DHL is pakket kwijt, besteld via eBay

Pagina: 1
Acties:
  • 6.659 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 23:01
In a nutshell: Via eBay iets gekocht, het is verzonden via 'ebay worldwide shipping' (Pitney Bowes is dat tegenwoordig geloof ik). Dus de verkoper uit de UK gebruikt Royal Mail om iets naar een eBay / PB depot te sturen. Vanaf daar gaat het naar NL, en daar gaat het via DHL naar mijn huis.

Op zaterdag 16 december krijg ik een mailtje van de eBay-tracking dat het pakketje 'er bijna is'. Na even doorklikken op de eBay site krijg ik een DHL trackingcode, en door die na te gaan krijg ik inderdaad te zien dat het pakketje in de route zit voor die dag. Uiteindelijk niks gezien, en de DHL tracking schiet naar 'overmacht'. Dit gebeurd vaker als ze gewoon er niet aan toe zijn gekomen. Sh*t happens, no biggie.

Volgende bezorgmoment zondag 17 december. Zondag? Ja zondag. De hele dag geen bezorger gezien, maar om 17:52 schiet het pakketje naar 'bezorger onderweg' en om '18:09' naar 'bezorgd'. Maar geen bezorger gezien.

Waar het nu op neer komt is dat het pakketje dus zoek is. DHL wil - zoals misschien bekend bij sommigen hier - alleen maar actie ondernemen en een onderzoek starten als de verzender het verzoek doet. Ook eBay-support stuurt mij dat ik contact met de verkoper moet opzoeken. Dus gedaan, en die heeft bij eBay aangegeven dat het pakketje mist. Ik bij eBay nagevraagd of ze inderdaad een issue erover hebben gekregen, en inderdaad dat is er.

Vrijdag stuurt eBay naar de verkoper (dus niet naar mij) dat het onderzoek is afgerond en dat het pakketje deze vrijdag (22 december) bezorgd zou zijn. Ik ben niet de hele dag thuis geweest, maar niks gezien en zaterdag 23 december weer thuis en geen spoor van een brief of een pakketje.

Ondertussen zegt DHL nog steeds dat ze helemaal geen verzoek tot onderzoek hebben gekregen. Dus ik weet niet wat eBay heeft gedaan, maar blijkbaar niet iets met DHL. En die verzinnen dus ook maar ergens tracking-gegevens van geen idee wat er dan vrijdag bezorgd zo zijn aan wie.

Paypal-claims zegt ondertussen: "Tracking gegevens zeggen bezorgd, dus bezorgd, case closed".
Ebay zegt dus ondertussen: Onderzoek gedaan en pakket alsnog bezorgd op vrijdag 22 december.
DHL zegt: Geen verzoek tot onderzoek gekregen, neem contact op met verzender.

En de goede hoop dat het wel goed komt is ondertussen toch ver te zoeken bij mij.

Heeft iemand tips hoe dit verder af te handlen? Of rechten waar ik wel of niet in sta?

De eBay tracking laat zien dat de verkoper gewoon iets heeft afgegeven, en dat dat door eBay van de UK naar NL is gegaan waar DHL het verprutst heeft. Ik kan dus ook niet echt de schuld neer leggen bij de verkopende partij. Behalve toch dat de verzender het risico draagt? Moet ik de verkoper dan gaan vertellen dat ie maar bij eBay moet gaan zeuren dat zij het pakketje kwijt zijn geraakt?

Moet ik nu de betaling storneren? (Want dat kan nog wel). Daar ga ik wel gezeik met Paypal mee krijgen lijkt me.

Andere rare dingen: Die maandag de 18e (nadat DHL zegt het pakketje bezorgd te hebben) heb ik direct aan de telefoon gezeten met DHL (natuurlijk). Daar werd mij verteld dat het pakketje (waarschijnlijk?) niet bezorgd is en dat de bezorger de verkeerde uitscan code heeft gebruikt. Want, er zijn tot wel 30 pakketjes die op dezelfde tijd zijn uitgescanned 'en dat kan natuurlijk niet' werd mij verteld. Maar het advies was wel 'paar dagen kijken of er iets veranderd of anders verzender een onderzoek laten starten'.

DHL twitter-webcare zegt ondertussen alleen maar 'onderzoek starten'.
Als ik even dom speel en een paar dagen later opnieuw de vraag stel 'hoi DHL, wat is er gebeurd met pakket 3sxxxxxxx' krijg ik uiteindelijk het verhaal 'dat er zondag op lijst wordt gereden, en dat het dan normaal is dat alle pakketjes worden bijgewerkt als de chauffeur terug is. Het pakketje is waarschijnlijk gewoon zondag de 17e bezorgd', maar 'waar' geen idee.

Die zondag de 17e reed ik weg op de fiets in de ochtend, en toen zag ik een busje met twee DHL mensen er in rijden in de straat vlak naast mij en ik ben nog gestopt om te kijken of dat toevallig voor mij was. Maar ze reageerden niet , keken zoekend om zich heen en zaten hevig te discussiëren met z'n tweeën, maar keerden uiteindelijk om en reden weer naar de grote weg richting de Ring'.

Ik hoor dus verschillende verhalen van DHL maar het komt op hetzelfde neer: Onderzoek doen door de verzendende partij. eBay zegt dat ondertussen te doen maar er gebeurd niks en er komt alleen maar valse info. Ondertussen gelooft Paypal-buyers-protection de tracking-status heilig.

What to do?

Beste antwoord (via dipje2 op 05-01-2018 07:38)

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Nog een extra reden voor mij om het 'global shipping program' te mijden als de p... Het kan me niet schelen hoe graag ik iets wil hebben, ik gebruik het pertinent niet.

Hoe dan ook, volgens mij hebben die knakkers (Pitney Bowes ofzo?) een vestiging in NL waar het pakket heen gaat voordat het naar jou verzonden wordt. Is het een idee om via Google oid achter de contactgegevens van die snuiters te komen en via die route contact te zoeken met Pitney Bowes in NL? Zij hebben tenslotte DHL de opdracht gegeven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Altijd je creditcard als je die hebt aan Paypal koppelen. Heb je dubbele aankoopbescherming, kan je daar nog contact mee opnemen ( creditcard maatschappij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
alwaysleft schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:53:
Altijd je creditcard als je die hebt aan Paypal koppelen. Heb je dubbele aankoopbescherming, kan je daar nog contact mee opnemen ( creditcard maatschappij.)
wel gekoppeld, nu niet de betaling mee gedaan (ING koppeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een (kleine) fix gegeven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Nog een extra reden voor mij om het 'global shipping program' te mijden als de p... Het kan me niet schelen hoe graag ik iets wil hebben, ik gebruik het pertinent niet.

Hoe dan ook, volgens mij hebben die knakkers (Pitney Bowes ofzo?) een vestiging in NL waar het pakket heen gaat voordat het naar jou verzonden wordt. Is het een idee om via Google oid achter de contactgegevens van die snuiters te komen en via die route contact te zoeken met Pitney Bowes in NL? Zij hebben tenslotte DHL de opdracht gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wij kregen een pakketje voor nummer 7 hier, maar dan wel 2 straten verderop... na een week maar eens een briefje in de bus gedaan bij die persoon (na 2x zelf proberen te brengen) en die avond stond ie voor de deur voor het pakketje (en hij had geen bericht gekregen dat het pakketje bij de buren (wel ver dan...) lag.

Je kan dus eens een briefje in de buurt door alle brievenbussen heen gooien, mogelijk ligt ie bij iemand te wachten op ophalen (of de buurt WhatsApp)

Dit soort ervaringen hebben wij alleen maar met DHL, van de 10 bestelde pakketjes waren er 2 niet aangekomen bij ons, maar wel als bezorgd bestempeld. Wij vermijden DHL als bezorg-optie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Tweezitsbank schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:44:
Nog een extra reden voor mij om het 'global shipping program' te mijden als de p...
Yep, bij mij nu ook. Niet vanwege eBay / PitneyBowes.. maar wel het DHL-endpoint zeg maar :S.
]Tweezitsbank schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:44:
Hoe dan ook, volgens mij hebben die knakkers (Pitney Bowes ofzo?) ... Is het een idee om via Google oid achter de contactgegevens van die snuiters te komen en via die route contact te zoeken met Pitney Bowes in NL? Zij hebben tenslotte DHL de opdracht gegeven.
pitneybowes.com/nl site bekeken, uiteindelijk deze tekst gelezen:
If you are a consumer wondering about the status of your package, please email the Global Shipping Program Customer Service team at pbisgspcs@pb.com or call +1 866-235-9627.
Dus inderdaad nu een mailtje naar pbisgspcs@pb.com gestuurd. Thanks, het is weer een partij die ik lastig kan gaan vallen hier mee :).
Vorkie schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:56:
Je kan dus eens een briefje in de buurt door alle brievenbussen heen gooien, mogelijk ligt ie bij iemand te wachten op ophalen (of de buurt WhatsApp)
Geen buurt WhatsApp hier. Zou nu juist wel handig zijn inderdaad.
Heb inderdaad geen briefje door de deuren gedaan, misschien wordt het daar ook wel tijd voor inderdaad. Dat pakketje bij de buren komen zonder een briefje of notificatie van DHL hoor ik vaker maar ging er vanuit dat nu een week verder ik dan wel gehoord zou hebben van een van de buren 'we hebben iets voor je'. Zo niet gaat die 'buur' er mee vandoor en ben ik het ook kwijt.
Vorkie schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:56:
Dit soort ervaringen hebben wij alleen maar met DHL, van de 10 bestelde pakketjes waren er 2 niet aangekomen bij ons, maar wel als bezorgd bestempeld. Wij vermijden DHL als bezorg-optie dus...
Ja, wil dit topic niet teveel in een DHL-bash-feestje maken want daar schiet ik niks mee op. Maar als je kijkt dus wat er op de webcare twitter terecht komt of bij (ook niet betrouwbaar) klacht.nl dan zijn de hoeveelheid meldingen enorm.
Pakketjes over het hek gegooid, bij de buren zonder melding, aan de deurklink hangen, buiten laten staan in de regen, of portiekjes waar in de vuilniskamer 10+ pakketjes liggen die zijn gedumpt (!!). En als ontvanger sta je machteloos. Frustrerend is het wel.
Ik heb een voordeur direct op straat. Geen portiek, geen oprit, geen tuin. Dus wie weet heeft de bezorger hem gewoon op straat voor de deur gezet, right in the open. Hoor het meer van andere mensen, maar bij mij in de buurt is het dan wel echt weg i.p.v. dat je het 's avonds nog niet staan voor je deur :(.

