Ik ben bezig om een huis te kopen. Het huis komt uit de jaren 60. Verkoper geeft aan dat de CV ketel in 2014 is vervangen. Echter de radiotoren komen zo aan de vorm te zien nog uit het originele bouwtijdperk (heb dit model in meerdere huizen van deze straat gezien). Spuuglelijk maar met wat ombouw natuurlijk goed te verbergen. Echter is het ook zeer zeer lange tijd geleden dat ik zo'n model heb gezien.
Daarnaast zijn ze ook nog aan de vloer gemonteerd.
Via Google search een soortgelijk model gevonden:

"Tegenwoordig" heb en zie ik meer dit (geleend van Karwei via Google search):

Mijn vraag
Gezien de radiator waarschijnlijk nog uit het jaar 0 komt kan ik mij voorstellen dat dit model/materiaal niet bepaald goed omgaat met warmte afgifte. Klopt dit?
Mocht ik het huis krijgen dan wil ik kijken of deze dingen moet vervangen en daarmee ook gelijk wat slimmer maken met slimme knoppen zodat ruimte onafhankelijk verwarmd kunnen worden (mijn gezinssamenstelling is wisselend door een (buitenlandse)dochter die het kouder heeft dan de gemiddelde Nederlandse dames die hier zijn opgegroeid).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik vind op internet over de energiezuinigheid van radiatoren is het aanbieden van nieuwe radiatoren of cv tuning of plaatsen vloerverwarming en dergelijke.
Het merk en type cvketel zijn bekend bij mij. Het is dus mogelijk om slim/individueel om te gaan met verwarmen van de ruimtes.
Ik heb logischerwijs nog niets bij een cv installateur nagevraagd omdat ik nog niet zo ver ben in de koop van het huis dat ik er externe partijen bij ga betrekken voor eventuele kosten.
Daarnaast zijn ze ook nog aan de vloer gemonteerd.
Via Google search een soortgelijk model gevonden:

"Tegenwoordig" heb en zie ik meer dit (geleend van Karwei via Google search):

Mijn vraag
Gezien de radiator waarschijnlijk nog uit het jaar 0 komt kan ik mij voorstellen dat dit model/materiaal niet bepaald goed omgaat met warmte afgifte. Klopt dit?
Mocht ik het huis krijgen dan wil ik kijken of deze dingen moet vervangen en daarmee ook gelijk wat slimmer maken met slimme knoppen zodat ruimte onafhankelijk verwarmd kunnen worden (mijn gezinssamenstelling is wisselend door een (buitenlandse)dochter die het kouder heeft dan de gemiddelde Nederlandse dames die hier zijn opgegroeid).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles wat ik vind op internet over de energiezuinigheid van radiatoren is het aanbieden van nieuwe radiatoren of cv tuning of plaatsen vloerverwarming en dergelijke.
Het merk en type cvketel zijn bekend bij mij. Het is dus mogelijk om slim/individueel om te gaan met verwarmen van de ruimtes.
Ik heb logischerwijs nog niets bij een cv installateur nagevraagd omdat ik nog niet zo ver ben in de koop van het huis dat ik er externe partijen bij ga betrekken voor eventuele kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door WPN op 27-01-2019 15:07 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum