6000 kwh verbruik @#€f! ...waar te beginnen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.353 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:32
Gewoon meten met een eenvoudige meter.
Zoek eerst naar apparaten die 24/7 aan staan. Bij spotjes is het soms lastig maar daarvan kan je gewoon het verbruik meten als je het wattage van de lamp weet.
Dit geeft je voldoende aanknopingspunten om te besparen. De tweede stap zijn zonnepanelen..

Bij bij was de DVD harddisk recorder van Sony de grootste boosdoener. Bijna 30W continue. Die ging direct het huis uit en de rest van de apparaten bij de TV achter een grote schakelaar. Uit = uit = geen verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 14:09
Artbij schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Ik schrijf buitenverlichting.... En wellicht kun je beter navraag doen bij de inbrekers die niet gepakt worden.....
Gepakt worden is gewoon een kwestie van tijd, vroeg of laat lopen ze allen tegen de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
Modbreak:Ik sluit het topic voor nu, het lijkt meer borrelpraat hier dan dat het echt nuttig is. Vooral de discussie over inbrekers duurt ergerlijk lang :/ De topicstarter heeft inmiddels genoeg tips gekregen voor zaken die hij in/om zijn huis kan checken. Het topic nu nog open houden voegt naar mijn idee niet heel veel toe.

@wwwmarcel Uiteraard zijn we nog wel erg benieuwd naar je resultaten/'de boosdoener'.
Mocht je iets te melden hebben, stuur mij dan even een bericht, dan heropen ik het topic.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2019 22:44 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.