Bestelling niet geleverd, kan ik mijn geld terug krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:37
Beste Tweakers,

Ik vraag me af of er nog acties zijn die ik kan ondernemen nadat ik mijn bestelling niet heb ontvangen. Het verhaal:

Op 6 december heb ik een camera aangeschaft op GearBest.com ter waarde van $230.
Deze werd volgens de website van DHL op 28 december geleverd. Ik was op dat moment niet thuis dus werd er een briefje in de brievenbus gedaan met daarop de mededeling dat het was afgeleverd bij de buren op nr 18 (ik woon op nr. 15). Er wordt verder niks gemeld over een etage (de buren hebben 4 etages met verschillende bewoners).
Twee dagen later ben ik bij de buren langsgegaan, echter zeggen zij geen pakket te hebben ontvangen. Ik heb de bewoners van elke etage (meerdere malen) gesproken en er is een mail gestuurd via de VVE om te vragen of iemand in het pand een pakket heeft ontvangen, maar dit was niet het geval.
Vervolgens heb ik DHL telefonisch om opheldering gevraagd. Zij zeggen dat het pakket inderdaad bij de buren is afgeleverd. De 'handtekening' is een smal streepje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oA7CTio8QpK8UO8hBLXHA9Iu/medium.png

Degene die het pakket zou hebben aangenomen zou Kris heten. Er woont niemand genaamd Kris op nr. 18. Echter zou DHL zelf geen onderzoek kunnen opstarten om het pakket te traceren, omdat ik niet de opdrachtgever ben. Dit moet GearBest doen.
Vervolgens het juridisch loket om hulp gevraagd. Zij kunnen niet zoveel doen en geven het advies GearBest te contacteren om een oplossing te zoeken en een onderzoek op te starten. Een juridische procedure beginnen zou niet aan te raden zijn omdat de kosten hiervan hoger liggen dan wat het oplevert.
GearBest geeft de schuld aan DHL en zeggen dat het pakket volgens hen is afgeleverd op het juiste adres (echter dus niet mijn adres). Uiteindelijk een PayPal-geschil gestart en informatie aangeleverd waarop staat dat het pakket bij de buren is afgeleverd en dus niet bij mij. Helaas gaf PayPal mij geen gelijk en krijg ik geen geld terug:
Beste,

We hebben de door u op 11 januari 2019 ingediende claim(s) ontvangen.

We hebben deze transactie(s) beoordeeld en wijzen uw claim(s) af. Deze beslissing is genomen omdat we volginformatie van de webwinkel hebben ontvangen waarin wordt bevestigd dat de goederen zijn geleverd.

We betreuren de problemen die u mogelijk met de transactie(s) heeft ondervonden.
GearBest zei een onderzoek op te starten via DHL maar heeft dit niet gedaan. Is er nog iets dat ik kan doen of ben ik mijn geld kwijt?

Tl;dr:
- Camera besteld op Gearbest, geleverd bij de buren die zeggen niks te hebben ontvangen
- DHL: kan niks doen, onderzoek kan worden opgestart door GearBest
- GearBest: het is afgeleverd op het adres
- Juridisch loket: je hebt pech
- Paypal: claim afgewezen
- Geld kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat je buren het pakket verduisterend hebben: best een duur item hoor zo'n camera van $ 230. Dit is precies de reden waarom ik tegen afgifte bij buren ben!

Afhankelijk van je buren, heb je er altijd mensen tussen zitten die het pakket dan vervolgens niet afgeven aan de rechtmatige ontvanger. Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt... en ja Gearbest heeft inderdaad de bevestigd dat het afgeleverd is.

Nu je PayPal claim afgewezen is, kun je eigenlijk niet veel doen. Je kunt moeilijk bij de buren de boel ondersteboven gooien: omdat het weleens zou kunnen zijn, dat ze je pakket gewoon open gemaakt hebben. Altijd balen zoiets :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat paypal zo summier een claim afwijst... Verder natuurlijk lastig dat het een niet-EU verkoper is...

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 28-01-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Je kan genoeg doen. Gearbest is haar kant van de overeenkomst nog niet nagekomen, simpel. In principe heb jij niets met DHL of wie dan ook te maken, alleen met gearbest.

Tevens is het risico (van de verzending) voor Gearbest, en dat geldt totdat jij het item in ontvangst heb genomen. Dat is nog altijd niet het geval, sterker nog, het is erkend dat het niet aan jou is afgeleverd - maar aan iemand die helemaal niet op het genoemde nummer 18 woont.

Wat kan je doen? Ik zou de onderstaande link even doorlopen:
https://www.consuwijzer.n...-het-niet-geleverd-wat-nu

[ Voor 6% gewijzigd door eric.1 op 28-01-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is je paypal account gekoppeld aan een creditcard toevallig? Mogelijk zou je het daar nog kunnen proberen.

Ik vind het overigens vreemd dat Paypal een pakket, die niet op jou adres is afgeleverd volgens de trackingsinformatie, als juist afgeleverd beschouwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 15:25
Opnieuw geschil bij Paypal aankaarten. Ze zijn erg makkelijk geworden met afpoeieren, maar daar moet je even doorheen prikken.In principe staat jou handtekening niet bij de aflevering, dus is het niet correct geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
PROnline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:40:
Opnieuw geschil bij Paypal aankaarten. Ze zijn erg makkelijk geworden met afpoeieren, maar daar moet je even doorheen prikken.In principe staat jou handtekening niet bij de aflevering, dus is het niet correct geleverd.
Kan dat wel, is het niet definitief dan zo'n beslissing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25

MsG

Forumzwerver

Kan je de Nederlandse helpdesk van Gearbest die op Fok! Forum rondloopt niet eens vragen naar dat DHL onderzoek? Dat lijkt me de meest productieve ingang, aangezien DHL het risico kiest het elders af te leveren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RegularJohn schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:21:
Is je paypal account gekoppeld aan een creditcard toevallig? Mogelijk zou je het daar nog kunnen proberen.