Modbreak:Dubbelposts zijn niet de bedoeling op Tweakers. Kan/wil je voortaan de "Wijzig"-knop gebruiken als je meer te vertellen hebt?

[ Voor 62% gewijzigd door Yorinn op 25-12-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 09:20
Soms ligt het pakketje bij een lokaal distributiepunt (primera/postnl etc.)

Een keer gehad dat het verzonden was alsof het door de brievenbus paste. Dan wordt het daar afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
dipje2 schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:48:

De eBay tracking laat zien dat de verkoper gewoon iets heeft afgegeven, en dat dat door eBay van de UK naar NL is gegaan waar DHL het verprutst heeft. Ik kan dus ook niet echt de schuld neer leggen bij de verkopende partij. Behalve toch dat de verzender het risico draagt? Moet ik de verkoper dan gaan vertellen dat ie maar bij eBay moet gaan zeuren dat zij het pakketje kwijt zijn geraakt?
In feite wel aangezien de verzender in eerste instantie verantwoordelijk is.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel aannemelijk voor de verkoper dat als de tracking gegevens aangeven dat het afgeleverd is dat dat ook daadwerkelijk zo is.
Je zou namelijk ook gewoon het pakket wel in ontvangst hebben genomen kunnen hebben en dan achteraf gaan klagen dat het niet is afgeleverd.

Als je het van iemand uit Nederland had gekocht en diegene was ondernemer/bedrijf of bood als particulier zelf aan ook te willen verzenden zonder aan te geven dat verzenden op eigen risico is is de verkoper verantwoordelijk.
Probleem is echter dat het in jouw geval gaat om een verkoper uit het VK en de wetgeving hierin waarschijnlijk net wat anders ligt.
Hierbij geldt alsnog; recht heb je wellicht, recht krijgen is een tweede.
Ik neem aan dat je niet bereid bent als er geen andere oplossing is om een rechtszaak te kunnen of willen starten.
dipje2 schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:48:

Moet ik nu de betaling storneren? (Want dat kan nog wel). Daar ga ik wel gezeik met Paypal mee krijgen lijkt me.
Daar ga je inderdaad gezeik met Paypal van krijgen, ik zou het alleen doen als er echt geen andere niet (civiel)rechtelijke optie meer is.
Je moet het dan ook alleen zien als extra druk maatregel om zowel Paypal als de verkoper nog eens naar de case te laten kijken, als dat niks oplevert zul je waarschijnlijk uiteindelijk toch moeten betalen.
Houd er ook rekening mee dat het mogelijk is dat je hierdoor je Paypal account voorgoed verliest, kans is erg klein zolang je in contact blijft met verkoper, ebay en paypal maar het kan gebeuren.
Ook als de partijen definitief beslissen dat jij moet betalen, dat niet doet en hier dus lang mee wacht gaat je account zowat voorgoed op slot.

Maar probeer het eerst nog eens zelf op te lossen met de verkoper en ebay/paypal, zonder te storneren.
Met het postbedrijf DHL heb je ook niet veel te doen behalve dan het navragen van waar ze het pakket hebben afgeleverd is dat de taak voor de verzender.
Als het dan toch niet lukt kun je nog storneren, Paypal gaat dan weer het geld bij de verkoper weghalen en zetten jouw saldo in de min, als je wel Paypal saldo hebt dan verrekenen ze het.
Ik ga er dan vanuit dat zowel Paypal als de verkoper het dan alsnog wel willen oplossen omdat er dan een financieel belang is.
Denk er wel om dat je enkel kunt storneren in dit geval binnen 56 dagen nadat het van je rekening is afgeschreven.

Om dit alles wens ik je toch nog prettige kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2

De verkoper lijkt ook begrip te tonen en heeft dit alles al aangekaart aan eBay en er loopt een issue bij het global shipping team.

Maar die kwamen dus afgelopen vrijdag opeens met de melding 'het is gevonden en deze dag alsnog afgeleverd ' wat absolute onzin is, ook omdat DHL nog steeds van niemand gehoord heeft.

De verkoper wil dus zeker wel helpen, maar komt niet door de support afdeling van eBay heen. Of ze hebben een verkeerd ticket /zending voor zich of ze liegen glas hard.

Dus 'we' (verkoper en ik) krijgen eBay niet aan het verstand dat ze gewoon met DHL contact moeten opnemen om te zeggen 'hier de verzendende partij. Artikel niet aangekomen . Start onderzoek'.
Ondertussen blijft DHL gewoon botweg zeggen dat ze niks doen.

