Toon posts:

Welke consolefabrikant staat dadelijk bij jou op 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Dreamcast en PS2 zijn allang uit. Van X-box en GC heb ik nog geen definitieve datum gezien (en die worden nog uitgesteld ook).
GC: 5 november
X-Box: 9 november

Als zodanig aangekondigd op de eerste dag van de E3. Dat het uitgesteld wordt kan altijd uiteraard.
De X-box gebruikt dure onderdelen, dat moeten ze terugverdienen door een dure X-box (niet erg waarschijnlijk want dan koopt niemand hem) of dure spellen (dmv licenties).
Waarschijnlijk dan de spellen, de X-box wordt US$299 dat staat al vast. Maar elke console fabrikant maakt geen of nauwelijks winst op de consoles, de spellen verdienen ze het weer mee terug.
Maar HALO en nog een hoop anderen wel. FPS en RTS werkt niet op een console, zeker niet als je niet kunt linken. Wat is DOA3 en MGSX ?
Dead Or Alive 3 en Metal Gear Solid X (de X-Box versie van MGS2 die eerder op de PS2 uitkomt) Ik ben het trouwens eens met de opmerking dat de X-box toch PC achtig overkomt. Op de E3 kon ik alleen Halo zien, en Unreal Championship spelen, twee typische PC titels. (Abe was er ook maar is niet mijn type spel)
>>Een hoop mensen haten microsoft ---> is
>>waar, maar Xbox en Microsoft op zich staan
>>van elkaar af omdat microsoft niet de hele
>>Xbox maakt.

Nee, maar de meeste mensen blijven het wel zo zien. Slaat eigenlijk nergens op maar wel begrijpelijk.
Mee eens. Iedereen blaat hier ook over Sony, terwijl Playstation een aparte merknaam is en een eigen Ltd. Corporation. Je kunt geen Playstation kopen bij Sony. Niet voor niets wordt er al jaren niet meer geadverteerd met Sony Playstation maar alleen met Playstation. Toch blijft iedereen het Sony Playstation noemen, dus de X-Box krijgt last van hetzelfde fenomeen. Never underestimate the power of Anti-Microsoft feelings.
Sega is hier geen concurent. De PSX was op het begin ook 1000 piek dacht ik.
Sega heeft de DC zelfs nooit officieel ondersteund in de BeNeLux. En de startprijs van de PSX was Fl 820,- als ik het me goed herinner.
Japanners zijn trouwens DE consolebouwers geweest van de afgelopen 15 jaar.
En de makers van de betere games imho.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 04:18 schreef MrRudi het volgende:

[..]

GC: 5 november
X-Box: 9 november

Als zodanig aangekondigd op de eerste dag van de E3. Dat het uitgesteld wordt kan altijd uiteraard.
Is dit in Nederland ?

Release datums worden altijd uitgesteld. De saturn, psx, ultra64, dreamcast, PS2 geen van allen hebben ze de oorspronkelijke release deed gehaald. 3 maanden vertraging was weinig voor de meeste.

Dus ben benieuwd of die het wel gaan halen.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 30 juli 2001 04:45 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Is dit in Nederland ?

Release datums worden altijd uitgesteld. De saturn, psx, ultra64, dreamcast, PS2 geen van allen hebben ze de oorspronkelijke release deed gehaald. 3 maanden vertraging was weinig voor de meeste.

Dus ben benieuwd of die het wel gaan halen.
Beide Amerikaanse release dates. Gamecube komt in Japan in September uit, XboX in 2002 ergens. Gamecube is al een keer uitgesteld, XboX nog niet voor zo ver ik weet.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 21:55
PS2 en NGC worden de 2 belangrijkste spelers denk ik.
PS2, omdat daar nu iets betere spellen voor uit gaan komen (2e gen) en omdat Sega nu ook spellen voor de PS2 gaat maken.
Nintendo, omdat die altijd een goede spelcomputer aflevert en vooral in trek is bij een jonger publiek.
X-Box, is volgens mij de minste keus, vooral als je een pc hebt staan. De X-Box mist ook alle support voor een succes in Japan en daar wordt wel het meeste geld verdiend.
De meeste spellen voor deze bak zullen ook wel op de PC verschijnen en daarop naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens beter te spelen zijn.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik mis toch een paar argumenten (die ik zelf ook niet had genoemd ;) )

Waarom Nintendo #1 wordt:

Pokémon. (Niet omdat ik daar gek van ben, maar omdat zo'n beetje heel de wereld er gek op is! Nintendo heeft meer winst dan PSX en dat komt allemaal door deze diertjes!)