Ik vind het overigens vreemd dat Paypal een pakket, die niet op jou adres is afgeleverd volgens de trackingsinformatie, als juist afgeleverd beschouwd...
Dit is glad ijs.
PayPal is in het verleden nogal agressief gebleken bij eindgebruikers die hun geld bij incasso's of creditcard terugvorderen wanneer er inderdaad niet geleverd is. Dat PayPal TS geen gelijk geeft in het geschil maakt het natuurlijk lastiger.
PayPal stuurt vrij gemakkelijk en snel een incassobureau langs. Niet dat die direct veel poten hebben om op te staan, maar niet iedereen wil die graag aan de deur weren. Hiernaast is je account direct vergrendeld en kun je die zeker niet meer gebruiken tot je dit alles oplost (als dat überhaupt gaat gebeuren).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
eric.1 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:21:
Je kan genoeg doen. Gearbest is haar kant van de overeenkomst nog niet nagekomen, simpel. In principe heb jij niets met DHL of wie dan ook te maken, alleen met gearbest.

Tevens is het risico (van de verzending) voor Gearbest, en dat geldt totdat jij het item in ontvangst heb genomen. Dat is nog altijd niet het geval, sterker nog, het is erkend dat het niet aan jou is afgeleverd - maar aan iemand die helemaal niet op het genoemde nummer 18 woont.

Wat kan je doen? Ik zou de onderstaande link even doorlopen:
https://www.consuwijzer.n...-het-niet-geleverd-wat-nu
Beter zoek je even de informatie die gaat over aankopen gedaan bij winkels in niet EU landen zodat je geboden informatie ook relevant is.
Om terug te komen op je Consuwijzer link: https://www.consuwijzer.n...-internationale-verkopers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gadgeteer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Beter zoek je even de informatie die gaat over aankopen gedaan bij winkels in niet EU landen zodat je geboden informatie ook relevant is.
Om terug te komen op je Consuwijzer link: https://www.consuwijzer.n...-internationale-verkopers
Gearbest richt zich overduidelijk expliciet op de Nederlandse markt en valt daarmee juridisch gewoon onder onze regels:

- Nederlandse websitetaal
- Nederlandstalige reclame-campagnes
- Europrijzen
- Dedicated Nederlandse helpdesk
- Betalen met het oerHollandse iDeal.

Nee daar komen ze echt niet onderuit hoor. Maar ik zou het vooral op die DHL procedure gooien, in plaats van het op technische wijze onttrekken aan je Paypal-account of iets in die trend.

De scenario's dat jij zelf niet een krabbel hebt gezet maar een simpel streepje en daarmee én een camera en je geld terug wil, zijn ook niet uitgesloten (vanuit Gearbest of DHL gezien), dit gebeurd immers even zo vaak.

Of inderdaad een postbode of een buur die het achterover drukt.

Juridisch heb je wel een voordeel dat op de tracking echt als hoogste aflevering staat dat het bij je buren is bezorgd, en niet bij jouzelf. Daarmee zijn ze nog in gebreke met de levering.

Ik zou toch deze Nederlander eens proberen te bereiken (https://forum.fok.nl/topic/2464257/3/100), die denkt veel redelijker mee dan de Chinese helpdesk van Gearbest. Heeft mij al een aantal keer geholpen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
MsG schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Gearbest richt zich overduidelijk expliciet op de Nederlandse markt en valt daarmee juridisch gewoon onder onze regels:

- Nederlandse websitetaal
- Nederlandstalige reclame-campagnes
- Europrijzen
- Dedicated Nederlandse helpdesk
- Betalen met het oerHollandse iDeal.
Heb je daar een bron bij? Ik bestel ook redelijk wat in China en neem mijn verliezen wanneer het fout gaat (bestel enkel goedkoop spul) maar wil ook wel eens weten hoe het echt zit. Alles wat ik overal terug vind, komt overeen met de info wat ik deelde met mijn link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Je product is niet geleverd, dus Gearbest heeft zich niet aan de overeenkomst gehouden.

Heel simpel dus: Gearbest moet het oplossen & jouw enige contactpunt is dus Gearbest.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Yucon

*broem*

Zou het een idee zijn om het juridisch loket om een onderbouwing met artikelen te vragen hoe het in elkaar zit, en daar vervolgens weer mee naar paypal te stappen? Als ze iets in handen hebben waaruit blijkt dat hun uitspraak tegen de wet in gaat ga je mogelijk een ander proces met een andere uitkomst in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gadgeteer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:45:
[...]

Heb je daar een bron bij? Ik bestel ook redelijk wat in China en neem mijn verliezen wanneer het fout gaat (bestel enkel goedkoop spul) maar wil ook wel eens weten hoe het echt zit. Alles wat ik overal terug vind, komt overeen met de info wat ik deelde met mijn link.
https://ictrecht.nl/2016/...zich-op-een-bepaald-land/
https://ictrecht.nl/2017/...-cross-border-e-commerce/

Gearbest (en alle andere budget-Chinezen) zullen dat natuurlijk willen bestrijden, immers dat geeft hen meer kosten, gezien wij in Europa zeer goed beschermd worden (juridisch gezien), maar als je zoveel maatregelen neemt om je op Nederlanders te targetten, kan je daar m.i. niet redelijkerwijs meer omheen; Gearbest richt zich op de Nederlandse markt, zeker met het ondersteunen van iDeal lijkt me dat evident.

