Lan Party, materiaal te huur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn studievereniging willen wij een LAN-party organiseren voor een man of 30. Niemand van ons beschikt over de juiste apparatuur om dit te hosten. Nu vroeg ik mij af of iemand hier zelf verhuurt of een goede plek weet om dit te kunnen huren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je gewoon een switch zoekt voor 30 man ? V&A aangeboden: HP Procurve 2510G-48

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

masauri

aka qwybyte

Idd, v&a zou ik ook is bekijken, heb je in de toekomst altijd nog wel is nodig.
Ik heb zo ook reserve gear door te upgraden in het verleden en voor lan's enz. is dit ideaal.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De meeste verhuur bedrijven doen dat voor evenementen, die hebben dan bijv. complete setups met rugged flightcases voor switches, routers, UPS, kabels, desktop patch panels enz. Probleem is dat het voor 30 man een beetje beperkt is wat je opties dan nog zijn, want daar is niet echt wat aan te verdienen ;-)

Voor een LAN gaat een 100Mbit switch trouwens ook prima werken he, tenzij je van plan was veel bestanden heen en weer te kopiëren. Zolang er een goede upstream poort op zit (1Gbit, 10Gbit) komt dat wel in orde. De kans dat je 30 man met gigabit allemaal ook met een gigabit van een server kan laten kopiëren (of op internet kan laten gaan) is klein.

Stel dat je veel Steam wil gebruiken, check dan de steam proxy, zodat je niet alle downloads en updates 30-dubbel hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kopen is dus duidelijk makkelijker dan huren.. Nu heb ik nog een Arcadyan Dual Band Concurrent wifi-versterker liggen. Is dit denken jullie genoeg als die centraal plaats en daar de switch aan gooi of zal die dan te zwak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16
Ik snap ff niet precies wat je nu wilt? Ik neem aan de clients gewoon bedraard aansluiten? Wat wil je dan met dat wifi ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:13

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:30:
Kopen is dus duidelijk makkelijker dan huren.. Nu heb ik nog een Arcadyan Dual Band Concurrent wifi-versterker liggen. Is dit denken jullie genoeg als die centraal plaats en daar de switch aan gooi of zal die dan te zwak zijn?
Volgens mij haal je het e.e.a. door elkaar. Waarom zou je een switch willen aansluiten op een wifi-versterker?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen, ben hier vrij nieuw in. Waarom dit in mij opkwam is het feit dat het op de gehuurde locatie lastig is om een ethernetkabel te verbinden tussen de originele modem/router en de switch. Of is het dan beter om gewoon een langere kabel te kopen die het wel haalt? En dan zat ik nog met 2.4ghz en 5ghz verhaal.. zou twee kanalen nodig hebben met 30 man?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:39:
Zou kunnen, ben hier vrij nieuw in. Waarom dit in mij opkwam is het feit dat het op de gehuurde locatie lastig is om een ethernetkabel te verbinden tussen de originele modem/router en de switch. Of is het dan beter om gewoon een langere kabel te kopen die het wel haalt? En dan zat ik nog met 2.4ghz en 5ghz verhaal.. zou twee kanalen nodig hebben met 30 man?
Langere kabel halen, wifi ding thuis laten.

Sowieso is een ap om wifi aan te bieden, niet om een switch/netwerk van internet te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk. Allen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ja, bij voorkeur iedereen gewoon met hun laptop/pc via een kabel laten aansluiten op de switch. En zorg dat afhankelijk van de verbinding iedereen netjes hun Steam library heeft geupdate van tevoren.

Je zou het wifipunt nog op de switch kunnen hangen voor mobiele telefoons of voor die ene idioot die geen lankabel mee heeft. Kijk even welke lengtes je nodig hebt. Vaak is het kopen van een kabelrol goedkoper, dan nog een tang om kabels te knippen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Geen probleem.

Wel 1 welgemeend advies: Hoewel het allemaal geen rocket science is, is het wellicht een goed idee een vriend/bekende in te schakelen om hierover met je mee te denken als je niet ervaren bent met netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal beide adviezen opvolgen, dan moet het goedkomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nog een tip: in studentenland worden door verschillende studie/studenteverenigingen dit soort dingen georganiseerd. Het kan geen kwaad om even te buurten bij andere (meestal de meer technische) verenigingen om te kijken hoe zij dit soort spul doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 16:32
Pak een consumenten router die jouw dhcp/internet verkeer afhandeld. 30 man moet makkelijk te doen zijn met een consumenten routertje.

Pak van v&a of van MP 1 grote switch van 48 poorten.

Of 2 tot 3 24 poorts switches als dat beter uitkomt met de tafel indeling/lengte kabels. Eventueel trunk van 2 x 1 gbit lijnen onderling tussen de switches als je veel dataverkeer verwacht onderling tussen de pc's.

Een 24 poorts managed gbit switch pluk je voor 2 tot 3 tientjes van mp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zo is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent. Daarnaast is het ook belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem.

Inmiddels heb je volgens mij alle antwoorden al gekregen, dus het is niet meer nodig om iets toe te voegen. Maar let erop bij het aanmaken van het volgend topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses. Zal er op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Studententijd O+
Ik had destijds 4x switches van 8 poorten aan elkaar gedaisychained.
Oude PC als dedicated server erop en gaan met die banaan, toen kon dat nog. :)

Moderne spellen heb je (helaas) een Internet verbinding nodig, maar een aantal switches aan elkaar daisy chainen moet nog steeds wel werken.
Dan hoef je niet meteen een switch met xx poorten aan te schaffen.
Aan iedereen rond vragen of ze nog ergens een switch hebben liggen en deze mee willen nemen.
Scheelt je in geld, want studeren is al duur genoeg.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:20
Maar vroeger in de goede oude tijd van GameParty...
Dat je een lan kon geven, je alle spullen gratis kon gebruiken zolang de crew maar gratis kon komen gamen d:)b

Wat een geweldige tijd was dat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Daisy chainen geeft wel weer bepaalde risico’s... Maar met 30 man is dat nog wel te managen... Aan de andere kant, is er dan niemand van die 30 man die toegang heeft tot een Cisco/Dell/HP switch? 48poorts ding, genoeg langere kabels een gaan met die banaan.

@Jan-man ,
Zo zou ik het doen maar denk niet dat de TS een trunk kan opzetten. Dus dan moet je KISS aanhangen; gewoon 1 router en 1 switch.

WiFi zou ik ook niet aanbieden, lekker die smartphones op 4g

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 26-01-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

FreakNL schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:14:
Daisy chainen geeft wel weer bepaalde risico’s...
Als je nou zegt: mogelijke connectieproblemen dan gaf ik je gelijk.
Maar het risico is vrijwel nihil, de switch gaat heus niet kapot hierdoor.
Alle switches werkten naderhand nog allemaal en zelfs na meerdere keren gamen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52

DukeBox

loves wheat smoothies

KnoxNL schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:41:
Sowieso is een ap om wifi aan te bieden, niet om een switch/netwerk van internet te voorzien.
Als client bridge zou het op zich wel kunnen, is ook niet heel ongebruikelijk voor dit soort doeleinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1