GBA -> Nintendo heeft nu een succes met de GBA. Ik denk dat dit door zal trekken naar de GC, mede doordat GBA ook als GC-controller kan fungeren.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 01:04 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Niet echt sterke argumenten om de gamecube op 3 te zetten dacht ik zo..
Dat komt mede omdat ik eigenlijk totaal geen vertrouwen heb in de GameCube en er dus heel weinig van gelezen heb.
Dat vertrouwen heft niks met Nintendo te maken, maar met de markt die de GameCube moet gaan kopen.

De PS2 en de XBox hebben beter papieren, dus dan komt automatisch de GameCube op 3.

Maar het belangrijkste minpunt voor mij bij de GameCube is het speelgoedachtige uiterlijk. Het laatste plaatje dat ik zag was een kubus met een blauwe kleur (en nog een paar andere kleuren). Het leek mij meer een speelgoed viekant (ofzo) dat je aan een 3 jarig kind geeft.
Als je naar de XBox en de PS2 kijkt, dan hebben die normale (tech) kleuren.

Ach misschien was bij Nintendo de zwart oop en de blauw in de aanbieding.

Verwijderd

NGC : 5 November geshipped, duurt 4/5 dagen voor in winkels

XBox : 8 November IN DE WINKELS

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb tot nog toe nooit een console gehad, tenzij je de c64 mee teld :). Ik ben momenteel erg geintereseerd in de GBA (ook om te programmeren). Ik heb al jaren een PC en ik zal die ook altijd gebruiken voor PC spelletjes. Als je kijkt naar de games die gereleased worden voor de verschillende consoles lijken die van de X-box en de PS2 enorm veel op de spellen die voor de PC gemaakt worden. Daarom hoop ik dat er voor de GBA en de GC leuke alternatieven spelletjes komen.
Nintendo heeft voor mij dus de voorkeur omdat ik daar een andere experiance bij verwacht als bij de PC-achtigen. Ik zou alleen wel graag zien dat de prijzen voor een spelletje omlaag gingen, het is ronduit belachelijk wat je voor sommige spellen moet betalen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 30 juli 2001 12:26 schreef WouteRF het volgende:
NGC : 5 November geshipped, duurt 4/5 dagen voor in winkels

XBox : 8 November IN DE WINKELS
Link naar waar je dit gevonden hebt graag. Release date is volgens mij nog altijd releasedate en niet shipping date.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom de meeste mensen die voor x-box of ps2 kiezen hier de GC beoordelen op mario en pokemon, als je dat te kinderachtig vndt ga je toch lekker prefect dark 2, dinosaur planet, rogue squadron, zelda, wave race of whatever spelen. Keuze zat. Dan kan je net zo goed zeggen PS sucks dankzij spyro en bandicoot. Je moet een console beoordelen op de spellen die je leuk vind, de spellen die je niet leuk vind moet je dan gewoon links laten liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt mede omdat ik eigenlijk totaal geen vertrouwen heb in de GameCube en er dus heel weinig van gelezen heb.
Dat vertrouwen heft niks met Nintendo te maken, maar met de markt die de GameCube moet gaan kopen.

De PS2 en de XBox hebben beter papieren, dus dan komt automatisch de GameCube op 3.

Maar het belangrijkste minpunt voor mij bij de GameCube is het speelgoedachtige uiterlijk. Het laatste plaatje dat ik zag was een kubus met een blauwe kleur (en nog een paar andere kleuren). Het leek mij meer een speelgoed viekant (ofzo) dat je aan een 3 jarig kind geeft.
Als je naar de XBox en de PS2 kijkt, dan hebben die normale (tech) kleuren.

Ach misschien was bij Nintendo de zwart oop en de blauw in de aanbieding.
Waarom zou de ps2 betere papieren hebben met zo'n brakke chip en en zo'n f*cked up GPU?????????

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik mis hier nog een reden voor de NGC en dat is metroid.
Lijkt mij ook wel weer een toppertje te worden :9~

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
Op zondag 16 september 2001 12:49 schreef Dark_Neve het volgende:

[..]

Waarom zou de ps2 betere papieren hebben met zo'n brakke chip en en zo'n f*cked up GPU?????????
Omdat er SONY op staat er achter die naam een marketing apparaat schuil gaat waar je u tegen zegt.
Het beste is niet altijd de nr 1 (dat video 2000 e.d. als voorbeeld).
Bij mij zelf denk ik Nintendo, die GC lijkt me weer puur gamen, speel nu nog lekker op mijn GBA en SNES. Wel komt er volgende week een fijne PS2 naast (GT3 heerst erg hard), maar denk dat de GC betere papieren in hand heeft om bij mij persoonlijk favoriet te worden.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Wordt moeilijk...zo zie ik het tenminste:
1)Sony
2)Nintendo
3)Microsoft
Pagina: 1 2 Laatste