De consumentenhulpsites richten zich in hun teksten meer op de praktijk, en die stelt dat je in de praktijk vaak niet de garanties kan afdwingen die je Europees of Nederlands wel hebt, en dat klopt, Gearbest zal niet zonder slag of stoot akkoord gaan, maar stel iemand zou dit juridisch laten escaleren dan zou wel degelijk naar voren komen dat ze zich richten op de Nederlandse markt.
Yucon schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:00:
Zou het een idee zijn om het juridisch loket om een onderbouwing met artikelen te vragen hoe het in elkaar zit, en daar vervolgens weer mee naar paypal te stappen? Als ze iets in handen hebben waaruit blijkt dat hun uitspraak tegen de wet in gaat ga je mogelijk een ander proces met een andere uitkomst in.
lijkt me een vrij zinloze exercitie. De onafhankelijke arbitrage van PayPal kan best zijn of haar eigen voorwaarden kennen, en blijkbaar accepteren ze daar wel formele afleverbewijzen van gerenommeerde verzenders. Dat Gearbest juridisch in gebreke is, is weer niet het probleem van PayPal.

[ Voor 20% gewijzigd door MsG op 28-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Yucon

*broem*

MsG schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:01:
[...]

lijkt me een vrij zinloze exercitie. De onafhankelijke arbitrage van PayPal kan best zijn of haar eigen voorwaarden kennen, en blijkbaar accepteren ze daar wel formele afleverbewijzen van gerenommeerde verzenders. Dat Gearbest juridisch in gebreke is, is weer niet het probleem van PayPal.
Paypal interesseert het in zekere zin geen hol, voor beide kanten niet. Daarom geven ze TS gewoon het nadeel van de twijfel omdat dat het simpelste is. Zodra het de schijn heeft dat hij wel gelijk heeft én ze op een presenteerblaadje aanreikt waarom dat zo is dan is het ineens weer andersom en is het het makkelijkste daar in mee te gaan. Daarom denk ik dat de interne processen daar zo in elkaar zullen zitten.

Daarnaast is 'compliance' bij corporate bedrijven vaak een dingetje en zal men niet te makkelijk van de wet af willen wijken als men daar geen heel duidelijk voordeel bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 20:28
@MsG klopt helemaal alleen het probleem is wel dat als je gelijk krijg je ook daadwerkelijk nog moet vorderen. En dat in bv China een stuk lastiger is. Want wat als een rechter besluit ja GearBest die 230 euro betalen. (En je gemaakte kosten)Wat dan? Je kan moeilijk de inboedel van die toko leeghalen als hij niet herkent wordt in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:25
Wel vreemd dat PayPal je claim heeft afgewezen, aangezien het niet op jouw adres is afgeleverd.

Edit: blijkbaar is dat de normale gang van zaken daar, als het juiste adres maar wordt aangegeven.

[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 28-01-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:01
Uit de algemene voorwaarden:

All orders reported as "delivered" by shipping companies are considered delivered. GearBest cannot be made liable of non-delivery in this case.

De vraag is natuurlijk wat het toepasselijk recht is. In Westerse landen is het vrij gebruikelijk in een slotbepaling op te nemen welk (nationaal) recht op de voorwaarden van toepassing is. Dat ontbreekt hier. maar, omdat ik vermoed dat GearBest.com geen vestiging in Nederland heeft, vermoed ik dat het lastig wordt Nederlands recht af te dwingen. Zelfs als je dat wel lukt, en gelijk krijgt in dit geschil, dan is nog de vraag hoe je daarmee je geld terug zou kunnen vorderen.

Helaas heeft China geen betrouwbaar rechtssysteem...

Dan is de vraag of PayPal een geode arbiter in dit geschil zou kunnen zijn. Normaal zou ik verwachten dat er pas na onderzoek bij de verzender uitsluitsel kan worden gegeven over de correcte verzending. Maar, tegelijk, heb je van dat recht ook afstand gedaan door akkoord te gaan met bovenstaande voorwaarde.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je hier de belasting betaald voor de kortingen die kunt bedingen door directe import uit China....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
Ik zou Paypal opbellen en je casus uitleggen.
Met een beetje geluk zullen ze jouw claim opnieuw in behandeling nemen en dan wel inzien dat de spullen niet zijn geleverd.
Houd er rekening mee dat ze wellicht willen dat je aangifte gaat doen bij de politie zodat ze ( tot zo ver ) kunnen verifiëren dat jouw claim serieus is en je niet stiekem zelf de spullen al hebt.

Wil Paypal alsnog niks voor je betekenen moet je het van de verkoper hebben ( GearBest ).
En ja, aangezien ze in China zitten kun je niet veel tegen ze beginnen en is het ook maar de vraag of je echt '' recht '' hebt.
Contact blijven zoeken met de verkoper is dan het beste wat je nog kunt doen, eventueel negatieve reviews schrijven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iedereen begint over regels, rechten en case bij paypal.

ik zal de pijnlijke waarheid maar vertellen:

je zal het pakketje(+geld) waarschijnlijk niet meer terugkrijgen, tenzij de ontvanger het zelf zal terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
Ik snap Gearbest wel, als DHl tegen hun alleen maar wil zeggen dat het afgeleverd is gaan ze daar vanuit. Ik zou zou er nog een keer bij DHL op aandringen dat ze de status van de bezorging aanpassen. Het pakket is namelijk helemaal niet bij jou afgeleverd. Daar hoeven ze verder geen onderzoek voor op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 23:48
Ik heb zelf ooit een laptop van 1000,- besteld bij een webshop. De levering was "bij mij afgeleverd" maar met een handtekening die niet bekend was. Het pakket was volgens de postbode (vragen ze dat na bij PostNL??) bij een vrouw afgeleverd... Vreemd.. want ik was al die tijd gewoon thuis (ik ben een man).

