GC: 5 novemberDreamcast en PS2 zijn allang uit. Van X-box en GC heb ik nog geen definitieve datum gezien (en die worden nog uitgesteld ook).
X-Box: 9 november
Als zodanig aangekondigd op de eerste dag van de E3. Dat het uitgesteld wordt kan altijd uiteraard.
Waarschijnlijk dan de spellen, de X-box wordt US$299 dat staat al vast. Maar elke console fabrikant maakt geen of nauwelijks winst op de consoles, de spellen verdienen ze het weer mee terug.De X-box gebruikt dure onderdelen, dat moeten ze terugverdienen door een dure X-box (niet erg waarschijnlijk want dan koopt niemand hem) of dure spellen (dmv licenties).
Dead Or Alive 3 en Metal Gear Solid X (de X-Box versie van MGS2 die eerder op de PS2 uitkomt) Ik ben het trouwens eens met de opmerking dat de X-box toch PC achtig overkomt. Op de E3 kon ik alleen Halo zien, en Unreal Championship spelen, twee typische PC titels. (Abe was er ook maar is niet mijn type spel)Maar HALO en nog een hoop anderen wel. FPS en RTS werkt niet op een console, zeker niet als je niet kunt linken. Wat is DOA3 en MGSX ?
Mee eens. Iedereen blaat hier ook over Sony, terwijl Playstation een aparte merknaam is en een eigen Ltd. Corporation. Je kunt geen Playstation kopen bij Sony. Niet voor niets wordt er al jaren niet meer geadverteerd met Sony Playstation maar alleen met Playstation. Toch blijft iedereen het Sony Playstation noemen, dus de X-Box krijgt last van hetzelfde fenomeen. Never underestimate the power of Anti-Microsoft feelings.>>Een hoop mensen haten microsoft ---> is
>>waar, maar Xbox en Microsoft op zich staan
>>van elkaar af omdat microsoft niet de hele
>>Xbox maakt.
Nee, maar de meeste mensen blijven het wel zo zien. Slaat eigenlijk nergens op maar wel begrijpelijk.
Sega heeft de DC zelfs nooit officieel ondersteund in de BeNeLux. En de startprijs van de PSX was Fl 820,- als ik het me goed herinner.Sega is hier geen concurent. De PSX was op het begin ook 1000 piek dacht ik.
En de makers van de betere games imho.Japanners zijn trouwens DE consolebouwers geweest van de afgelopen 15 jaar.