Toon posts:

Smart stop-contact

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een woning in Frankrijk ben ik op zoek naar een betaalbare oplossing om vanuit Nederland een boiler (3500W) aan /uit te zetten. In de woning hebben we een stabiel WiFi netwerk.
Bij voorkeur zonder een bridge. In diverse beschirijvingen kom ik niet echt tegen of dit zonder bridge o.i.d. kan.
Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

De slimme schakelaars van Ikea kunnen tot 3680W schakelen, echter heb je daar wel een bridge voor nodig (en een ethernet aansluiting). Ik denk wel dat het een uitdaging wordt om zoiets te vinden dat niet een bridge vereist en wel zoveel vermogen kan schakelen.

De Ikea oplossing heeft ook als voordeel dat het waarschijnlijk qua security beter onderhouden wordt dan een product van bijvoorbeeld de Action.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Deze gebruik ik als wake-up light:
pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110
Moet volgens de specs de volle 16A kunnen schakelen.
Werkt uit de doos via de TP link cloud (zonder bridge dus), maar als je dat eng vindt kan je hem ook op local-only zetten waarna je met een VPN alsnog los kan.

Bonus vind ik de hardwarematige knop zodat je zonder mobiel/app de boel ook aan en uit kan zetten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Proton_ op 27-01-2019 19:24 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. De HS110 had ik ook gezien, deze is dus vanuit een clouddienst aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Verwijderd
Volgens de site:
Toegang op afstand - Beheer apparaten verbonden met de Smart Plug overal waar u internet heeft door gebruik te maken van de gratis Kasa app op uw smartphone.
:)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt maar is daar dan nog een bridge voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou voor dit soort belasting voor mn eigen gemoedsrust een industrieel relais nemen van 20 of 32A dat schakelbaar is met 230AC. Een van bovenstaande oplossing kun je dan voor de aansturing gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 27-01-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Misschien vergezocht, maar het wifi signaal is te storen.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ik zou meer vertrouwen hebben in z-wave... (odroid c2 met aeon stick, domoticz en ethernet bijv.)

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-01-2019 22:37 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AUijtdehaag schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:34:
Misschien vergezocht, maar het wifi signaal is te storen. (...) Ik zou meer vertrouwen hebben in z-wave...
Je ruilt het ene radio-signaal in voor het andere :? Als je dit zeer theoretische probleem zou willen aanpakken, zou ik het hard-wired doen: een Pi met high power relais. Home Assistant stuurt via de GPIO-pinnen het relais aan. Verbinden gaat via PiVPN.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:21:
Klopt maar is daar dan nog een bridge voor nodig?
Nee.

Heeft de boiler een stekker?

[ Voor 8% gewijzigd door Proton_ op 28-01-2019 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Wellicht ter overvloede, maar zorg wel dat er een duidelijke manier is om de boiler in te schakelen in het geval van een storing. Zodat bij een storing, de bewoner op het moment dat het nodig is, toch de boiler kan inschakelen.

Waarom vraag je eigenlijk om een slimme oplossing over zo'n grote afstand voor dit vermogen? Is dit voor verhuur, om tijdelijk de boiler uit te kunnen zetten bij leegstand, anti vorst protectie, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is inderdaad het geval. Er is wel iemand maar daar kan ik niet altijd vanuit gaan en ik zou het in eigen hand willen houden. Een slimme stekker is een goedkope oplossing maar als het niet zeker is kan ik het beter anders regelen. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Moeten boilers in Frankrijk sowieso niet met een vaste verbinding worden aangesloten?
Ik zou (zoals eerder geopperd) een kastje met DIN rail plaatsen op de plek van de WCD (soort mini groepenkastje), hierin een 20A of 25A relais plaatsen van een goed merk en daarnaast een DIN rail stopcontact. Deze kun je evt. nog afzekeren met T6,3A ofzo. Hierin stop je je slimme stekker en via een aansluitsnoer voed je de spoel van eerdergenoemd relais. De boilerkabel wordt via een wartel ingevoerd in het kastje en op de contacten van het relais aangesloten. Voor het doorverbinden van aders kun je een klemmenstroom gebruiken en adereindhulzen op soepel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Thijsmans schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:10:
[...]

Je ruilt het ene radio-signaal in voor het andere :? Als je dit zeer theoretische probleem zou willen aanpakken, zou ik het hard-wired doen: een Pi met high power relais. Home Assistant stuurt via de GPIO-pinnen het relais aan. Verbinden gaat via PiVPN.
De verstoorder dient dan wel een breed signaal te storen, 868MHz t/m 2.4Ghz... Flinke bak dien je dan mee te nemen hoor. :+
Pagina: 1