Mijn vraag
Ik heb een stukje software gemaakt om de alarmen van de brandweer in te lezen.
Dit alarm wil gebruiken om mijn verlichting te schakelen zodat ik dat niet zelf hoef te doen op mijn weg naar de kazerne.
Nu is hier al wel het eea over te vinden op het internet.
Dus ik ben daar al wel ver mee. Ik kan in de terminal al eea printen dus dat is erg leuk.
ik heb echter 2 problemen waar ik tegen aan loop wat wellicht 1 probleem is maar ik omschrijf ze apart.
1. Ik heb standaard stukje software aangepast op de website van de P2000 to raspberry en hierin word de try functie gebruikt. Echter heb ik het idee dat wanneer ik dit programma start er niets anders meer word uitgevoerd.
Dus wanneer ik een variabelen wil importeren in een ander project dan doet die niets tot ik eea kill..
2. Ik heb een Magic Mirror project waarmee ik door een sys.stdout.write(Var_to_Mirror) functie een string kan laten zien.
maar ook dit werkt niet zodra ik de try functie toevoegd
Relevante software en hardware die ik gebruik
Python 3
Software tot nu toe.
Ik heb een stukje software gemaakt om de alarmen van de brandweer in te lezen.
Dit alarm wil gebruiken om mijn verlichting te schakelen zodat ik dat niet zelf hoef te doen op mijn weg naar de kazerne.
Nu is hier al wel het eea over te vinden op het internet.
Dus ik ben daar al wel ver mee. Ik kan in de terminal al eea printen dus dat is erg leuk.
ik heb echter 2 problemen waar ik tegen aan loop wat wellicht 1 probleem is maar ik omschrijf ze apart.
1. Ik heb standaard stukje software aangepast op de website van de P2000 to raspberry en hierin word de try functie gebruikt. Echter heb ik het idee dat wanneer ik dit programma start er niets anders meer word uitgevoerd.
Dus wanneer ik een variabelen wil importeren in een ander project dan doet die niets tot ik eea kill..
2. Ik heb een Magic Mirror project waarmee ik door een sys.stdout.write(Var_to_Mirror) functie een string kan laten zien.
maar ook dit werkt niet zodra ik de try functie toevoegd
Relevante software en hardware die ik gebruik
Python 3
Software tot nu toe.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| import time import sys import subprocess import os import re from datetime import datetime from dateutil import tz from termcolor import colored from lcd2usb import LCD capcode_Steenbergen= "001200768" capcodeToFind_List= ["001200768","001220499","001420999"] meldingToFind_List= ["A4","N275"] Uitruk_Steenbergen =0 lcd = LCD() def curtime(): return time.strftime("%H:%M:%S %Y-%m-%d") with open('error.txt','a') as file: file.write(('#' * 20) + '\n' + curtime() + '\n') multimon_ng = subprocess.Popen("rtl_fm -f 169.65M -M fm -s 22050 | multimon-ng -a FLEX -t raw -", stdout=subprocess.PIPE, stderr=open('error.txt','a'), shell=True) try: while True: line=multimon_ng.stdout.readline() multimon_ng.poll() if line.__contains__("ALN"): if line.startswith('FLEX'): flex = line[0:5] timestamp = line[6:25] melding = line[58:] groupid = line[35:41] capcode = line[45:54] print ("Alarm! " + curtime() + melding + capcode) #Find Capcode in Capcode lijst if (str(capcode))in capcodeToFind_List: print ("Code: "+(str(capcode))+" gevonden in de lijst") #Find Post steenbergen In de Capcode if capcode_Steenbergen in (str(capcode)): Uitruk_Steenbergen =1 sys.stdout.write("test test test") except KeyboardInterrupt: os.kill(multimon_ng.pid, 9) |
[ Voor 3% gewijzigd door Paul_Heijden op 25-01-2019 16:34 ]