Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tion Zijlstra
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-06 23:11
hi ik wil graag m,ij amd fx6300 overclocken! heb een cooler master hyper 212 evo, een msi 970gaming motherboard, msi rx480 gpu en 500w power supply en nog 4 case fans en 2x8gb hyperx fury ram sticks ddr 1600mhz

wie kan mij de correcte settings geven voor een goede clock?
ik ben er niet zo goed in en wil eigenlijk niks beschadigen!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:21

millman

6708Mhz @ -185c

Beste Tion welkom op t forum!

Er zijn geen correcte settings, elke CPU is anders, zelfs 2 dezelfde CPU's kunnen een totaal ander voltage nodig hebben voor de zelfde clocks. Zodoende zal je zelf aan de slag moeten. Verder werkt tweakers zo: Jij doet de moeite, gaat je inlezen, gaat settings proberen, en als je er dan niet uitkomt, dan kan je in het juiste topic een vraag stellen. Ieder ervaren overclocker hier is op dezelfde manier begonnen:

inlezen, inlezen en nog eens inlezen.

Als je denkt dat je het enigszins begint te snappen wat je aan het doen bent kan je aan je eerste voorzichtige OC beginnen. kleinen stapjes, goed testen, en dan weer kleine stapjes. Kortom, zonder eigen initiatief kan je het hier op Tnet wel vergeten!

Dus:

- reviews van je gebruikte hardware lezen
- OC tutorials voor je platform lezen
- kleine stapjes en goed testen
- Rinse repeat.

Tot slot:

Overclocken van je processor doe je doorgaans omdat je het leuk vind om te doen, 'omdat het kan', niet omdat het nu zoveel voordeel oplevert. Je zult zien dat je er maar minimaal op vooruit gaat, waar ik vermoed dat het jou alleen gaat om de performance. In dat geval kan je beter je setup upgraden, maar ey, we zijn tweakers, of niet?

Go for it!

Uiteraard hoort je vraag gewoon hier:
AMD CPU Overclock Topic #7

millman wijzigde deze reactie 28-01-2019 03:23 (29%)

PAS OP: Hier huist een notoire botte eikel (maar heeft wel gelijk)

• maks11223344
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-11 19:10
2v cpu
1.6v cpu nb
en een 400htt lijkt mij wel een goed idee,
sla als eerst met een deegroller 3x op de magnetron draai je boterham dan 2x met de klok mee en aan de kleur van de kaas kun je dan de juiste settings bepalen als je de snelheid van de rotatie van de aarde deeld door de kleur blauw :+

• Tion Zijlstra
maks11223344 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:55:
2v cpu
1.6v cpu nb
en een 400htt lijkt mij wel een goed idee,
sla als eerst met een deegroller 3x op de magnetron draai je boterham dan 2x met de klok mee en aan de kleur van de kaas kun je dan de juiste settings bepalen als je de snelheid van de rotatie van de aarde deeld door de kleur blauw :+
Ah thanks! zal ik proberen, bedankt voor de hulp!

• Tion Zijlstra
millman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 03:11:
Beste Tion welkom op t forum!

Er zijn geen correcte settings, elke CPU is anders, zelfs 2 dezelfde CPU's kunnen een totaal ander voltage nodig hebben voor de zelfde clocks. Zodoende zal je zelf aan de slag moeten. Verder werkt tweakers zo: Jij doet de moeite, gaat je inlezen, gaat settings proberen, en als je er dan niet uitkomt, dan kan je in het juiste topic een vraag stellen. Ieder ervaren overclocker hier is op dezelfde manier begonnen:

inlezen, inlezen en nog eens inlezen.

Als je denkt dat je het enigszins begint te snappen wat je aan het doen bent kan je aan je eerste voorzichtige OC beginnen. kleinen stapjes, goed testen, en dan weer kleine stapjes. Kortom, zonder eigen initiatief kan je het hier op Tnet wel vergeten!

Dus:

- reviews van je gebruikte hardware lezen
- OC tutorials voor je platform lezen
- kleine stapjes en goed testen
- Rinse repeat.

Tot slot:

Overclocken van je processor doe je doorgaans omdat je het leuk vind om te doen, 'omdat het kan', niet omdat het nu zoveel voordeel oplevert. Je zult zien dat je er maar minimaal op vooruit gaat, waar ik vermoed dat het jou alleen gaat om de performance. In dat geval kan je beter je setup upgraden, maar ey, we zijn tweakers, of niet?

Go for it!

Uiteraard hoort je vraag gewoon hier:
AMD CPU Overclock Topic #7
Yes is goed, zal i uitproberen, dankjewel voor de tips!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True