Na twee weken heen en weer mailen gaven ze toe en heb ik aangifte gedaan. Hierna hebben zij mij een nieuwe laptop gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Die juridische dingen zijn allemaal leuk, denken jullie nou echt dat Gearbest dat iets interesseert? Ze zitten in China. Succes met je zaak, daar gaat nooit iets uit komen.

Ik zou ook Paypal nog een keer een bericht sturen. Het is duidelijk niet op jou adres afgeleverd, dus dat het afgeleverd zou zijn is gewoon onzin. Tenminste, het is afgeleverd. Maar niet bij jou!
Misschien begrijpen ze het verkeerd, of proberen ze er onderuit te komen, maar dit lijkt me juist een zaak waar Paypal zou moeten helpen.
Misschien ook even contact zoeken met DHL, dan kunnen die het probleem misschien ook wel bevestigen bij Paypal.

[ Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 28-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:00
WEBGAMING schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:36:
Die juridische dingen zijn allemaal leuk, denken jullie nou echt dat Gearbest dat iets interesseert? Ze zitten in China. Succes met je zaak, daar gaat nooit iets uit komen.

Ik zou ook Paypal nog een keer een bericht sturen. Het is duidelijk niet op jou adres afgeleverd, dus dat het afgeleverd zou zijn is gewoon onzin. Tenminste, het is afgeleverd. Maar niet bij jou!
Misschien begrijpen ze het verkeerd, of proberen ze er onderuit te komen, maar dit lijkt me juist een zaak waar Paypal zou moeten helpen.
Misschien ook even contact zoeken met DHL, dan kunnen die het probleem misschien ook wel bevestigen bij Paypal.
Misschien help het paypal juist als je aangifte doet. Als je paypay vraagt en zij zeggen nee. Dan kom je toch juist op de juridische opties uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@boe.i ivm deze drukke periode (nalevering Kerst) kan het zomaar ergens zijn verdwenen. zoals @JohanNL zegt, bel met Paypal. Er is niet op je adres afgeleverd en er is niet getekend voor ontvangst. Ik laat nooit duurdere artikelen elders bezorgen.'nooit/ geen burenlevering' Je zit ook met invoerkosten etc, of is dat al geregeld ?
PP kan nooit hard maken dat dit de normale gang van zaken is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
peltco schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Misschien help het paypal juist als je aangifte doet. Als je paypay vraagt en zij zeggen nee. Dan kom je toch juist op de juridische opties uit?
Aangifte? Waarvan? Diefstal? Naar mijn idee kan dat niet, dat zou de winkel moeten doen, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending. Dus eigenlijk is er van Gearbest gestolen, en moet jij het met Gearbest oplossen. Tenminste, dat denk ik.

Paypal heeft overal op de website staan dat de bescherming zo goed is, en een voorbeeld zoals deze word zelfs op de website gebruikt.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection
Bestelling nooit ontvangen?
Voor dat paar schoenen of dat concertkaartje waar je verlangend naar uitkeek, maar dat niet werd bezorgd, kun je je geld terugkrijgen.
Lijkt me vrij duidelijk. Zullen natuurlijk wel haken en ogen aan zitten, maar het product is gewoon niet bij jou afgeleverd. Denk dat ze wettelijk niet kunnen zeggen, oh ja, het is afgeleverd. Op het verkeerde nummer, maar het is afgeleverd. 8)7
Zo werkt het natuurlijk niet.

Denk dat je bij Paypal ook een stuk makkelijker je recht kan halen. ;)

Maar aan de andere kant snap ik ook wel waarom ze misschien een beetje moeilijk doen. Het kan goed zijn dat de buurman het pakketje WEL gewoon afgegeven heeft, en je Paypal probeert op te lichten.
En nee, dat is geen beschuldiging, maar dat zou natuurlijk wel kunnen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 28-01-2019 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gearbest zal roepen dat ze niet onder de eu wetgeving vallen echter zoals eerder aangekaart zal dat geen stand houden.

De ec is overigens alles behalve mild voor dit soort bedrijven en staat dan ook open voor klachten.

Je kan hier eens naar kijken
https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:12:
Gearbest zal roepen dat ze niet onder de eu wetgeving vallen echter zoals eerder aangekaart zal dat geen stand houden.

De ec is overigens alles behalve mild voor dit soort bedrijven en staat dan ook open voor klachten.

