request: software updates apart zetten op FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zie title. Dat er een nieuwe software update is vind ik een heel stuk minder relevant dan 'regulier' nieuws. Wat mij betreft hebben die geen plaats in 'Nieuws van vandaag' en 'Laatste berichten'. Die berichten zijn niet meer dan een samenvatting van changelogs, gevolgd door het hele changelog en links. Geen achtergrond, geen duiding, geen mening, slechts een samenvatting.

Pak deze links liever samen in een apart blok in de linkerkolom, onderaan. Dan kunnen de geinteresseerden deze alsnog makkelijk vinden en via die links op Downloads terecht komen, maar leidt het niet af van 'echt' nieuws in de feed.

Als er een keer een echt belangrijke update is van een veelgebruikt progsel, dan kan daar, als er ook genoeg over te vertellen is, altijd nog een artikel met een stukje achtergrond en extra info aan gewijd worden.

Bonus: het lost meteen het probleem op dat deze items in de feed 2 regels gebruiken op mobiel, 1 voor de naam en 1 voor 'en x andere downloads'.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mee eens, en .plans en geeks ook graag. Ik raak echt zo het overzicht kwijt.

Het liefst gewoon weer zoals het was.

plan: Garantietermijn bij refurbished producten - Development-iteratie #148
Heleboel klachten. (Na een tijdje zoeken in het nieuws overzicht deze plan kunnen vinden).

Geeks mogen nog wel in het nieuws overzicht komen, maar plans (Specifiek voor tweakers en events), en al helemaal software updates maken echt dat er totaal geen overzicht meer is. Tevens heb je nu aan de onderkant een gigantische white space.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou voor mij niet, hoor! Ik zie ze graag voorbij komen. Laat maar staan! :)

En onderin de frontpage kom ik (bijna?) nooit. Ik wil het gewoon, zoals het nu is; het actuele nieuws bovenaan de pagina. Ik wil niet steeds hoeven scrollen.

[ Voor 51% gewijzigd door Room42 op 30-01-2019 22:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik snap de meerwaarde ook niet van, en zie die (voor mijzelf) al helemaal niet. Behalve dat het een manier zou zijn om willekeurige software onder de aandacht te brengen. Behalve als dit uiteindelijk gesponsorde updates zijn. Dan zou ik het snappen, maar dat is niet het geval meen ik.

Daarnaast wordt er door de goede software zelf een melding gegeven wanneer er een update is. En loop je dus weer achter de feiten aan als frontpage.

@Room42
Hoezo dan laten staan? Je bent een voorstander maar geeft niet aan waarom.

[ Voor 9% gewijzigd door Fore! op 30-01-2019 22:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Fore! schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:53:
[...]

@Room42
Hoezo dan laten staan? Je bent een voorstander maar geeft niet aan waarom.
Ik kom nog wel eens nieuwe software tegen waarvan ik het bestaan niet kende en vind het gewoon handig om zo de interessante updates (en reacties daarop) bij te houden.
Daarnaast is het een regel binnen het nieuws, dus ik snap de onrust sowieso niet zo, eigenlijk. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 13:44
Room42 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:00:
[...]

Ik kom nog wel eens nieuwe software tegen waarvan ik het bestaan niet kende en vind het gewoon handig om zo de interessante updates (en reacties daarop) bij te houden.
Daarnaast is het een regel binnen het nieuws, dus ik snap de onrust sowieso niet zo, eigenlijk. ;)
Zou het dan niet handiger zijn, zoals TS ook aangeeft, om de software een beetje uit te lichten.

Want ik zie ook wel eens software ertussen staan welke ik niet ken. Maar nodigt ook niet direct uit om de homepage van de tool te bezoeken adhv de applicatie naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Fore! schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Zou het dan niet handiger zijn, zoals TS ook aangeeft, om de software een beetje uit te lichten.

Want ik zie ook wel eens software ertussen staan welke ik niet ken. Maar nodigt ook niet direct uit om de homepage van de tool te bezoeken adhv de applicatie naam.
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar dat dan moet. Het thema is ook weer niet zo groot dat het een heel blok bovenaan de pagina zal krijgen, dus dan wordt het toch weer scrollen. Voor mij werkt de huidige vermelding prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Fore! schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Gewoon in de Tracker aan die <---- of ----> die kant.
Downloads staan bij mij verder naar beneden, maar je kunt het eenvoudig omhoog plaatsen en het aantal downloads hoger zetten voor een beter overzicht.

(klik voor een groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xp8y3ptocMJMwFh6y9G2hNN8/medium.png

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 27-11-2024
ik ben ze ook liever kwijt dan rijk.
Ik had ze er vroeger altijd uit gefilterd, en had voor 1 keer de .plan niet gelezen, en ik was super in de war waarom die irritante dingen daar stonden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Wat me ook verbaast is dat wel de afweging gemaakt wordt of iets nieuwswaardig genoeg is voor de FP, maar dat firmware voor een router die maar een zeer klein deel van de users in gebruik heeft prima ruimte krijgt.