Een ander antwoord van email had het erover 'maak je geen zorgen, je hebt PayPal protectie' maar dat is blijkbaar ook erg dunnetjes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je had het over een track en trace nummer beginnend met 3S.... Is dat geen PostNL nummer?
Misschien kan je op http://jouw.postnl.nl kijken of daar iets de vinden is. Kleine kans aangezien je al contact hebt gehad met DHL (goede afdeling/onderdeel? DHL is eigenlijk een verzameling bedrijven die niet zo goed met elkaar communiceren en ieder een eigen systeem hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:17:
Je had het over een track en trace nummer beginnend met 3S.... Is dat geen PostNL nummer?
DHL Express (niet DHL parcel, het oude Selektvracht) gebruikt ook nummers die beginnen met 3S.

@dipje2 Kun je bij DHL geen handtekening opvragen? Als die duidelijk niet overeenkomt met de jouwe sta je weer wat sterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:32
Nou toevallig.....99% zelfde casus hier.

Samenvattend: begin oktober product besteld. Ook via global shippent verstuurd met die pitney bowes. Tot vandaag nog niets geleverd.

Tal van contactpogingen tussen verkoper, ebay, paypal en postverwerker ... niemand werkt mee.

Paypal geeft geen aankoopbescherming want "pakket is verzonden " ...

Ben er nu al 3 maanden mee bezig. Heb het bedrag bij paypal gestorneerd. Toen begonnen ze te bellen natuurlijk ..
Heb ze haarfijn uitgelegd dat volgens Europees recht de verkoper verantwoordelijk is voor zending en goede aflevering... bedrag ga ik dan ook niet betalen. Dat regelt paypal maar met de verkoper.

Enfin, heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en een formele klacht lopen bij paypal...langzaam aan lijkt er nu eindelijk wel schot in de zaak te komen. Paypal begint toch in te zien dat ze moeten voldoen aan hun "aankoopbescherming". Hopelijk na de feestdagen een definitief antwoord.

1 ding heb ik wel geleerd: paypal is een ballen bedrijf en hun "aankoopverzekering" is een wassen neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

fender89 schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:45:
[...]
heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld
Ik hoop voor TS dat hij ook een rechtsbijstandsverzekering heeft.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
nope.. bedrag is hoog genoeg om er van te balen maar niet hoog genoeg om veel risico te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn aankoop van 39,94 bij Amazon.de is ook kwijtgeraakt door DHL*. Laatste update was op 8 december. Lag toen ergens in Duitsland.
Amazon vroeg mij nog een weekje te wachten en dan weer contact op te nemen. Zo gezegd zo gedaan. Amazon heeft het aankoopbedrag teruggestort en meteen een nieuwe opgestuurd met Prime. Die had ik 2 dagen later binnen (dus helemaal gratis gekregen). Amazon vroeg me alleen om het pakket, als het nog opduikt, terug te sturen.

Zo kan het dus ook. Hierom koop ik graag bij Amazon.

*Ik weet niet welke DHL Amazon gebruikt, maar de pakketjes worden afgeleverd door dezelfde bezorger die ook Wehkamp pakketjes bij ons aflevert.

Edit: het was Postnl en niet DHL. ie ook mijn reactie hier verderop.

[ Voor 20% gewijzigd door Medione1210 op 26-12-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

In dit soort situaties is het gewoon beter om te bellen, email en twitter contact is gewoon niet persoonlijk genoeg. Echt even bellen en de situatie uitleggen, en ze doen 9 van de 10x gewoon veel meer voor je.

Maar tegenwoordig durft bijna niemand meer te bellen lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 12:31
Medione1210 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:57:
Mijn aankoop van 39,94 bij Amazon.de is ook kwijtgeraakt door DHL*. Laatste update was op 8 december. Lag toen ergens in Duitsland.
Amazon vroeg mij nog een weekje te wachten en dan weer contact op te nemen. Zo gezegd zo gedaan. Amazon heeft het aankoopbedrag teruggestort en meteen een nieuwe opgestuurd met Prime. Die had ik 2 dagen later binnen (dus helemaal gratis gekregen). Amazon vroeg me alleen om het pakket, als het nog opduikt, terug te sturen.

Zo kan het dus ook. Hierom koop ik graag bij Amazon.

*Ik weet niet welke DHL Amazon gebruikt, maar de pakketjes worden afgeleverd door dezelfde bezorger die ook Wehkamp pakketjes bij ons aflevert.
Volgens mij is een hele lading kwijtgeraakt van Amazon.de :).

Mijn bestelling met dezelfde datum zijn 2 pakketen van de 3 kwijtgeraakt.

Bij de 1 kreeg ik zelf bericht van terug en werd spontaan het bedrag uitgekeerd en bij de andere moest ik de uiterste datum van levering uitzitten.

Postnl was het overigens maar nooit aangekomen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb normaal gesproken niet werkelijk te klagen of wat op te merken over DHL als bezorgdienst, behalve afgelopen week dan. Ik denk dat de vele pakketten, te verwerken in december, iets teveel was voor de organisatie?

Ik zou een Amazon.de pakketje gaan ontvangen, enkele HUE lampen. Op de aangekondigde dag van bezorging stopte inderdaad het DHL busje voor onze deur. Normaal gesproken wacht ik op de voordeurbel maar het duurde dit keer wel heel erg lang voordat de chauffeur weer uit het busje tevoorschijn kwam, dus maar eens de voordeur opengezet en in afwachting van..