Je kan hier eens naar kijken
https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL
En als je naar het klachten formulier gaat. Kan je alleen kiezen uit Europese landen. De EU kan hier niets aan doen. Behalve consumenten waarschuwen dat zelf importeren risico's met zich mee nemen. Maar ze kunnen echt niet ineens een boeten aan gearbest geven o.dat ze niet aan EU regels houden. Tenzij Gearbest een vestiging in de EU heeft. Zoals Facebook en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamazaki schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:59:
iedereen begint over regels, rechten en case bij paypal.

ik zal de pijnlijke waarheid maar vertellen:

je zal het pakketje(+geld) waarschijnlijk niet meer terugkrijgen, tenzij de ontvanger het zelf zal terugbrengen.
Okay dan kan dit topic wel dicht hoor: maar ik denk ook dat Gearbest niks met Europees recht te maken hebben. Die zitten notabene in China en trekken zich echt niks aan van onze wetgeving >:)

Ik vind dat nog wel de gekste reacties: mensen die denken dat Europees recht voor webwinkels geld, die gevestigd zijn buiten de Europese Unie. Ze lachen je in China gewoon uit hoor: die denken, heb je weer zo'n gekke Hollander :+

Maar zelf vind ik vooral dat DHL hier schuld in is: want die geven het pakket even zomaar aan de buren. De partij waar TS dus pissig op mag zijn is DHL: want dat zijn de prutsers in dit verhaal. Niet Gearbest, die hebben het inderdaad verstuurd en DHL heeft het bezorgd. Weleens waar aan de buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren vroeg een post nl bezorger of ik een handtekening voor een nummer 14 kon plaatsen dat hij geleverd was. Overigens niet gedaan aangezien dat fraude is. Wellicht dat het hier ook zo'n geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47

Aganim

I have a cunning plan..

Hackus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:48:
@boe.i . Er is niet op je adres afgeleverd en er is niet getekend voor ontvangst. Ik laat nooit duurdere artikelen elders bezorgen.'nooit/ geen burenlevering'
Ah, de mooie rode 'Alleen Huisadres' stickers. Zijn er bezorgers die daar überhaupt iets mee doen? Ik heb ze nog niet mogen treffen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aganim schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Ah, de mooie rode 'Alleen Huisadres' stickers. Zijn er bezorgers die daar überhaupt iets mee doen? Ik heb ze nog niet mogen treffen. :X
Wat klets je nu, vaak kun je dat bij bestellen aangeven.of in je account van DHL/PostNL

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:37
Bedankt voor alle reacties dusver. Ik lees wat uiteenlopende suggesties:
- Contact opnemen met de Nederlandse tak/helpdesk van GearBest op Fok!
- Opnieuw geschil bij PayPal aankaarten/contact opnemen met PayPal
- Aangifte doen

Het is me verder nog niet 100% duidelijk wie nu 'schuld' heeft in dit geval, maar mij lijkt het best om eerst GearBest nog eens te benaderen via Fok!. Ik wacht hun reactie even af.
Het feit dat in de algemene voorwaarden van GearBest staat:

All orders reported as "delivered" by shipping companies are considered delivered. GearBest cannot be made liable of non-delivery in this case.

baart me wel enigszins zorgen dat het niet veel gaat opleveren, ondanks het dus niet op mijn eigen adres is afgeleverd.
Ik heb overigens nooit problemen gehad met PostNL of DHL/UPS, dit is de eerste keer in 10 jaar dat ze bij de buren afleveren. Normaal gesproken gaat het naar een pakketpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47

Aganim

I have a cunning plan..

Hackus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:54:
[...]

Wat klets je nu, vaak kun je dat bij bestellen aangeven.of in je account van DHL/PostNL
Nou nou, rustig maar. :(:) Mijn ervaring is dat je een rode 'alleen huisadres' sticker op je pakket geplakt krijgt (bij bezorging door PostNL) als je aangeeft dat er niet bij de buren bezorgd mag worden. En daar doen bezorgers naar mijn ervaring helaas niets mee, de optie om het in een PostNL account aan te geven kende ik nog niet en zal ik zeker proberen, bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 19:13
WEBGAMING schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Aangifte? Waarvan? Diefstal? Naar mijn idee kan dat niet, dat zou de winkel moeten doen, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending. Dus eigenlijk is er van Gearbest gestolen, en moet jij het met Gearbest oplossen. Tenminste, dat denk ik.

Paypal heeft overal op de website staan dat de bescherming zo goed is, en een voorbeeld zoals deze word zelfs op de website gebruikt.

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/buyer-protection

[...]
Behalve dat het leuk staat in de statistieken en ze er verder toch niks mee gaan doen kan TS prima aangifte van verduistering doen.
Als Paypal of Gearbest hierom vraagt in ruil voor alsnog de spullen te leveren of het geld terug te geven is dat een goede oplossing lijkt mij, maar zover is het nog niet...

Natuurlijk adverteert Paypal met dat ze ach zo veilig zijn en goede bescherming bieden, dat is tenslotte vrijwel het hele product wat zij verkopen.
Het probleem met Paypal is dat er in vrijwel alle gevallen partij gekozen moet worden waarbij de ene partij het geld ( terug ) krijgt en de andere met niks overblijft.
In veel gevallen zal het een makkelijke en logische keuze zijn wat Paypal bepaalt, maar in dit geval is het toch niet zo simpel.
Gearbest heeft namelijk wel een pakket opgestuurd en deze is aangekomen ( bij de buren ), TS claimed het nu niet te hebben ontvangen/opgehaald bij de buren, maar hoe kan Paypal dit verifiëren?
En dan mag het allemaal wel de verantwoordelijkheid zijn van de verkoper, Paypal kijkt anders naar dit soort zaken, daarnaast genieten de verkopers meestal ook nog van een soort van '' verkopersbescherming ''.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

boe.i schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:56:
Bedankt voor alle reacties dusver. Ik lees wat uiteenlopende suggesties:
- Contact opnemen met de Nederlandse tak/helpdesk van GearBest op Fok!
- Opnieuw geschil bij PayPal aankaarten/contact opnemen met PayPal
- Aangifte doen