Is dit een overblijfsel uit oude tijden, toen software nog niet zelf controleerde op updates en internet per telefoontik betaald werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bundin schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:24:
Wat me ook verbaast is dat wel de afweging gemaakt wordt of iets nieuwswaardig genoeg is voor de FP, maar dat firmware voor een router die maar een zeer klein deel van de users in gebruik heeft prima ruimte krijgt.

Is dit een overblijfsel uit oude tijden, toen software nog niet zelf controleerde op updates en internet per telefoontik betaald werd?
Waar heb je het over? Alle meuktracker-artikels moeten het met een regeltje tussen het nieuws doen. Soms zijn dat wel 20 updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Waar heb je het over? Alle meuktracker-artikels moeten het met een regeltje tussen het nieuws doen. Soms zijn dat wel 20 updates!
Klopt, maar dan nog zijn dat regels als Firmware-update - Netgear RAX80 1.0.1.40 / RAX120 1.0.0.64, met op mobiel dan op een tweede regel (met weer die ruime padding): > 3 andere downloads.

Afhankelijk van de meest recente toevoeging heb je dus een meer of minder nuttige vermelding voor iets dat mogelijk door een handvol users relevant gevonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 733707

Inderdaad, gewoon slecht dat een techsite zulke basic opties verwijdert omdat het te "complex" zou zijn. Waar hebben we het over?

Update nieuws is wel érg 2005, tegenwoordig geeft 99% van de software het gewoon netjes aan wanneer er een update klaarstaat. Dat zou ik dan graag weer wegfilteren, hopelijk dat de devs ook inzien dat de verwijdering daarvan nogal belachelijk is. Maar goed, alles in de laatste update lijkt de site in rappe vaart bergafwaarts te laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kunt trouwens prima met Custom CSS het item ook verbergen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.editorial[data-imageurl="https://tweakers.net/i/2kThXD7PSKx1k_IBMYUjvoKw_Qk=/fit-in/67x67/i/2001605901.png?f=fpa"] {
    display: none;
}

En anders met adblock (uBlock Origin):
code:
1
tweakers.net###news tr.editorial[data-imageurl="https://tweakers.net/i/2kThXD7PSKx1k_IBMYUjvoKw_Qk=/fit-in/67x67/i/2001605901.png?f=fpa"]

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden ;)

edit:
Hmm... :/ Tenzij die URL variabel is. 8)7 Dan zou de feature request kunnen zijn om de CSS classes uit te breiden met het type nieuwsartikel dat geplaatst wordt. In het geval van downloads dus bijvoorbeeld class="editorial downloads" of zo. Dan kun je daarop filteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 06-02-2019 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

crisp

Devver

Pixelated

Room42 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:06:
[...]

edit:
Hmm... :/ Tenzij die URL variabel is. 8)7 Dan zou de feature request kunnen zijn om de CSS classes uit te breiden met het type nieuwsartikel dat geplaatst wordt. In het geval van downloads dus bijvoorbeeld class="editorial downloads" of zo. Dan kun je daarop filteren.
Dat komt als het goed is al mee met de volgende release ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:06

Fiber

Beaches are for storming.

Bundin schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:24:

Waarschijnlijk is dit soort 'content' gewoon goedkoper te produceren dan echt nieuws. Zelfde meuk als al die gekopieerde persberichten als er weer eens een monitor, smartphone of laptop met een nieuw typeplaatje uit is... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crisp schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:16:
[...]

Dat komt als het goed is al mee met de volgende release ;)
Hopelijk dan op een manier dat ik mijn adblock daar op kan gaan zetten. Heb niet genoeg karma om custom CSS te verkrijgen, puur omdat ik actief ben op meerdere fora en dus niet genoeg tijd kan zetten op Tweakers. En er voor betalen vind ik met de stand van zaken nou ook geen goed idee. Had mijn adblock tot voor kort uit, maar dit heeft voor mij in ieder geval die keuze veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Waarschijnlijk is dit soort 'content' gewoon goedkoper te produceren dan echt nieuws. Zelfde meuk als al die gekopieerde persberichten als er weer eens een monitor, smartphone of laptop met een nieuw typeplaatje uit is... O-)
Nah, ik denk niet dat dat er iets mee van doen heeft. Ik denk dat het een stukje service is, die ik (en gezien de duimpjes een aantal users met mij) anders waardeer dan de redactie/beslissers. Dat was geen probleem totdat het filter werd verwijderd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels is het mogelijk om specifieke typen artikelen te verbergen met behulp van custom css:

Cascading Stylesheet:
1
table.highlights tr.download { display: none; }

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Late reactie, maar bedankt voor de uitleg @crisp. Geen oplossing voor iedereen maar wellicht wel voor de website-tweakende tweakers :) Desondanks vind ik deze keuze niet misstaan in het instellingen-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor degene zonder custom CSS functies, zet dit in je AdBlocker filter lijst:

code:
1
tweakers.net##.download

Werkt voor mij perfect O-)
Pagina: 1