Uiteindelijk kwam ie met een pakketje aangezet waarvan ik dacht, daar kunnen nooit een stel lampen inzitten. Hij gaf het me zo in handen met de opmerking, "dat was even flink zoeken". Met een blik op het adreslabel zag ik dat de enige overeenkomst met ons adres het huisnummer was, de rest klopte voor geen meter. Het was een brievenbuspakketje, zei de bezorger en die moeten ze eigenlijk zonder aanbellen door de brievenbus duwen. Ik zei dat er lampen in hoorden te zitten, dat deze nooit door de brievenbus zouden gaan als ze nog heel zouden zijn, maar vooral dat dát pakketje niet ons adreslabel had. Hij zei nog, jawel 61, de rest van het adres vond ie niet belangrijk blijkbaar? Afijn, erop gewezen dat er toch werkelijk een andere naam en adres op stond het vermeld en toen viel het kwartje. Weer dook ie de bus in en ik riep hem nog na dat het een pakketje van Amazon zou moeten zijn en dat dit op de buitenzijde zichtbaar moest zijn. Vervolgens kwam ie vrij snel weer uit de bus tevoorschijn met de mededeling dat ie het pakket gevonden had maar dat ie het mij eigenlijk niet mocht overhandigen omdat dit in het systeem als "brievenbus" pakketje vermeld stond. Omdat het toch wel overduidelijk was dat het pakket voor mij was bedoeld, heeft ie het mij uiteindelijk toch in handen gegeven, al kon het eigenlijk niet herhaalde hij.

Het zou zomaar kunnen dat de bezorgers een beetje overvraagd zijn in de decembermaand, en dat ze in alle haast wat slordiger zijn met het bezorgen. Als ik toevallig niet naar de deur was gelopen dan was "mijn" pakketje door de brievenbus geschoven en had ik iets ontvangen wat niet voor mij bestemd was. De oorspronkelijke besteller zou de melding "bezorgd" hebben gekregen, en dat klopt dan, enkel niet op het juiste adres. Wat er met mijn Amazon pakket zou zijn gebeurd? Waarschijnlijk terug naar het verzamelpunt, wijziging in het systeem naar afgifte pakket, en in de dagen daarna alsnog bezorgd bij ons verwacht ik. Ik zal het nooit weten.

Ik weet niet wat je besteld hebt en hoe groot de verpakking, maar als het verkeerd bezorgd is, en zonder handtekening voor ontvangst (wat bij Amazon bijna altijd het geval is), dan wordt het lastig achterhalen indien de foute ontvanger er zelf verder niets mee doet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou toch echt even contact opnemen met DHL met dat verhaal, *knip* Je had het ook netter kunnen verwoorden.

[ Voor 47% gewijzigd door Yorinn op 26-12-2017 23:15 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:36:
In dit soort situaties is het gewoon beter om te bellen, email en twitter contact is gewoon niet persoonlijk genoeg. Echt even bellen en de situatie uitleggen, en ze doen 9 van de 10x gewoon veel meer voor je.

Maar tegenwoordig durft bijna niemand meer te bellen lijkt het wel.
Ik kan niet bellen met eBay hoor. Het enige buitenlandse nummer wat ik heb gekregen neemt een Indiase stem op en als ik begin in het Engels hangt ie gelijk weer op.

Pitney Bowes heb ik ook een internationaal nummer van maar die hebben best netjes gereageerd (op 2e kerstdag nog wel ) op mijn mail van gisteren dus daar hoeft het nog niet persoonlijk te worden.

Zoals beschreven heb ik meerdere keren gebeld met DHL (zelfs het eerste wat ik deed ) maar die helpen de ontvanger absoluut niet hoor. Dat krijg je ook gewoon zo te horen. Alleen de verzender kan iets.
Freee!! schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:20:
Ik zou toch echt even contact opnemen met DHL met dat verhaal, *knip*
Dat is juist nu het punt. Ik heb dit uitgelegd aan DHL, aan meerdere personen en via meerdere kanalen. Het stopt gewoon altijd met 'laat de verzender een onderzoek starten'. Ook als ik zeg dat ik geen direct contact met de verzender kan krijgen , of dat de verzender eBay zelf is en dat ik eBay support niet zo ver krijg om contact met DHL te laten zoeken.

DHL lijkt zich gewoon heel hard in te graven met die 'verzender only' regel zodat je het moet gaan uitzoeken bij andere partijen.

Mijn laatste vraag aan DHL is of er nu uiteinde wel of niet een onderzoek is gestart (de laatste 'nee' is van woensdag de 20e) en of ik de naam en handtekening van de ontvanger mag zien. Deze vraag heb ik gesteld vrijdagavond via de webcare dus verwacht daar tijdens de kerst geen response op :). Ik zal zeker woensdag de 27e weer gaan bellen met dezelfde vraag.