Het is me verder nog niet 100% duidelijk wie nu 'schuld' heeft in dit geval, maar mij lijkt het best om eerst GearBest nog eens te benaderen via Fok!. Ik wacht hun reactie even af.
Het feit dat in de algemene voorwaarden van GearBest staat:

baart me wel enigszins zorgen dat het niet veel gaat opleveren, ondanks het dus niet op mijn eigen adres is afgeleverd.
Ik heb overigens nooit problemen gehad met PostNL of DHL/UPS, dit is de eerste keer in 10 jaar dat ze bij de buren afleveren. Normaal gesproken gaat het naar een pakketpunt.
Gearbest heeft de leverplicht. welke service hun gebruiken heb jij niks mee te maken. Jij bent consument/koper en hun verkoper met leverplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
[/quote]

Post Nl account? DHL account? Wist niet dat dat bestaat. OK. dus daar moet ik dan steeds aangeven of iets wel of niet bij de buren mag worden afgeleverd. Veel webshops bieden deze keuze niet bij het invoeren van het afleveradres.

Maar dan niet alleen bij Post NL en DHL, maar ook DPD, GLS enz. Wordt nog lastig dat bestellen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Normaal is de verkoper verantwoordelijk voor de levering, indien deze niet levert kan je deze in gebreke stellen en eventueel de koopovereenkomst ontbinden. Of dat die nu zelf komt leveren of dit uitbesteed maakt niets uit. Dat is de winkel van de verkoper.

Iedere pakketdienst zal dan ook aangeven dat het de verzender is die klacht moet neerleggen, zij zijn immers ook de opdrachtgever.

Nu uit Chinees recht Private International Law mogen beide partijen bij overeenkomst overeenkomen of in dit geval Nederlands recht of Chinees recht van toepassing is, indien dit niet overeengekomen is de nationaliteit van de betrokken persoon hetgeen dat geld.

Ofwel, de kans is groot dat Nederlands recht hier van toepassing volgens Chinees recht.

Maar, een heel belangerijke is het verschil kennen tussen in recht zijn en recht krijgen. Als een Nederlandse firma dit voor heeft en ze houden hun been stijf kan je ook naar een rechtbank lopen waarbij het kosten/baten fout loopt. Doordat het hier internationaal is lopen de kosten alleen maar op.

Ik zou Gearbest aanschrijven dat je bewijs wilt van levering en het bewijs dat ze gaan geven afwijzen als geen geldig bewijs. Stuur Gearbest er ook op aan om klacht neer te leggen bij de transportfirma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heel raar dat PayPal je claim heeft afgewezen omdat je bestelling bezorgd is. Uit de stukken van gearbest blijkt immers uitdrukkelijk dat ie niet bij JOU bezorgd is. En dat er geen handtekening is geplaatst (het "dunne streepje" lijkt mij: niet geplaatst) maakt de bezorging nog onwaarschijnlijker. Bel eens met PayPal. Al geef ik het weinig kans: een claim kun je strikt genomen niet laten heropenen. En PayPal is natuurlijk ook geen onpartijdige club, maar een commerciële partij.

Aangifte is kansloos, want het is een zakelijk geschil. Bovendien, diefstal van jou is het zeker niet, want de camera was nog niet van jou. Dat zou hij pas zijn bij levering.

Zoek wat lotgenoten bij elkaar en begin een kantonzaak :) moet hier op Tweakers te regelen zijn!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:43

paQ

@boe.i Ik zou ook bellen met paypal en aandringen op je kopersbescherming. Het is jouw probleem niet dat de vervoerder van hún merchant het bij "een buur" achterlaat die dat dan vervolgens ontkent.

En hierna nooit meer iets bij gearbest kopen (ik heb mijn lesje ook wel geleerd... prima zo lang het goed gaat, maar als het mis gaat, heb je er ook compleet niks aan)

Voer het DHL nummer ook eens hier in:
https://www.1tracking.net

Die geven gedetailleerdere tracking info dan de DHL website.

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 28-01-2019 22:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is dus waarom ik niet meer thuis laat leveren, maar altijd bij een ophaalpunt. Vaak nog praktischer ook.

Ik heb in het verleden iets soortgelijks meegemaakt. Ik was zelfs gewoon thuis en zat te wachten op het pakketje, waarde 500 euro. In de tracker staat vervolgens doodleuk dat de levering heeft plaatsgevonden. Er was niemand geweest, ik was de hele dag thuis.

Ik zag zelfs de digitale handtekening, die totaal niet op die van mij lijkt. Ik heb ook de hele straat nagevraagd maar niemand had het pakketje en dat klopt waarschijnlijk ook omdat er helemaal geen "niet thuis" briefje was achtergelaten.

Na wat aandringen had ik de webshop duidelijk gemaakt dat ze geen enkel bewijs van correcte levering hebben, ze hebben immers mijn handtekening niet. Het is in dit geval niet bij de buren geleverd maar ook dat had niet gemogen, het was een pakketje waar voor getekend moest worden.

Het lijkt er op dat bezorgers maar wat aanklooien tegenwoordig, onder de enorme tijdsdruk die ze ervaren. Pakketjes waarvoor getekend moet worden, sturen ze gewoon naar de buren. Of plots hoef je niet te tekenen. Laatst een produkt van 1100 euro aan de deur: geen handtekening vereist. WTF? Hoe weet je dan dat ik het ontvangen heb? Boeit niemand meer blijkbaar.

