de markt die de GameCube moet gaan kopen.

De PS2 en de XBox hebben beter papieren, dus dan komt automatisch de GameCube op 3.

Maar het belangrijkste minpunt voor mij bij de GameCube is het speelgoedachtige uiterlijk. Het laatste plaatje dat ik zag was een kubus met een blauwe kleur (en nog een paar andere kleuren). Het leek mij meer een speelgoed viekant (ofzo) dat je aan een 3 jarig kind geeft.
Als je naar de XBox en de PS2 kijkt, dan hebben die normale (tech) kleuren.

Ach misschien was bij Nintendo de zwart oop en de blauw in de aanbieding.
Waarom zou de ps2 betere papieren hebben met zo'n brakke chip en en zo'n f*cked up GPU?????????

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik mis hier nog een reden voor de NGC en dat is metroid.
Lijkt mij ook wel weer een toppertje te worden :9~

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Speedy
  • Laatst online: 11-02 15:12
Op zondag 16 september 2001 12:49 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Waarom zou de ps2 betere papieren hebben met zo'n brakke chip en en zo'n f*cked up GPU?????????
Omdat er SONY op staat er achter die naam een marketing apparaat schuil gaat waar je u tegen zegt.
Het beste is niet altijd de nr 1 (dat video 2000 e.d. als voorbeeld).
Bij mij zelf denk ik Nintendo, die GC lijkt me weer puur gamen, speel nu nog lekker op mijn GBA en SNES. Wel komt er volgende week een fijne PS2 naast (GT3 heerst erg hard), maar denk dat de GC betere papieren in hand heeft om bij mij persoonlijk favoriet te worden.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Wordt moeilijk...zo zie ik het tenminste:
1)Sony
2)Nintendo
3)Microsoft
Pagina: 1 2 Laatste