Ik hou het lijntje dus open bij eBay en DHL (en nu ook Pitney Bowes zelf, dank daarvoor ) en probeer ondertussen PayPal uit te leggen dat de case 'geen item ontvangen' niet te sluiten is omdat de tracking geeft 'bezorgd' (al helemaal omdat in de openingsbeschrijving staat dat dat juist het probleem is ).

[ Voor 46% gewijzigd door Yorinn op 26-12-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
beezjeh schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:45:
[...]

Volgens mij is een hele lading kwijtgeraakt van Amazon.de :).

Mijn bestelling met dezelfde datum zijn 2 pakketen van de 3 kwijtgeraakt.

Bij de 1 kreeg ik zelf bericht van terug en werd spontaan het bedrag uitgekeerd en bij de andere moest ik de uiterste datum van levering uitzitten.

Postnl was het overigens maar nooit aangekomen in Nederland.
Even nagekeken en je hebt gelijk. Het was een 3s code en de laatst bekende plaats was Grimbergen.

Maar het ging er mij even om hoe goed Amazon zoiets afhandelt.

Ik lees vaker dat PP de koper laat zakken op het moment dat er een afleveringsstijging is. Dat het niet de handtekening van de koper is interesseert ze niet.
Wat dat betreft klopt het bezorgsysteem met vereiste handtekening natuurlijk niet. In principe zou alleen de koper moeten mogen tekenen voor ontvangst, maar in praktijk mag iedereen die aan de voordeur staat of zelfs de buren tekenen.
Van mij mogen ze best invoeren dat alleen de ontvanger mag tekenen en dan op vertoon van legitimatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Medione1210 op 26-12-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zoals eerder is gemeld, is onder Europees recht de verkoper verantwoordelijk voor de verzending. Dat betekent dat je die moet vertellen dat je het heel vervelend vindt, maar dat als levering uitblijft hij in gebreke is en je je geld terugvordert.
Uiteraard met de boodschap dat je graag meewerkt aan het uitzoeken van de zaak- maar *verkoper* is hier degene die er werk van moet maken en actief moet zijn. Voor begrip koop je niets: het is *zijn* probleem.

Als hij wil stellen dat het is afgeleverd dan mag hij dat bewijzen met het tonen van jouw handtekening.

Dus: je bent er veel te druk mee naar allerlei partijen die niets met jou te maken hehben. Zeg verkoper dat hij er achteraan moet. Wie er verder tussen zit en wat eBay/Paypal zegt, dat heeft niets met de wet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:57:

Dus: je bent er veel te druk mee naar allerlei partijen die niets met jou te maken hehben. Zeg verkoper dat hij er achteraan moet. Wie er verder tussen zit en wat eBay/Paypal zegt, dat heeft niets met de wet te maken.
Verkoper doet zijn ding ook en heeft gewoon aangegeven dat zijn pakketje niet bezorgd is. Dus die is aan zijn kant aan het proberen het pakketje terug te halen. Ik wil alleen niet lui achterover gaan hangen en wachten.

Daarbij, PayPal heeft dus ergens al besloten dat er geen case is omdat de tracking op afgeleverd staat. Dus ja ik ga uiteindelijk (als het zo ver komt ) de verkoper melden dat ik m'n geld terughaal omdat ik niks gekregen heb. Maar dat is dus buiten 'de PayPal manier ' om dus ik ga gezeur krijgen met PayPal hierover. Dat zien we dan wel. Ik heb nog ongeveer 50 dagen de mogelijkheid de transactie te laten storneren vanuit ING, dat is mijn deadline.

Ik heb de PayPal beslissing ook 'geappeald' met de melding dat het de verkoper is die het risico draagt, en dat het onzin is de case op 'closed' te zetten als de procedure bij eBay nog niet is afgelopen. Daar heb ik nog niks op terug (kerst timing )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben nog niet overtuigd dat de verkoper verantwoordelijk is voor de verzending. Je moet even kijken naar de andere advertenties van de verkoper, en oordelen of hij van eBay zijn beroep heeft gemaakt. Als het inderdaad een handelaar is, heb je 'geluk': dan is het Nederlands recht van toepassing (EU Verordening 44/2001) en is de Nederlandse rechter bevoegd (art. 6 sub d Rv). Het gaat dan precies zoals Floppus zegt.

Als het een particulier is, wordt het lastiger. In dat geval is het Engels recht van toepassing (Wordt er geen keuze gemaakt in (..) het geval van een koopovereenkomst voor de koop van goederen geldt dat het recht van het land van de verkoper geldt). Het Engels recht komt weliswaar overeen met het Nederlands recht met dank aan de richtlijn consumentenrechten, doch enkel voor zover het betreft transacties tussen een handelaar enerzijds en een particulier anderzijds. Wanneer de verkoper een particulier is, zul je je in het Engels recht moeten verdiepen. Ironisch genoeg is de Nederlandse rechter bevoegd (art. 6 sub a Rv, zie dit verhaal over de plaats waarop de overeenkomst wordt uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

GlowMouse schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:34:
Ik ben nog niet overtuigd dat de verkoper verantwoordelijk is voor de verzending. Je moet even kijken naar de andere advertenties van de verkoper, en oordelen of hij van eBay zijn beroep heeft gemaakt. Als het inderdaad een handelaar is, heb je 'geluk': dan is het Nederlands recht van toepassing (EU Verordening 44/2001) en is de Nederlandse rechter bevoegd (art. 6 sub d Rv). Het gaat dan precies zoals Floppus zegt.