Het lijkt me dat je juridisch volledig in je recht staat, de verzendende partij heeft geen geldig bewijs van correcte levering. Dat gelijk halen, tja....

Maar volgende keer dus: afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je niet de bezorger aanspreken? Bestel je iets bij Wehkamp bv.
Je kan bij DHL proberen dat zij contact opnemen met de bezorger.
Ik vind het vreemd dat je niet de verantwoordelijkheid bij een bezorger kan neerleggen want ik heb al een keer eerder gehad dat er drie pakketten bij een persoon waren afgeleverd voor allerlei buren. Eén persoon had pakket afgehaald maar de bewoonster die alle pakketten had aangenomen, had alle pakketten meegegeven (ze was ouder en had hier geen ervaring mee en begreep het niet dat dit ook kon en er zat nog een postnlpunt tov de flat). In een flat met tien verdiepingen en per etage 12 woningen ga je niet even zo zoeken naar je pakket.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39
Ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog zoveel mensen gebruik maken van PayPal... Creditcards bieden naar mijn weten veel meer bescherming(?).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:46:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog zoveel mensen gebruik maken van PayPal... Creditcards bieden naar mijn weten veel meer bescherming(?).
Heb je daarvoor een bron?

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:52:
En dit is dus waarom ik niet meer thuis laat leveren, maar altijd bij een ophaalpunt. Vaak nog praktischer ook.
*knip*
Maar volgende keer dus: afhaalpunt.
het is Gearbest... Dan kun je niet zeggen stuur maar naar afhaalpunt x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Thijsmans schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:28:
Heel raar dat PayPal je claim heeft afgewezen omdat je bestelling bezorgd is. Uit de stukken van gearbest blijkt immers uitdrukkelijk dat ie niet bij JOU bezorgd is. En dat er geen handtekening is geplaatst (het "dunne streepje" lijkt mij: niet geplaatst) maakt de bezorging nog onwaarschijnlijker. Bel eens met PayPal. Al geef ik het weinig kans: een claim kun je strikt genomen niet laten heropenen. En PayPal is natuurlijk ook geen onpartijdige club, maar een commerciële partij.

Aangifte is kansloos, want het is een zakelijk geschil. Bovendien, diefstal van jou is het zeker niet, want de camera was nog niet van jou. Dat zou hij pas zijn bij levering.

Zoek wat lotgenoten bij elkaar en begin een kantonzaak :) moet hier op Tweakers te regelen zijn!
Maar GearBest heeft volgens hun AV voldaan aan de levering. En PayPal kijkt niet naar de wet.

en wat wil je met een rechtzaak behalen? ze krijgt echt niet een bedrijf een china in beweging hoor. binnen Europa is het prima te doen. Daar buiten heeft het geen nut. nog een paar keer tegen PayPal en Gear best schoppen is het enige wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

loki504 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Maar GearBest heeft volgens hun AV voldaan aan de levering. En PayPal kijkt niet naar de wet.
Nee, in de AV van GB staat hoe zij omgaan met postdiensten. Wat in juridische zin onder levering wordt verstaan, is bepaald in artikel 3:90 van het BW:
"De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen."
en wat wil je met een rechtzaak behalen? ze krijgt echt niet een bedrijf een china in beweging hoor. binnen Europa is het prima te doen. Daar buiten heeft het geen nut. nog een paar keer tegen PayPal en Gear best schoppen is het enige wat je kan doen.
Gezien werd opgemerkt dat GearBest een Nederlandse klantenservice heeft, ging ik ervan uit dat er wel wát assets/verhaalsmogelijkheden zijn. Dat is inderdaad wel de moeite van het uitzoeken waard :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Thijsmans schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Nee, in de AV van GB staat hoe zij omgaan met postdiensten. Wat in juridische zin onder levering wordt verstaan, is bepaald in artikel 3:90 van het BW:

[...]

[...]

Gezien werd opgemerkt dat GearBest een Nederlandse klantenservice heeft, ging ik ervan uit dat er wel wát assets/verhaalsmogelijkheden zijn. Dat is inderdaad wel de moeite van het uitzoeken waard :)
Voor ons staat dat in ons BW ja. Maar niet voor een chinees bedrijf. En die Nederlandse KlantenService klinkt meer als een Chinees/Nederlanders die ook Nederlands/Chinees spreekt. Dat ga je echt geen geld kunnen halen. GearBest is een blijft een chinees bedrijf is hart en nieren.

En dit is 1 van de nadelen van shoppen in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 10:22
loki504 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Voor ons staat dat in ons BW ja. Maar niet voor een chinees bedrijf. En die Nederlandse KlantenService klinkt meer als een Chinees/Nederlanders die ook Nederlands/Chinees spreekt. Dat ga je echt geen geld kunnen halen. GearBest is een blijft een chinees bedrijf is hart en nieren.

En dit is 1 van de nadelen van shoppen in China.
Als een webshop duidelijk gericht is op de nederlandse markt, oftwel dingen zoals specifiek nederlandse betaalmethodes aanbieden en een "nederlandse" website hebben, moeten ze gewoon voldoen aan de nederlandse wet. https://blog.iusmentis.co...d-richt-een-website-zich/
Echter is het twijfelachtig of je dit ook kunt afdwingen.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakwortel op 29-01-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

De buren hebben een hele sectie voor Gearbest ingericht op hun forum. Misschien kun je daar wat sneller en beter duidelijkheid krijgen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hackus schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:54:
[...]

