van Stimpy2001
De hoofdreden is dat ALLE soorten spellen te spelen zijn met een PC. Iedereen hier zegt dat een console staat of valt met de games die ervoor worden uitgebracht; Voor een PC is echt ELK genre beschikbaar!
Je bent inderdaad nieuw hier, PC vs Console topics zijn er zat maar anyway, toch maar ff reageren. Mag ik je er misschien even aan herinneren dat er GEEN goede arcade spellen voor PC zijn...dus GEEN goede Beat'em Ups en GEEN goede Shoot'em Ups. Een PC is perfect voor FPS'en en RTS'en en mooie grote click&point adventures, en tegenwoordig ook voor Racespellen. Nog zo'n voorbeeld: Classic Old-skool RPG's...noem er eens 1 voor de PC...EENTJE maar? Zijn er geen, klopt
edit:
Behalve in Japan dan
. En nu kun je zeggen dat je dat soort spellen niet leuk vind, dat is je goed recht ook, maar IK toevallig WEL! Dus ben ik erg blij met de consoles. Nog een voorbeeld: weinig goede sportspellen. (ISS OWNZ Fifa)
edit:
En de PSX'ers onder ons hadden MGS veel eerder...september 1998
En afgeven op het TV beeld is ook onzin, de Dreamcast heeft ook een VGA aansluiting. Daarbij heeft een TV een veel mooiere weergave voor lagere resoluties dan de PC, die is té scherp zeg maar. Voorbeeld: de filmpjes in FF7 zagen er niet uit op de PC, terwijl ze op de PSX (op TV) heel mooi eruit zien. Oh ja, en FF7 is dus geen old-skool RPG he, het is 3D tenslotte.
Oh ja...de PC heeft nog een paar features die consoles missen:
- niet standaard hardware voor games
- hardware conflicten
- OS'en die op de achtergrond tijd opslurpen
- Instabiliteit in het algemeen
- Opstarttijd (voordeel van console: aanzetten en klaar)
Op vrijdag 27 juli 2001 04:10 schreef Tweaker het volgende:
X-box komt te laat
X-box en zijn spellen worden te duur
X-box richt zich op typische PC games
PS2 spellen zien er bij de release van de X-box waarschijnlijk net zo goed uit
Aziaten kopen geen X-box
Een hoop mensen haten microsoft
Veel praatjes maar mog weinig gezien tot nu toe (ook van GC trouwens)
En als aanvulling hierop: het budget van Microsoft != budget van X-Box. Iemand hierboven riep dat Microsoft het budget had van Sony en Nintendo bij elkaar...dat klopt ook, alhoewel...als je geheel Sony pakt wil ik het nog wel eens zien. Maar goed, Microsoft heeft ook nog andere takken die van geld moeten worden voorzien dus niet alles wordt voor de X-Box gebruikt.
Over een half jaartje weten we meer
R./