Als het een particulier is, wordt het lastiger. In dat geval is het Engels recht van toepassing (Wordt er geen keuze gemaakt in (..) het geval van een koopovereenkomst voor de koop van goederen geldt dat het recht van het land van de verkoper geldt). Het Engels recht komt weliswaar overeen met het Nederlands recht met dank aan de richtlijn consumentenrechten, doch enkel voor zover het betreft transacties tussen een handelaar enerzijds en een particulier anderzijds. Wanneer de verkoper een particulier is, zul je je in het Engels recht moeten verdiepen. Ironisch genoeg is de Nederlandse rechter bevoegd (art. 6 sub a Rv, zie dit verhaal over de plaats waarop de overeenkomst wordt uitgevoerd).
Goed punt; ik ging er inderdaad vanuit dat het om een handelaar gaat.

@TS Als het duidelijk een bedrijf is is het makkelijk. Als het iemand is die veel handelt zal gekeken moeten worden of er ingekocht wordt met als doel verkoop. De discussie wordt dan echter waarschijnlijk al lastiger. Is het een casual verkoop van iemand die ergens vanaf wilde, dan gaat het verhaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Uit de communicatie doet hij zich voor als persoon.

De eBay stats zeggen lid sinds 2014, 166x feedback waarvan 97 afgelopen jaar. (Of, 1 maand = 1, 6 maand = 28, 12 maand = 97. Hoe je dat moet interpreteren is weer een andere vraag :)).

Voor 2 jaar best actief, maar ook weer niet wat een winkel zou doen.

edit:
Nou, laatste contact met DHL weer gehad. Ze zeggen nu dat ze zelfs niet kunnen zien of er een onderzoek gaande is of niet, omdat het een buitenlandse zending zou zijn. Weer iets nieuws. In de tracking van DHL zie ik alleen 'aangemeld' en dan 'op het depot, ingepland voor rit'. Lijkt mij geen buitenlandse zending, dan had er toch wat meer bij gestaan lijkt me, maar dat weet ik niet zeker.
Ook naam en handtekening van de persoon die getekend zou hebben (als dat er is) wordt mij niet gegeven, alleen aan de zendende partij.

Aan de andere kant, Pitney Bowes heeft al weer gereageerd (ik had de situatie nogmaals uitgelegd dat ebay rare status updates gaf en ze gevraagd te controleren of we het inderdaad over dezelfde zending hebben) met de melding dat het inderdaad dezelfde tracking-codes zijn (zelfs het ebay ordernummer klopt waar ze zelf mee kwamen)
I’ve checked the order details and confirm that investigation is carried on correct parcel.
en dan nog
We’ve already escalated this issue to the vendor and we’re still awaiting a response from them.
Investigation is taking more time than expected due to holiday season and excessive volume with the carrier.
Denk dat ik Pitney Bowes maar even moet vertrouwen dat ze doen wat ze doen en het even moet laten sudderen tot de kerstdrukte wat is afgenomen

toevoeging ter voorkoming van dubblepost:
Op de Paypal site staat bij de regels voor verkopers dit:
Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/UnJX0o.jpg
(https://www.paypal.com/webapps/mpp/ua/useragreement-full#013)

Doorklikkend kom ik dan op de gebruikersovereenkomst voor PayPal Nederland, waar dit staat:
Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/fdpYxA.jpg
(https://www.paypal.com/nl...ua/useragreement-full#013)

Lijkt mij toch dat het misschien de moeite is om (als dit hele onderzoek niks gaat worden) en Paypal blijft beweren dat ik geen case heb omdat de tracking op 'bezorgd' staat ik toch maar even het gevecht met Paypal aan ga.

[ Voor 84% gewijzigd door dipje2 op 28-12-2017 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dipje2
Hey! Schot in de zaak!

Eindelijk van DHL op de 2 januari bevestiging gekregen dat er inderdaad een onderzoek is aangevraagd. Dat was al iets :).

Maar nu van Pitney Bowes dit mailtje gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/40AIeq.jpg

Nu kijken hoe het vervolg gaat, maar dit is de eigenlijke verscheper die dus bevestigd dat het pakketje 'kwijt' is. Toch wel een last van m'n schouders die even weg is nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
*knip* Dit soort eigen ervaringen helpen de TS niet met zijn probleem en kan alleen maar zorgen voor topickaping, wat we niet willen.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@dipje2 En, al een update te melden?

Zelf ben ik helaas nog altijd (4 maanden inmiddels!) , in conflict met PayPal en diens incassobureau.
Mijn pakket heb ik nog altijd niet.
Rechtsbijstand geeft me overigens volledig gelijk.

Ik heb een lange adem dus we zullen zien hoe e.e.a. zich nog gaat ontwikkelen, maar mijn , eens zo positief beeld, van PayPal is compleet verdwenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dipje2
Zeker!