Klopt en vervolgens ligt je pakket alsnog bij de buren. Die opmerking is sarcastisch bedoelt.
Zolang bezorgers per pakket betaald worden zullen ze er alles aan doen om af te leveren. Zelfs buiten alle regels om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52
Misschien heb je iets aan dit topic: DHL is pakket kwijt, besteld via eBay

Hierin staat ook mijn slechte ervaring met PayPal / afgewezen claim.
De casus was wel iets anders; Namelijk

- dat in mijn geval er geen levering heeft plaatsgevonden. Pakket was wel verstuurd, wat voor PayPal voldoende was om mijn claim af te wijzen.
- aankoop was uit EU webshop (UK).

Ik heb toen mijn Rechtsbijstand ingeschakeld en conform EU recht blijft de verkoper verantwoordelijke voor een juiste levering. (In hoeverre een Chinese webshop zich iets hoeft aan te trekken van EU wetgeving weet ik ook niet)

Uiteindelijk, na 4 maanden veel moeite doen, heb ik wel mijn geld teruggekregen.
Maar het ging dus niet van harte....

PayPal vermijdt ik sindsdien zoveel mogelijk (...ik was voorheen 11 jaar tevreden gebruiker,,)

Tip: als je Rechtsbijstandverzekering hebt (...heb niet alle reacties doorgelezen dus wellicht heb je hier al antwoord op gegeven), willen ze vaak uit 'coulance' kleine bedragen (<250 EU) direct aan je uitkeren c.q. afkopen. Het kost ze namelijk méér moeite/geld om hier daadwerkelijk tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
sjaakwortel schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Als een webshop duidelijk gericht is op de nederlandse markt, oftwel dingen zoals specifiek nederlandse betaalmethodes aanbieden en een "nederlandse" website hebben, moeten ze gewoon voldoen aan de nederlandse wet. Echter is het twijfelachtig of je dit ook kunt afdwingen.
Ja maar PayPal kijkt niet naar de wet. niet de Chinese noch de Nederlandse wet. En volgens de AV heeft waar TS mee akkoord is gegaan heeft GearBest geleverd zoals afgesproken. En dan is het logisch dat PayPal TS geen gelijk geeft. Uiteraard in strijd met onze wet.Maar daar heeft PayPal niets mee te maken.

En afdwingen gaat helemaal kansloos zijn als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

loki504 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Ja maar PayPal kijkt niet naar de wet. niet de Chinese noch de Nederlandse wet. En volgens de AV heeft waar TS mee akkoord is gegaan heeft GearBest geleverd zoals afgesproken. En dan is het logisch dat PayPal TS geen gelijk geeft. Uiteraard in strijd met onze wet.Maar daar heeft PayPal niets mee te maken.

En afdwingen gaat helemaal kansloos zijn als je het mij vraagt.
nee precies... Daarom ligt nog enige kans om paypal aan je zijde te krijgen. Want zij beslissen over een claim. Gearbest gaat echt niets voor je doen. En als ze het al voor je oplossen is het vanwege negatieve publiciteit om dit soort topics.

@boe.i is paypal aan je creditcard gekoppeld? Dan kun je het daar nog proberen anders.

Knap zuur dit soort situaties, want je bent overgeleverd aan de grillen van (twee) onbeweegbare bedrijven om je situatie opgelost te krijgen, en dan nog een vervoerder die zich van 240 pakketjes die dag nog herinnert waar hij wat heeft afgeleverd. Dure les helaas...

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 29-01-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Paypal heeft hun eigen buyers bescherming. Als die niet werkt dan kun je de cc maatschappij aanspreken, maar dat stelt Paypal niet op prijs. Dus de vraag is inderdaad wie biedt betere bescherming, zo aan TS te horen niet Paypal, maar een credit card, al hangt dit uiteraard af van de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pennywiser schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Paypal heeft hun eigen buyers bescherming. Als die niet werkt dan kun je de cc maatschappij aanspreken, maar dat stelt Paypal niet op prijs. Dus de vraag is inderdaad wie biedt betere bescherming, zo aan TS te horen niet Paypal, maar een credit card, al hangt dit uiteraard af van de maatschappij.
Het gaat bij ICS anders ook niet vanzelf hoor :+
Zonder het nodige elbowgrease kwam ik er ook niet met mijn Gearbest gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
paQ schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Het gaat bij ICS anders ook niet vanzelf hoor :+
Zonder het nodige elbowgrease kwam ik er ook niet met mijn Gearbest gezeik.
Mastercard of Visa? Ik zei dus ook dat het afhangt van je Creditcard. Ik heb zelf Amex, kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

pennywiser schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Mastercard of Visa? Ik zei dus ook dat het afhangt van je Creditcard. Ik heb zelf Amex, kan ik iedereen aanraden.
Visa, maar ICS doet ook MC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39
Ik reageerde meer i.v.m. dat ik, ook in andere topics, voor bij zie komen dat Paypal iets afwijst om het dan via je CC maatschappij te regelen. Waarom een tussenpartij als PayPal gebruiken vraag ik mij dan af?

Ik weet in elk geval dat ik met mijn Mastercard beschermt ben voor dit soort onzin.

Even zoeken naar kopieerbescherming creditcard en;

https://www.mastercard.nl...oducts/card-benefits.html

Zelfs wanneer ik een ontvangen product binnen 180 dagen kapot laat vallen is gedekt...

Ik snap PayPal i.c.m. Creditcard in elk geval niet... CC geeft aflever garantie en dekt daarnaast in de meeste gevallen ook schade, diefstal en verlies.

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 29-01-2019 12:53 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1