Pitney Bowes heeft dus verklaard dat het pakketje 'verdwenen' is, en heeft dat teruggekoppeld aan eBay. Toegegeven, na een week moest ik er bij eBay achteraan met 'hallo? eBay Global Shipping heeft iets laten weten en jullie moesten contact met mij opnemen?'.

Maar... toen ik dat eenmaal deed kreeg ik snel antwoord van eBay dat ze het bedrag zouden vergoeden. Op antwoord op mijn vraag 'vergoed je mij of vergoed je de verzender' kreeg ik een bericht van Paypal 'eBay has made a payment to you'.. Dus ik heb van eBay (zelf) het geld teruggestort gekregen op mijn Paypal account, inclusief verzendkosten. Had ik niet verwacht (eerder dat ze de verkoper zouden vergoeden voor het kwijtraken van het pakketje, en dat hij mijn geld zou refunden).

Dit allemaal is zo tussen 8 en 11 januari gedaan. Dus op heden heeft de verkoper mijn geld, heb ik het geld weer terug van eBay, en is er wel een oude Minolta lens ergens aan het rondzwerven.
Jammer, maar best OK in the end.

Direct contact opnemen met Pitney Bowes was wel de beste tip en heeft dingen in werking gezet hier. Het feit dat ze antwoordde op 26 en 27 december is ook netjes wat mij betreft.

De verkoper 'goede' feedback gegeven omdat hij erbij is gebleven en mij op zich goed geholpen heeft hoe hij kon... Pitney Bowes bedankt.

Afgelopen week iets direct van een Duits persoon gekocht, en die wou het met DHL gaan verschepen. Toch gesmeekt om het niet te doen. Was eerst geen probleem, maar toen bleken alle andere verzendshop(jes) niet echt bereikbaar voor de verkoper met de vakantie-openingstijden, dus heeft hij het toch via DHL gedaan met extra verzekering.

Ik maakte me zorgen, maar dit pakketje kwam netjes binnen een week aan en met de eerste bezorgpoging. DHL op Twitter nog even gezegd dat het jammer is dat er nu gewoon iets 'kwijt' is, maar ook laten weten dat het blijkbaar ook goed kan gaan (lijkt me beter dan alleen maar the bitchen). Beetje passief-agressief maar wou toch ook laten weten dat deze (andere?) bezorger het wel kan :).

Heb net bij macodirect.de iets besteld, en de extra 2,- maar betaald om UPS te laten komen i.p.v. DHL. Mijn vertrouwen is daar toch wel weg (ook door reactie van knokki hierboven voor de *knip* en de berg aan mensen met soortgelijke problemen als ik als ik op klacht.nl of DHL-Twitter kijk).
Lesje geleerd, geen eBay Global Shipping naar Nederland toe, en DHL vermijden als het kan... Op zich jammer, want de mensen bij Pitney Bowes lijken me wel vriendelijk en klantgericht met deze ervaring. Jammer dat ze DHL gebruiken...

Hoofdstuk afgelopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@dipje2

Mooi :) Gelukkig kan ik ook het hoofdstuk afsluiten van deze PayPal/Ebay terror die 4 maanden geduurd heeft.

Zoals ik eerder poste, kreeg ik dinsdag j.l. bericht van een incassobureau. PayPal had de vordering aan hun overgedragen. Dus of ik eventjes z.s.m. wilde betalen ...
Hun bericht, zoals ik ook PayPal al eerder had verkondigd, dat ik geen cent ga betalen in deze kwestie en dat mijn Rechtsbijstand mij 100% gelijk geeft in deze zaak.

2 uur later kreeg ik een mail van PayPal. De claim was, nu wel in mijn voordeel, afgesloten en Ebay heeft het geld vergoed/teruggestort naar mijn PayPal account. ( Reden: pakket is kwijtgeraakt tijdens transport. (Goh, dat was 3 maanden eerder al bekend, dat had Ebay zelf al direct geconstateerd destijds !)

Gelukkig is de zaak nu afgesloten, maar evenwel heb ik er een flinke aversie richting PayPal aan overgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 542744

Ik had dus precies dezelfde ervaring als dipje2... eBay iets verzonden, DHL kwijtgeraakt. Bellen met DHL had geen zin omdat zij bleven zeggen dat de verkoper het onderzoek moest initiëren, maar dat was een oude engelse vent die geen kaas van het internet heeft gegeten. DHL kon me alleen vertellen dat het bezorgt was, maar ze hadden geen naam of handtekening van een eventuele ontvanger.

Dus... contact opgenomen met Pitney Bowes (pbisgspcs@pb.com), kreeg dezelfde dag nog antwoord dat ze een onderzoek hebben aangevraagd bij DHL en een paar dagen later stond het pakket magisch op m'n deurmat.

Ik vermoed bijna dat er bezorgers zijn die dingen achterhouden en zolang er niet wordt geklaagd houden ze het gewoon. Want anders dan dat kan ik me niet voorstellen waarom het ineens bezorgd was.

De customer service van Pitney Bowes is dus de way to go als je problemen hebt met bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het kicken van een topic met alleen een eigen ervaring is niet de bedoeling en valt onder topickaping.

Gezien het probleem van TS is opgelost, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.